Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"Łuck 1916" - Warszawa-Wesoła, 13 września 2025 r.


Recommended Posts

2071373270_uck1916-plakat.jpg.2ade2957521c069e374c9c2fbc746d0a.jpg

Była to popisowa demonstracja teorii generała Aleksieja Brusiłowa (…). Do 11 lipca (…) XI Korpus został zmuszony do odwrotu za Prut. Dodając do tego straty w zabitych, rannych i jeńcach, austro-węgierska 7 Armia stała się cieniem samej siebie…
Prit Buttar, historyk

Po klęsce operacji w Galicji oraz opuszczeniu Królestwa Polskiego siły rosyjskie ustabilizowały front daleko na wschodzie. Obie strony okopały się oczekując ruchu przeciwnika. W 1916 r. generał Aleksiej Brusiłow, zgromadziwszy setki tysięcy żołnierzy i największą koncentrację artylerii w armii imperatorskiej postanowił przełamać impas i rozpocząć ofensywę. Pierwszym jej celem był ważny węzeł kolejowy i zaopatrzeniowy – miasto Łuck.

Bomba w górę!
Kontynuujemy temat frontu wschodniego Wielkiej Wojny. Tym razem – dla odmiany – coś z cieplejszych klimatów. Kto okaże się lepszy w pojedynku na Wołyniu? Czy armia austro-węgierska wytrzyma napór rosyjskiego walca parowego? Czy niemieckie posiłki przybędą na czas? Tego dowiecie się na grze „Łuck 1916”!

FORMALNOŚCI:
Miejsce: poligon 1 Brygady Pancernej w  Warszawie-Wesołej: https://www.google.pl/maps/place/Parking/@52.2535534,21.2275577,2121m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x471ed1e144f9dbd5:0xe48f60819febb86!8m2!3d52.2543219!4d21.234759!16s%2Fg%2F11jff7ngs5?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYxMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Data: 13 września 2025 r. (sobota).
Czas: 8-16.
Wiek: min. 18 lat.
Wpisowe: 20 PLN, płatne na miejscu gotówką.
Zapisy: ponieważ gra odbędzie się na terenie wojskowym zapisy wyłącznie na adres poczty elektronicznej: domin007@poczta.onet.pl, wedle formatu:
Imię i nazwisko
Nr PESEL i nr dowodu osobistego
Ksywka
Strona
Funkcja

Wasze dane są potrzebne do przekazania do jednostki wojskowej i SKW, celem weryfikacji. Bez ich podania, nie będzie możliwości udziału w grze.

UWAGA! Termin zapisów – 28 sierpnia br. [sharp]. Musimy wysłać do komendantury jednostki dane graczy najpóźniej na dwa tygodnie przed grą i dlatego nie będę przyjmował zgłoszeń spóźnionych nawet o dzień. Gra odbędzie się jeżeli do dnia zamknięcia zapisów zbierze się minimum po 10 graczy we w miarę zbalansowanych drużynach.

MECHANIKA GRY:
Zmodyfikowane zasady z cyklu „Wielka Wojna” organizowanych przez ZHIS.

A. Ograniczenia co do replik broni palnej i ich mocy:
1. Limity FPS: 360 – karabiny powtarzalne,
2. Typ broni jakiej używać może gracz zależeć będzie od jego funkcji:
    a) oficer, sanitariusz – pistolet/rewolwer
    b) podoficer, saper, strzelec, kanonier  – karabin czterotaktowy/dwutaktowy/strzelba
UWAGA: Strzelby jedynie jako broń awaryjna po wcześniejszym zgłoszeniu. Karabiny powtarzalne są podstawową bronią dla wszystkich strzelców. Dopuszczamy lever-action (np. Winchestery), ale nie więcej niż 1 na stronę.

B. Broń biała:
1. Grają repliki bezpiecznej broni białej (pałasze, szable, bagnety, pałki okopowe, etc.). Będą bezlitośnie testowane na właścicielach.
Nie grają dzidy, włócznie i drzewce od flag/chorągwi.
2. Każde trafienie bronią białą oznacza, że jesteś ranny i potrzebujesz medyka. Trafienie w palce dłoni się liczy, trafienie w ładownice się liczy, trafienie w plecak musi być odczuwalne dla oponenta i liczy się.
3. Można blokować ciosy repliką broni białej i repliką broni palnej (liczymy się jednocześnie z tym, że obie mogą zostać uszkodzone). Nie dotykamy wyposażenia wroga, to nie zapasy, można to robić jedynie repliką broni białej albo kulką. Nie chcesz walczyć wręcz? Strzelaj, uciekaj, poddaj się.

C. Amunicja:
1. Amunicję gracze ogarniają we własnym zakresie. Limit amunicji jaką gracz może posiadać przy sobie i w magazynku:
    a) Karabiny – 100 kulek przy sobie i 8 w magazynku;
    b) Pistolet/rewolwer – 100 kulek przy sobie i 8 w magazynku;
    c) Strzelba – 100 kulek przy sobie i 4 w magazynku.
2. Limit amunicji na całą grę 400 sztuk (porcjowanie do podpisanych przez graczy woreczków strunowych po stronie graczy). Składowane w Skrzyni Głównej, w punkcie powrotu do gry.
3. Jednorazowe doładowanie 100 szt.
4. Procedura doładowania: oficer lub podoficer (za zgodą oficera w dowolnie wybranym czasie), osobiście lub za pomocą żywego gońca pobiera ze Skrzyni Głównej do Skrzyni Transportowej po jednym woreczku (100 szt.) kulek na każdego żywego członka oddziału.
Doładowywać się mogą jedynie żywi w dowolnie wybranym miejscu na terenie gry.

D. Pirotechnika:
Tak, gra artyleria i granaty. Działa będą jak sobie je zorganizujecie, amunicję do artylerii ogarniacie sami. Granaty ogarniacie sami.
Zasięg rażenia pocisków: 3 m - trup, 5 m - ranny.
Jeżeli stałeś poza promieniem rażenia a mimo to oberwałeś to będąc honorowym graczem zgłaszasz, że jesteś ranny.

E. Gazy bojowe:
Tak. Gracz, który znalazł się w strefie zagazowanej i nie miał założonej maski p-gaz, pada na ziemię, wybałusza oczy, charczy, wzywa Wszechmogącego i umiera w konwulsjach.
Jeżeli stałeś poza obłokiem gazu, ale poczułeś jego zapach, to będąc honorowym graczem padasz na ziemię, wybałuszasz oczy, charczysz, itd... Serio, zróbcie klimat w tej kwestii.
Nie ma możliwości udzielenia pomocy zagazowanemu w polu. Zagazowanego można jednak w ciągu 5 minut odnieść do punktu powrotu do gry, gdzie sanitariusz może podać mu odtrutkę.

F. Zasady powrotu do gry (standardowe, znane z gier drugowjennych):
1. Brak deklaracji "dostałeś", pif-paf, etc.
2. Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! (nie "Dostał!") oznacza się czerwoną szmatą i czeka na sanitariusza. Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Może zostać dobity przez przeciwnika na zasadzie "cichej śmierci".
3. Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy. Po dotarciu sanitariusza, ranny rzuca kostką, wynik oznacza:
    a) 1 – 3 – rana lekka, sanitariusz opatruje rannego zakładając bandaż w miejscu trafienia;
    b) 4 – 5 – rana ciężka, sanitariusz musi usunąć kulę/odłamek i opatrzyć rannego (zostaną przeszkoleni);
    c) 6 – zabity.
4. Drugie trafienie osoby już opatrzonej/uspokojonej przez sanitariusza oznacza wyłączenie z walki i powrót na respa.
5. Punkty powrotu do gry (RESP):  
    a) umarłeś - to żaden wstyd. Udaj się na punkt powrotu do gry, na liście uzupełnij ksywkę gracza i godzinę powrotu do gry. Z respa wracamy parami lub po 10 minutach;
    b) punkty powrotu do gry - oznaczone flagami Czerwonego Krzyża - rozmieszcza w terenie moderacja. Tym razem nie przewiduję zdobywania/przenoszenia respów.

G. Jeńcy:
1. Działają wezwania do poddania się.
2. Każdy kto podnosi ręce do góry może zostać jeńcem, nie musi być ranny. Zostaje rozbrojony automatycznie poprzez samo poddanie się (podnosząc ręce w górę) i nie może uciekać.
3. Jedynie oficer może jeńca przesłuchać (o ile zna język przesłuchiwanego lub jeniec zna język oficera) i widzi taką potrzebę. Zadaje się dwa pytania na które trzeba udzielić prawdziwej i wyczerpującej wypowiedzi.
4. Jeniec po przesłuchaniu lub na rozkaz oficera zostaje odesłany do obozu jenieckiego czyli biegnie do swojego punktu powrotu do gry i po wpisaniu na listę ksywy, godziny, i adnotacji „niewola” (duże N) wraca do gry.

H. Saperzy i przeszkody inżynieryjne:
1. Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wykonywania przejść w zasiekach – wyłącznie poprzez ich rozcięcie.
2. Zasieki muszą być zrobione solidnie i fizycznie uniemożliwiać przejście czy przeczołganie się pod nim. Powiesisz drut za wysoko i Kozacy pod nim przepełzną – miej pretensje do siebie.
3. Drut montujemy wyłącznie do kołków i kozłów – nie przywiązujemy drutu do drzew czy krzaków.
4. Zasieków nie przeskakujemy, nie rzucamy się na nie, nie rzucamy na nie gałęzi, krzaków, worków.
5. Dotykanie drutu skutkuje… niczym.

I. Zasada oddziału:
1. Nie ma samotnego błąkania się po terenie, nie wysyłamy samotnego strzelca za linię wroga czy na skrzydła na misję samobójczą. Pojedynczy gracz może zostać wysłany jedynie na własne tyły.
2. Działania ofensywne mogą mieć minimalnie dwuosobowy skład: oficer lub podoficer + inny gracz (np. wyprawa po jeńca).
3. Członkowie oddziału utrzymują stały kontakt wzrokowy lub dźwiękowy (gębowy).

ORDER OF BATTLE i STYLIZACJA:
Obowiązuje podział mundurowy. Gracze zgłaszają się do oddziałów, których umundurowaniem dysponują.
Ententa: Rosja (wojsko regularne i opołczenie czyli cywilne ciuchy stylizowane na początek XX wieku z czarno-żółto-białą opaską)
Państwa Centralne: Niemcy i Austro-Węgry.

Dostępne funkcje:
1. Strzelec – strzela i ginie.
2. Sanitariusz – strzela i opatruje rannych w polu.
3. Saper – strzela, stawia zasieki i robi w nich przejścia.
4. Podoficer – strzela i zastępuje oficera jeżeli ten zginie lub nie zgłosi się przed grą. Nie ma gwizdka i nie ma broni krótkiej.
5. Oficer – dowodzi, ma prawo korzystać z gwizdka i broni krótkiej.
Sugeruję by oddziały we własnym zakresie ogarnęły sprzęt inżynieryjny typu saperki, łopatki, szpadle, kopaczki, siekiery. Worki na umocnienia, kołki i sznurek na drut dostaniecie od organizacji.

Rozkład jazdy:
8:00 - 9:00 - zbiórka, odprawa, przemarsz na pozycje;
9:00 - 11:00 - I faza;
11:00 - 13:00 - II faza;
13:00 - 15:00 - III faza, zakończenie, sprzątanie.

Proponuje się by każdy miał wszystko co potrzebne przy sobie. Oficer Ci powie kiedy masz jeść, pić i odpoczywać. Oznacza to kategoryczny zakaz zdejmowania okularów zarówno podczas posiłku jak i wypróżniania się. Mile widziane wczucie się w klimat i unikanie rozmów na tematy współczesne.

LISTA GRACZY:
Będzie publikowana jedynie z Waszymi ksywkami na forum i aktualizowana na bieżąco.

Zapraszam!

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to "Łuck 1916" - Warszawa-Wesoła, 13 września 2025 r.

Orajt, wyjaśnienie dot. danych osobowych. Po grze plik Excela z danymi, jakie mi podaliście zostanie przeze mnie skasowany. Z kolei wojsko i kontrwywiad obowiązują w tej kwestii odrębne przepisy z RODO na czele.

W kwestii zgłoszeń mamy już pierwszych chętnych, na razie 20% kworum:

Centralni:

1. ...

Ententa:

1. Partizan - strzelec/kanonier
2. Basil - strzelec/kanonier
3. Mickiewicz - strzelec
4. Meister - strzelec

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Cortes napisał:

(...) 5. Cortes - podoficer

Robert, poproszę o zgłoszenie zgodnie z regulaminem.

9 godzin temu, arkusz86 napisał:

6. Arkusz - podoficer/strzelec

Panie Arkuszeczku, funkcja podoficera jest dla zarządu. Dla Pana jest bieganie po polu jako strzelec lub wielka odpowiedzialność oficera, jeżeli Pan sobie życzy.

Link to post
Share on other sites
W dniu 24.06.2025 o 07:34, Domin007 napisał:

Panie Arkuszeczku, funkcja podoficera jest dla zarządu. Dla Pana jest bieganie po polu jako strzelec lub wielka odpowiedzialność oficera, jeżeli Pan sobie życzy.

Rgr! 

Centralni:

1. ...

Ententa:

1. Partizan - strzelec/kanonier
2. Basil - strzelec/kanonier
3. Mickiewicz - strzelec
4. Meister - strzelec
5. Cortes - podoficer
6. Arkusz - strzelec
7. Lolek - saper

Link to post
Share on other sites

 Centralni:

1. ...

Ententa:

1. Partizan - strzelec/kanonier
2. Basil - strzelec/kanonier
3. Mickiewicz - strzelec
4. Meister - strzelec
5. Cortes - podoficer
6. Arkusz - strzelec
7. Lolek - saper
8. Dogee - strzelec

Link to post
Share on other sites

Her Domin von Org, pytanka kwestii pirotechnicznej:
1) jaka moc dozwolona max?
2) czy są na terenie zabudowania, takie mogące wzmocnić huk granatu?
3) czy zewnętrzna ochrona słuchu będzie dopuszczona (słuchawki aktywne, ale mogą działać w pełni pasywnie)?

Edited by SadoMason
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, SadoMason napisał:

Her Domin von Org, pytanka kwestii pirotechnicznej:
1) jaka moc dozwolona max?
2) czy są na terenie zabudowania, takie mogące wzmocnić huk granatu?
3) czy zewnętrzna ochrona słuchu będzie dopuszczona (słuchawki aktywne, ale mogą działać w pełni pasywnie)?

Odpowiedzi na palące pytania:

Ad. 1) moc granatów to maks. 1 g NEC. Moc pocisków artyleryjskich to maks. 2 g NEC.
Ad. 2) Jeszcze nie wiem, prawdopodobnie tak. Ostatecznej odpowiedzi udzielę po wizji lokalnej.
Ad. 3) Tak, jak najbardziej. Co prawda będziemy przy rejestracji wydawać stopery do uszu, ale jeżeli ktoś życzy sobie biegać w słuchawkach to be my guest.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...