Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Dziwna sytuacja z semi w M4


Recommended Posts

Nie jest to nic nadzwyczajnego, jeśli masz mosfet to sprawdź manual jak to ogarnąć. Poniżej sekcja z peruna

 

Motor and battery are too strong for the main spring, which causes an overspin.        Enable AB or precocking.
Too high precocking level.                                                                                             Set precocking to a lower level.
Trigger mechanism malfunction.                                                                                   Check the cut-off lever and contacts, replace if needed.                               

Link to post
Share on other sites

Mikrostyk nie zastępuje mosfetu, mikrostyk może zastąpić zwykłą kostkę stykową. 
Nie ma to znaczenia czy mikrostyk czy zwykła kostka, bez mosfetu z AB na mocniejszej baterii, silniku oraz słabszej sprężynie będzie overspin.
Ale nawet zwykły mosfety z AB to nie jest idealne rozwiązanie, najlepszą opcją są takie które dokładnie kontrolują położenie zębatek, a nawet poszczególnych zębów, takie jak Perun, Tytan czy Aster, ale to już swoje kosztuje.

Link to post
Share on other sites

No tu mogę jeszcze podesłać co poprzedni właściciel mi wysłał taką powiedzmy rozpiskę co było generalnie robione może to coś rozjaśni. 

Dodatkowe dane dotyczące modyfikacji

Korpusu M4 firmy Kings Arms 
Miękka Sylikonowa Gumka Hop-up firmy Mr.hop 
Komora Rotacyjna Specna Arms 
Lufa precyzyjna 6.04mm Madbull 
Wzmocniony szkielet gearboxa - typ V2 Specna Arms 
Mikrostyk zamiast Mosfetu 
Silnik firmy Lonex hi speed long
zębatki 16:1 SHS , tłok cylinder , dysza SHS.

Edited by Towarzysz Borys
Link to post
Share on other sites

To ja dodam swoje trzy grosze zaczynając od tego, że poprzedni właściciel najprawdopodobniej zrobił cię w uja : )
Repliki King Arms'a znane są z tego że mają inne wymiary czoła szkieletu v.2 (emkowego) przez co na ogół nie współpracują z komorami hop-up innych producentów, którzy produkują swoje podzespoły z myślą o "standardowych" wymiarach.
Tutaj zmontowana została kompletna abominacja na szkielecie i komorze specny w body przeznaczonym do elementów o (minimalnie - ale) innych wymiarach.
Radzę odwiedzić serwisanta/osobę posiadającą chronometr (inną niż poprzedni właściciel) i sprawdzić czy energia wylotowa jest stabilna, i odpowiednia do sprężyny umieszczonej w replice - nieszczelności są w obecnej konfiguracji bardzo prawdopodobne przez co replika może mieć słaby zasięg i skupienie.
Dodam też że szkielet specny jest zdecydowanie słabszy od szkieletów KA (a lepsze w zasadzie tylko od JG), tak więc śmiem podjerzewać że ta replika może mieć za sobą długą historię. Świadczy też o tym wymiana mosfetu na mikrostyk - jest to downgrade, który nie powinien mieć miejsca.

A co do podwójnych strzałów, to jest to typowa sytuacja w systemach bez układu sterującego repliką.
Można to naprawić zerowym lub niskim kosztem choć wymaga to rozebrania szkieletu w przypadku rozwiązań "sprzętowych".

Problem jest spowodowany tym że mechanizm naciągający sprężynę w replice - zębatki, rotor silnika, oraz zespół tłoka - "Magazynuje" w sobie pewną ilość energii za każdym razem gdy jest w ruchu.
Im szybciej poruszają się elementy mechanizmu tym wykładniczo wzrasta zmagazynowana w nich energia.
Zwiększenie napięcia zasilania (przejście z LiPo 7.4V na 11.1V) powoduje zwiększenie nominalnych obrotów silnika - co przekłada się na wspomniany wzrost energii elementów ruchomych.
Tryb pojedyńczy regulowany jest w replikach za pomocą tzw. przerywacza, który odłącza zasilanie silnika po podbiciu przez popychacz umieszczony na zębatce tłokowej ALE w przypadku replik bez układu sterującego wyposażonego w tzw. aktywny hamulec/AB replika nie ma możliwości pozbycia się energii która została już zmagazynowana w elementach ruchomych.

W Twoim przypadku, wymiana baterii na mocniejszą sprawiłą że energia zmagazynowana w mechaniźmie repliki wystarcza do wykonania kompletnego cyklu pomimo odłączenia zasilania - co powoduje podwójne strzały.

Jeśli chodzi o potencjalne rozwiązania jest ich kilka:

1. Darmowe: Używać baterii 7.4V (no xD, wiem)

2. Najtańsze + dłubanie: Wymienić zębatki na inne, o przełożeniu wyższym niż 16:1 - np. 18.6:1, czy 24.5:1. (optowałbym za 24.5)
Obniży to szybkostrzelność repliki ale niewspółmiernie zwiększy żywotność (oraz bezpieczeństwo) tak baterii jak i napędu.

3. Najtańsze + dłubanie v2: Wymienić sprężynę na mocniejszą.
Może to mieć konsekwencje w postaci szybkiego, lub wręcz natychmiastowego zaorania szkieletu, i/lub napędu.

4. Rozwiązanie "poprawne": zamontować układ sterujący repliką wyposażony w system AB.
Jest to "właściwa" opcja gdyż niezależnie co zrobisz z repliką (włączając w to powyższe rozwiązania), użycie baterii 11.1V spowoduje wypalenie styków i konieczność wymany mikroprzełącznika. Typowa żywotność mikrostyku to ok. 1 roku.

Mam nadzieję że pomogłem.
Infiriel Out.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...