Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Co mam wybrac kto pomoze i sie zna??


Recommended Posts

Witam mam taki dylemat maly ktore czesci sa bardziej wytrzymale??

Classic Army czy HurricanE

 

Zastanawiam sie nad zakupem M15-A4 Rifle Classic Army i chcialem wymienic springa tylko ale zauwazylem ze jest tez dostepna wersja M15-A4 Rifle Classic Army tuningowana na czesciach wlasnie HurricanE warta ja kupic?! http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=506

 

Czy lepiej wersje podstawowa i wymienic tylko sprezyne??

Link to post
Share on other sites
Nieprawda' date=' jak napisał przedmówca w efekcie będzie to droższe rozwiązanie bo spowoduje szybsze zuzycie gearboxa i jego zazwartości.[/quote']

Ja w moim M3000 ktorego mam dwa miechy wrzucilem

3 x podkladki i sprezyna M140 Guarder , od 2 miesiecy nic sie nie uszkodzilo :wink:

Link to post
Share on other sites

czesci stock CA maja to do siebie ze naprawde duzo zniosa i relatywnie mozna spokojnie na nich jechac na 170CA a i czasem na 170 PDI bez wiekszych problemow, ewentualnie dolozenie punktu lozyskowania przy 170 PDI zwiekszy zywotnosc czesci. a nawet jak cos walnie to i tak nie powinno strzelic predko a wymiana bedzie kosztowac relatywnie malutko. ja bym szedl w CA, wkladal do tego sprezyne, choc ostatnio sklaniam sie ku temu ze waznym czynnikiem niezawodnosci ukladu, pokonywania problemow z jakimis oporami mechanicznymi i elektrycznymi jest wlozenie mocnego bata, 10,8V minimum, fakt ze pojdzie to na 8,4 ale beda problemy typu ze moze zchrzanic sie kostka styku, czy same kable, albo silnik sie moze zgrzac, przy tuningu ryzyko zawsze jest, moim zdaniem taki sam jego poziom mamy przy stock CA + 170PDI jak przy tej opcji z wzmocnieniami hurricane'a.

czesci stockowe CA naprawde sa wytrzymale. a i tansze od hurricane'a. znam kilka giwer w konfiguracji 170PDI na czesciach stockowych ca, wszystko chodzi ladnie, a problemy zdarzaja sie w tych gunach gdzie bat ma za malo ogniw, i to i tak elektryczne bardziej niz mechaniczne, przy takim upg najslabszym elementem ukladu jest tlok.

Link to post
Share on other sites

wiecej wytrzymuja, tylko jak mowie, tu punkt lozyskowania cza dodac(abo i dwa), tam trzeba sie nie szczypac z bateria i gunik powinien dawac rade, generalnie mozna powiedziec ze sie komus sypnal, ale tez nie wiadomo czy to np nie wina tego ze mu sie silnik lekko obsunal, albo ze mial zacinke, albo ze tappet poszedl i cos zblokowal czy np tlok poszedl, nie mowie tu o "awariach" samych w sobie, co o wytrzymalosci materialu, bo szczerze, wszystkie garboxy ZN-AL sa mniej wiecej takiej samej trwalosci, roznice naprawde sa niewielkie a na sprezynach powyzej 170PDI malo ktory gearbox nie zaczyna byc "zawodny".

CA ma mocne czesci i jesli robi sie upgrade'y posrednie, tj 380-450 fps to wytrzymuje bezproblemowo. jak chcemy cos wiecej to juz trzeba sie nakombinowac z czesciami niezlymi, a i tak szkielet GB bedzie w sumie docys slabym elementem ukladu(o tloku nie wspominam bo jednak plastik vs stalowe zebatki czesto czynia krzywde temu pierwszemu)

Link to post
Share on other sites
ewentualnie dolozenie punktu lozyskowania przy 170 PDI zwiekszy zywotnosc czesci. a nawet jak cos walnie to i tak nie powinno strzelic predko a wymiana bedzie kosztowac relatywnie malutko.

 

Że niby jak ma łożyskowanie wpłynąć na żywotność innych części?

Łożyskowanie poprawi kulturę pracy sprężyny i na tym koniec...

 

Co do kosztów to dawno temu posłuchałem takich “mądrości” i wsadziłem M120 do stoka (odpowiedni 170PDI) i plastikowa głowica cylindra poszła do piachu - która Twoim zdaniem jest tak samo mocna jak głowica mosiężna HuricanE. Dodatkowo poszedł szkielet GB i to wszystko na pierwszej strzelance po tuningu...

Ale co tam to przecież małe koszta. :F

 

 

choc ostatnio sklaniam sie ku temu ze waznym czynnikiem niezawodnosci ukladu, pokonywania problemow z jakimis oporami mechanicznymi i elektrycznymi jest wlozenie mocnego bata, 10,8V minimum

 

Hmmm nie ma to jak profesjonalne podejście do sprawy – dać mocniejszą baterie i będzie ok...

Takie wyjście jest najgorszym sposobem na problemy z oporami. Jeżeli masz źle wypodkładkowene koła zębate, źle osadzony cylinder który będzie “skrzywiony, jajowaty” przez często zdarzające się nadlewy w GB to po pewnym czasie nawet 10,8V nie rozwiąże problemu a jedynie będzie to doprowadzało do usterek i złej pracy GB.

 

bo szczerze, wszystkie garboxy ZN-AL sa mniej wiecej takiej samej trwalosci, roznice naprawde sa niewielkie a na sprezynach powyzej 170PDI malo ktory gearbox nie zaczyna byc "zawodny".

Wytrzymałość szkieletu w znacznym stopniu uzależniona jest od odpowiedniego dopasowania części - szczególnie jeżeli chodzi o głowicę cylindra i tłoka. Bo jak ogólnie wiadomo nie wszystkie części pasują i była już rozmowa o tym w innym temacie. Nie wszystkie głowice cylindrów V2 będą idealnie pasowały do szkieletów V2.

 

Też znam sytuacje gdzie CA potrafiło wytrzymać bardzo długo i na częściach stokowych jechało ponad 1,5 roku. Jednak akurat w naszej ekipie wszystkie tuningi polegające na wymianie samej sprężyny doprowadziły do tego ze żaden karabiny nie przetrwał 8 miesięcy.

 

Tak więc nie można za bardzo się wypowiadać na forum, że wszystko będzie ok bo może nie być ok. Części HuricanE dają rewelacyjną szczelność w porównaniu do stokowych części CA. Biorąc pod uwagę sam fakt iż głowica cylindra jest mosiężna a nie plastikowa to samo przez się rozumie że części jednak są bardziej wytrzymałe... Mosiężna głowica cylindra będzie lepiej siedzieć w bolcach GB i będzie mniej podatna na wyrobienie, powiększenie się dziur w głowicy.

A wiadomo że jak owe dziury się wyrobią to łatwiej dochodzi do wyłamania bolca co potem kończy się pęknięciem szkieletu.

Link to post
Share on other sites

to ze gun powinien byc dobrze złożony to pomijam bo to chyba przecież oczywiste, ze przez dobrze złożony rozumiem szczelnie, ze czesci o siebie nie zawadzaja, ze zebatki sa dobrze spozycjonowane itp. co do twojego przypadku ze plastik ci sie rozwalil to wlasnie o tym mowie - plastik zawsze bedzie plastikiem, pisalem ze czesci takie jak zebatki i szkielet gb sa wytrzymale.

uwazam po prostu ze mozna kupic CA, dokupic sprezyne, punkt łożyskowania i baterie i mieć upgrade taniej. jak pójdzie np głowica cylindra to kupić mosiężną za 50 zeta.

 

łożyskowanie nie poprawia jedynie jak to okresliłes "kultury pracy sprezyny"(co to w ogole qrwa jest??) tylko odciąża z nadmiernych naprezeń elementy GB, i temu ma służyć.

 

cały czas zaznaczam, to nie jest upgrade mocny tylko pośredni gdzie najprościej w świecie nie ma co sie chrzanic w drozsze czesci, bo chodzi o to zeby jak najmniejszym kosztem zrobic dobrze dzialajacy UPG. jak robisz upgrade mocny to wtedy szukasz czesci najlepszych, najplepszych rozwiazan i wcale to nie beda czesci hurricane'a. Ludzie nie wierza w potencjał jaki drzemie w podzespołach CA po prostu, a z ta szczelnoscia układu to tez jakies teksty, mity i kombinacje są a cały myk polega na tym ze jeśli czesci i uszczelki sa na miejscu to układ powinien być szczelny. nie ma tutaj co filozofowac, bo mowimy o CA, a nie o well'u.

 

co do uzywania baterii o wiekszym voltazu to nawet mi sie nie chce ci tlumaczyc ile zmienia wlasciwe zasilanie. Powiem ci tak, jakikolwiek masz karabin na jakiejkolwiek baterii podepnij do niego baterie na dobrych, dużych ogniwach o dobrej przepustowości, o jedno "oczko" większą woltażową, pobiegaj kilka miechów, zauważ jak z karabinem nie ma problemów, wszystko co sie wczesniej działo/przycinało/było problememem zniknęło i pogadamy jeszcze raz.

sam fakt jak bron reaguje na 8,4 a na wiekszej baterii na spust, ze po prostu wciskasz spust i leci kuleczka od razu, bez mielenia, bez myslenia, bez nakrecania sie w srodku, wszystko co ma byc robione jest robione szybko i sprawnie, tak jak ma działac mechanizm w środku.

Link to post
Share on other sites
łożyskowanie nie poprawia jedynie jak to okresliłes "kultury pracy sprezyny"(co to w ogole :: niech to pani lekkich obyczajów :: jest??) tylko odciąża z nadmiernych naprezeń elementy GB, i temu ma służyć.

 

Skąd ty wyciągasz takie teorie ?

Może inaczej jeżeli nie trafia do ciebie słowo “kultura pracy”

Łożyskowanie poprawia “skrętność” sprężyny i przyczynia się do wydłużenia jej żywotności, właściwości – sprężyna będzie dawała dłużej wyższe ilości fps.

 

Oczywiście jeżeli sprężyna będzie się łatwiej skręcać to będzie to owocowało troszkę mniejszymi naprężaniami lecz łożyskowania działają jak swego rodzaju podkładki i powodują, że sprężyna jest bardziej ściśnięta i w efekcie wychodzi na to samo lub powstają jeszcze większe naprężenia na pozostałe części. I dla tego te pozostałe części są ważne...

 

Wmontuj 2 łożyskowania zrób testy na chrono a potem je wyjmij znowu zmierz - i co zobaczysz ?

To ze ż łożyskowaniami wyniki będą większe a co za tym idzie są większe naprężenia.

 

uwazam po prostu ze mozna kupic CA, dokupic sprezyne, punkt łożyskowania i baterie i mieć upgrade taniej. jak pójdzie np głowica cylindra to kupić mosiężną za 50 zeta.

Źle uważasz - bo jeżeli pójdzie Ci standartowa plastikowa głowica cylindra i będziesz dalej strzelać (bo możesz tego nawet nie zauważyć) to w następnej kolejności nadłamią Ci się bolce i pęknie Ci szkielet - i gdzie tu oszczędność?

 

Zrozum, że CA i inne firmy, które oferują części wzmocnione w swoich stokowych replikach robią to aby wydłużyć żywotność owych replik na stokowych sprężynach. I części te nie zawsze nadają się do tuningów.

Niestety jest to swojego rodzaju zmora tych firm ponieważ chęcią wydłużenia żywotności repliki i przybliżenia ich do np. Mało zawodnych TM przyciągają rzesze ludzi który od razu przejmują tok myślenia “Części wzmocnione to od razu można tam pchać co się da” i tak koło się zamyka...

 

Zresztą kompletnie nie pojmuje Twojego toku myślenia.

Uważasz że zamiast zestawu HuricanE który kosztuje 200zł. I są w nim:

- Łożyskowana prowadnica sprężyny

- Sprężyna M100 o niejednakowym skoku

- Wzmocniony cylinder

- Wzmocniona, mosiężna głowica cylindra

- Wzmocniona, łożyskowana głowica tłoka

- Wzmocniona, uszczelniona dysza

 

Wolisz kupić sprężynę która będzie kosztować Cię ok 40-50zł i łożyskowaną prowadnicę, która kosztuje średnio ok 70zł.

Daje to ok 110zł. I zawsze zostaje ryzyko ze coś pęknie i będziesz musiał stracić czas, nerwy i może strzelankę i dodatkowe 50zł. Za np. głowice cylindra...

 

Po prostu nie kumam takiego myślenia i potwierdza się reguła że “oszczędny płaci dwa razy” czy jakoś tak się to mówiło...

 

Wypowiadasz rzeczy na forum, które nie jedna osobę doprowadziły do większych wydatków.

To że akurat Tobie lub Twoim znajomym się udało i karabin wytrzymał to nie znaczy że zawsze tak jest. Ktoś Cię posłucha - karabin mu się wysypie i co wtedy – ty pewnie odpowiesz “no czasami się takie rzeczy mogą zdarzyć”

 

co do uzywania baterii o wiekszym voltazu to nawet mi sie nie chce ci tlumaczyc ile zmienia wlasciwe zasilanie.

heh wież mi że wiem co oznacza dobre zasilanie i powtarzam to wszystkim moim znajomym i klientom. Jednak ty stwierdziłeś że jest to swojego rodzaju lek na jak to powiedziałeś “opory mechaniczne i elektryczne i najlepiej jest wlozenie mocnego bata, 10,8V minimum”

 

A to już troszkę się ma nijak do sprawy prawidłowego dopasowania baterii do GB...

Link to post
Share on other sites

i wg twoich wyliczeń, nawet dokładając te 50 zeta masz upa o imho takiej samej trwałosci za 30-40zł mniej niz te 200 hurricane'owskie(problemem moze byc montaż jak ktoś sam nie umie)

 

to ze moim znajomym sie udało, i kilka karabinów z upgrade na stockowych czesciach CA hulających długo i przyjemnie widziałem znaczy dokładnie to co piszę, że moje zdanie jest takie a nie inne, jakbym miał doświadczenia z psującymi sie podzespołami CA to bym tak nie pisał, nie posiadam calej wiedzy świata i tego co w każdym jednym gunie CA sie psuło a co nie, mówie ze znam kilka sztuk sprawnie działających replik CA na upgrade który wyceniłeś na 110 zł i tego będę się trzymał, można mieć pecha, można mieć farta, ale niesamowitym fartem jest już to ze kilka replik działa jak trzeba co nie? to jak jest? ludzie dookoła mnie mają farta czy dookoła ciebie mają pecha? kwestia punktu siedzenia.

 

czekam tylko kiedy mi powiesz o zbawiennym wpływie strzelania na semi zamiast krótkimi seriami :) ale to już gadka na zupełnie inny temat

 

jak pęka głowica cylindra to robi sie nieszczelnosc która sprawia ze zasięg raczej zauważalnie spada, to że ktoś dalej strzela to już jego problem, tak samo jak z zacinkami, kulki nie lecą to sobie strzelają az tłok czy zębatki nie pierdykną... choćbyś nie wiem co włożył i jak dobrego jak ktoś jest nieuważny czy po prostu głupi to nie można mówić że części są kijowe czy szkielet GB do dupy :)

 

a co do samego oszczędnego płacącego 2 razy to właśnie na tym myk cały polega że podzespoły CA nie są "tanią alternatywą" w stosunku do hurricane'a w odniesieniu jak np CA vs Well czy cos innego, to są podzespoły o porównywalnych właściwościach, wytrzymałości itp.

Jak mówie, wiadomo że plastikowa część może prędzej się rozwalić, to nie ulega wątpliwości, wciąż w opcji którą rekomenduje pozostaje ok 40 zeta które można wydać na baterię.

 

a co do samej baterii i włożenie mocnego bata, dopasowania baterii do GB to opcja jest taka ze do CA po prostu sie nie da włożyć za mocnej baterii :) stocki CA chodzą ślicznie i na 9,6 jeszcze śliczniej na 10,8 , na dwunastce przeraża szybkość ale też daje radę, jak cokolwiek podkręcasz to 10,8 a przy mocniejszych 12 i jedziesz. powtarzam też że na dobrych ogniwach to musi być.

 

i to ze komus doradze cos co wiem ze sie sprawdza, a jemu sie nie bedzie sprawdzac to dokładnie tak powiem ze czasami takie rzeczy mogą się zdarzyć, bo każdy ma swój rozum i dlatego ja piszę swoje, ty swoje a on sobie swoje niech na tej podstawie wymyśli. piszę z tego co widziałem na własne oczy i mam czyste sumienie, a z AEG'ami jak z AEG'ami, zawsze i wszędzie coś sie moze sypnąć, to nie jest metalowa kuleczka której nawet ciemny chłop nie popsuje tylko skomplikowany mechanizm gdzie błąd może kosztować troche keszu i nerwów. I tak dobrze ze autor tematu zastanawia się nad CA a nie nad jakimiś SRC czy WELL'ami bo to to już w ogóle nie wiem jak można kupować... i mówię to przez to że co jakiś widziałem to albo zepsuty albo zaraz się zepsuł :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...