Towarzysz Borys Posted November 22, 2023 Report Share Posted November 22, 2023 Witam Jest może ktoś w stanie mi wytłumaczyć dlaczego jak zapiąłem lipo 11.1 to nagle na semi zaczęła puszczać dwie kulki? Dodam że jak strzelałem na 7.4 to tak nie było. Quote Link to post Share on other sites
krobug Posted November 22, 2023 Report Share Posted November 22, 2023 Nie jest to nic nadzwyczajnego, jeśli masz mosfet to sprawdź manual jak to ogarnąć. Poniżej sekcja z peruna Motor and battery are too strong for the main spring, which causes an overspin. Enable AB or precocking. Too high precocking level. Set precocking to a lower level. Trigger mechanism malfunction. Check the cut-off lever and contacts, replace if needed. Quote Link to post Share on other sites
Towarzysz Borys Posted November 22, 2023 Author Report Share Posted November 22, 2023 Z informacji od poprzedniego właściciela replik wychodzi na to że zamiast mosfetu jest mikrostyk. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted November 23, 2023 Report Share Posted November 23, 2023 Mikrostyk nie zastępuje mosfetu, mikrostyk może zastąpić zwykłą kostkę stykową. Nie ma to znaczenia czy mikrostyk czy zwykła kostka, bez mosfetu z AB na mocniejszej baterii, silniku oraz słabszej sprężynie będzie overspin. Ale nawet zwykły mosfety z AB to nie jest idealne rozwiązanie, najlepszą opcją są takie które dokładnie kontrolują położenie zębatek, a nawet poszczególnych zębów, takie jak Perun, Tytan czy Aster, ale to już swoje kosztuje. Quote Link to post Share on other sites
Towarzysz Borys Posted November 23, 2023 Author Report Share Posted November 23, 2023 Aha czyli jak nie wstawię mosfetu i będę strzelać na 11.1 to dalej się tak będzie działo no chyba że zmienię baterie na 7.4. Popraw mnie jeżeli się mylę. Powiedz mi jeszcze czy to jest coś bardzo poważnego dla repliki i czy może wyniknąć z tego jakaś usterka? Quote Link to post Share on other sites
krobug Posted November 23, 2023 Report Share Posted November 23, 2023 Po taniości możesz wrzucić mocniejszą sprężynę, ale zbyt dużo niewiadomych, by stwierdzić, czy gb to wytrzyma. Quote Link to post Share on other sites
Towarzysz Borys Posted November 23, 2023 Author Report Share Posted November 23, 2023 (edited) No tu mogę jeszcze podesłać co poprzedni właściciel mi wysłał taką powiedzmy rozpiskę co było generalnie robione może to coś rozjaśni. Dodatkowe dane dotyczące modyfikacji Korpusu M4 firmy Kings Arms Miękka Sylikonowa Gumka Hop-up firmy Mr.hop Komora Rotacyjna Specna Arms Lufa precyzyjna 6.04mm Madbull Wzmocniony szkielet gearboxa - typ V2 Specna Arms Mikrostyk zamiast Mosfetu Silnik firmy Lonex hi speed long zębatki 16:1 SHS , tłok cylinder , dysza SHS. Edited November 23, 2023 by Towarzysz Borys Quote Link to post Share on other sites
krobug Posted November 23, 2023 Report Share Posted November 23, 2023 Spokojnie powinno uciągnąć m120. Pytanie jaką teraz masz sprężynę, ile wyciągasz jouli/fpsów i na jakich kulkach? Quote Link to post Share on other sites
Infiriel Posted November 27, 2023 Report Share Posted November 27, 2023 To ja dodam swoje trzy grosze zaczynając od tego, że poprzedni właściciel najprawdopodobniej zrobił cię w uja : ) Repliki King Arms'a znane są z tego że mają inne wymiary czoła szkieletu v.2 (emkowego) przez co na ogół nie współpracują z komorami hop-up innych producentów, którzy produkują swoje podzespoły z myślą o "standardowych" wymiarach. Tutaj zmontowana została kompletna abominacja na szkielecie i komorze specny w body przeznaczonym do elementów o (minimalnie - ale) innych wymiarach. Radzę odwiedzić serwisanta/osobę posiadającą chronometr (inną niż poprzedni właściciel) i sprawdzić czy energia wylotowa jest stabilna, i odpowiednia do sprężyny umieszczonej w replice - nieszczelności są w obecnej konfiguracji bardzo prawdopodobne przez co replika może mieć słaby zasięg i skupienie. Dodam też że szkielet specny jest zdecydowanie słabszy od szkieletów KA (a lepsze w zasadzie tylko od JG), tak więc śmiem podjerzewać że ta replika może mieć za sobą długą historię. Świadczy też o tym wymiana mosfetu na mikrostyk - jest to downgrade, który nie powinien mieć miejsca. A co do podwójnych strzałów, to jest to typowa sytuacja w systemach bez układu sterującego repliką. Można to naprawić zerowym lub niskim kosztem choć wymaga to rozebrania szkieletu w przypadku rozwiązań "sprzętowych". Problem jest spowodowany tym że mechanizm naciągający sprężynę w replice - zębatki, rotor silnika, oraz zespół tłoka - "Magazynuje" w sobie pewną ilość energii za każdym razem gdy jest w ruchu. Im szybciej poruszają się elementy mechanizmu tym wykładniczo wzrasta zmagazynowana w nich energia. Zwiększenie napięcia zasilania (przejście z LiPo 7.4V na 11.1V) powoduje zwiększenie nominalnych obrotów silnika - co przekłada się na wspomniany wzrost energii elementów ruchomych. Tryb pojedyńczy regulowany jest w replikach za pomocą tzw. przerywacza, który odłącza zasilanie silnika po podbiciu przez popychacz umieszczony na zębatce tłokowej ALE w przypadku replik bez układu sterującego wyposażonego w tzw. aktywny hamulec/AB replika nie ma możliwości pozbycia się energii która została już zmagazynowana w elementach ruchomych. W Twoim przypadku, wymiana baterii na mocniejszą sprawiłą że energia zmagazynowana w mechaniźmie repliki wystarcza do wykonania kompletnego cyklu pomimo odłączenia zasilania - co powoduje podwójne strzały. Jeśli chodzi o potencjalne rozwiązania jest ich kilka: 1. Darmowe: Używać baterii 7.4V (no xD, wiem) 2. Najtańsze + dłubanie: Wymienić zębatki na inne, o przełożeniu wyższym niż 16:1 - np. 18.6:1, czy 24.5:1. (optowałbym za 24.5) Obniży to szybkostrzelność repliki ale niewspółmiernie zwiększy żywotność (oraz bezpieczeństwo) tak baterii jak i napędu. 3. Najtańsze + dłubanie v2: Wymienić sprężynę na mocniejszą. Może to mieć konsekwencje w postaci szybkiego, lub wręcz natychmiastowego zaorania szkieletu, i/lub napędu. 4. Rozwiązanie "poprawne": zamontować układ sterujący repliką wyposażony w system AB. Jest to "właściwa" opcja gdyż niezależnie co zrobisz z repliką (włączając w to powyższe rozwiązania), użycie baterii 11.1V spowoduje wypalenie styków i konieczność wymany mikroprzełącznika. Typowa żywotność mikrostyku to ok. 1 roku. Mam nadzieję że pomogłem. Infiriel Out. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.