Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"PACYFIK! TARAWA!" - Brody k. Zduńskiej Woli, 8.06.2024


Recommended Posts

W imieniu swoim i Mickiewicza zapraszam grę na froncie pacyficznym. Co będzie? Walka i szturmy na bliskim dystansie, zasadzki umocnienia, desant, ciekawe misje, troszeczkę inne zasady niż zwykle, ale przede wszystkim najlepsza ASHowa zabawa w najlepszym towarzystwie.

pfhyww10.jpg

Czas i miejsce gry:

·         8 czerwca (sobota) Brody k. Zduńskiej Woli

·         Harmonogram wydarzenia

          ·       12:00-15:00- przygotowanie terenu (gracze obu stron są zaproszeni),

          ·       15:00-20:00- gra terenowa,

Z doświadczeń z „Krety” i „Misji Arado” gra terenowa będzie odbywać się w  godzinach popołudniowych, żeby uniknąć południowego ostrego słońca. Przed grą, wszyscy gracze są zaproszeni do przygotowania terenu, budowy umocnień, rozstawiania rekwizytów. Nie tylko będzie to wielką pomocą dla organizatorów, ale również usprawni poruszanie się po terenie gry.

Minimalna liczba graczy: 8 osób na stronę

Strony konfliktu:
Japonia:

·         3. Specjalny Oddział Obrony Baz

·         7. Jednostka Specjalnych Sił Lądowych Cesarskiej Marynarki Wojennej z Bazy Sasebo

·         111. batalion konstrukcyjny

·         4. Jednostka budowlana marynarki

Stany Zjednoczone

·         V Korpus Desantowy Piechoty Morskiej

Stylizacje

Szczegółowe informacje i porady zostaną zaprezentowane później. Zachęcamy graczy do włożenia „serca” w stylizację, niekoniecznie pieniędzy- zależy nam na bardziej na obecności niż „koszerności
Wymagania stylizacyjne:

·         Japonia:

          ·       stylizacja na żołnierza armii lub piechoty morskiej- koszula i spodnie w podobnym kolorze, skórzane ładownice, owijacze (zawsze można skorzystać z farbowanych bandaży) w kolorach beżowych (armia) lub zielonych (piechota morska). Polecamy czapkę z Aliexpres za ok 40zł. hełm- koniecznie w siatce- jak najbardziej może być polska siatka na hełm. Kształt hełmu- podobny do japońskiego, mogą być lwp.

·         Stany Zjednoczone:

          ·       Stylizacja na US Marines: hełm, mundur amerykański lub stylizowany z wyjątkiem spadochroniarskiego. Oporządzenie parciane. Elementy wyposażenia spadochronowego są dozwolone z wyjątkiem tych które ewidentnie wyglądających na „spadackie”.

Zapisy: na forum w starym stylu, wg wzoru: ksywka, strona, funkcja.

Zasady gry:
Wszystkie zasady gry będą w aktualizowanych pliku pod linkiem:

Na dzień 22 kwietnia, wszystkie najważniejsze zasady zostały opisane, w najbliższym czasie zostaną dopisane zasady specjalne. Żadne zasady nie będą publikowane poza plikiem w linku. 
https://drive.google.com/drive/folders/1Kaz04a0XCycXnrBPtbYRYKIxY0lLMFkH?usp=sharing

Repliki ASG

·         Moc replik: 360fps- zakładamy na walkę na bardzo bliskim, dlatego wszystkie repliki powinny być dostosowane do warunków CQB.

·         Kulki- każdy gracz używa własnych kulek.
Limit kulek 100bb (niezależnie od typu). Doładowanie w punktach kontrolowanych przez drużynę oraz respach. Nie będzie fizycznych skrzyń itp.
Amunicyjni może nosić 100 kulek do własnej broni oraz 100 kulek do broni wsparcia.
Jeżeli amunicyjnemu skończyła się własna amunicja, może skorzystać z amunicji do broni wsparcia, ale tylko w przypadku, gdy palne odpowiedniki broni amunicyjnego i broni wsparcia strzelały tym samym nabojem.

·         broń biała jest dozwolona.

Link to post
Share on other sites

Otworzę listę:

Japonia:

1. Domino - oficer, SNLF
2. ...

USA:

1. ...

Pierwsze pytania:

1. Jak z uzbrojeniem? Czy będzie przypisane do funkcji (jak np. na grach z cyklu BPW), czy mogę wziąć Thompsona?
2. Czy nie lepiej zastąpić oznaczenia punktów powrotu do gry flagami Czerwonego Krzyża, dla uniknięcia nieporozumień? Mogę pożyczyć.

Link to post
Share on other sites

Pacyfik - świetny temat na grę, czy wręcz na cały cykl gier, ale nie wylewajmy tego dziecka z kąpielą...

Próba "zmuszenia" amerykanów do masowego "dałngrejdu" Garandów, Thompsopnów i BAR-ów do 360 fps to chyba nienajlepszy pomysł na przyzwoitą frekwencję na grze. 

Może jakieś rozwiązanie kompromisowe - replika długa do walki na dalszy dystans w limitach naszych historycznych gier, a do walki na bliskim dystansie broń boczna w limicie 360 fps.

Link to post
Share on other sites

Ograniczenia FPS są takie jak na grach pierwszowojennych. Jest to umotywowane nie tylko bezpieczeństwem graczy, które jest ważne i skoro planujemy grać na bardzo krótkim dystansie, praktycznie wręcz, to mniejsza moc replik jest wskazana. Drugi argument to kultura graczy: Otóż zauważyłem, że gracze na ash bardzo rzadko grają na krótkim dystansie, albo "piffpafują" albo poddają/ uznają że dostali nawet gdy tego trafienia nie otrzymali. W momencie gdy gra opiera się na walce krótko dystansowej, każdy gracz, który "nie będzie strzelał, bo jest zbyt blisko" zepsuje rozgrywkę pomimo szczerych intencji.
Na ostatniej grze, jeden z spadochroniarzy zdziwił się że jako medyk broniłem się z użyciem pistoletu- dystans na oko 4-6 metry. Przecież po to jest właśnie. 
W najbliższym czasie organizatorzy poinformują o rozwiązaniu odnośnie broni wsparcia, natomiast już dziś zachęcamy do korzystania z zasady niehistorycznych 4taktów i ogólnie replik z gier pierwszowojennych

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...