Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Preclufa do m16/m15 Rifle


Recommended Posts

Konkretnie M15A2 / M15A4 Rifle Classic Army.

 

1. W stocku jest lufa 510mm.

Prosiłbym właścicieli o fotki jak lufa wygląda na zdjęciu od strony lufy. Ile jest miejsca od końca lufy wew. do końca lufy zew. (tłumika płomienia).

 

2. Znalazłem lufę Prometheusa o długości 550mm z rekomendacja dla M15A2/A4. Nie jest ona za długa? Jeżeli ktoś ma taką zamontowaną w swojej zabawce prosiłbym również o foto jak ona wygląda lub przynajmniej o podanie odległości jaka zostaje mniędzy końcówką tłumika płomienia na lufie zewnętrznej a końcem tej precyzyjnej lufy wewnętrznej.

 

3. Czy po zamontowaniu tłumika dźwięku (np CA 190mm) da radę zamontowac preclufę 650mm ? Ktoś tego próbował? Równiez proszę o zdjęcia lub ewentualnie podanie odległości między w/w zakończeniami.

Link to post
Share on other sites
efekt to znaczny spadek osiągów
Na szczęście możana temu zapobiec wstawiając mocniejszą sprężynę i/lub zestaw bore-up :wink: Na dowód tego dodam, że w AK nie zauważyłem żadnej różnicy (oczywiście chodzi o negatywne skutki tj. spadek osiągów) między lufą 455mm, a 630mm. Nie mam bore-up, ale mam sprężynę m120. Na stockowej sprężynie taki spadek mocy może wystąpić.
Link to post
Share on other sites

Zachar - nie do końca tak jest. Bore-upem trochę poprawisz sytuację ale sprężyna nie ma tu nic do rzeczy. Gdybyś zostawił swoją mocniejszą sprężynę i dał lufę przewidzianą do cylindra 0 miałbyś napewno więcej fpsów niż na twojej 630. Bierze się to ztąd że cylinder ma określona objętość dobraną do długości lufy - jeśli masz mniejszą objętość cylindra niż objętość lufy to słup powietrza wypychający kulkę będzie krutszy niż długość lufy i cofający się tłok będzie zasysał powietrze i kulkę a co zatym idzie zmniejszał jej prędkość. Zapewne bore-up doda trochę ale ile to poprostu trzebaby policzyć 0 objętość do objętości. Spręzyna o tyle nie powinna mieć tu nic do rzeczy że ładunek powietrza w cylindrze niezależnie od tego jaką sprężynę dasz będzie taki sam jedynie prędkość z jaką będzie on wtłaczany do lufy będzie większa.

Natomiast myślę że efektu zasysanie nie powinno być przy singlu bo przecież tłok się wtedy nie cofa jak na serii i wtedy mogą się uwydatnić zalety dłuższej lufy.

Link to post
Share on other sites
jeśli masz mniejszą objętość cylindra
Cały dinks polega na tym, że cylinder typ '0' ma większą objętość od lufy o dł. 630mm. O jakieś 45-50%. Gdybym o tym nie wiedział, to z pewnością nie instalowałbym takiej lufy :wink:

 

Spręzyna o tyle nie powinna mieć tu nic do rzeczy że ładunek powietrza w cylindrze niezależnie od tego jaką sprężynę dasz będzie taki sam jedynie prędkość z jaką będzie on wtłaczany do lufy będzie większa
... czego wynikiem jest zwiększenie osiągów. W końcu na tym polega tuning - zmieniamy spręzynęnę na mocniejszą, aby taki sam 'ładunek' powietrza był wtłaczany z większą prędkością :wink:

 

 

Natomiast myślę że efektu zasysanie nie powinno być przy singlu bo przecież tłok się wtedy nie cofa jak na serii i wtedy mogą się uwydatnić zalety dłuższej lufy.
A tego to już zupełnie nie rozumiem. Możesz rozwinąć tę myśl ? :wink:
Link to post
Share on other sites

Tylko że juz parę razy pojawiało się na tym forum że objętość tłoka do objętości lufy ni towinna być 1:1 a 1:1,5-1,7 - chyba że coś pier..lę bom lekko zawiany :wink

 

Zasysanie - takurat chyba najprostsze? Co powoduje zasysanie? Naciągany tłok. Jeśli strzelasz singlem tłok zostaje w cylindrze do czasu kiedy go znów ponownym naciśnięciem spustu nie naciągniesz powodując zassanie do cylindra nowej dawki powietrza. A więc jesli po pierwszym strzale nie ma następnego (w czasie potrzebnym kulce na opuszczenie lufy na bezpieczną odległość :wink: :D ) to zasysania nie będzie. Na serii będzie. Jaśniej nie umiem teraz :wink:

Link to post
Share on other sites
Tylko że juz parę razy pojawiało się na tym forum że objętość tłoka do objętości lufy ni towinna być 1:1 a 1:1,5-1,7 - chyba że coś pier..lę bom lekko zawiany
To jest prawda i ja tamu nie zaprzeczam. Jak już wcześniej wspomniałem nie będzie problemu z lufą 630mm pod warunkiem, że się posiada cylinder typ '0', który ma jakieś 45-50% większą objętość od tej lufy :)

 

Zasysanie - takurat chyba najprostsze? Co powoduje zasysanie? Naciągany tłok. Jeśli strzelasz singlem tłok zostaje w cylindrze do czasu kiedy go znów ponownym naciśnięciem spustu nie naciągniesz powodując zassanie do cylindra nowej dawki powietrza.
Dlatego trzeba mieć mocniejszą sprężynę, żeby kulka wyleciała zanim tłok zacznie ssać :F

Z resztą skąd ta pewność, że tłok zaczyna następny cykl, gdy kulka jeszcze nie wyleciała z lufy ?

Link to post
Share on other sites

Widzisz Zachar - praktyka zewasze lepsza od teorii - Ja mam 550 mimo że miejsca mam na 650 bo nie chciałem ryzykować pogorszenia osiągów a tak mam święty spokój i nie narzekam ale jeli u ciebie Typ 0 hula na 630mm to jest to namacalny dowód, że mozna. Ja zdania zmieniał nie bede i dłuższych luf pakował nie będe. No i czy masz np. pewność że na tym co masz i lufie 630mm masz lepsze osiągi niż gdubyś włożył np550 albo 590?

Dlatego trzeba mieć mocniejszą sprężynę, żeby kulka wyleciała zanim tłok zacznie ssać  

Z resztą skąd ta pewność, że tłok zaczyna następny cykl, gdy kulka jeszcze nie wyleciała z lufy ?

Nigdzie nie poawiła się pewność a czyste przypuszczenia, nie mierzyłem tego bo było by to ciękie do wykonania.

Link to post
Share on other sites

może to OT, ale nie wiem.

Gdzie znajdę dane na temat objętości powietrza sprężanego w cylindrze ( chodzi mi o porównanie różnych wersji GB - wim tylko tyle , że w PSG jest najwięcej ;) ). Chodzi mi nie tylko o kolejność, ale i o liczby - będzie przydatne przy doborze lufy w M14

 

Pozdrawiam, Świr

Link to post
Share on other sites

Wczoraj po raz kolejny rozkładałem g'box i tym razem nie zapomniałem pomierzyć cylindra. Jest to standardowy cylinder typ '0' (bez żadnych otworów) montowany w kałaszach marui i jego wymiary są następujące:

Wysokość 72mm.

Średnica wewn. 24mm.

Średnica zewn. 25.5mm.

Objętość ~32.5 cm3

Objętość robocza ~28 cm3

Dla przykładu lufa o dł. 630 mm (m700/psg-1) ma objętość ~17.8 cm3. Łatwo zauważyć, że cylinder typ '0' ma ponad 50% większą objętość od lufy, więc jest spory zapas powietrza i zastosowanie takiej lufy przy cylindrze typu '0' jest w pełni uzasadnione.

 

Gdzie znajdę dane na temat objętości powietrza sprężanego w cylindrze ( chodzi mi o porównanie różnych wersji GB - wim tylko tyle , że w PSG jest najwięcej
Ilość sprężanego powietrza zależy od zastosowanago w gearboxie cylindra.

 

Jak ktoś ma dostęp do zestawu bore-up to proszę o zmierzenie cylindra oraz średnicy prowadnicy dyszy na głowicy cylindra.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...