Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Steyr Aug z Tokyo Marui (AEG)


Recommended Posts

Wcale nie musisz kupować gumki sylikonowej, dlatego ze wymieniasz lufę na precyzyjna. Jednakże przydałoby się to zrobić, jeśli zaczynasz grzebać we wnętrzu swojej repliki. Go lufy precyzyjnej polecam także dodać dysze gazoszczelna(na pewno nie zaszkodzi)

P.S. O jakiej firmie(gear-box'u) mówimy??

Link to post
Share on other sites

Gearbox ver3 jest wytrzymalszy od ver.2 i wiemy to wszyscy... Ja polecam wstawić łożyska metalowe 6mm sprężyna 150pdi lufa precyzyjna i wszystko będzie grało jak ta lala. Ewentualnie bateria 9,6V jak nie uciągnie stockowa lub 140Pdi bez wymiany bateri.

Link to post
Share on other sites

Śmiem twierdzić, że już przy PDI120 na 8,4 600mAh wytrzymałość baterii będzie mizerna. Tak z własnego doświadczenia w kałaszu z baterią "stick". Może i bateria nie była najmłodsza, choć na stockowych flakach nie sprawiała problemów.

 

1100mAh - a jakie ogniwa? Niestety im mocniejsza sprężyna, tym większą rolę odgrywa taki parametr jak oporność wewnętrzna ogniw. Ale to już sam sprawdzisz, może da radę.

Osobiście uważam, że póki co najlepszą baterią jaką da się zmieścić do AUGa jest 9,6 na ogniwach Sanyo KR-1500AUL (1500mAh). Stalowe łożyska ślizgowe zalecane.

Zębatki - od października chodzą mi marujowskie na sprężynie M100 Hurricane. Zapewne dzięki precyzji Kmiecia przy składaniu wszystkiego do kupy oraz dzięki temu, że raczej nie mam ciężkiego palca. Jak padną, to się wymieni.

 

Preclufa w AUGu - na 20m nie zauważono żadnej przewagi w skupieniu nad standardową... Może są róźnice na większych dystansach, ale tego już nie sprawdzaliśmy.

 

-

Link to post
Share on other sites

Pytałem się w sklepie ASG to mówili że musze wymienić sprężyne razem z tłokiem, bo niby samej sprężyny nie da się wyciągnąć. 120Pdi albo 130 (jak jest) Wejdzie

(i będzie działała ?) bez upgrade'u reszty GBv3 ?

 

ps. Jak sprawdzić te ogniwa ?

Link to post
Share on other sites
Pytałem się w sklepie ASG to mówili że musze wymienić sprężyne razem z tłokiem, bo niby samej sprężyny nie da się wyciągnąć.

 

We wszystkich klamach marui miałem wymienioną sprężynę. Trzeba dobrać się do śrubki przez plastik głowicy tłoka, wtedy daje się wykręcić taki kołnierzyk, który trzyma sprężynę. Tylko, że nie bardzo jest sens to robić, bo i tak trzeba potem zamontować nową gowicę. Ale wyjąć sprężyne i zaoszczędzić na tłoku się da :). Jak wrócę do domu to dokładniej sprawdzę.

Link to post
Share on other sites
Pytałem się w sklepie ASG to mówili że musze wymienić sprężyne razem z tłokiem, bo niby samej sprężyny nie da się wyciągnąć.

 

 

No nie do końca tak powiedziałem :roll: i prosił bym o dokładne przedstawianie cytatów zamiast wprowadzać ludzi w błąd...

A odpowiedz brzmiała:

“Sprężyny w TM są specyficzne łączone z tłokiem i głowicą. Można to rozłączyć, ale nie polecamy takich zabiegów. Aby wymienić sprężynę musiał byś jeszcze wymienić tłok i głowicę tłoka.”

 

Tak więc z powyższej odpowiedzi wynika że jest możliwość rozłączenia lecz pytałeś o tuning jaki my proponujemy i dostałeś odpowiedz że odradzamy takowe czynności i u nas musiał być kupić jeszcze tłok i głowice tłoka...

Link to post
Share on other sites

Konkretnie trzeba wziąć scyzoryk, wydłubać w środku trochę plastiku, dostać się do śrubki i ją odkręcić. W zasadzie można by tę napoczętą głowicę przykręcić spowrotem. Ja zawsze montowałem stockową CA. Zależnie od tego jakiej firmy ma się głowicę może zajść konieczność włożenia jakiejść podkładki, albo znalezienia nakrętki. W moim MP5 bez problemu złożyłem głowicę cichą Systemy z tłokiem TM i sprężyną TM.

 

W każdym razie podsumowując, jeśli zmieniasz sprężynę na np. CA130%, to możesz oszczędzić te kilkadziesiąt złotych. Najwyżej kupisz jak się rozwali. Na to nigdy za późno.

 

Poniżej fota wspomnianych elementów.

mini_1141758760.jpg

 

Z lewej cała głowica TM, w środku głowica po operacji (inny egzemplarz:) ), z prawej ów nakrętka, która siedzi w środku tłoka. Sama sprężyna ma zagięcie, które wchodzi w szczelinę nakrętki i uniemożliwia rozłożenie zestawu tłoka. Ciekawostką jest, że ta nakrętka jest dość ciężka. Czyżby celowo?

 

Ja ściąłem to zagięcie i uzyskałem w ten sposób normalną spężynę m80.

Link to post
Share on other sites

Kalach, tak dla porządku, korzystaj z przycisku szukaj, dokładnie takie samo pytanie zadawałem sobie z pół roku temu i znalazłem na forum satysfakcjonujące mnie odpowiedzi.

 

A teraz konkrety: do swojego Steyra włożyłem sprężynę 120PDI, zasięg skuteczny zwiększył się o jakieś 5-10 m (w przybliżeniu), szybkostrzelność spadła z 680 strz/min do 530 strz/min na świeżej baterii (8.4V 600mAh Sanyo), ilość wystrzelonych kulek na jednej baterii- ponad 500.

 

Ja nie potrzebowałem nowej głowicy tłoka, gdyż starą wykręciłem ręcznie, po uprzednim usunięciu uszczelki i włożeniu tłoka wraz z głowicą na chwile do gorącej wody- ułatwia to rozkręcenie (jest to też gdzieś, o ile pamiętam, na forum dokładnie opisane). Po usunięciu sprężyny skręciłem ponownie starą, nieuszkodzoną głowice tłoka z tłokiem (można dla pewności podkleić, ja tego nie zrobiłem) itd.. Wszystko działa bez problemów od pół roku (wystrzelonych kilka tyś kulek).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...