xasistis Posted August 25, 2006 Report Share Posted August 25, 2006 Konkretnie M15A2 / M15A4 Rifle Classic Army. 1. W stocku jest lufa 510mm. Prosiłbym właścicieli o fotki jak lufa wygląda na zdjęciu od strony lufy. Ile jest miejsca od końca lufy wew. do końca lufy zew. (tłumika płomienia). 2. Znalazłem lufę Prometheusa o długości 550mm z rekomendacja dla M15A2/A4. Nie jest ona za długa? Jeżeli ktoś ma taką zamontowaną w swojej zabawce prosiłbym również o foto jak ona wygląda lub przynajmniej o podanie odległości jaka zostaje mniędzy końcówką tłumika płomienia na lufie zewnętrznej a końcem tej precyzyjnej lufy wewnętrznej. 3. Czy po zamontowaniu tłumika dźwięku (np CA 190mm) da radę zamontowac preclufę 650mm ? Ktoś tego próbował? Równiez proszę o zdjęcia lub ewentualnie podanie odległości między w/w zakończeniami. Quote Link to post Share on other sites
Rudy102 Posted August 25, 2006 Report Share Posted August 25, 2006 Tak trudno policzyć czy się zmieści? Tylko nie wiem czy cylinder nie będzie za mały. Quote Link to post Share on other sites
stiff Posted August 26, 2006 Report Share Posted August 26, 2006 550 kończy się niemal na równo z tłumikiem płomienia - zostaje może ze 2-3mm. Lufa 650 jest za długa do cylindra 0 - efekt to znaczny spadek osiągów Quote Link to post Share on other sites
Zachar Posted August 26, 2006 Report Share Posted August 26, 2006 efekt to znaczny spadek osiągówNa szczęście możana temu zapobiec wstawiając mocniejszą sprężynę i/lub zestaw bore-up :wink: Na dowód tego dodam, że w AK nie zauważyłem żadnej różnicy (oczywiście chodzi o negatywne skutki tj. spadek osiągów) między lufą 455mm, a 630mm. Nie mam bore-up, ale mam sprężynę m120. Na stockowej sprężynie taki spadek mocy może wystąpić. Quote Link to post Share on other sites
stiff Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Zachar - nie do końca tak jest. Bore-upem trochę poprawisz sytuację ale sprężyna nie ma tu nic do rzeczy. Gdybyś zostawił swoją mocniejszą sprężynę i dał lufę przewidzianą do cylindra 0 miałbyś napewno więcej fpsów niż na twojej 630. Bierze się to ztąd że cylinder ma określona objętość dobraną do długości lufy - jeśli masz mniejszą objętość cylindra niż objętość lufy to słup powietrza wypychający kulkę będzie krutszy niż długość lufy i cofający się tłok będzie zasysał powietrze i kulkę a co zatym idzie zmniejszał jej prędkość. Zapewne bore-up doda trochę ale ile to poprostu trzebaby policzyć 0 objętość do objętości. Spręzyna o tyle nie powinna mieć tu nic do rzeczy że ładunek powietrza w cylindrze niezależnie od tego jaką sprężynę dasz będzie taki sam jedynie prędkość z jaką będzie on wtłaczany do lufy będzie większa. Natomiast myślę że efektu zasysanie nie powinno być przy singlu bo przecież tłok się wtedy nie cofa jak na serii i wtedy mogą się uwydatnić zalety dłuższej lufy. Quote Link to post Share on other sites
xasistis Posted August 27, 2006 Author Report Share Posted August 27, 2006 Czyli 550mm będzie dobrym rozwiązaniem dla M15 Rifle ? A do 650mm to pewnie custom bore-up XXL albo cylinder -3 ;) Quote Link to post Share on other sites
upaupa Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 daj cylinderek i glowice tloka do AMG i jakos to rozwierca :D Quote Link to post Share on other sites
xasistis Posted August 27, 2006 Author Report Share Posted August 27, 2006 Spoko. już wiem co chciałem. O modyfikację do 650mm zapytam za pół roku. A tym czasie może sie jeszcze ktoś wypowie czy 550mm w stocku nie skraca zasięgu i/lub jak podnosi celność w stosunku do lufy stockowej 6,08 i preclufy 509mm 6,03 albo 6,04. Quote Link to post Share on other sites
Zachar Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 jeśli masz mniejszą objętość cylindra Cały dinks polega na tym, że cylinder typ '0' ma większą objętość od lufy o dł. 630mm. O jakieś 45-50%. Gdybym o tym nie wiedział, to z pewnością nie instalowałbym takiej lufy :wink: Spręzyna o tyle nie powinna mieć tu nic do rzeczy że ładunek powietrza w cylindrze niezależnie od tego jaką sprężynę dasz będzie taki sam jedynie prędkość z jaką będzie on wtłaczany do lufy będzie większa... czego wynikiem jest zwiększenie osiągów. W końcu na tym polega tuning - zmieniamy spręzynęnę na mocniejszą, aby taki sam 'ładunek' powietrza był wtłaczany z większą prędkością :wink: Natomiast myślę że efektu zasysanie nie powinno być przy singlu bo przecież tłok się wtedy nie cofa jak na serii i wtedy mogą się uwydatnić zalety dłuższej lufy.A tego to już zupełnie nie rozumiem. Możesz rozwinąć tę myśl ? :wink: Quote Link to post Share on other sites
stiff Posted August 27, 2006 Report Share Posted August 27, 2006 Tylko że juz parę razy pojawiało się na tym forum że objętość tłoka do objętości lufy ni towinna być 1:1 a 1:1,5-1,7 - chyba że coś pier..lę bom lekko zawiany :wink Zasysanie - takurat chyba najprostsze? Co powoduje zasysanie? Naciągany tłok. Jeśli strzelasz singlem tłok zostaje w cylindrze do czasu kiedy go znów ponownym naciśnięciem spustu nie naciągniesz powodując zassanie do cylindra nowej dawki powietrza. A więc jesli po pierwszym strzale nie ma następnego (w czasie potrzebnym kulce na opuszczenie lufy na bezpieczną odległość :wink: :D ) to zasysania nie będzie. Na serii będzie. Jaśniej nie umiem teraz :wink: Quote Link to post Share on other sites
Zachar Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Tylko że juz parę razy pojawiało się na tym forum że objętość tłoka do objętości lufy ni towinna być 1:1 a 1:1,5-1,7 - chyba że coś pier..lę bom lekko zawiany To jest prawda i ja tamu nie zaprzeczam. Jak już wcześniej wspomniałem nie będzie problemu z lufą 630mm pod warunkiem, że się posiada cylinder typ '0', który ma jakieś 45-50% większą objętość od tej lufy :) Zasysanie - takurat chyba najprostsze? Co powoduje zasysanie? Naciągany tłok. Jeśli strzelasz singlem tłok zostaje w cylindrze do czasu kiedy go znów ponownym naciśnięciem spustu nie naciągniesz powodując zassanie do cylindra nowej dawki powietrza.Dlatego trzeba mieć mocniejszą sprężynę, żeby kulka wyleciała zanim tłok zacznie ssać :F Z resztą skąd ta pewność, że tłok zaczyna następny cykl, gdy kulka jeszcze nie wyleciała z lufy ? Quote Link to post Share on other sites
Gąsiorro Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Panowie, słabo się orientuję w technikaliach, więc nie będę się rozpisywał. Gdzie można kupić tę lufę Prometheusa 550 mm? Bo jakoś nie mogłem znaleźć. Z góry dziękuję za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
xasistis Posted August 29, 2006 Author Report Share Posted August 29, 2006 Na wgcshop.com i uncompany.com m.in. dlatego szukam zamówienia, żeby siędołączyć, ale to już inna historia. Quote Link to post Share on other sites
Gąsiorro Posted August 29, 2006 Report Share Posted August 29, 2006 Rozumiem, dziękuję za odpowiedź. Na razie krucho u mnie z kasą, więc odpadam z zamówienia, myślałem, że jest w jakimś polskim sklepie. Quote Link to post Share on other sites
stiff Posted August 29, 2006 Report Share Posted August 29, 2006 Widzisz Zachar - praktyka zewasze lepsza od teorii - Ja mam 550 mimo że miejsca mam na 650 bo nie chciałem ryzykować pogorszenia osiągów a tak mam święty spokój i nie narzekam ale jeli u ciebie Typ 0 hula na 630mm to jest to namacalny dowód, że mozna. Ja zdania zmieniał nie bede i dłuższych luf pakował nie będe. No i czy masz np. pewność że na tym co masz i lufie 630mm masz lepsze osiągi niż gdubyś włożył np550 albo 590? Dlatego trzeba mieć mocniejszą sprężynę, żeby kulka wyleciała zanim tłok zacznie ssać Z resztą skąd ta pewność, że tłok zaczyna następny cykl, gdy kulka jeszcze nie wyleciała z lufy ? Nigdzie nie poawiła się pewność a czyste przypuszczenia, nie mierzyłem tego bo było by to ciękie do wykonania. Quote Link to post Share on other sites
Świr Posted August 29, 2006 Report Share Posted August 29, 2006 No to czekamy na kogoś, kto zobi test 650/630/590/550/510 na cylindrze Typ "0" Quote Link to post Share on other sites
xasistis Posted August 29, 2006 Author Report Share Posted August 29, 2006 Gąsiorro - Zauważ, że 509mm Prometheusa w polsce kosztuje 270zł. 550mm gdyby była - kosztowałaby około 300zł. W tamtych 2-ch sklepach zaś kosztuje ona w przeliczeniu z vatem 170zł. Nadal chcesz w polsce kupować? Quote Link to post Share on other sites
Gąsiorro Posted August 29, 2006 Report Share Posted August 29, 2006 Muszę to przemyśleć, ale do kiedy mam czas? 8) Quote Link to post Share on other sites
xasistis Posted August 29, 2006 Author Report Share Posted August 29, 2006 hmm... nie wiem... tydzień? niedługo będzie szło zamówienie do uncompany.com Quote Link to post Share on other sites
Gąsiorro Posted August 29, 2006 Report Share Posted August 29, 2006 Dzięki za info, ale na razie jestem golas. W każdym razie jak zamontujesz to cacko, to podziel się, jak to wyszło. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
Świr Posted August 30, 2006 Report Share Posted August 30, 2006 może to OT, ale nie wiem. Gdzie znajdę dane na temat objętości powietrza sprężanego w cylindrze ( chodzi mi o porównanie różnych wersji GB - wim tylko tyle , że w PSG jest najwięcej ;) ). Chodzi mi nie tylko o kolejność, ale i o liczby - będzie przydatne przy doborze lufy w M14 Pozdrawiam, Świr Quote Link to post Share on other sites
Zachar Posted August 30, 2006 Report Share Posted August 30, 2006 Wczoraj po raz kolejny rozkładałem g'box i tym razem nie zapomniałem pomierzyć cylindra. Jest to standardowy cylinder typ '0' (bez żadnych otworów) montowany w kałaszach marui i jego wymiary są następujące: Wysokość 72mm. Średnica wewn. 24mm. Średnica zewn. 25.5mm. Objętość ~32.5 cm3 Objętość robocza ~28 cm3 Dla przykładu lufa o dł. 630 mm (m700/psg-1) ma objętość ~17.8 cm3. Łatwo zauważyć, że cylinder typ '0' ma ponad 50% większą objętość od lufy, więc jest spory zapas powietrza i zastosowanie takiej lufy przy cylindrze typu '0' jest w pełni uzasadnione. Gdzie znajdę dane na temat objętości powietrza sprężanego w cylindrze ( chodzi mi o porównanie różnych wersji GB - wim tylko tyle , że w PSG jest najwięcejIlość sprężanego powietrza zależy od zastosowanago w gearboxie cylindra. Jak ktoś ma dostęp do zestawu bore-up to proszę o zmierzenie cylindra oraz średnicy prowadnicy dyszy na głowicy cylindra. Quote Link to post Share on other sites
Świr Posted August 30, 2006 Report Share Posted August 30, 2006 Zachar! wielkie dzięki. Teraz to już wszystko wiem - tzn wiem, że kupię lufe 650mm :D Quote Link to post Share on other sites
stiff Posted August 31, 2006 Report Share Posted August 31, 2006 THX Zahar - mnie sie nigdy nie chciało Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.