Desperack0 Posted November 17, 2018 Report Share Posted November 17, 2018 Witam. Kolega kupił używaną replikę cyma 040. Niestety po testach cyma na baterii lipo 7,4v oddaje tylko kilka strzałów i to marnych po czym przestaje działać. Przy wyjętym GB słychać widać tylko delikatny ruch silnika i iskrzenie na kostce. Sprzedający twierdzi, że u niego replika działała bez problemu na 11v. Podobno w środku są wymieniane bebechy na mocniejsze ale czy mocna sprężyna byłaby aż tak mocna?? Pozdro Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted November 17, 2018 Report Share Posted November 17, 2018 Tak, jak ktoś wsadził mocną sprężynę to 7,4 może nie dać rady jej naciągnąć. Oczywiście są różne baterie. 7,4V 1000mAh 15C, ma o wiele mniejszą wydajność prądową od 7,4V 5000mAh 30C ;) Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted November 17, 2018 Report Share Posted November 17, 2018 Jaki masz budżet? Jakie lipo? Co siedzi konkretnie w środku? Jakie przełożenie zębatek, jaki silnik i jaka sprężyna? Quote Link to post Share on other sites
Desperack0 Posted November 20, 2018 Author Report Share Posted November 20, 2018 (edited) Budżet nie ma znaczenia bo kolega chce tylko naprawić replikę jak najtańszym kosztem bez wodotrysków. Lipo nowe 7,4 1300 a reszta nie wiem. Niestety chyba uszkodzony jest silnik. Po odkręceniu silnika okazało się, że jest zablokowany. Po silniejszym przekręceniu zębatki silnika wszystko ruszyło na pare strzałów. Następnie silnik znowu sie zablokował i po odblokowaniu chwile można było strzelać. Kolejny raz przestał strzelać, wykręciłem go, nie był zablokowany tylko lekko ciepły. Po zamontowaniu do broni nie naciągnął już tłoka. Zauważyłem, że po złym wyregulowania silnika (celowym) silnik nie wydaje charakterystycznego trzaskanie tylko stoi w miejscu. Edited November 20, 2018 by Desperack0 Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted November 20, 2018 Report Share Posted November 20, 2018 To że silnik ciepły to nic nadzwyczajnego, zwłaszcza jak nie może ruszyć zębatek, dobrze że nie gorący. Można by wyczyścić silnik i wyczyścić / wymienić szczotki silnika lub w ogóle wymienić silnik. Może silnik zmęczony już życiem i lipo 11.1 wyciska z niego resztki ;) Najtaniej to będzie kupić lipo 11.1 Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted November 21, 2018 Report Share Posted November 21, 2018 Jak dla mnie uszkodzony silnik. Blokowanie się silnika spowodowane jest najprawdopodobniej uszkodzonym wirnikiem - komutator lub uzwojenie. Ewentualnie coś dostało się do środka. Najtaniej i najlepiej będzie kupić nowy silnik. Jaki? Zależy od tego jakie części są zamontowane - przełożenie zębatek, sprężyna oraz jak poskładana jest replika. Od 50zł do 350zł. Może uda Ci się dorwać używaną Cymę z niebieskim tyłem, za 50-80zł warto brać. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.