Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

problem z gearboxem v2


Recommended Posts

Zapragnalem sobie troche przerobic CYME MP5 i :

 

Nabyłem sobie zestaw HurricanA do MP5 M100, ladnie go zamontowałem, złożyłem sama rekojeść + silnik działało ..... Rozłożyłem calość zamontowałem do body przestało działać, tzn. silnik chciała działać lecz nie miał mocy do naciagniecia sprężyny, bądź cos go blokowało, dodatkowo kable i bateria zaczeły się strasznie grzać. Rozebrałem wszystko, niestety kable wewnatrz gb sa miernej jakości i jeden miał przebicie, wymieniłem wszystkie kable i, silnik naciąga sprężyne do pozycji tloka tuż za dziurą w cylindrze i potem tylko kawałek odciąga i nie ma sily, bateria też się wtedy grzeje, kable też, dodatkowo zauważyłem ze mam ok 3 V na obudowie. Na sucho działający silnik wydaje sie obracać normalnie i calość się nie grzeje, więc wydaje mi się że tym razem grzanie spowodowowane jest blokowaniem sie mechanizmu, ale pewien nie jestem. Bateria jest naladowana, gb na sucho (bez sprezyny kreci sie ladnie), ale jak sie wszystko zlozy zawsze to samo do momentu tuz za dzura w cylindrze i pas nawet na stokowej sprezynie ....

 

I garść pytań:

 

Co to może być?

Czy to normalne ze na obudowie gb ma sie male napięcie czy to przebicie ciągle gdzieś?

Czy ewentualne przebicie może powodować taki efekt?

Może ktoś się spotkał z czyms podobnym, bo jak nie to asgshop welcome to :)

Link to post
Share on other sites

Praktycznie, a nie dokładnie ponieważ u mnie dzieje się tak po przekładaniu kabli przód-tył i do tego na stockowej sprężynie. Objawy są wszystkie takie same poza jednym ale nie jestem pewny ponieważ nie mam jak sprawdzić - otóż nie wiem czy u mnie występuje jakieś napięcie na szkielecie GB.

 

Tak sobie myślę głośno.. skoro zębatki hulają bez sprężyny tzn, że one się nie blokują. Efekt jest taki jakby silnik nie miał siły napiąć spręzyny ( w moim przypadku stockowej mimo iż przed otwieraniem GB działało jak ta lala) - jakby bateria była za słaba.. Ale pomijając fakt, że zębatki kręcą się jak głupie, że używam 9.6 NiCd to jeszcze kable się grzeją czyli prąd płynie.. Faktycznie jakby coś się blokowało.. tylko co :?: Wg mnie to są gdzieś ubytki prądu chociaż nie wiem jak to wyłumaczyć..

Link to post
Share on other sites

ta zdecydowanie mam przebicie na + gdzies na gb, calosc nie grzeje sie jak chodzi na sucho bez dotykania silnika gb przez silnik, jednak na silniku na metalu jest masa, wiec podlaczenie go do metalowej konstrukcji powoduje spiecie ....

Ty zas możesz sprawdzić, czy masz napiecie odlanczajac silnik, naciskajac spust i delikatnie pocierajac stykami o gb, jesli ktorys iskrzy znaczy masz przebicie :), tak tez mozesz stwierdzic czy przebicie jest na + czy na -, jednak - nie sadze zeby wplywal na dzialanie i nawet nie bardzo jest miejsce gdzie kabel - mial by robic przebicie wiec problem zdecydowanie lezy w +. Dzis przejze milimetr po milimetrze kabel, przelacznik spustu i te blaszke ktora jest na selektorze ognia, czy gdzies nie dotyka do gb. Jak wyeliminuje spi8ecie dam znac czy to to ...

Link to post
Share on other sites

w rozmowach na innym forum doszla do mnie ciekawa uwaga na temat podkładek, i problem może tkwić w ich dopasowaniu, bo zdaża się czasem że ilośc i rozmieszczenie moga się zmienić, bede kombinowal teraz z tym,

bo wyciagnolem sprezyne tlok i prowadnice podlaczylem wsjo i smiga jak glupie ..... nic sie nie grzeje .....

 

[ Dodano: Sun 24 Sep, 2006 ]

a teraz garsc nowych informacji wyizolowalem wszystkie kable, zabezpieczylem wszystko elektrycznie jak bym byl tfu audiofilem i mam co nastepuje, na m100, nic na stokowej przekrecilo kilka razy i znow pas,

 

na bateri mam 8.8 wolta lecz tu rzecz dziwna jak strzelam napicie mierzone przy baterii spada strasznie i wariuje i do tego mam kilka woltow na gb, gdzie na pewno nie mam napiecia w innych momentach i mam to tylko gdy jest wlozony silnik ....

 

nie znam sie za bardzo na elekryce/elektronice lecz czy silnik majacy zwarcie może coś takiego powodować .... czy moze to jest natruralne ....

Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o to zatrzymywanie się tłoka w tylnej pozycji to może to być spowodowane tym że po założeniu łożyskowanej prowadnicy sprężyny i głowicy tłoka zostało tak mało miejsca, że przy maksymalnym ściśnięciu sprężyny tłok jest wciąż zazębiony z zębatką w GB.

Żeby to sprawdzić trzeba wyciągnąć tłok ze sprężyną i prowadnicą następnie zmierzyć odległość przy maksymalnym ściśnięciu od prowadnicy do metalowego zęba na tłoku. Jak mamy tą odległość to sprawdzamy przy rozłożonym GB czy ta odległość jest na tyle mała by tłok mógł działać poprawnie. ( patrz rysunek http://www.wrzuta.pl/obraz/mKqGGe3WBv/) Oczywiście wartość x powinna być odpowiednio mniejsza od wartości y.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...