Dominn Posted March 4, 2018 Report Share Posted March 4, 2018 Cześć, Ostatnio wymieniłem okablowanie na niskooporowe modelarskie ( 17AWG, 1mm^2), przy tym oczywiście wszystkie konektory (t-connector i płaskie do silnika) w M4. Problem polega na tym, że zarówno silnik jak i kable się grzeje/grzeją. Kable jeszcze "bez przypału", są po prostu letnie, ale silnik grzeje się ile tylko chce, nie ryzykowałem i nie sprawdzałem, jak bardzo się zagrzeje, ale podejrzewam, że może poparzyć (jest temu bliski). Wszystkie izolatory to termokurczliwe opaski. Dodatkowo, warto wspomnieć, że kable są cieplejsze bliżej GB niż baterii. I teraz najważniejsze części puzzli: - T-connectory się nie grzeją (maksymalnie ledwo letnie), - Konektory okablowanie <-> silnik nie grzeją się, - Próbowałem 3 (słownie TRZECH) silników: + G&G Original Motor 18 000rpm, + G&G stock z CM16 Raider, + "Golden Eagle SUPER High-Power" (stock z AK LCT), podobno to jakiś High Torque, Wyżej wymienione silniki testowane wewnątrz jak i na zewnątrz chwytu pistoletowego - grzeją się jednakowo. Co ważne, te same silniki w innej emce śmigają bez najmniejszego problemu. Jedyną niezmienioną częścią w replice jest kostka stykowa. Lutowanie robiłem za pomocą lutownicy z wykorzystaniem cyny (z topnikiem w składzie), dodatkowo pobielałem lutowane elementy topnikiem z kalafonią. Co może być problemem? Ten topnik w jakiś sposób zwiększa opory? Jest dosyć gęsty, jak smar. No i oczywiście kostkę stykową, wszystkie styki, zostały oczyszczone do sucha, a lutowanie to nie jakieś smarki, ładne, błyszczące krople. Moje typy to: topnik (ten gęsty) stwarza opory, kostka stykowa (choć wygląda dobrze) ma jakieś spięcia lub gdzieś się przytopiła. Ma ktoś jakieś pomysły? Może nie jestem pierwszy z takim problemem. Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted March 4, 2018 Author Report Share Posted March 4, 2018 EDIT Zapomniałem dodać: baterie testowe to NiMH 9,6V i 10,8V. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 4, 2018 Report Share Posted March 4, 2018 Hmm... wrzuć kable 1,5mm2. To normalne, że silnik się grzeje... kwestia tego jak szybko. Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted March 4, 2018 Author Report Share Posted March 4, 2018 Hmm... wrzuć kable 1,5mm2. To normalne, że silnik się grzeje... kwestia tego jak szybko. Szybko, poniżej 50 strzałów na semi i grzeje się tak, że jak mocno na nim łape zaciśniesz to sparzy. To są serio wysokie temperatury. Nie jest letni, nie ciepły, a gorący. U kumpla, jak pisałem, nie ma problemu. Kable 1,5mm^2 jutro mam zamiar kupić i podmienić, ale 1,0mm^2 nie są jakieś mega cienkie i powinny sobie poradzić. Dodatkowo nie będę używał tej pasty z kalafonią, której, przyznaje, dałem od serca. Wymienię też kostke stykową. Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted March 4, 2018 Report Share Posted March 4, 2018 Jaką tam masz sprężynę? Wszystkie zębatki masz dobrze wypodkładkowane i chodzą luźno? Silnik masz odpowiednio wyregulowany? Topnik nie jest problem, bo przy lutowaniu odparowuje, kable nie powinny stanowić problemu, skoro są tylko ciepłe a nie gorące aczkolwiek faktycznie sylikonowe 1,5mm2 będą lepsze. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 4, 2018 Report Share Posted March 4, 2018 Jaką tam masz sprężynę? Wszystkie zębatki masz dobrze wypodkładkowane i chodzą luźno? Silnik masz odpowiednio wyregulowany? Topnik nie jest problem, bo przy lutowaniu odparowuje, kable nie powinny stanowić problemu, skoro są tylko ciepłe a nie gorące aczkolwiek faktycznie sylikonowe 1,5mm2 będą lepsze. Też bym stawiał na sprężynę, zbyt małe przełożenie zębatek i/lub właśnie podkładkowanie, ale... silniki były testowane także na zewnątrz repliki. Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted March 5, 2018 Author Report Share Posted March 5, 2018 Jaką tam masz sprężynę? Wszystkie zębatki masz dobrze wypodkładkowane i chodzą luźno? Silnik masz odpowiednio wyregulowany? Topnik nie jest problem, bo przy lutowaniu odparowuje, kable nie powinny stanowić problemu, skoro są tylko ciepłe a nie gorące aczkolwiek faktycznie sylikonowe 1,5mm2 będą lepsze. Sprężyna to sp120 (Guarder). Zębatki wypodkładkowane, chodzą luźno na sucho jak i posmarowane, silnikoww ma dodatkowo luz zostawiony lekki. Silnik testowany był w każdej pozycji: idealnej i z skręconą śrubą w obie strony. Topnik to głównie (w składzie) kalafonia. Jest szansa, że nie odparował cały, bo jak mówiłem, dałem od serca. Tak czy inaczej spróbuję bez, bo już kończą mi się pomysły. Też bym stawiał na sprężynę, zbyt małe przełożenie zębatek i/lub właśnie podkładkowanie, ale... silniki były testowane także na zewnątrz repliki. I właśnie w tym jest problem. Gdyby grzało się tylko wewnątrz chwytu to popiół na głowe i podkładkowanie od nowa, ale grzeje równo na zewnątrz i wewnątrz. Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted March 5, 2018 Report Share Posted March 5, 2018 Wydaje mi się, że za cienkie kable. Miałem podobny problem ze swoją repliką, że strasznie silnik się grzał. Polecono mi dać grubsze kable i problem zniknął. Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted March 5, 2018 Author Report Share Posted March 5, 2018 Wydaje mi się, że za cienkie kable. Miałem podobny problem ze swoją repliką, że strasznie silnik się grzał. Polecono mi dać grubsze kable i problem zniknął. Stockowo masz kable 0,1mm2, ja tutaj mam 10x grubsze, więc nie powinni być problemu. Dziś kupiłem 20x grubsze, zobaczymy. Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted March 5, 2018 Author Report Share Posted March 5, 2018 EDIT No i po robocie. Wymieniona kostka, kable, wtyki. Zero topnika. Kable 1,0mm2 (1,5mm nie było, 2mm za grube). Po minucie serii silnik jest ciepły, ale nie nagrzewa się do stopnia "zaraz poparzy". To samo na zewnątrz jak i wewnątrz chwytu. Kable letnie. Chyba zadziałało ^^ Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted March 5, 2018 Report Share Posted March 5, 2018 No i myślę, że przy 1,5mm2 byłoby jeszcze mniej wyczuwalne, ale jeśli taki efekt Ciebie zadowala, to nie ma co kombinować. Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted March 5, 2018 Author Report Share Posted March 5, 2018 No i myślę, że przy 1,5mm2 byłoby jeszcze mniej wyczuwalne, ale jeśli taki efekt Ciebie zadowala, to nie ma co kombinować. Gdybym dorwał kable 1,5mm2, pewnie bym wsadził. Swoją drogą, gwoli uzupełnienia dla tych, którzy tu trafią: przed rozwiązaniem problemu silnik po chwili śmierdział, jakby się palił, czuć było topioną cyną (?). W tej chwili nie wydziela już zapachów. Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted March 6, 2018 Report Share Posted March 6, 2018 To nowy silnik? Jeśli nie, może warto go rozebrać i przeczyścić? Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted March 6, 2018 Author Report Share Posted March 6, 2018 (edited) To nowy silnik? Jeśli nie, może warto go rozebrać i przeczyścić? Nie nie, nie nowy ;) Testowałem 3 silniki i wszystkie tak się zachowywały, w drugiej emce kumpla żaden tak nie miał, teraz też żaden tak nie ma i u mnie. Silnik tak czy inaczej rozebrałem, przetarłem, ale wygląda dobrze, nie było przy tym roboty. Edited March 6, 2018 by Dominn Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.