Vlad Posted December 4, 2024 Report Share Posted December 4, 2024 Kontynuacja polskich zmagań wrześniowych z 1939 roku. Gra się ma toczyć na historycznym terenie działań 8DP Armii Modlin . Mamy do dyspozycji cały teren Twierdzy Janówek z przyległościami. Czas gry godz 10-16. Zapisy będą ogłoszone Pozostałe informacje w następnych postach. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted February 5 Author Report Share Posted February 5 Otwieram zapisy na grę ! Czas: 10-16, start: 10:00 Wiek: min. 18 lat Wpisowe: 15zł od osoby płatne na miejscu. UWAGA! Gra odbędzie się jeżeli do dnia 23 marca zbierze się minimum 30 graczy w zbalansowanych stronach. Zapisy: wyłącznie na adres wqurek@gmail.com wg wzoru: ksywka, strona, funkcja. Funkcje do obsadzenia: dowódca, sanitariusz, saper, snajper, kaemista. Przykładowe prawidłowo wypełnione zgłoszenie wygląda tak: Nick, PL, sanitariusz. Uwaga: Dobrze by na początek zapisów zgłosili się dowódcy stron. Będą oni na bieżąco informowani o stanie zapisów swojej strony i mogli samodzielnie tworzyć swoje oddziały i przygotowywać taktykę działań. MECHANIKA GRY: Ograniczenia co do replik i ich mocy: 350fps - pistolety, pistolety maszynowe i strzelby; 450fps - karabiny powtarzalne, samopowtarzalne 500fps - karabiny wsparcia i snajperskie. Repliki niehistoryczne nie grają !!! Dopuszczam jedynie repliki 4 takt typu Well, Cyma. Amunicja własna graczy, limity podane poniżej Gracze ładują magazynki przed wejściem do gry według ustalonych limitów Ilość amunicji, jaką gracze mogą przy sobie posiadać zależy od posiadanej broni głównej: a) karabiny powtarzalne i strzelby – 100 kulek; b) pistolety maszynowe – 300 kulek; max 6 mag /50 BB c) KM – 500 kulek w magazynku + 500 w skrzynce amunicyjnego; d) pistolety i rewolwery – 20 kulek (ładowane z zapasu głównego).. Doładowanie odbywa się w punktach amunicyjnych do podanych powyżej limitów. Nie grają repliki STG ! PM: limitowane na oddział (oddział to min 8 osób z dowódcą posiadającym PM). Karabiny maszynowe: MG: Sekcja km składa się z 2 ludzi strzelca i amunicyjnego. Sekcja KM jest samodzielną grupą wsparcia i podlega dowódcy strony. Liczba sekcji wsparcia na grę to 1 zespół na 10 graczy. Karabiny maszynowe strzelają z pozycji podpartej. Doładowanie km ze skrzynki amunicyjnej zgodnie z zasadami ilościowymi. MG 42 MG 34 posiada tzw „taśmę amunicyjną”. Doładować się można tylko jeśli kończy się amunicja w magazynku. Amunicyjny może przynieść amunicję do km z pkt doładowania, zabiera wtedy skrzynkę amunicyjną ze sobą i pobiera amunicję dla strzelca. Warto zadbać o to by mieć przygotowaną amunicje w torebkach a 500 bb w punkcie amunicyjnym. RKM: zasilany z magazynków. W tym przypadku pojemność istotna jest magazynka. Można korzystać z kilku magazynków ( ale łącznie max 500 bb) i doładowanie jak w MG od amunicyjnego. W przypadku posiadania 1 magazynka możliwe doładowanie w polu wg podanych powyżej limitów od amunicyjnego. Snajperzy: W każdym oddziale może znajdować się 1 (słownie: jeden) snajper wyposażony w czterotakt z lunetą. Pirotechnika: W grze przewidziana jest pirotechnika dostarczona przez organizatora i związana ze scenariuszem. Do obsługi jej są wyznaczeni saperzy. Inna pirotechnika graczy będzie dozwolona w przypadku odpowiedniej pogody. Zasady powrotu do gry: Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! oznacza się czerwoną szmatą i czeka na sanitariusza (mile widziani ochotnicy, w razie ich braku oddział nie ma medyka). Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Może zostać dobity przez przeciwnika jedynie na zasadzie "cichej śmierci". Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy. Sanitariusze udzielają pomocy rannym poprzez losowanie rodzaju rany kostką. Kryterium ran 1-3 rana lekka, sanitariusz bandażuje ranę 4-5 rana ciężka czas leczenia rany wynosi 2 minuty oczekiwania i po odliczeniu czasu następuje założenie bandaża. 6 gracz nie żyje i wraca do Respa. Wyjścia z Respa: Dane o sposobie respowania zostaną podane po obliczeniu ilości graczy i zbalansowaniu stron. Saperzy i przeszkody inżynieryjne: Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wykonywania przejść w polach minowych, zaporach przeciwczołgowych i zasiekach, stawiania min oraz wysadzania określonych obiektów. Zostaną przeszkoleni. Saper może dobrać sobie 1 pomocnika do pracy. 1. Pola minowe - przejście jest dozwolone tylko po wyznaczonej ścieżce wyznaczonej przez saperów 2. Zasieki - nie można przez nie przeskakiwać, rzucać się na nie, odchylać kijem, etc. Muszą zostać przecięte przez saperów. Łączność: Radiowa: Zostanie ustalona z dowódcami stron. Zdecydujemy o tym po ilości zapisów i możliwości stworzenia oddziałów Łącznicy: Dowódcy oddziałów delegują poszczególnych żołnierzy do wykonania zadania Umocnienia: Na terenie gry znajdują budynki Twierdzy, korytarze, przejścia. Przewiduję wykorzystanie ich przez stronę broniącą. Uwaga ! Na terenie jest kilka niebezpiecznych miejsc tzw. STUDNIE i kominy - zostaną oznakowane taśmą! Ponadto możliwie jest przygotowanie dodatkowych punktów umocnionych przez obrońców w terenie, typu lekkich bunkrów. Mundury i stylizacja Obowiązuje podział mundurowy. Gracze zgłaszają się do oddziałów, których umundurowaniem dysponują: Polska: Mundury wz 36 z 1939 roku lub stylizowane na mundury WP II RP. Można użyć tutaj mundurów brytyjskich Nr2 podobnie jak było to na „Bzurze 1939”, „Węgierskiej Górce” oraz mundury Policji Państwowej. Opis umundurowania na 1939 r i stylizacje są w odpowiednim dziale na forum WMASG. Niemcy: Mundury w kolorze feldgrau dowolnych formacji, Nie grają mundury maskujące. Dopuszczalna jedynie Zelta. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted February 7 Author Report Share Posted February 7 Zapisy się rozpoczęły i mamy już obu Dowódców stron PL i DE. Podaję miejsce gry https://maps.app.goo.gl/QFqaZ8S6X4L9YMzj9 by można się z nim zapoznać. Dowódcy przed grą będą poinformowani o czekających ich zadaniach Będą na bieżąco informowani o ilości swoich żołnierzy. Będą musieli zorganizować samodzielnie swoje oddziały, wyznaczyć łańcuch dowodzenia, przygotować rozkazy do wykonania poszczególnych zadań, przydzielić funkcje. Dlatego zapraszam wszystkich chętnych do zapisów w miarę szybko, tak by dowódcy wiedzieli jakimi siłami mogą dysponować. Zadania i mapy zostaną podane stronom na min 2 tygodnie przed grą, by obie strony mogły ustalić swoją taktykę działań i przekazać rozkazy do dowódców swoich pododdziałów. Organizator określa jedynie założenia scenariusza i zasięg terenu działań. Quote Link to post Share on other sites
Anatol44 Posted February 12 Report Share Posted February 12 Bardzo fajny pomysł z samodzielną organizacją oddziałów doda to nowości od łopatologicznego rozdziału na dwie drużyny Quote Link to post Share on other sites
Guzol1 Posted Monday at 09:59 AM Report Share Posted Monday at 09:59 AM (edited) W dniu 6.02.2025 o 00:57, Vlad napisał: Karabiny maszynowe strzelają z pozycji podpartej. Rozumiem, że dotyczy to wszystkich karabinów maszynowych (MG i RKM)? Edited Monday at 10:10 AM by Guzol1 dodane " karabinów maszynowych" dla jasności Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted Monday at 10:52 PM Author Report Share Posted Monday at 10:52 PM Tak dotyczy wszystkich. RKM ma tą przewagę, że ma szybszą wymianę Magów. MG musi wymienić całą taśmę Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted 4 hours ago Author Report Share Posted 4 hours ago Zapisy cały czas idą i osiągnęliśmy 70% quorum Zapraszam ! Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.