radzu Posted July 10, 2006 Report Share Posted July 10, 2006 blaszki o odpowiednim przepływie prądu. Nie no jako elektronik muszę kategorycznie sprzeciwić się takim herezjom :!: przez to bateria będzie się grzała i nie będzie odpowiedniej wydajności pakietu Kolejna herezja Najlepiej skombinowac odpowiednie blaszki do łączenia baterii Żadne odpowiednie tylko to jest zwykła blacha do której ogniwa są dospawywane punktowo, a jest to tak wykonywane tylko ze względu na linię produkcyjną. Na blaszkach między ogniwami w rzeczywistości mogą występować spadki napięć spowodowane rezystancją blaszki, lecz tyle w teorii, aby taki spadek dało się w ogóle zauważyć to ta blaszka musiała by mieć długość paru metrów, a i wtedy w żaden sposób nie wpływało by to na pracę układu. Cały pakiet zasilania jest układem szeregowym w którym jeśli AKUMULATORKI (nie baterie) są tych samych parametrów to nie ma prawa nic się grzać. Grzanie może wystąpić tylko na połączeniach gdy same połączenie jest źle wykonane i występuje na nim rezystancja. Co do dokładania dodatkowego ogniwa, to nie ma problemu lecz ogniwo musi być idealnie takie samo jak te znajdujące się w już istniejącym pakiecie (napięcie,, rezystancja, pojemność, firma, oraz czas eksploatacji [nie można do wyniszczonego pakietu dodawać nowego ogniwa bo i tak będzie go ograniczać najsłabsze ogniwo] ). Dodatkowe ogniwo można zarówno dolutować za pomocą przewodów i umieścić go w innym miejscu, lub rozebrać pakiet, połączyć z resztą ogniw krótkim przewodem i umieścić w koszulce termokurczliwej lub innym opakowaniu. Mam nadzieję że zainteresowani zrozumieli, a jeśli ktoś nie zrozumiał to zapraszam na gg lub do szkoły o profilu elektronicznym. Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted July 10, 2006 Report Share Posted July 10, 2006 Jeden wkręt tylko: onegdaj Batimex stosował blaszki, które paliły się przy ekstremalnych poborach, np. przy upgradach. Pisał o tym Kozi - bodajże 12V na Sanyo rc2400 przy sprężynie 300%. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted July 10, 2006 Report Share Posted July 10, 2006 radzu jako elektronik powinieneś wiedzieć że każde "zwykłe" lutowanie baterii czy akku generlanie je niszczy. Tak się składa żę przegrzanie "końców" baterii czy akku bezpowrotnie zmienia charakterystyki ogniw. Dlatego ogniwa akumulatorów się powinno zgrzewać punktowo (nie dlatego że tak łatwiej na lini produkcyjnej) punktowe podanie odpowiedniej temperatury w krótkim czasie i natychmiastowe schłodzenie gwarantuje najmniejszy możliwy spadek "jakości" ogniwa. Dlatego w trakcie procesu produkcji akumulatorów "przemysłowych" albo dogrzewa się odpowiednie "wąsy" z blaszek i potem można te własine "wąsy" lutować do woli (bez przesady żeby nie rozgrzać za bardzo wąsa i przez niego koncówki ogniwa) albo sa aku które sa przystosowane do lutowania w ten sposób że pod "blaszkami" na koncówkach ogniw jest odpowiednia warstwa spowalniająca przekazywanie temperatury do ogniwa. Co do "blaszek o odpowiednim przepływie" tez nie masz racji niejednokrotnie widziałem w np. modelach ślizgaczy RC wybuchające pakiety właśnie przez to że przegrzewały się "łączenia" ogniw bo stawiały za duży opór o powodowały przegrzanie ogniw. Quote Link to post Share on other sites
radzu Posted July 10, 2006 Report Share Posted July 10, 2006 Co do wpływy lutowania akumulatorków to nie wiedziałem, sory, ale tego w technikum nie uczą a na studiach czegoś takiego tez nie miałem. Co do wyrażenia "blaszki o odpowiednim przepływie prądu" to się ono bardzo kupy nie trzymie. boron'owi chodziło o to że opór blaszki jest inny od oporu drutu. Może rzeczywiście blaszki mogą się zagrzać, ale to już są sytuacje ekstremalne, gdy z pakietów próbuje się wycisnąć więcej niż przewidział to producent. Quote Link to post Share on other sites
boron Posted July 11, 2006 Report Share Posted July 11, 2006 Gadałem z osobą która zna się na rzeczy, a więc troche w błąd was wprowadziłem, bo tak jak powiedziała ta osoba, różnice są takie że można je pominąć. No ale z drugiej strony róznica 10mOmh w AEG chyba różnice robi Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.