Kyczbukaj Posted October 4, 2018 Report Share Posted October 4, 2018 (edited) Witam. Wymieniłem stockową lufę 23 cm na madbulla 6.03 30cm, gumka czarna systemy, wymieniłem oringi na stockowej podwójnie uszczelnionej dyszy bo uszczelki były schowane i dysza sunęła na mosiądzu a nie na uszczelkach, po wymianie znaczna poprawa. Właśnie wymieniłem stockową sprężynę specny (która dawała 420 fps) na sp 130 guardera, która na chrono pokazuje ok 441 fps. WTF? Sprawdzałem wymieniając sprężyny trzy razy, za każdym razem to samo. I jeszcze jedno pytanie, czy głowica cylindra powinna mieć ruch? moja stockowa mam wrażenie że prawie jest zgrzana, wogóle nie mogę jej ruszyć( ale szczelność ma) Edited October 4, 2018 by Kyczbukaj Quote Link to post Share on other sites
Kyczbukaj Posted October 4, 2018 Author Report Share Posted October 4, 2018 Czy winę za tak niskie fpsy może mieć typ cylindra? U mnie jest ten z jednym wycięciem : Według tego filmiku jest to typ 1, a do tej długości lufy nadaje się typ 2 : Quote Link to post Share on other sites
Kyczbukaj Posted October 7, 2018 Author Report Share Posted October 7, 2018 Wymieniłem kable modelarskie + mosfet, spodkładkowałem, nasmarowałem od nowa. Po podkręceniu hop-upu jest 445-448 fps. Chyba dobry wynik jak na stock zespół cylindra. Może zestaw bore up podniósł by fpsy do magicznych 470+ forumowiczów którzy wyciągają tyle z sp 130. Zdziwiła mnie różnica fps między stock specną a sp 130. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted October 8, 2018 Report Share Posted October 8, 2018 Z BU to na SP 130 Guardera powinno być około 500. Chociaż to krótka lufa to powiedzmy 480-490. Typ cylindra jest dobry, trzeba szukać nieszczelności. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted October 9, 2018 Report Share Posted October 9, 2018 Ten filmik to trochę porażka... ja tam nie widzę cylindra typ1. Poza tym... nigdy nie spotkałem się z tym, aby temperatura cylindra wpływała jakkolwiek na kompresję. Pod 300mm lufę wkładasz typ3. Typ2 może być ok przy ciężkich kulkach, kwestia szczelności i wyników na chrono. 440fps to zdecydowanie zbyt mało. SP130 nawet bez BU daje 500fps+. Przy tak krótkiej lufie będzie to wynik nieco mniejszy, ale nadal oscylujący w granicy 480-500fps. Jak dla mnie replika po prostu nie jest szczelna. Znając Specne jest krzywa. Dodając do tego stock części.... No sorry, ale 450fps uzyskujesz na stockowej sprężynie bez większego problemu, wystarczy uszczelnić układ i ewentualnie wyosiować szkielet. Robisz najgorszy możliwy błąd podczas tuningu mocowego - zaczynasz od włożenia mocniejszej sprężyny. Najpierw uszczelnij układ, wrzuć porządne głowice, dobrą dyszę, dopasuj gumkę. Uszczelnij komorę, wyosiuj całość, dociśnij komorę do szkieletu i usztywnik. Nawet na częściach SHS'a, ACM'a czy Element'a powinno skoczyć w górę. Quote Link to post Share on other sites
Kyczbukaj Posted October 10, 2018 Author Report Share Posted October 10, 2018 (edited) W dniu 9.10.2018 o 15:29, wallop napisał: Ten filmik to trochę porażka... ja tam nie widzę cylindra typ1. Poza tym... nigdy nie spotkałem się z tym, aby temperatura cylindra wpływała jakkolwiek na kompresję. Pod 300mm lufę wkładasz typ3. Typ2 może być ok przy ciężkich kulkach, kwestia szczelności i wyników na chrono. 440fps to zdecydowanie zbyt mało. SP130 nawet bez BU daje 500fps+. Przy tak krótkiej lufie będzie to wynik nieco mniejszy, ale nadal oscylujący w granicy 480-500fps. Jak dla mnie replika po prostu nie jest szczelna. Znając Specne jest krzywa. Dodając do tego stock części.... No sorry, ale 450fps uzyskujesz na stockowej sprężynie bez większego problemu, wystarczy uszczelnić układ i ewentualnie wyosiować szkielet. Robisz najgorszy możliwy błąd podczas tuningu mocowego - zaczynasz od włożenia mocniejszej sprężyny. Najpierw uszczelnij układ, wrzuć porządne głowice, dobrą dyszę, dopasuj gumkę. Uszczelnij komorę, wyosiuj całość, dociśnij komorę do szkieletu i usztywnik. Nawet na częściach SHS'a, ACM'a czy Element'a powinno skoczyć w górę. Po konkretnym ponownym złożeniu i nasmarowaniu, po regulacji hop up chrono pokazało 458 fps. Komorę docisnałem kilkoma oringami na lufie wewnętrznej. W zespole cylindra jest szczelność, zatykam dysze, dociskam bardzo mocno tłok do oporu tyle ile dam rade i poruszam dyszą tak jak popychacz nią porusza, powietrze nie ucieka. Odnośnie dobierania cylindra do lufy i ciężaru kulek czytałem Twoj post wallop w innym temacie, przydatne informacje. Tylko pytanie, w jaki sposób można wyosiować szkielet? Podkładki między łączenia? Edited October 10, 2018 by Kyczbukaj Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted October 13, 2018 Report Share Posted October 13, 2018 Szczelność na pneumatyce gearbox'a sprawdzaj na wysuniętej dyszy. Załóż na dyszę popychacz, wysuń dyszę i przekręć popychacz tak aby oparł się na głowicy cylindra. Wtedy wciśnij tłok. 458 to według mnie nadal dość słaby wynik. Tracisz pi razy oko 30-40fps, to sporo - mniej więcej jedno oczko mocy sprężyny, tyle daje SP120 Guarder. Szkielet osiujesz śrubami korekcyjnymi oraz podkładkami gumowymi. Na Twoim miejscu zacząłbym od wymiany pneumatyki, przede wszystkim dyszy. Do tego dopasował odpowiednią gumkę. Przed osiowaniem sprawdź w którą stronę i czy w ogóle ucieka dysza. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.