Kinko Posted December 11, 2005 Report Share Posted December 11, 2005 A więc tak : Zamontowałem sprężyne 130%PDI oraz gumke hop up CA Silnik uciąga sprężynę, ale mp5 pluje na 2-3 metry :( :( :( Gumka nic nie przeszkadza kulce, nie wiem co jest grane? Ma ktoś jakiś pomysł jak to naprawić?? Aha, jak wyciągnąłem sprężynę i zatkałem wylot powietrza z cylindra, tłok ruszał się bez problemów, a chyba powinien być jakiś oprór... Pozdrawiam i proszę o pomoc :( :( :( Quote Link to post Share on other sites
Kiwi Posted December 11, 2005 Report Share Posted December 11, 2005 Może uszczelka tłoka (czy jak to się zwie) jest nieszczelna?? Pomyślałem też, że może HU jest tak mocno ściśnięty, że kulki ledwo przez niego przechodzą... Quote Link to post Share on other sites
Kinko Posted December 11, 2005 Author Report Share Posted December 11, 2005 Uszczelka chyba jest ok, ponoć w taiwangun wymienili ją na jakąś lepszą. Hop up też jest ok kulki przelatują bez problemu. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
jonboy2312 Posted December 11, 2005 Report Share Posted December 11, 2005 Sprawdź czy nie pękła prowadnica sprężyny - to raz. Sprawdź czy nie odpadła wewnętrzna gumka amortyzująca głowicy cylindra. I wreszcie - sprawdź, czy uszczelka głowicy tłoka rzeczywiście uszczelnia - np. metodą "usta-dysza" :D ) Zalecam w ogóle wymianę całej głowicy tłoka, nie tylko samej uszczelki. Kosztuje niewiele więcej co sama uszczelka a jest bez porównania lepsza, Wellowska jest jakaś niewydarzona. Quote Link to post Share on other sites
Szakal Posted December 11, 2005 Report Share Posted December 11, 2005 Wydaje mi się, że to może być albo uszczelka głowicy tłoka, która niedokładnie przylega do cylindra i przepuszcza powietrze albo głowica tłoka, która niedokłandnie dociska uszczelkę albo uszczelka głowicy cylindra, która może źle trzymać albo też dysza od głowicy cylindra. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
jonboy2312 Posted December 11, 2005 Report Share Posted December 11, 2005 ... albo głowica tłoka, która niedokłandnie dociska uszczelkę ... Dokładnie to miałem na myśli wyrażając wątpliwości co do Wellowskiej głowicy tłoka. Ingerowałem w swoją (w M4, ale to ten sam gearbox) dość głęboko, zatem podzielę się spostrzeżeniami: Głowica jest niemal dokładną kopią wyrobu CA, z tą tylko różnica że otwory do komory powietrznej nie są przebite, a jedynie zaznaczone (cztery okrągłe znaczki). Wewnątrz jest komora powietrzna, która ma za zadanie rozpychać uszczelkę na boki podczas sprężania. Po to w CA są otwory w głowicy. Well ich nie zrobił, uszczelka nie jest dopychana i lata sobie luzem (nie jest utwierdzona w tworzywie - pod nią jest tylko pustka - właśnie ta komora powietrzna... która nie działa bez otworów) Zrobienie otworów to pestka, ale ujawnia się kolejny problem - albo uszczelka jest za cieńka, albo odstęp między obydwoma "talerzami" głowicy za duży, w każdym razie powietrze zamiast rozpychać uszczelkę, ucieka pod nią. Można albo spasować połówki głowicy ciaśniej, albo poszukać grubszej uszczelki, ale... po co, skoro oryginalna głowica tłoka CA kosztuje raptem marne 19 zeta? Ja od razu wziąłem głowicę Systemy. Złamana prowadnica również może prowadzić do spadku osiągów, a Wellowska jest z deka wadliwa (wklejenie sześciokątnej nakrętki w jej podstawę, tam gdzie jest na nią gotowe miejsce, bardzo ją wzmocni). W każdym bądź razie złamana prowadnica krępuje rozprężanie sprężyny, a co gorsza, odkształcająca się w boki sprężyna może zablokować zębatki doprowadzając nawet do ich zniszczenia, zatem zaniechałbym prób i zweryfikowałbym czy prowadnica jest cała czy nie. Inna rzecz jaka mi się przytrafiła w identycznym gearboxie - odpadła wewnętrzna uszczelka/amortyzator głowicy cylindra. Latając luzem blokowała tłok i zapobiegała pełnemu sprężeniu. Co więcej, to również może doprowadzić do zniszczenia zębatek... Wystarczy wziąć ją na "kropelkę". To z pewnością któraś z tych możliwości - sprawdź dokładnie. Quote Link to post Share on other sites
Kiwi Posted December 11, 2005 Report Share Posted December 11, 2005 Uuuu... w tym GB od mp5 też jest ten otwór na nakrętkę?? Quote Link to post Share on other sites
jonboy2312 Posted December 11, 2005 Report Share Posted December 11, 2005 Cóż, zgaduję że tak - to ten sam gearbox. W M4 nakrętka powinna służyć jako gwint pod śrubę mocującą standardową kolbę - wybrali niestandardowe roziązanie, więc i nakrętki nie wstawili. Mp5 ma zupełnie inną kolbę, więc tym bardziej nie ma tej nakrętki. A wątpię, by stosowali tak osłabioną prowadnicę w M4 gdyby mieli inną, pełną w MP5... wtedy wszedzie montowaliby pełne. Jestem więc na 100% przekonany, że w MP5 jest tak samo. Quote Link to post Share on other sites
Kinko Posted December 11, 2005 Author Report Share Posted December 11, 2005 Aha więc trzeba wymienić głowice tłoka i wszystko będzie grało? Prowadnica jest ok, nie połamana. Na military.pl znalazłem głowice wraz z uszczelką http://military.pl/s/m/CAP074P.html# Czy będzie pasowała? Pozdrawiam Edit: Mam jeszcze jeden problem, spust nie odbija tzn. kiedy go wcisne ten zostaje we wciśniętej pozycji. Quote Link to post Share on other sites
jonboy2312 Posted December 11, 2005 Report Share Posted December 11, 2005 Każda normalna głowica będzie pasowała. Zwykła od CA, Metalowa od Systemy, i tak dalej. Nie wiem jak z tymi z łożyskowaniem - pewnie wymagają innego tłoka. Ale wszystkie inne pasują normalnie. Quote Link to post Share on other sites
vendi Posted December 11, 2005 Report Share Posted December 11, 2005 A własnie jakie są łożyska w tej replice? Metalowe. plastikowe, kulkowe, ślizgowe? I jak wyglądają na wytrzymałe czy liche? Quote Link to post Share on other sites
jonboy2312 Posted December 11, 2005 Report Share Posted December 11, 2005 wyglądają jak w Marui - przypuszczam, że teflonowe. Quote Link to post Share on other sites
tofik___ Posted December 11, 2005 Report Share Posted December 11, 2005 Wracając do problemu - grzebałeś coś może przy głowicy cylindra ? Jeżeli tak to być może włożyłeś jej nie w ten koniec cylindra co trzeba i w ten sposób zmniejszyłeś objętość cylindra. Miałem kiedyś w CA tak samo, przez nie uwagę źle zmaontowałem głowice, efekt - zasięg góra 5m. pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
vendi Posted December 11, 2005 Report Share Posted December 11, 2005 Tzn ślizgowe tak? Quote Link to post Share on other sites
jonboy2312 Posted December 11, 2005 Report Share Posted December 11, 2005 No nie kulkowe przecież. Albo takie, albo takie... chyba że ktoś wynalazł trzeci rodzaj łozysk, ale nic mi o tym nie wiadomo :P Quote Link to post Share on other sites
Kinko Posted December 12, 2005 Author Report Share Posted December 12, 2005 Dziś chciałem tylko zobaczyć czy gumka od hop up'a czasem nie blokuje kulek, ale nie. Lecz jak składałem wszystko to patrze i się dziwie :? gdzie jest prowadnica sprężyny? Rozłożyłem i patrze, że prowadnica jest rozwalona ... Problem rozwiązany Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
vendi Posted December 12, 2005 Report Share Posted December 12, 2005 Czyli już przy pdi 130 trzeba wymieniać prowadnicę? Quote Link to post Share on other sites
Kinko Posted December 12, 2005 Author Report Share Posted December 12, 2005 Może po prostu miałem pecha. Quote Link to post Share on other sites
Szakal Posted December 12, 2005 Report Share Posted December 12, 2005 No tak a jednak to wina prowadnicy. Co fakt to fakt, że nie wygląda na jakąś super mocną ale myślałem, że wytrzyma przynajmniej tą 130%PDI. No cóz nie pozostaje nic innego jak tylko ją wymienić i mieć nadzieję, że nic więcej się nie zepsuje. Czyli już przy pdi 130 trzeba wymieniać prowadnicę? Wiesz co lepiej dla bezpieczeństwa i spokoju było by ją wymienić, żeby podczas strzelanki nam się nie połamała. Jak wymienimy przynajmniej bedziemy pewni, że nam się nie rozwali. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
kastor Posted December 13, 2005 Report Share Posted December 13, 2005 MAM PROBLEM . PO ODDANIU OKOŁO 700 STRZAŁÓW ODMÓWIŁ MI POSŁUSZEŃSTWA "SELEKTOR OGNIA". TERAZ WALI TYLKO "CIĄGŁYM" W KAŻDEJ POZYCJI, ŁĄCZNIE Z TRYBEM "ZABEZPIECZONY". JAKIEŚ PROPOZYCJE? P. S. SPRZĘT NOWY , NA GWARANCJI , DWIE "STRZELANKI" NA KONCIE. Quote Link to post Share on other sites
Kinko Posted December 20, 2005 Author Report Share Posted December 20, 2005 Więc tak, przyszla nowa prowadnica. Po złożeniu wszystkiego, myślałem, że poprostu mam wyładowaną baterie, ale nie to coś innego. Probowałem na wielu bateriach i na żadnej nie chciał strzelać, wydaje tylko odgłos, jakby nie mógl uciągnąć sprężyny Sad Co mogło się stać? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.