Marcinek83 Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 body to jakiś stop. Pokrywa, przyżądy celownicze, prawie cała lufa to stal. Na oko 60% to stop metali reszta stal. komora zamkowa tez stop metalu. Selektor stalowy. Sprawdzałem magesem. Nierdzewna stal nie reagule jeż na magnes przypominam. Całość jest bardzo solidna. Elementy narażone jak kolwiek na obciążenia są stalowe. Nie jest to wariackie duraluminium CA w każdym razie. off topic. Przy kałaszku cymy jak koledzy u nas strzelaja nie ma porównania jeśli chodzi o wykonanie, celność moc itd. W specshopie napisali że to najlepiej wykonany AK i powoli zaczynam w to wierzyć. Quote Link to post Share on other sites
Ritter Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 ZnAl to nie duraluminium... chciałoby się... - Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 Znal - stop cynku z aluminium lub z aluminium i miedzią Duraluminium (skrótowo: dural) to ogólna nazwa stopów metali, zawierających głównie glin oraz dodatki EDIT: Użyłem słowa ZNAL nie będąc pewnym czy to może być przypadkiem Nierdzewka. Quote Link to post Share on other sites
Ritter Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 Wytrzymałość duraluminium nie ma nic wspólnego z wytrzymałością ZnALu. Skoro już cytujesz pierwsze słowa z wikipedii o duraluminium, to przeczytaj jego definicję do końca, a później w tej samej wikipedii poszukaj Znal. Zapewniam, że jest różnica. W skrócie - ze znalu to się robi tanie klamki (takie do drzwi, nie broń) - i jak piszą w wikipedii - gaźniki. No i oczywiście repliki ASG. Duraluminium znajduje zastosowanie konstrukcyjne w lotnictwie. To powinno wszystko wyjaśnić... Kolega chyba nowy w sporcie - Znal, zwany potocznie shitmetalem to główny element składowy większości elementów metalowych replik ASG. Łamie się, pęka i robi inne nieprzyjemne rzeczy pod obciążeniem (np. wygina i tak już zostaje). - Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 Dodatkowo nie da się spawać. Kolega rok już strzela. Oczywiście masz racje z duraluminium robi się równierz antent np. do CB radia. EDIT: Użyłem słowa ZNAL nie będąc pewnym czy to może być przypadkiem Nierdzewka. Więc tak jak powiedziałem' date=' ale wątpie żeby G&G użyło znalu do produkcji. Ritter, wiem do czego używa się tych materiałów, jestem mechanikiem. Powiem ci że z obserwacji d.alu. wytrzymuje obciążenia, natomiast w przypadku SLRa selektro pięknie skrobie body już od pierwszych dni użytkowania, w AK 104 robi ryske na farbie i ślizga się po body, jest on bardzo kruchy, w przypadku karbowanych powierzchni sprawdza się ale tez nei do końca. Duraluminium znajduje zastosowanie konstrukcyjne w lotnictwie. To powinno wszystko wyjaśnić... Oczywiście że wyjaśnia, tam występuja naprężenia zupełnie inne niż w replice, w samolocie używa się tego jako wsporników, rurka d.alu. nie daje się tak łato zgnieść no i śruby montarzowe nie są montowane bezpośrednio do d.alu. ze wzg. na kruchość. Znal mimo to do replik jest lepsza ze wzgledu na to że wytrzyma więcej w replice a nieżeli kruche d.alu. Quote Link to post Share on other sites
Ritter Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 Nie jestem metalurgiem, możliwe że znal jest lepszy w replikach niż duraluminium. Mimo to i tak jest do d... Ostatnio naszemu dobremu koledze upadło Minimi oparte o ścianę... No żesz k... m... Zabawka za takie pieniądze nie powinna być taka łatwa do rozp... Mieliśmy również przypadek trwale wygiętego MP5 z ICS, dwie pęknięte lufy w AUGach... Itd. itp. - podobnych opowieści na forum jest masa. Po prostu protestuję tylko przeciw stawianiu znaku równości między tymi dwoma stopami z udziałem glinu, co zrobiłeś w poprzednim liście (przynajmniej tak ja go odczytuję). - Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Mam mały problem z gnacikiem, otóż nie wiem jak go rozkręcić, nie jeden GB juz rozkręcałem i tuningowałem ale ten poprostu mnie rozłożył. Zdjołem góna pokrywą, odkręciłęm rączkę, wyjołem spręzynę z rury gazowej i wajchę od łusek, kolbę i rączkę. Na górze mam czarny GB i tyle. BG się lekko rusza ale minimalnie, szukałem pinów ale nic nie znalazłem. Jedynie selektor jest na jakiś stalowych ćwierć kołach zębatych i to wszystko. Pomoże ktoś? Quote Link to post Share on other sites
Pikace Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Nie mozesz wyjac gearboxa z body? Muszisz odkrecic selektor ognia... Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Tam jest zaślepka metalowa na selektorze, za cholere nie wiem jak ją wyciągnąc? Czy selektor ognia to jedyna przeszkoda czy cos jeszcze napotkam? Nie chce porysować gnacika więc staram się to zrobić jak należy. Prosze o szczegółowa instrukcję przyda się dla potomnych napewno. Dziękuję. Quote Link to post Share on other sites
Pikace Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 Nie wiem jak to jest zrobione w gunie G&G. W AK Marui i ICS jest to "kapselek", ktory trzeba delikatnie podwazyc srubokretem. W AKSU VFC nie ma takiego kapselka, za to jest to specjalna sruba, z odpowiednim lebkiem. Zerknij na schemat rozbicia na czesci, ktory powinien byc widoczny w instrukcji, to powinienes dojsc, jak to jest wykonane... Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 ok rozkręciłem wszystko. Z org. opisem zgadza się że body jest wypas. Dalej idąc - Łożyska z tworzywa, Zebatki nie sa G&G org. Torque bo są całe czarne i szczerze to nie widziałem takich w ofercie G&G. Dysza w środku metal na zew. tworzywo. Cały GB wyglada jak plastik: czarny lekki i twardy, szczegółnie zwróciłem uwagę na końcówke GB zaraz przy głowicy cylindra, jest grubsza i chwała za to. Układ elektryki w środku zrobioya z tworzywa (przucz sytków itd.) Ogólnie to bardzo prosta konstrukcja. Shiming jest zrobiony poprawnie. Głowica tłoka to jakiś metal (czarny) sam tłok wykonany z tworzywa (czarny). HU jest metalowa, Lufa precyzyjna jest jak w opisie. Spręzyna niby M90 ale to jest jak dla mnie M100 przynajmniej, włożyłem M120 i jak napinałem rękami nie czułem różnicy zbyt wielkiej. Ogólnie to powiem że już trochę widziałem a cos takiego powaliło mnie, nie wiem z czego to jest zrobione ale wygląda solidnie. Sami to oceńcie. Quote Link to post Share on other sites
sabat Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 i co z tego ze metal jest czarny?? to wpływa na jego własciwosci?? czy piszesz o kolorystyce wnetrza repliki z jakiegos innego powodu?? Quote Link to post Share on other sites
Ritter Posted September 19, 2006 Report Share Posted September 19, 2006 Łatwiej by było ocenić, gdybyś jakieś fotki zamieścił... :wink: - Quote Link to post Share on other sites
Pikace Posted September 19, 2006 Report Share Posted September 19, 2006 Lozyska z tworzywa? LOL Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted September 19, 2006 Report Share Posted September 19, 2006 chłopaki, napisałem jak widziałem, wiem że to trochę mało obrazuje a co do fotek to nie miałem akurat aparatu. Lozyska z tworzywa? LOL No ie wiem jak to nazwać, białe tworzywo? Plastik? ABS? Sabat - Materiał jest czarny, nie wiem co to jest ale jest lekkie, leżejsze od GB marui, nawet jak bym zamieścił fotki to i tak by to mało pokazało. Myślałem że ktoś z was miał to wcześniej w rękach i powie mi co to jest, sam nie dojde. Chce się dowiedzieć jak to jes wszystko wytrzymałe. Spręzyna stockowa jast naprawdę twarda i tylko tak moge wnioskować że materiały uzyte do produkcji GB sa wytrzymałe. R.O.F. jest dalej ten sam na M120 czyli 19kulek/s. Badź tu teraz mądry i pisz wiersze. Quote Link to post Share on other sites
Pikace Posted September 19, 2006 Report Share Posted September 19, 2006 LOL jest z tego powodu, ze niby preclufa, metal HU, bajery szmasery, a lozyska plastikowe i wymagaja pewnikiem wymiany, jesli ktos bedzie chcial wkladac mocniejsze sprezyny. W konkurencyjnych modelach ICSa i CA sa lozyska stalowe... Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted September 19, 2006 Report Share Posted September 19, 2006 wiesz, to jest czegół, na tych łożyskach miałem M120 i nic się nie działo. łożyska w opisie były opisane jako wzmocnione ale nie stalowe. Jedynie przyczepił bym się do tłoka, to chyba to samo co sześciokątny CA. W sumie to i tak lepiej G&G wypadło na stocku od CA czy TM, choćby nawet z racji zębatek, GB, głowicy tłoka, cylinrda, gło. cylindra, prec lufy itd. nie mówiąc o wykonaniu. Myślę że G&G robi naprawdę dobre repliki. Po seriach z GR nie mogę teraz już nic zarzucić tej firmie. Brakuje mi tylko zwalniacza spręzyny. P.S. Porównajcie sobie SLRa CA czy AK 47 TM, żaden nie ma co konkurować. Quote Link to post Share on other sites
Pikace Posted September 19, 2006 Report Share Posted September 19, 2006 Marcinek, daj sobie luzu... Jestes swiezym posiadaczem guna, rozumiem poniekad twoj zachwyt, ale poczekaj z opiniami jak pouzywasz zabawki troche dluzej. Np rok, dwa. Plastikowe lozyska wytrzymaja nawet wiecej niz M120, ale sie wyrabiaja i jest kwestia czasu kiedy poleca zebatki na mocnych sprezynach. Tak w ogole G&G maja wyjatkowo kiepska opinie, jesli idzie o awaryjnosc - wystarczy poczytac opinie na anglojezycznych forum. Co nie zmienia faktu, ze zycze ci dlugiego i bezawaryjnego uzytkowania guna! :D Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted September 19, 2006 Report Share Posted September 19, 2006 W sumie to masz rację, jesli masz tylko jakieś info. co do tematów na arniesoft itd. o G&G to był bym wdzięczny. Quote Link to post Share on other sites
Pikace Posted September 19, 2006 Report Share Posted September 19, 2006 A przejrzyj sobie na arnim np watek o L85 G&G, dyskusja tam gdzies zjechala wlasnie na tematy ogolno-jakosciowe... Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted September 20, 2006 Report Share Posted September 20, 2006 Odnalazłem wątek o materiałach użytych do produkcji AK 104 G&G Magnes,Cynk,AL6061,Polimer - Czyli w sam magnes utlenia się w powietrzu, ale żeby gnat nie wyparował dołożono Glin. Dalej to jakieś mieszanki tych materiałów. Quote Link to post Share on other sites
Frugo Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 wprawdzie mam soc16 G&G ale bebechy sa takie same. przy 120 sprezynie i 10,8v baterii, lozyska padly, zlamala sie zebatka spur i trzeba bylo ja wymienic. wiec raczej trzeba od razu lozyska zmienic na stalowe (7mm, CA, kulkowe zalecam) Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted September 25, 2006 Report Share Posted September 25, 2006 Skąd wiesz że sa te same? Rozbierałeś AK 104? Z tego co widziałem to G&G każdy model wyposaża właśnie w inne częsci. Co do łożysk to się zgodzę, trzeba wymienić przy tuningu mocowym. Quote Link to post Share on other sites
Frugo Posted September 25, 2006 Report Share Posted September 25, 2006 tak Quote Link to post Share on other sites
miess Posted September 27, 2006 Report Share Posted September 27, 2006 Mam pytanie które chyba jeszcze nie padło. Czy do AK-103/104 G&G pasują oryginalne części AK47 np pokrywa komory zamkowej, przedni chwyt z osłoną rury gazowej, real magazynek od AK74? Zastanawiam się nad bazą do repliki AK, stąd moje pytania. Chyba najlepszy byłby Yunker ale w Polsce jest zupełnie niedostępny :cry: Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.