Dżądrek_753 Posted November 22, 2023 Report Share Posted November 22, 2023 Jaki zderzak do głowicy cylindra w DE? Potrzebuję kogoś rady co do takiego szczegółowego tuningu, bo się słabo znam :) Fajnie by było poznać jakiś konkretny model, grubości i miękkości, tak żeby amortyzował obciążenia na GB. Quote Link to post Share on other sites
Dżądrek_753 Posted December 4, 2023 Author Report Share Posted December 4, 2023 W dniu 27.11.2023 o 19:20, Infiriel napisał: Zasadnicze pytanie powinno brzmieć, czy jeśli się "nie znasz" to czy będziesz montował te części sam? Jeśli nie to serwisant dobierze odpowiednią. Pytanie też czy masz na myśli głowicę tłoka, czy chcesz montować dodatkową amortyzację pomiędzy głowicą tłoka i cylindra jak tzw. Sorbopad? Twardość sorbopada dobiera się na podstawie mocy repliki, z zastrzeżeniem że potrzebne będzie kilka różnych wariantów grubości by dobrać odpowienie AoE. Jeśli chcesz wymienić głowicę tłoka na "cichą" (z dużym zderzakiem) to koniecznie musisz wymienić także głowicę cylindra na przeznaczoną do tego typu głowic tłoka. Z racji tego że nie wskazałeś modelu repliki to nie ma sensu podawać na ślepo konkretnego modelu głowicy. Co do zasady jednak jeśli chcesz maksymalnie wydłużyć żywot szkieletu, to powinieneś szukać możliwie najlżejszej głowicy tłoka by zminimalizować energię uderzenia. Nie jest to optymalne rozwiązanie w konfiguracjach DMR, ale tu priorytet jest inny. Dodatkowe możliwości które nie kosztują ani złotówki, a mogą poprawić żywotność szkieletu to odchudzanie korpusu tłoka, oraz tzw. gearbox radius mod, którzy ogranicza koncentrację naprężeń w typowych miejscach pękania szkieletów - szczególnie v.2 Będę raczej sam wstawiać te części, do mojej repliki double eagle, która jest moją pierwszą repliką i służy do cqb i do lasu, bo mam trochę ograniczony budżet, i nie chcę wydawać 200zł za serwis. Chodziło mi o to, że bedę w tej replice robił short stroke na 3 zęby, żeby móc używać baterii 11.1V w cqb. Ale jakbym chciał iść do lasu to musiałbym wsadzić mocniejszą sprężynę, co wiąże się z obciążeniem na GB. Dlatego zdecyzowałem, że spróbuję zamontować miękki zderzak na głowicy cylindra, aby amortyzował trochę obciążenia na gearbox. (Tak czytałem na forach, że należy tak zrobić) Oprócz tego, przy okazji jeszcze zrobię pewnie doszczelnienie w tej replice oraz wymienię tłok na metalowe zęby. Ale nie wiem jaki zderzak głowicy w takiej konfiguracji wstawić do tej repliki. Z góry dziękuję za odpowiedź :D Quote Link to post Share on other sites
Dżądrek_753 Posted December 6, 2023 Author Report Share Posted December 6, 2023 (edited) Oczywiście, tylko słyszałem że w DE jak się pójdzie na cqb ze słabszą sprężyną na baterii 11.1V to występuje pme. No i chciałbym używać w cqb baterii 11,1 a nie 7,4. A żebym mógł jej używać, to (tak czytałem) muszę zrobić Short stroke. No a przy okazji też bym zrobił doszczelnienie, a jakbym przy ss chciał iść do lasu, to musi byc mocna sprężyna, a jak mocna sprężyna to i zderzak musi być miękki. Więc właśnie to jest ten dylemat, czy w cqb grać z baterią 7,4 i odpuścić temat short strokea, doszczelnienia i wymiany zderzaka i pójść w tuning wymiany gumki i dystansera tak jak mówiłeś. Czy jednak postawić na tuning wewnątrz gearboxa. Trochę boję się tego że w cqb z baterią 7,4 będę miał słabą reakcję, też dlatego się tak wacham. A na rofie mi nie zależy bo wydaję mi się że 15 kulek na sekundę mi wystarczy w lesie, a w cqb jest niedozwolony ogień ciągły. Edited December 6, 2023 by Dżądrek_753 Quote Link to post Share on other sites
Dżądrek_753 Posted December 6, 2023 Author Report Share Posted December 6, 2023 Ok, teraz już wszystko rozumiem, dzięki bardzo za odpowiedź Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.