MisqGrzywa Posted December 2 Report Share Posted December 2 (edited) Prolog ‘The Channel stopped you, but not us’ -;Brytyjskie graffiti namalowane kredą na burcie szybowca Horsa podczas przygotowań do lotu. ______________________________________________________________________________________________________________ Sehr geehrter Herr Generalfeldmarschall Erwin Rommel Zu Beginn meines Briefes möchte ich Ihrer Frau Lucia meine besten Wünsche aussprechen, da ich der Komplexität unserer Situation den Vorzug vor Höflichkeit gebe. An ihrem Geburtstag wünsche ich ihr viel Gesundheit und Erfolg in allen Belangen. Ich hoffe, ihre Freundlichkeit persönlich übermitteln zu können, wann immer ich die Gelegenheit habe, Herrlingen zu besuchen. Um auf die Kriegsthemen zurückzukommen: Die Inspektion der vorderen Abschnitte des Atlantikwalls ergab keine größeren Mängel. Meine einzige Sorge ist die Verzögerung beim Ausbau des nächsten Befestigungsabschnitts, aber wir sind nicht dazu bestimmt, diese Angelegenheit zu beschleunigen. Was unser umstrittenes Thema betrifft, können Sie dem Führer bei Ihrem Treffen in Berchtesgaden mitteilen, dass die Panzerverbände nach meinem Konzept, nach seinen Anordnungen, sicher im Landesinneren stationiert wurden. (Na początku mojego listu, przedkładając kurtuazję nad zawiłości naszej sytuacji, pragnę złożyć serdeczne życzenia dla Pańskiej małżonki Lucii. Z okazji jej urodzin życzę bytowania w zdrowiu i powodzeniu spraw wszelkich. Mam nadzieję osobiście przekazać jej uprzejmości gdy tylko nadarzy mi się okazja pojawić w Herrlingen. Wracając jednako do kwestii wojennych, inspekcja wysuniętych sektorów Wału Atlantyckiego nie wykazała żadnych większych uchybień. Martwi mnie jedynie kwestia opóźnień rozbudowy kolejnej sekcji umocnień, lecz nie nam pisane jest przyspieszyć tę sprawę. Co się tyczy naszej kwestii spornej – może Pan poinformować Führera, gdy spotkacie się w Berchtesgaden, że jednostki pancerne zostały rozlokowane podług mojego konceptu, zgodnie z jego ustaleniami, bezpiecznie w głębi lądu.) Mit freundlichen Grüßen Generalfeldmarschall Gerd von Rundstedt (list stanowi fikcje literacką) ________________________________________________________________________________________________________________ Soldiers of the Regiment: Today, and as you read this, you are en route to that great adventure for which you have trained for over two years. Tonight is the night of nights. Tomorrow, throughout the whole of our homeland and the Allied world the bells will ring out the tidings that you have arrived, and the invasion for liberation has begun. The hopes and prayers of your dear ones accompany you, the confidence of your high commanders goes with you. The fears of the Germans are about to become a reality. Let us strike hard. When the going is tough, let us go harder. Imbued with faith in the rightness of our cause, and the power of our might, let us annihilate the enemy where found. May God be with each of you fine soldiers. By your actions let us justify His faith in us. (Dzisiaj, kiedy to czytasz, jesteś w drodze do tej wspaniałej przygody, do której przygotowywałeś się przez ponad dwa lata. Dziś jest noc nocy. Jutro w całej naszej ojczyźnie i świecie sprzymierzonym dzwony zabiorą wieść o przybyciu i rozpoczęciu inwazji wyzwoleńczej. Towarzyszą wam nadzieje i modlitwy waszych bliskich, zaufanie waszych wysokich dowódców idzie z wami. Obawy Niemców wkrótce staną się rzeczywistością. Uderzmy mocno. Kiedy zrobi się ciężko, uderzymy jeszcze mocniej. Przepełnieni wiarą w słuszność naszej sprawy i siłą naszej mocy, zniszczmy wroga tam, gdzie go znajdziemy. Niech Bóg będzie z każdym z Was, szlachetnych żołnierzy. Swoimi czynami usprawiedliwiajmy Jego wiarę w nas.) - Col. Robert Sink Edited December 2 by MisqGrzywa Quote Link to post Share on other sites
MisqGrzywa Posted December 3 Author Report Share Posted December 3 Informacyjnie - Termin jest roboczy. Trwają ustalenia. Quote Link to post Share on other sites
MisqGrzywa Posted December 16 Author Report Share Posted December 16 UWAGA! Ustalono ostateczny termin gry na noc 28/29 czerwca 2025 r. Quote Link to post Share on other sites
MisqGrzywa Posted Monday at 01:39 PM Author Report Share Posted Monday at 01:39 PM Normandia D-Day 1944. „Night of nights” - Gra nocna. Lokalizacja: Kotowice k. Wrocławia - okolice jeziora Panieńskiego Termin: 28/29.06.2025 Czas gry: 12h (19:00 – 7:00) ASH Małopolska & ASH Dolny Śląsk serdecznie zapraszają na pierwszą grę przygotowaną we wspólnej kooperacji. Scenariusz przeniesie nas w pierwsze godziny inwazji aliantów w Normandii, kiedy obie strony musiały zmierzyć się z wieloma przeciwnościami losu, wykazać się zdolnością do improwizacji i szybkiej reorganizacji. Będzie to gra nocno-poranna, na rozległym terenie, wymagająca podstawowych umiejętności nawigacji. Niemcy będą musieli płynnie przejść z trybu wartowniczo-garnizonowego, do stawienia czynnego oporu i próby zduszenia starań przeciwnika w zarodku. Alianci natomiast będą próbować zrealizować cele operacji pomimo wielu problemów i ograniczonych zasobów. Strony: Państwa Osi: Niemiecka 7 Armia LXXXIV Korpus Armijny – umundurowanie Wermacht i SS, oddziały ochotnicze państw sojuszniczych oraz stylizacje pochodne. II Korpus Spadochronowy – umundurowanie spadochroniarskie, Luftwaffe i Wermacht __________________________________________________________________________ Alianci Brytyjska 6 Dywizja Powietrznodesantowa Preferowane umundurowanie spadochroniarskie (smock’i), dopuszczalne wszystkie mundury piechoty wspólnoty, PSZ, oraz stylizacje pochodne. Amerykańskie 82 & 101 Dywizja Powietrznodesantowa Spadochroniarze - Umundurowanie M42 (dopuszczalne m43) Piechota szybowcowa - mundury dowolnych oddziałów piechoty USA oraz stylizacje pochodne. Zasady Zasady trafień: Po trafieniu w dowolną część ciała/ekwipunku gracz krzyczy DOSTAŁEM! (nie DOSTAŁ), podnosi do góry rękę z repliką, oznacza się czerwoną migającą lampką i kamizelką odblaskową, i czeka na pomoc. Ranny może wzywać pomocy. Ranny, któremu nie udzielono pomocy medycznej, umiera po 10 minutach. Ranny może odczołgać się za najbliższą osłonę (max 4m). „Cicha Śmierć” - w wyniku walki przy użycie bezpiecznej repliki broni białej (bagnet, nóż). Zabity zachowuje ciszę i od razu udaje się na respa. Dobijanie rannych - nie ma zastosowania. Udzielanie pomocy: Udzielić pierwszej pomocy rannemu może każdy inny uczestnik gry. Polega to na obwiązaniu bandażem nogi, i trwa +/- 2 minuty. Jeśli ranny lub opatrujący nie ma bandaża, pomoc nie jest możliwa. Opatrzony gracz wraca do gry, lecz musi w ciągu 30 minut uzyskać pomoc od medyka. Jeśli to się nie stanie – schodzi na respa. Medyk przekłada opatrunek z nogi na rękę – trwa to kolejne 2 minuty. Jeżeli to medyk udziela bezpośrednio pomocy rannemu, zakład opatrunek od razu na ręce. Ranny, opatrzony przez sanitariusza (z bandażem na ręce) zostaje całkowicie uzdrowiony po 30 minutach (może zdjąć bandaż). Ranny z założonym bandażem na ręce lub nodze po powtórnym trafieniu schodzi od razu na respa. Zasady respa: Miejscem respa jest oznaczony punkt medyczny (ok. 50m od przynależnego HQ). Zabity w punkcie medycznym nie może rozmawiać na temat sytuacji taktycznej. Czekając na respawn gracz pozostaje w kamizelce i z włączoną czerwoną migającą lampką. Zawsze opuszcza punkt medyczny na własne ryzyko (może zostać znów ranny) jako całkowicie nieuzbrojony (nie może używać posiadanej broni), i dopiero dostając się do swojego HQ odzyskuje możliwość walki. Resp trwa 20 minut. Trafiony gracz wykrwawia się 10 minut, jeśli nie zostanie opatrzony idzie do respa i czeka tylko kolejne 10 minut. UWAGA: Czas respienia może się zmienić w zależności od frekwencji i decyzji organizatora. Limity FPS: 360 - pistolety maszynowe, 450 - Karabiny powtarzalne, karabiny samopowtarzalne i karabinki automatyczne, 500 - karabiny wsparcia i czterotakty snajperskie Limity amunicji: Karabiny samopowtarzalne, czterotakty - 150 szt. amunicji gotowej do użycia (w magazynkach, ładowarce lub luzem). PMy, karabiny szturmowe - 200 szt. amunicji gotowej do użycia (w magazynkach, ładowarce lub luzem). Można przenosić dodatkowy zapas luzem w plecaku (nie gotowe do użycia w ładowarce). Uzupełniać amunicje w magazynkach/gotową do użycia można tylko w HQ i to tylko określoną ilość razy po dostawach zaopatrzenia (każdy gracz dostaje bloczki i wymienia je u dowódcy). Broń boczna - zawartość posiadanych magazynków. Można uzupełniać z amunicji gotowej przeznaczonej do broni długiej. KM - może mieć w magazynku max. 300 kulek. Dodatkowe 300szt. (max 2m od KM) przenosi amunicyjny. Amunicyjny jest wymagany do poruszania się zastawu KM’u (strzelać może samodzielnie celowniczy). Dopuszczalne jest strzelanie tylko z pozycji leżącej i/lub podpartej. W przypadku zabicia amunicyjnego, jego funkcję może przejąć inny gracz. Bez amunicyjnego nie można doładować magazynka ze skrzynki. Można wymieniać się amunicją między graczami. Nie ma znaczenia rodzaj repliki. Pirotechnika: Całkowity zakaz używania pirotechniki innej niż dostarczona przez organizatora Mechaniki dodatkowe Branie i przesłuchiwanie jeńców: Obowiązuje deklaracja: „Biorę cię do niewoli i odbieram broń”. Czas niewoli trwa 20 minut. Po tym czasie jeniec oznacza się lampka i kamizelką i wraca do swojego respa i czeka 10 minut przed powrotem do gry. Jeniec może próbować ucieczki. Nie może używać swojej repliki i innego uzbrojenia. Broń „odzyskuje” po powrocie do swojego HQ. Jeńca można przeszukać, tzn. na żądanie ma on przekazać wszystkie przedmioty związane ze scenariuszem gry typu mapy, rysunki, notatki. Nie wolno odbierać ani otwierać zaklejonych kopert godzinowych. Jeńca można przesłuchać wyłącznie w obecności oficera, grając z nim 3 razy w „papier, kamień, nożyce” i zadając mu maksymalnie 3 zamknięte pytania (odpowiedź: TAK/NIE) Pytania źle zadane, są wliczone w pulę 3 pytań. Jeżeli jeniec przegra, musi odpowiedzieć zgodnie z prawdą. Jeśli wygra, ma dowolność w swej prawdomówności. Modyfikatory To karty określające pewne efekty i czas ich oddziaływania na graczy. Modyfikatorów będzie tylko kilka i zostaną rozdysponowane przez organizatorów na odprawie. Most i tory kolejowe Na terenie gry znajdują się tory oraz most kolejowy. Są one w stałym użyciu. Przez tory można przechodzić przy zachowaniu szczególnej ostrożności, ale przemieszczanie się po torach JEST ZABRONIONE! Przez most kolejowy można przechodzić deptakiem, jest on jednak strefą NON-ASG, oznacza to że na całej długości jego konstrukcji (niestety) NIE WOLNO PROWADZIĆ WALK! Funkcyjni do obsadzenia Oficer Po 2 na stronę (+ osoby spośród organizatorów). Oficerowie na odprawach wyznaczą potrzebną im ilość sierżantów (zależną od frekwencji). Sanitariusz/Medyk Po 2 lub 3 na stronę. Oznaczeni przynajmniej jedną opaską na ramieniu. Nie muszą być uzbrojeni. Inżynier/Saper Po 2 na stronę. Powinni potrafić uzbroić i odpalić ładunek niszczący (krótkie szkolenie na odprawie), i posiadać odpowiednie narzędzia (np. do przecinania zasieków). Radiooperatorzy Wyznaczeni przez oficerów na odprawie (zależ od frekwencji i ilości sprzętu radiowego). Wyposażenie obowiązkowe Ochrona oczu. Czerwona migająca lampka na oznaczenie rannego/zabitego/respujacego się i odblaskowa kamizelka. Tracer i fluorescencyjne kulki, lub świetlny marker wystrzału na broni długiej (godz. 21:00 – 04:30). Marker wystrzału ma być uruchamiany spustem repliki, żeby nie było przypadków „zapomnienia” włączenia markera drugą ręką. Nie używać markera jako latarki! Kompas Mapa Dostarczona przez organizatora Latarka Najlepiej stylizowana, bez pierdyliarda lumenów. Wyposażenie zalecane Opatrunek osobisty (bandaż) bez niego opatrzenie rannego może nie być możliwe. Klikacz/Świerszcz/Cliker (strona USA) Można zastąpić klikającą zakrętką od słoika. Ochrona zębów Wyłączony, naładowany telefon Radiostacje Koniecznie stylizowane. Przydadzą się w każdej ilości. Wyposażenie zabronione Kompasy elektroniczne, GPS, mapy elektroniczne, mapy nie dostarczone przez organizatora, łączność za pomocą telefonów komórkowych. Łączność za pomocą telefonów będą mieć dowódcy oddziałów z organizatorami. Tylko w celu wyjaśniania wątpliwych lub spornych sytuacji w czasie gry. Repliki współczesne bez stylizacji na WWII (dopuszczone tylko po akredytacji przez organizatora, bez optyki, tylko ogień pojedynczy). Latarki dużej mocy jako szperacze. Szperacz może być, ale stylizowany, w przypadku przenośnego musi mieć „akumulator” połączony kablem z lampą. Start zapisów Zapisy zostaną otwarte w kolejnym poście, na początku lutego 2025 r. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.