Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Rk 10s 550 fps full tuning


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Hej,

replika to AK74M ICS:

M150 SHS
Tlok SHS z aluminiowa glowica 15 stalowych zebow
zebatki 100:200 shs
lufa guarder 550mm 6.02
hop zwykly, komora stockowa ics, dystanser shs, guma systema czarna
cylinder stock ICS
dysza stock ICS
silnik turbo 3000
batka 11.1v
okablowanie niskooporowe + mosfet z AB samoróbka
kulki 0,3g guarder


FPS nie mam chrono
tak na oko aktualnie mam okolo 40m skutecznego zasiegu, nie doszczelnialem komory hop up

Link to post
Share on other sites

Może się nie znam, ale to nie ma sensu co zrobiles ze swoją repliką.

Po pierwsze zasięg 40m to może mieć stock.

Po drugie wrzucajc nie najgorsze cześci i nie uszczelniać komory hop up to jak używać aramaty na muche, i tak większość energii się wytraci.

Po trzecie jak nie masz chrono to nawet nie wiesz czy replika jest dobrze poskładana. Rozumiem, że jest to koszt ok 300zł, ale to podstawowe narzędzie serwisanta. Zapytaj znajomych lub ludzi na jakiejś strzelance. Może ktoś ci pożyczy chrono. (Fps'ów powinno być w twoim przypadku powyżej 550, ale jeszcze możesz zważyć sprężyne bo informacja m150 dużo nie mówi)

Potestuj parę wag kulek. Zakładam, że przy tak dużej energi powinieneś używać czegoś cięższego. Oczywiście wallop nie musisz odpowiadać na mój komentarz zdaniem "To nie kulki dopasowywujesz to zrobionej repliki, tylko replike budujesz pod daną masę kulek."  - Moim skromnym zdaniem nie zaszkodzi potestować.

Kolejna sprawa to nie wiem czy zdajesz sobie sprawe, że na full auto i tak nie bedziesz walić z tak mocnej repliki (Chyba, że ktoś cię wkurzy :D ) - Rozumiem, że tym 11,1V chciałeś tylko reakcje spustu zmniejszyć?

Pomyśl o potestowaniu innych gumek (przykladowo ostatnio kochany przez wszystkich niebieski madbull) lub flat hop.

I jeszcze jakbyś mógł napisać czy jest szczelność na tłoku z wysuniętą dyszą.

 

Link to post
Share on other sites

Hej,

zdaje sobie sprawe ze wszystkich rzeczy, replike traktuje jako "poligon" na ktorym sie ucze. Do strzelania na codzien mam slr105 ca z m120 na pokladzie, tam jest wszystko doszczelnione i cacy, zasiegiem przewyzsza tego ICS'a. Zauwaz tez ze nie pytalem ile bede mial/powinienem miec zasiegu w tej konkretnej replice, lecz ogolnie o zasieg dla danej sprezyny, dlugosci lufy i stockowego cylindra (+/- 10m powiedzmy) - dlatego tez nie dopieszczalem szczelnosci ukladu i tak dalej. Odpowiadalem jedynie na pytanie. 

Nie zamierzam tym strzelac do ludzi, przynajmniej w obecnej formie, a juz napewno nie full auto.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Kaer musisz zdać sobie sprawę, że części o niczym nie świadczą. Duże znaczenie ma to w jakiej replice są zamontowane i jakie to konkretnie części. Możesz wrzucić lufę pdi/edgi, komorę prowina, najdroższą pneumatykę, szkielet i zębatki do cymy 028. I będzie to chujowa replika warta ~2k. Coś a'la tuning Specny za 2k :D

 A możesz kupić ot chociażby replikę boyi czy cymy z metalowym body i już będzie lepiej. A w replikach np. e&l jeszcze lepiej. Znaczenie ma WSZYSTKO. Guarder to taka sobie lufa, sprężyny SHS'a to w sumie loteria, są wykonane z grube drutu przez co często są problemy z zacinkami i dość szybko się ubijają. Nowa SHS 150 daje okolice 550-560fps. Ale tak czy siak, wypada zważyć sprężynę bo nie wiadomo co tam masz.

40m skutecznego zasięgu mają stockowe repliki 300-380fps... Cymo glock po tuningu ma tyle... gazówka MK23 od STTI też :D Nie mierz zasięgu na oko, bo oko często się myli. Nawet mi się często myli pomimo, że nie raz już mierzyłem zasięgi i powinienem mieć wprawione oko co do oceny odległości, a tu jednak jest inaczej. Krokami też nie ma co mierzyć. Jakimś tam rozwiązaniem są google maps u mnie pomiary są dokładne co do metra. Mierzyłem odległości w swoim miejscu zamieszkania dalmierzem i tak jak do jednego budynku dalmierz pokazał mi 98m, do drugiego 52 tak google maps 99 i 53m, wiec u mnie jest to rozbieżność 1m, pomijalna. Dokładność google maps można zmierzyć w łatwy sposób. Szukamy na mapie jakiegoś boiska do piłki, siatki czy kosza (wymiary typowego boiska znajdziemy w internecie) i zaznaczamy na google maps którąś z linii od początku do końca - wynik porównujemy z wymiarami typowego boiska.

Repliki 550-600fps mają zasięgi zbliżające się do 100m - o ile sugerować się samą mocą repliki, bo zależy jaka to replika, jakie części itp. Równie dobrze może to być w/w 40m. Kulki 0,3g będą dla tej prędkości zdecydowanie zbyt lekkie, ładuj co najmniej 0,4g.

Nie rozumiem dlaczego nie dopieszczałeś szczelności. Wiesz o tym, że nieszczelna replika szybko Ci padnie? Głównie na pęknięcie narażony jest szkielet. WYWAL tą aluminiową głowicę i wstaw plastikową np. Modify lub Ultimate. Zębatki też takie sobie...

Lufa może być, ale bez sensu jest pakowanie takiej lufy pod tyle fps... nie chodzi o długość, a o jakość. Po prostu te lufy są mocno średnie i przy takiej mocy repliki, nawet na ciężkich kulkach celność będzie również średnia. Jest to najzwyczajniej marnotrawstwo energii. Gdyby to był jakiś KM to ok, chociaż i tak z taką mocą nikt by Cię nigdzie nie wpuścił, zwłaszcza z fullauto więc zostałoby Ci semi, a to całkowicie przeczy sensowi posiadania km'a. Najpierw cały budżet właduj w poprawę celności i zasięgu bez zwiększania ilości fps'ów/wymiany sprężyny. Wrzuć do repliki coś co da Ci te 400-450fps i magikuj z doborem cylindra, lufami, gumkami, dystanserami i kulkami. Jedno Ci powiem - wykosztujesz się :)

 

Bez chrono nie poskładasz poprawnie repliki. Ws. chrono pisz do mnie na pw.

 

W dniu 6.07.2018 o 10:09, Arlus napisał:

Potestuj parę wag kulek. Zakładam, że przy tak dużej energi powinieneś używać czegoś cięższego. Oczywiście wallop nie musisz odpowiadać na mój komentarz zdaniem "To nie kulki dopasowywujesz to zrobionej repliki, tylko replike budujesz pod daną masę kulek."  - Moim skromnym zdaniem nie zaszkodzi potestować.

Tzn tutaj nawet nie ma co testować bo mi by było szkoda kasy na strzelanie z ulepa ciężką amunicją. Kupiłbym chrono, zwykłe 0,2g i testował replikę w warunkach warsztatowych. Dopiero jak replika zacznie dobrze strzelać na 0,2g i chrono pokaże prawidłowe fps'y, przesiadłbym się na docelową amunicję i przestrzelanie repliki na dystans. O kalibracji już nawet nie wspominam :D

 

Link to post
Share on other sites
39 minut temu, wallop napisał:

 Jakimś tam rozwiązaniem są google maps u mnie pomiary są dokładne co do metra. Mierzyłem odległości w swoim miejscu zamieszkania dalmierzem i tak jak do jednego budynku dalmierz pokazał mi 98m, do drugiego 52 tak google maps 99 i 53m, wiec u mnie jest to rozbieżność 1m, pomijalna.

 

Repliki 550-600fps mają zasięgi zbliżające się do 100m - o ile sugerować się samą mocą repliki, bo zależy jaka to replika, jakie części itp. Równie dobrze może to być w/w 40m. Kulki 0,3g będą dla tej prędkości zdecydowanie zbyt lekkie, ładuj co najmniej 0,4g.

To mnie zaskoczyłeś. Sprawdzałem właśnie w ten sposób zasięg i wychodziło mi ok 90m zasięgu skutecznego(celuje i tam leci) i jakos powyzej 110m na zasadzie celuje wyżej i akurat tam doleci. Początkowo byłem pewien że google mapsy mają na tyle duży błąd pomiarowy, że te wyniki są błędne. (przypomne 530fps)

Link to post
Share on other sites

Znajdź na google maps boisko w Twojej okolicy, a w google znajdziesz wymiary standardowego boiska. Zmierz długości boiska i porównaj. Mimo wszystko, nie ufam temu typowi pomiaru.

 

530fps i 90m - jest możliwe

Niedawno składałem Krytac'a na lufie Steelbull, 380-383fps@0,4g (540fps) na springu SP140 i kulki 0,4g BLS lecą celnie na 80m, więc przy lepszej lufie i popieszczeniu 530fps i 90m jest realne.

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites

Co do tego skutecznego zasiegu na 40m to mialem na mysli 10/10 trafien w cel niewiele wiekszy niz A4, odleglosc mierzona.
Ale dobra, poczytalem troche waszych wypowiedzi i zamowilem pare rzeczy, chcialbym was zapytac o opinie odnosnie:
http://azteko.pl/slong-cylinder-100-typ-0-p-21919.html
Lufa jest dlugosci 550mm, byc moze kupie kiedys lepsza o dlugosci 650mm i zmienie replike na dmr/parasnajpe (myslalem o SWU).
 

Chcialbym jeszcze zapytac:

1) o ten dystanser czy to dobry wybor (komora prowin + niebieski madbull lub czarna systema): http://azteko.pl/maple-leaf-dystanser-omega-p-21487.html
2) czy jezeli lozyskowane sa i prowadnica sprezyny, i glowica tloka, to czy demontowac lozyskowanie z ktoregos z elementow? Jezeli tak, to dlaczego?
3) czy przy M150 - tylko i wylacznie pojedynczy tryb prowadzenia ognia sorbopad i neopad sa konieczne? Glowice tloka wybralem plastikowa, uszczelniona.

Pozdrawiam i z gory dziekuje

 

 

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, kaer napisał:

chcialbym was zapytac o opinie odnosnie:
http://azteko.pl/slong-cylinder-100-typ-0-p-21919.html
Lufa jest dlugosci 550mm, byc moze kupie kiedys lepsza o dlugosci 650mm i zmienie replike na dmr/parasnajpe (myslalem o SWU).

Wszystko zależy jakich kulek będziesz używać i co pokaże chronograf. Pamiętaj o szczelności. Cylinder jak cylinder, ważne by był wewnątrz wypolerowany i nie miał żadnych zadziorów.

3 godziny temu, kaer napisał:

1) o ten dystanser czy to dobry wybor (komora prowin + niebieski madbull lub czarna systema): http://azteko.pl/maple-leaf-dystanser-omega-p-21487.html

Dystanser jest bardzo dobry :)

 

3 godziny temu, kaer napisał:

2) czy jezeli lozyskowane sa i prowadnica sprezyny, i glowica tloka, to czy demontowac lozyskowanie z ktoregos z elementow? Jezeli tak, to dlaczego?

I tak i nie, zależy czy prowadnica ze sprężyną mieści się cała w tłoku. Jeśli tak - łożyskowanie można zostawić. Jeśli nie to trzeba coś z tym zrobić bo w innym wypadku nastąpi crash.

Łożysko dodaje trochę fps'ów, więc jak strzelasz w np. 450fps, a chrono pokazuje Ci 460 to po prostu usuwasz jedno łożysko i fps'y masz ideollo pod limit, ale ja ogólnie tego nie stosuję i łożyska zawsze zostawiam z obu stron.

3 godziny temu, kaer napisał:

3) czy przy M150 - tylko i wylacznie pojedynczy tryb prowadzenia ognia sorbopad i neopad sa konieczne? Glowice tloka wybralem plastikowa, uszczelniona.

Pojedynczy tryb ognia czy fullauto w sumie jest bez znaczenia. Sorbo i neopad są szczerze mówiąc mocno średnie, często zostają rozszarpane, strzepią się itp., ale tak... warto zamontować dobrej jakości, miękki zderzak do wytłumienia uderzenia tłoka. Tak czy siak, szczelność jest jeszcze ważniejsza.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...