Jajaaon Posted April 20, 2020 Report Share Posted April 20, 2020 Witam serwisuje repliki ASG od dłuższego czasu, lecz ostatnio dostałem gb v2 od ultimate do naprawy gdyż wymieniane były kostki stykowe, głowica tłoka oraz dołożenie opóźniacza popychacza dyszy + smarowanie i właśnie tutaj zaczyna się problem bo po złożeniu gearboxa silnik z zębatkami jest tylko w stanie napędzić tłok do połowy (po rozebraniu tłok w każdym z przypadków był mniej więcej na środku prawie w tym samym miejscu) po tym gdy tłok się zatrzyma, silnik nie może pokonać oporu jaki stawia sprężyna z tłokiem. I teraz nasuwa się pytanie bo ten tłok był już w replice a nawet dla sprawdzenia czy sprężyna nie jest za mocna włożyłem stockową, silnik nie jest za słaby bo to tornado F1 High Torque. Ubytku na kołach zębatych nie ma, na zębach tłoka też nic nie widać ogólnie to sam jestem w szoku bo replika jest bardzo dobrze podkładkowana a takiego problemu jeszcze nie miałem. Proszę o pomoc gdyż sam już nie wiem co mam zrobić sprawdzałem wszystkie części i niby wszystkie są w porządku. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted April 20, 2020 Report Share Posted April 20, 2020 9 godzin temu, Jajaaon napisał: silnik nie może pokonać oporu jaki stawia sprężyna z tłokiem Czyli jak wciskasz spust to silnik próbuje, ale nie może, tak? Czy może w ogóle nie ma reakcji? 9 godzin temu, Jajaaon napisał: wymieniane były kostki stykowe, głowica tłoka Jak była wymieniana głowica tłoka to pewnie nowa ma łożyskowanie sprężyny, może stara nie miała i teraz sprężyna razem z łożyskowaniem się nie mieści w tłoku. Quote Link to post Share on other sites
Jajaaon Posted April 20, 2020 Author Report Share Posted April 20, 2020 Tak silnik próbuje kręcić, a głowicą tłoka jest taka sama jak w stocku czyli bez łożyskowania i tutaj nasilają się problemy Quote Link to post Share on other sites
Jajaaon Posted April 21, 2020 Author Report Share Posted April 21, 2020 Po ciągłym składaniu/ rozkładaniu tego gearboxa nagle chce do mnie przemówić lecz nadal nie jest w porządku i błaga o litość 20200421_213052_002.mp4 Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted April 22, 2020 Report Share Posted April 22, 2020 Ciekawe użycie klamer, ale chyba łatwiej przykręcić sam chwyt pistoletowy do GB. Antireversal nie trzyma, zębatki by nie wracały tylko by się GB zaciął. Długo używasz już tego silnika? Jak kręcisz ręcznie silnikiem to jest wyczuwalny opór? Zrób zdjęcie głowicy tłoka, razem z tą częścią która jest w środku tłoka. Spróbuj ręcznie zmieścić całą sprężynę z prowadnicą do tłoka z i bez głowicy tłoka. Quote Link to post Share on other sites
Jajaaon Posted April 22, 2020 Author Report Share Posted April 22, 2020 Powiem tak z tymi klamrami to tylko taka prowizorka żeby zobaczyć czy chodzi bo akurat z chwytem to by było więcej roboty :D a cały czas rozkładałem i składałem i dlatego już miałem tego dość. Silnik akurat nie wiem może już będzie 1 rok od zakupu, kręcąc ręcznie ma bardzo duży opór ale szczotki i komutator są w porządku na sucho (jak podłącze na krótko do zasilania) to ładnie chodzi a jak stawiam mu opór to i tak daje radę. Tak niestety na antirv muszę zmienić sprężynkę. A z głowicą tłoka to nawet próbowałem prowizorycznie dać malutką nakrętkę aby tak nie wystawała jak normalnie lecz takie same efekty. 3 godziny temu, Huba_lbn napisał: Spróbuj ręcznie zmieścić całą sprężynę z prowadnicą do tłoka z i bez głowicy tłoka. Dobrze za chwilę zabiorę się za to : ) Quote Link to post Share on other sites
Jajaaon Posted April 22, 2020 Author Report Share Posted April 22, 2020 4 godziny temu, Huba_lbn napisał: Spróbuj ręcznie zmieścić całą sprężynę z prowadnicą do tłoka z i bez głowicy tłoka. Zrobione w obu przypadkach tak samo wchodzi : ) Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted April 22, 2020 Report Share Posted April 22, 2020 Dziwna jest ta część która jest wewnątrz tłoka, normalnie tam jest łożyskowanie. Ja bym to wymienił na jakieś standardowe, a jak to nie to to przyjrzałbym się kostce stykowej czy nie rozłącza za wcześnie. Quote Link to post Share on other sites
Jajaaon Posted April 22, 2020 Author Report Share Posted April 22, 2020 Mogę jeszcze Januszowo dać malutką nakrętkę i wtedy tylko będzie wystawała śruba w tłoku a z kostką to chyba nie bo mam mosfet i nawet omijając kostkę stykową a zasilając silnik też otrzymywałem taki efekt spróbuje na nowo wypodkładkować już sam nie wiem kurcze Quote Link to post Share on other sites
Jajaaon Posted April 22, 2020 Author Report Share Posted April 22, 2020 Chyba teraz małymi krokami dochodzę do błędu zauważyłem że teraz rozbierając gb mam takie coś poniżej będą zdjęcia Quote Link to post Share on other sites
Jajaaon Posted April 22, 2020 Author Report Share Posted April 22, 2020 Quote Link to post Share on other sites
Jajaaon Posted April 22, 2020 Author Report Share Posted April 22, 2020 Chyba to będzie wina tłoka z głowicą? Bo co innego moze być skoro na zdjęciu widać że koło zębate napędzajace tłok nie wchodzi w zęby tłoka tylko jakieś dziwne ułożenie pomijające pierwsze zeby tłoka Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted April 22, 2020 Report Share Posted April 22, 2020 Ze zdjęć mi nic nie wynika. To normalne że popychacz jest wygięty, przy zamkniętym GB po prostu by naciągnął sprężynkę, podobnie tłok przy otwartym GB nie siedzi dokładnie w prowadnicach. Czepiał bym się dalej tej głowicy tłoka, jak mówisz że z pominięciem styków jest to samo. Zastanawia mnie tylko to uszkodzenie tłoka: Quote Link to post Share on other sites
Trybik152 Posted April 22, 2020 Report Share Posted April 22, 2020 Spróbuj na innej baterii, wrzuć inny silnik na test jak masz możliwość. Przesmaruj gearbox bo tam okropnie sucho masz. Quote Link to post Share on other sites
Jajaaon Posted April 22, 2020 Author Report Share Posted April 22, 2020 13 minut temu, Huba_lbn napisał: Zastanawia mnie tylko to uszkodzenie tłoka Tak gb widocznie był źle złożony i zębatka "wierciła" w tłoku Quote Link to post Share on other sites
Jajaaon Posted April 22, 2020 Author Report Share Posted April 22, 2020 3 minuty temu, Trybik152 napisał: Spróbuj na innej baterii, wrzuć inny silnik na test jak masz możliwość. Przesmaruj gearbox bo tam okropnie sucho masz. Testowane na różnych bateriach Lipo 7.4 i 11.1 a z silnikiem to akurat ciężka sprawa bo nic nie mam pod ręką XD Smaru mam dużo ale te zdjęcie było wrzucone po podkładkowaniu dlatego jest malutko Quote Link to post Share on other sites
Jajaaon Posted April 22, 2020 Author Report Share Posted April 22, 2020 Chyba chyba coś próbuje dobra wlane teraz smaru i zobaczę Quote Link to post Share on other sites
Jajaaon Posted April 22, 2020 Author Report Share Posted April 22, 2020 Panowie jestem ślepy zamiast na 11.1 używałem 7.4 i dlatego mi nie działało o jeny a tyle nerwów i główkowania co to może być, bardzo dziękuję za odpowiedzi przepraszam za zmarnowany czas na moją głupotę oraz dziękuję jeszcze raz za pomoc : D Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.