Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

G&G RK104


Recommended Posts

body to jakiś stop. Pokrywa, przyżądy celownicze, prawie cała lufa to stal. Na oko 60% to stop metali reszta stal.

komora zamkowa
tez stop metalu.

Selektor stalowy.

Sprawdzałem magesem. Nierdzewna stal nie reagule jeż na magnes przypominam.

Całość jest bardzo solidna. Elementy narażone jak kolwiek na obciążenia są stalowe. Nie jest to wariackie duraluminium CA w każdym razie.

 

off topic.

Przy kałaszku cymy jak koledzy u nas strzelaja nie ma porównania jeśli chodzi o wykonanie, celność moc itd. W specshopie napisali że to najlepiej wykonany AK i powoli zaczynam w to wierzyć.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wytrzymałość duraluminium nie ma nic wspólnego z wytrzymałością ZnALu.

Skoro już cytujesz pierwsze słowa z wikipedii o duraluminium, to przeczytaj jego definicję do końca, a później w tej samej wikipedii poszukaj Znal.

 

Zapewniam, że jest różnica. W skrócie - ze znalu to się robi tanie klamki (takie do drzwi, nie broń) - i jak piszą w wikipedii - gaźniki. No i oczywiście repliki ASG. Duraluminium znajduje zastosowanie konstrukcyjne w lotnictwie. To powinno wszystko wyjaśnić...

 

Kolega chyba nowy w sporcie - Znal, zwany potocznie shitmetalem to główny element składowy większości elementów metalowych replik ASG. Łamie się, pęka i robi inne nieprzyjemne rzeczy pod obciążeniem (np. wygina i tak już zostaje).

 

-

Link to post
Share on other sites

Dodatkowo nie da się spawać. Kolega rok już strzela.

Oczywiście masz racje z duraluminium robi się równierz antent np. do CB radia.

 

EDIT:

Użyłem słowa ZNAL nie będąc pewnym czy to może być przypadkiem Nierdzewka.

Więc tak jak powiedziałem' date=' ale wątpie żeby G&G użyło znalu do produkcji.

 

Ritter, wiem do czego używa się tych materiałów, jestem mechanikiem.

Powiem ci że z obserwacji d.alu. wytrzymuje obciążenia, natomiast w przypadku SLRa selektro pięknie skrobie body już od pierwszych dni użytkowania, w AK 104 robi ryske na farbie i ślizga się po body, jest on bardzo kruchy, w przypadku karbowanych powierzchni sprawdza się ale tez nei do końca.

Duraluminium znajduje zastosowanie konstrukcyjne w lotnictwie. To powinno wszystko wyjaśnić...

Oczywiście że wyjaśnia, tam występuja naprężenia zupełnie inne niż w replice, w samolocie używa się tego jako wsporników, rurka d.alu. nie daje się tak łato zgnieść no i śruby montarzowe nie są montowane bezpośrednio do d.alu. ze wzg. na kruchość.

Znal mimo to do replik jest lepsza ze wzgledu na to że wytrzyma więcej w replice a nieżeli kruche d.alu.

Link to post
Share on other sites

Nie jestem metalurgiem, możliwe że znal jest lepszy w replikach niż duraluminium. Mimo to i tak jest do d... Ostatnio naszemu dobremu koledze upadło Minimi oparte o ścianę... No żesz k... m... Zabawka za takie pieniądze nie powinna być taka łatwa do rozp...

Mieliśmy również przypadek trwale wygiętego MP5 z ICS, dwie pęknięte lufy w AUGach... Itd. itp. - podobnych opowieści na forum jest masa.

 

Po prostu protestuję tylko przeciw stawianiu znaku równości między tymi dwoma stopami z udziałem glinu, co zrobiłeś w poprzednim liście (przynajmniej tak ja go odczytuję).

 

-

Link to post
Share on other sites

Mam mały problem z gnacikiem, otóż nie wiem jak go rozkręcić, nie jeden GB juz rozkręcałem i tuningowałem ale ten poprostu mnie rozłożył.

Zdjołem góna pokrywą, odkręciłęm rączkę, wyjołem spręzynę z rury gazowej i wajchę od łusek, kolbę i rączkę. Na górze mam czarny GB i tyle.

BG się lekko rusza ale minimalnie, szukałem pinów ale nic nie znalazłem. Jedynie selektor jest na jakiś stalowych ćwierć kołach zębatych i to wszystko.

Pomoże ktoś?

Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak to jest zrobione w gunie G&G. W AK Marui i ICS jest to "kapselek", ktory trzeba delikatnie podwazyc srubokretem. W AKSU VFC nie ma takiego kapselka, za to jest to specjalna sruba, z odpowiednim lebkiem. Zerknij na schemat rozbicia na czesci, ktory powinien byc widoczny w instrukcji, to powinienes dojsc, jak to jest wykonane...

Link to post
Share on other sites

ok rozkręciłem wszystko.

Z org. opisem zgadza się że body jest wypas.

Dalej idąc - Łożyska z tworzywa, Zebatki nie sa G&G org. Torque bo są całe czarne i szczerze to nie widziałem takich w ofercie G&G. Dysza w środku metal na zew. tworzywo. Cały GB wyglada jak plastik: czarny lekki i twardy, szczegółnie zwróciłem uwagę na końcówke GB zaraz przy głowicy cylindra, jest grubsza i chwała za to. Układ elektryki w środku zrobioya z tworzywa (przucz sytków itd.) Ogólnie to bardzo prosta konstrukcja. Shiming jest zrobiony poprawnie. Głowica tłoka to jakiś metal (czarny) sam tłok wykonany z tworzywa (czarny). HU jest metalowa, Lufa precyzyjna jest jak w opisie. Spręzyna niby M90 ale to jest jak dla mnie M100 przynajmniej, włożyłem M120 i jak napinałem rękami nie czułem różnicy zbyt wielkiej. Ogólnie to powiem że już trochę widziałem a cos takiego powaliło mnie, nie wiem z czego to jest zrobione ale wygląda solidnie. Sami to oceńcie.

Link to post
Share on other sites

chłopaki, napisałem jak widziałem, wiem że to trochę mało obrazuje a co do fotek to nie miałem akurat aparatu.

Lozyska z tworzywa? LOL

No ie wiem jak to nazwać, białe tworzywo? Plastik? ABS?

Sabat - Materiał jest czarny, nie wiem co to jest ale jest lekkie, leżejsze od GB marui, nawet jak bym zamieścił fotki to i tak by to mało pokazało.

Myślałem że ktoś z was miał to wcześniej w rękach i powie mi co to jest, sam nie dojde. Chce się dowiedzieć jak to jes wszystko wytrzymałe.

Spręzyna stockowa jast naprawdę twarda i tylko tak moge wnioskować że materiały uzyte do produkcji GB sa wytrzymałe. R.O.F. jest dalej ten sam na M120 czyli 19kulek/s. Badź tu teraz mądry i pisz wiersze.

Link to post
Share on other sites

wiesz, to jest czegół, na tych łożyskach miałem M120 i nic się nie działo.

łożyska w opisie były opisane jako wzmocnione ale nie stalowe. Jedynie przyczepił bym się do tłoka, to chyba to samo co sześciokątny CA.

W sumie to i tak lepiej G&G wypadło na stocku od CA czy TM, choćby nawet z racji zębatek, GB, głowicy tłoka, cylinrda, gło. cylindra, prec lufy itd. nie mówiąc o wykonaniu.

Myślę że G&G robi naprawdę dobre repliki. Po seriach z GR nie mogę teraz już nic zarzucić tej firmie. Brakuje mi tylko zwalniacza spręzyny.

P.S.

Porównajcie sobie SLRa CA czy AK 47 TM, żaden nie ma co konkurować.

Link to post
Share on other sites

Marcinek, daj sobie luzu... Jestes swiezym posiadaczem guna, rozumiem poniekad twoj zachwyt, ale poczekaj z opiniami jak pouzywasz zabawki troche dluzej. Np rok, dwa. Plastikowe lozyska wytrzymaja nawet wiecej niz M120, ale sie wyrabiaja i jest kwestia czasu kiedy poleca zebatki na mocnych sprezynach. Tak w ogole G&G maja wyjatkowo kiepska opinie, jesli idzie o awaryjnosc - wystarczy poczytac opinie na anglojezycznych forum.

 

Co nie zmienia faktu, ze zycze ci dlugiego i bezawaryjnego uzytkowania guna! :D

Link to post
Share on other sites

Mam pytanie które chyba jeszcze nie padło. Czy do AK-103/104 G&G pasują oryginalne części AK47 np pokrywa komory zamkowej, przedni chwyt z osłoną rury gazowej, real magazynek od AK74? Zastanawiam się nad bazą do repliki AK, stąd moje pytania. Chyba najlepszy byłby Yunker ale w Polsce jest zupełnie niedostępny :cry:

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...