Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

MP5 A5 Well - problem.


Recommended Posts

A więc tak :

Zamontowałem sprężyne 130%PDI oraz gumke hop up CA

 

Silnik uciąga sprężynę, ale mp5 pluje na 2-3 metry :( :( :(

Gumka nic nie przeszkadza kulce, nie wiem co jest grane?

Ma ktoś jakiś pomysł jak to naprawić??

Aha, jak wyciągnąłem sprężynę i zatkałem wylot powietrza z cylindra, tłok ruszał się bez problemów, a chyba powinien być jakiś oprór...

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc :( :( :(

Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy nie pękła prowadnica sprężyny - to raz. Sprawdź czy nie odpadła wewnętrzna gumka amortyzująca głowicy cylindra. I wreszcie - sprawdź, czy uszczelka głowicy tłoka rzeczywiście uszczelnia - np. metodą "usta-dysza" :D )

 

Zalecam w ogóle wymianę całej głowicy tłoka, nie tylko samej uszczelki. Kosztuje niewiele więcej co sama uszczelka a jest bez porównania lepsza, Wellowska jest jakaś niewydarzona.

Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że to może być albo uszczelka głowicy tłoka, która niedokładnie przylega do cylindra i przepuszcza powietrze albo głowica tłoka, która niedokłandnie dociska uszczelkę albo uszczelka głowicy cylindra, która może źle trzymać albo też dysza od głowicy cylindra.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
... albo głowica tłoka, która niedokłandnie dociska uszczelkę ...

 

Dokładnie to miałem na myśli wyrażając wątpliwości co do Wellowskiej głowicy tłoka.

 

Ingerowałem w swoją (w M4, ale to ten sam gearbox) dość głęboko, zatem podzielę się spostrzeżeniami:

 

Głowica jest niemal dokładną kopią wyrobu CA, z tą tylko różnica że otwory do komory powietrznej nie są przebite, a jedynie zaznaczone (cztery okrągłe znaczki). Wewnątrz jest komora powietrzna, która ma za zadanie rozpychać uszczelkę na boki podczas sprężania. Po to w CA są otwory w głowicy. Well ich nie zrobił, uszczelka nie jest dopychana i lata sobie luzem (nie jest utwierdzona w tworzywie - pod nią jest tylko pustka - właśnie ta komora powietrzna... która nie działa bez otworów)

 

Zrobienie otworów to pestka, ale ujawnia się kolejny problem - albo uszczelka jest za cieńka, albo odstęp między obydwoma "talerzami" głowicy za duży, w każdym razie powietrze zamiast rozpychać uszczelkę, ucieka pod nią. Można albo spasować połówki głowicy ciaśniej, albo poszukać grubszej uszczelki, ale... po co, skoro oryginalna głowica tłoka CA kosztuje raptem marne 19 zeta? Ja od razu wziąłem głowicę Systemy.

 

Złamana prowadnica również może prowadzić do spadku osiągów, a Wellowska jest z deka wadliwa (wklejenie sześciokątnej nakrętki w jej podstawę, tam gdzie jest na nią gotowe miejsce, bardzo ją wzmocni). W każdym bądź razie złamana prowadnica krępuje rozprężanie sprężyny, a co gorsza, odkształcająca się w boki sprężyna może zablokować zębatki doprowadzając nawet do ich zniszczenia, zatem zaniechałbym prób i zweryfikowałbym czy prowadnica jest cała czy nie.

 

Inna rzecz jaka mi się przytrafiła w identycznym gearboxie - odpadła wewnętrzna uszczelka/amortyzator głowicy cylindra. Latając luzem blokowała tłok i zapobiegała pełnemu sprężeniu. Co więcej, to również może doprowadzić do zniszczenia zębatek... Wystarczy wziąć ją na "kropelkę".

 

To z pewnością któraś z tych możliwości - sprawdź dokładnie.

Link to post
Share on other sites

Cóż, zgaduję że tak - to ten sam gearbox. W M4 nakrętka powinna służyć jako gwint pod śrubę mocującą standardową kolbę - wybrali niestandardowe roziązanie, więc i nakrętki nie wstawili. Mp5 ma zupełnie inną kolbę, więc tym bardziej nie ma tej nakrętki. A wątpię, by stosowali tak osłabioną prowadnicę w M4 gdyby mieli inną, pełną w MP5... wtedy wszedzie montowaliby pełne. Jestem więc na 100% przekonany, że w MP5 jest tak samo.

Link to post
Share on other sites

Wracając do problemu - grzebałeś coś może przy głowicy cylindra ? Jeżeli tak to być może włożyłeś jej nie w ten koniec cylindra co trzeba i w ten sposób zmniejszyłeś objętość cylindra. Miałem kiedyś w CA tak samo, przez nie uwagę źle zmaontowałem głowice, efekt - zasięg góra 5m.

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Dziś chciałem tylko zobaczyć czy gumka od hop up'a czasem nie blokuje kulek, ale nie. Lecz jak składałem wszystko to patrze i się dziwie :? gdzie jest prowadnica sprężyny? Rozłożyłem i patrze, że prowadnica jest rozwalona ... Problem rozwiązany

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

No tak a jednak to wina prowadnicy. Co fakt to fakt, że nie wygląda na jakąś super mocną ale myślałem, że wytrzyma przynajmniej tą 130%PDI. No cóz nie pozostaje nic innego jak tylko ją wymienić i mieć nadzieję, że nic więcej się nie zepsuje.

 

Czyli już przy pdi 130 trzeba wymieniać prowadnicę?

Wiesz co lepiej dla bezpieczeństwa i spokoju było by ją wymienić, żeby podczas strzelanki nam się nie połamała. Jak wymienimy przynajmniej bedziemy pewni, że nam się nie rozwali.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Więc tak, przyszla nowa prowadnica.

Po złożeniu wszystkiego, myślałem, że poprostu mam wyładowaną baterie,

ale nie to coś innego. Probowałem na wielu bateriach i na żadnej nie chciał strzelać, wydaje tylko odgłos, jakby nie mógl uciągnąć sprężyny Sad

Co mogło się stać?

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...