Extanky Posted August 27, 2019 Report Share Posted August 27, 2019 Witam! Jestem przed wymianą głowicy cylindra i tłoka. Jedna rzecz mnie męczy, a konkretnie jakim smarem i co powinienem przesmarować w trakcie wymiany? Quote Link to post Share on other sites
fint Posted August 31, 2019 Report Share Posted August 31, 2019 Do zebatek smar PTFE np. ASGRevolution lub ProTech Do pneumatyki smar ASGRevolution Do części ruchomych takich jak sprężyna, popychacz czy prowadnice tłoka polecam smar grafitowy. Quote Link to post Share on other sites
Tenlon Posted September 2, 2019 Report Share Posted September 2, 2019 Do części mechanicznych używam tylko ŁT-43, smar litrowy, jest uniwersalny, odporny na utlenianie i działanie wilgoci. Smary ze sklepow ASG możesz kupić w każdym innym sklepie o połowę taniej i w większej ilości... Do pneumatyki polecam smar Molykote, jego cena jest dosyć wysoka, ale robi robotę, są różne rodzaje tego smaru, w formie oleju silikonowego Molykote 55 Oring Grease(najlepiej spisuje się przy elementach ruchomych) i w formie gęstego smaru Molykote High Vacuum Grease(bardziej do połączeń stałych, ale smaruje nim oringi, cylinder i brak problemów, niesamowicie poprawia szczelnosc, ale oczywiście w unormowanych proporcjach. Nawet raz zaryzykowałem i zastosowałem do zebatek gesty smar w oleju(do łańcuchów o temperaturze pracy +300 stopni), ale nie polecam, bo rozbryzguje się po całym GB :) Im mniej smaru tym lepiej, szczególe w lozyskach, więcej info o smarowaniu znajdziesz w Google Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.