Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

zderzak głowicy cylindra w DE


Recommended Posts

Zasadnicze pytanie powinno brzmieć, czy jeśli się "nie znasz" to czy będziesz montował te części sam?
Jeśli nie to serwisant dobierze odpowiednią.

Pytanie też czy masz na myśli głowicę tłoka, czy chcesz montować dodatkową amortyzację pomiędzy głowicą tłoka i cylindra jak tzw. Sorbopad?
Twardość sorbopada dobiera się na podstawie mocy repliki, z zastrzeżeniem że potrzebne będzie kilka różnych wariantów grubości by dobrać odpowienie AoE.
Jeśli chcesz wymienić głowicę tłoka na "cichą" (z dużym zderzakiem) to koniecznie musisz wymienić także głowicę cylindra na przeznaczoną do tego typu głowic tłoka.

Z racji tego że nie wskazałeś modelu repliki to nie ma sensu podawać na ślepo konkretnego modelu głowicy.
Co do zasady jednak jeśli chcesz maksymalnie wydłużyć żywot szkieletu, to powinieneś szukać możliwie najlżejszej głowicy tłoka by zminimalizować energię uderzenia.
Nie jest to optymalne rozwiązanie w konfiguracjach DMR, ale tu priorytet jest inny.
Dodatkowe możliwości które nie kosztują ani złotówki, a mogą poprawić żywotność szkieletu to odchudzanie korpusu tłoka, oraz tzw. gearbox radius mod, którzy ogranicza koncentrację naprężeń w typowych miejscach pękania szkieletów - szczególnie v.2

Link to post
Share on other sites
W dniu 27.11.2023 o 19:20, Infiriel napisał:

Zasadnicze pytanie powinno brzmieć, czy jeśli się "nie znasz" to czy będziesz montował te części sam?
Jeśli nie to serwisant dobierze odpowiednią.

Pytanie też czy masz na myśli głowicę tłoka, czy chcesz montować dodatkową amortyzację pomiędzy głowicą tłoka i cylindra jak tzw. Sorbopad?
Twardość sorbopada dobiera się na podstawie mocy repliki, z zastrzeżeniem że potrzebne będzie kilka różnych wariantów grubości by dobrać odpowienie AoE.
Jeśli chcesz wymienić głowicę tłoka na "cichą" (z dużym zderzakiem) to koniecznie musisz wymienić także głowicę cylindra na przeznaczoną do tego typu głowic tłoka.

Z racji tego że nie wskazałeś modelu repliki to nie ma sensu podawać na ślepo konkretnego modelu głowicy.
Co do zasady jednak jeśli chcesz maksymalnie wydłużyć żywot szkieletu, to powinieneś szukać możliwie najlżejszej głowicy tłoka by zminimalizować energię uderzenia.
Nie jest to optymalne rozwiązanie w konfiguracjach DMR, ale tu priorytet jest inny.
Dodatkowe możliwości które nie kosztują ani złotówki, a mogą poprawić żywotność szkieletu to odchudzanie korpusu tłoka, oraz tzw. gearbox radius mod, którzy ogranicza koncentrację naprężeń w typowych miejscach pękania szkieletów - szczególnie v.2

Będę raczej sam wstawiać te części, do mojej repliki double eagle, która jest moją pierwszą repliką i służy do cqb i do lasu, bo mam trochę ograniczony budżet, i nie chcę wydawać 200zł za serwis. Chodziło mi o to, że bedę w tej replice robił short stroke na 3 zęby, żeby móc używać baterii 11.1V w cqb. Ale jakbym chciał iść do lasu to musiałbym wsadzić mocniejszą sprężynę, co wiąże się z obciążeniem na GB. Dlatego zdecyzowałem, że spróbuję zamontować miękki zderzak na głowicy cylindra, aby amortyzował trochę obciążenia na gearbox. (Tak czytałem na forach, że należy tak zrobić) Oprócz tego, przy okazji jeszcze zrobię pewnie doszczelnienie w tej replice oraz wymienię tłok na metalowe zęby. Ale nie wiem jaki zderzak głowicy w takiej konfiguracji wstawić do tej repliki. Z góry dziękuję za odpowiedź :D

Link to post
Share on other sites
On 12/4/2023 at 3:06 PM, Dżądrek_753 said:

Będę raczej sam wstawiać te części, do mojej repliki double eagle, która jest moją pierwszą repliką i służy do cqb i do lasu, bo mam trochę ograniczony budżet, i nie chcę wydawać 200zł za serwis. Chodziło mi o to, że bedę w tej replice robił short stroke na 3 zęby, żeby móc używać baterii 11.1V w cqb. Ale jakbym chciał iść do lasu to musiałbym wsadzić mocniejszą sprężynę, co wiąże się z obciążeniem na GB. Dlatego zdecyzowałem, że spróbuję zamontować miękki zderzak na głowicy cylindra, aby amortyzował trochę obciążenia na gearbox. (Tak czytałem na forach, że należy tak zrobić) Oprócz tego, przy okazji jeszcze zrobię pewnie doszczelnienie w tej replice oraz wymienię tłok na metalowe zęby. Ale nie wiem jaki zderzak głowicy w takiej konfiguracji wstawić do tej repliki. Z góry dziękuję za odpowiedź :D

Rozumiem.
Niestety nie wiem czy w DE głowice są na 100% standardowe, ale jeśli w grę wchodzi short stroke to tak czy inaczej potrzebna będzie silniejsza sprężyna by uzyskać tą samą moc co przed modyfikacją.

Jeśli mogę podzielić się radą, sugeruję skupić się bardziej na powtarzalności - dobra gumka, płaski dystanser, i głowica tłoka dobrej jakości da tobie o wiele więcej niż, potworek wypluwający 40 kulek na sekundę.
W końcu co z tego że będziesz mógł wypluć 40 kulek na sekundę, skoro w trakcie przeładowania twój ROF to dokładnie 0, a im wyższy ROF tym częściej będziesz przeładowywał.

Podstawowe modyfikacje w spokoju wystarczają, tym bardziej jeśli chcesz używać tej samej repliki w lesie i cqb.
Replika to narzędzie, bronią jesteś Ty : )

Edited by Infiriel
Link to post
Share on other sites

Oczywiście, tylko słyszałem że w DE jak się pójdzie na cqb ze słabszą sprężyną na baterii 11.1V to występuje pme. No i chciałbym używać w cqb baterii 11,1 a nie 7,4. A żebym mógł jej używać, to (tak czytałem) muszę zrobić Short stroke. No a przy okazji też bym zrobił doszczelnienie, a jakbym przy ss chciał iść do lasu, to musi byc mocna sprężyna, a jak mocna sprężyna to i zderzak musi być miękki. Więc właśnie to jest ten dylemat, czy w cqb grać z baterią 7,4 i odpuścić temat short strokea, doszczelnienia i wymiany zderzaka i pójść w tuning wymiany gumki i dystansera tak jak mówiłeś. Czy jednak postawić na tuning wewnątrz gearboxa. Trochę boję się tego że w cqb z baterią 7,4 będę miał słabą reakcję, też dlatego się tak wacham. A na rofie mi nie zależy bo wydaję mi się że 15 kulek na sekundę mi wystarczy w lesie, a w cqb jest niedozwolony ogień ciągły.

Edited by Dżądrek_753
Link to post
Share on other sites

Może zobrazuję to inaczej: różnica pomiędzy szesnastoma kulkami na sekundę a dwudziestomapięcioma to 22.5ms na kulkę. (To typowe ROF'y w stock replice zasilanej odpowiednio 7.4, i 11.1)
Z kolei czas lotu kulki o prędkości 350fps (106m/s) na odległość 5m to minimum 47ms. (pomijając opór powietrza)

Innymi słowy jeśli będziesz pracował z repliką na 7.4 i wystrzelisz w tym samym momencie co przeciwnik pracujący z repliką na 11.1, to zakładając że oboje traficie pierwszym strzałem różnica w zasilaniu/ROF nie będzie mieć żadnego znaczenia, gdyż kulki miną się w powietrzu. Nie wspominając nawet o czasie potrzebnym na zarejestrowanie trafienia i ewentualne przyznanie się do niego.
Istotna jest też skala przedziałów czasowych o których jest tu mowa. Mówi się że kierowcy reagują na zdarzenia na drodze w typowo 100-200ms, i podobnie wygląda to w naszym sporcie.

Dlatego kluczowe są tu dwa aspekty: Trafienie pierwszym strzałem, i doprowadzenie do sytuacji w której przeciwnik nie strzeli w tym samym momencie - a najlepiej nawet nie patrzy w Twoją stronę.

Pierwszy aspekt jest powodem dla którego sugeruję abyś poszedł w stronę celności - jest to też rozwiązanie tańsze, prostsze, nie osłabiające podzespołów w replice, i wydłużające jej działanie gdyż bateria 7.4 o tych samych wymiarach co 11.1 będzie mieć większą pojemność. W dodatku poprawi to zdolność tej repliki do podjęcia walki w lesie bez modyfikacji.
Drugi aspekt to kwestia kreatywności w polu, i treningu.

Edited by Infiriel
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...