Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Well M4 Metal Gearbox - ki diabeł?


Recommended Posts

  • Replies 454
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Medium czy masz może przepowiedź co zrobić z hi-cap'em stockowym, żeby lepiej podawał na auto? Ostatnio strzelałem i znowu beznadzieja, serie po 3 to był max. Spróbowałem lekko docisnąć podczas strzelania, poprostu siedząc, trzymałem broń(dokładniej magazynek) na kolanie. Serie szatańska. Podkręcałem aż zjadł wszystko. Naładowałem jeszcze raz i dupa, nic już nie daje :? Czy tylko ja mam takie problemy?

Link to post
Share on other sites

Siemka

 

 

Chciałbym sie o coś zapytać bo już mnie ta moja R6 denerwuje bo ciągle mi mało wymieniłem pare rzeczy a mianowicie :

sprezyna 130% CA

- prowadnica sprezyny CA

- gumka hop up CA

- głowica tłoka CA

- cylinder CA

- głowica cylindra CA

- dysza CA

Prec lufa 6,03 oryginalna SRC bodjaże kupiona na taiwangunie

i mam tez spręzyne 120 Guardera ale nie wiem czy mi pociągnie

 

Wszystkie częsci mam zamontowane i stockowa bateria mi nie ciągnie anie jednego stzrału nie moge oddać i mam takie pytanko wziołem od kumpla 8,4 1700MaH Ni-cd Sanyo i grzało ładnie tylko czy ta bateria da rade ze spręzyna 120 guardera próbowal juz ktoś tak zrobić.

 

Ja juz wydałem duzo pieniedzy na tego wella ale kupie tą baterie za 159zł i mysle że będzie już git ale wole się dowiedzieć co i jak

Link to post
Share on other sites

Heh, no to jak dla mnie troche nie rozsądnie robisz kupując tyle rzeczy do takiego guna. R6 to karabin dla średnio zaawansowanych lub nie mających kasy i rzeczy które wg mnie opłąca sie do niego kupić jeśli chodzi o gearbox to spring 120 PDI, prowadnica sprężyny i głowica tłoka (może ewentualnie silikonowy hopek na zimę). O ile sięnie mylę 120 Guardera to jest ok 400 fps, to ten gearbox i połowa części rozsypie sie w drobny mak. Nie pamietam ile dawał spring 130% CA ale jeśli jest to ten podstawowy to mam taki sam i daje on ok 300-310 fps czyli bezpiecznie jak na tego guna. U mnie ciagnie bez żadnego problemu. Nie wiem na co ci nowa dysza - miałem jednocześnie w łapach jedną i 2 i nie ma żadnej różnicy. Jeśli chodzi o cylinder to strzelam że wstawiłeś też stocka od CA i pewnie z M15 czyli typ 0 co jest kompletnie nie opłacalne przy tej długości lufy i przekłada się tylko na pogorszenie celności (dla tego że jakby powietrze wydmuchiwane jest z lufy nawet gdy kulka jest juz poza nią). Aha, zapomniałem że wymieniłeś lufę... Ale to tak ku przestrodze dla innych ;]

 

A teraz przelicz sobie teraz ile kasy na to wydałeś i dodaj do tego jeszcze baterię. I co? Mamy taką sumę że możnaby kupić coś z CA co zdecydowanie lepiej wygląda, jest solidniejsze i na gwarancji (bo R6 po tuningu już nie).

 

Moja recepta na optymalnie zrobioną R6tke jest taka:

1.Gearbox jak wcześniej napisałem - prowadnica springa, głowica tłoka, sprężyna stock z CA albo 120 PDI - na pewno nic nie padnie a i zasięg przyzwoity, ok 40 m,

2. Gumka HU z silikonu na zimę,

3. Tuning wizualny - kupić szpachlówke i czarny mat, zalepić napisy i dziury w kolbie, machnąć obie części body i teleskop kolby matem i mamy w miare przyzwoity wygląd. Można sobie jeszcze zrobić jakiś pas 2 albo 3 pktowy jak kto woli. Ja pomalowałem jeszcze baterie i okablowanie, skoro została mi farba a przynajmniej nie widać ich przez dziury w chłodnicy. Można też kupić papier samoprzylepny (nie przyklejać zwykłego bo zaraz odpadnie), wydrukować oryginalne napisy i przykleić. Strasznie perfidne i banalne ale wygląda całkiem całkiem.

4. Tuning hmm... niewiem jak go nazwać, stabilności ?? :D Chodzi o to żeby:

a) podlepić wcześniej użytą szpachlówką niektóre miejsca w chłodnicy które wpływają na to że sie lekko chybocze (głównie przy pierścieniu, mnie to strasznie denerwowało a teraz nie drga nawet na milimetr, proste i praktyczne),

B) oblepić taśmą telesko kolby żeby sie nie gibała i wymienić śróbkę w kolbie na trochę więkrzą żeby sie nie przesówała sie do przodu i do tyłu,

c)nawiercić 2 otwory w mocowaniu kolby i body i skręcić na stałe. Nie da sie zdjąć kolby, ale po co to komu ?? ;] A tak przynajmniej jest pewne ze sie nie złamie (a ja byłem głupi i nie zrobiłem tego od razu i 1 połamałem)

 

W ten sposób otrzymujemy guna, który ma przyzwoite osiągi a do tego nie powinien sie rozlecieć po 2 strzelankach, nie chybocze się na wszystkie strony i wygląda całkiem nieźle. A teraz policzmy ile kosztuje taki stuningowany R6:

1. częsci do gearboxa:

a) ze sklepu - 100 zł

B) na alegro jak kupiłem z paroma innymi i tamte opchnąłem i dostałem jeszcze głowicę cylindra jakieś 50 zł (wszystko nowe)

2. Szpachlówka - 10 zł

3. Czarny mat - 10-15 zł

4. Śróbka i taśma - bez przesady :D 2 zł

5. Pas i akcesoria do jego zrobienia - ok 10 zł

6. I oczywiście sam karabin - w sklepie o ile dobrze pamietam 389 zł z przesyłką, na Allegro nowy od Krakmanów z aukcji 315 zł z przesyłką

 

Razem:

Max - 526 zł, min - 397 zł (czyli tyle ile ja dałem :P )

 

Za 526 zł, to już można kupić AKacza z Cymy, który ma 300 fps w stocku i jeszcze go podrasować za ponad 100 zł. Chyba, że ktoś jest fanem Mek.

 

Jest jeszcze 1 rzecz, którą warto zrobić a jeśli się dobrze pomyśli nic nie kosztuje - sprzedać hi-capa i kupić mid-capa z maga na 100 kulek i pozbędziemy się w ten sposób grzechotki :] Ja tak zrobiłem i jestem w pełni zadowolony. Trzeba oczywiście zeszlifotać szyny w gnieździe magazynka żeby w ogóle do niego wszedł ale to już mały problem. Fakt że na dłuższe strzelanie 1 taki magazynek może nie wystarczyć więc pozostaje albo kupić szybkoładowacza (który i tak trzeba kupić w przypadku mid-capa bo upychanie do niego kulek ręcznie marnuje czas i niszczy nasze ręce, a w pewnym momencie upychanie kulek staje się praktycznie nie możliwe do wykonania samymi rękami) lub kupić jeszcze z 2-3 takie magazynki. 300-400 kulek to już jest wg mnie ilość którą bez problemu można rozdysponować nawet na najdłuższe rundy.

 

A teraz drogi Crusixie pomyśl, co ci się bardziej opłaca ;) Wkładać kolejne pieniądze w R6 i denerować się że dalej coś nie działa i trzeba znów coś kupić, czy np. sprzedać ją na Allegro jako R6 po tuningu, dołożyć troche i kupić sobie coś porządnego i wtedy wsadzić tego Guardera ;] Ewentualnie sprzedać Guardera, pogodzić się ze swoim losem i zrobić tak jak ja :D Na zakończenie przytocze tylko stwierdzenie mojego dobrego kolegi że "Z gówna czekolady nie zrobisz" i tak jest własnie z R6tką. Można co najwyżej zabić brzydkie zapachy :D Przykre ale prawdziwe, bo wniosek jest taki że im więcej się w nim wymienia tym więcej trzeba kupować nowych części. Koniec kropka i nie gadajcie mi tu że da sie z niego zrobić kolejny z cudów świata ;]

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...