Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"transport ładunków"


Recommended Posts

Mam ogólny zarys scenariusza - na razie bez tła fabularnego więc na roboczo "Transport Ładunków".

Chętnie przyjmę Wasze uwagi, spostrzerzenia itd - żeby poprawić co się da zanim spróbuje wprowadzić go w życie :wink:

 

„TRANSPORT ŁADUNKÓW”

 

Czas: 2-4 godzin

Miejsce: Poligon lub inny duży teren

Podział: na 3 grupy: A, B, C

Liczebność grup: dowolna (raczej równomierna)

Akcesoria: szara taśma (do oznaczenia grup), taśma oznaczeniowa (do zaznaczenia baz), Ładunki (duże, widoczne pudła)

Zadania grup:

Wszystkie grupy mają takie same zadania i przeciwne cele.

Mają szukać ładunków i przetransportowywać je do swoich baz.

Ładunki (5-15sztuk) są losowo porozmieszczane po obszernym terenie.

Każda grupa ma swój punkt bazowy, który oznacza taśmą. To miejsce jest znane wyłącznie członkom danej grupy, którzy właśnie tam przynoszą znalezione lub zdobyte ładunki.

Ładunki mogą być odbijane z baz przeciwnika w trakcie transportu i w bazach. (jeżeli przeciwnik takową bazę znajdzie)

Transport ładunków może się odbywać dowolna drogą ale pozostawianych ładunków nie wolno ukrywać! Tzn Ładunek który pozostaje bez opieki (nie znajduje się stale w rękach swojego nieuzbrojonego opiekuna) nie może być celowo schowany, zasłonięty ani przysypany. Ładunki można pozostawiać wyłącznie na poziomie gruntu – dotyczy to również ładunków pozostawianych w bazie.

Do transportu każdego pojedynczego ładunku potrzebny jest minimum jeden człowiek, który na cały czas transportu staje się w 100% cywilem i zajmuje się wyłącznie transportem! [włącza swoją broń na SAFE, wyjmuje i chowa magazynki i spina krótko broń lub oddaje swoją broń (krótką i długą) jednemu z członków swojego oddziału]

Oddział może transportować dowolna ilość ładunków ale każdym ładunkiem musi zajmować się inny członek oddziału.

Jeżeli transportujący ładunek zostanie zabity, ładunek może być transportowany przez kolejnych członków oddziału na identycznych warunkach (na cały czas transportu w pełni zabezpieczają lub oddają swoją broń i zajmują się wyłącznie transportem ładunku)

Respown –. Dla wszystkich grup znajduje się w tym samym miejscu (centralnym i oznaczonym). Teren ten jest całkowicie neutralny – mogą tam przebywać wyłącznie martwi! Po dziesięciu minutach od dotarcia następuje respown.

Medycy - Każda grupa o liczebności min 5 osób może wyznaczyć jednego medyka, który podczas akcji bandażując będzie mógł uleczyć 2 osoby.

Amunicja - Za każdym wyjściem ze swojej bazy każdy odpowiednik 1 hicapa = 300 kulek. Uzupełnianie amunicji może następować WYŁĄCZNIE w swojej bazie! Utrata życia nie pozwala na uzupełnienie amunicji! (trzeba po nią wrócić do swojej bazy)

 

p. 8)

Link to post
Share on other sites
Hmmmm... dzięki tobie mam juz pomysł na scenariusz :D (nie martw się nie będzie to kopia twojego scenariusza)

 

Dinus - bardzo się cieszę, że Cię natchnąłem :) przeciw kopiowaniu też nic nie mam - będę wdzięczny jak się podzielisz uwagami po przeprowadzeniu scenariusza :wink:

Link to post
Share on other sites

Zmodyfikowął by kwestię "cywili" transportujących ładunek.

 

Może pozostawić im możliwość obrony ale tylko i wyłącznie za pomocą broni krótkiej nie automatycznej.

Zasada albo zasuwasz z ładunkiem albo w razie ataku odstawiasz ładunek i mając obie ręce "wolne" możesz się bronić za pomocą pistoleciku. limit ammo w takim przypadku tylko jeden mag w replice.

 

I tak goście niosący ładunek będą pierwszym celem więc to i tak nie zwiększy drastycznie ich szans na przeżycie ;)

Link to post
Share on other sites

W moim zamyśle kwestia uniemożliwienia strzelania u transportujących ładunki ma mieć na celu ograniczenie siły danego oddziału w momencie transportu, a przede wszystkim ma w niektórych okolicznościach wymagać "taktycznego rozegrania" (np 5-cio osobowy oddział transportując już 2 ładunki, a znajdując trzeci - może lepiej żeby zapamiętał miejsce i/lub wezwał posiłki/wrócił ponownie niż ryzykował przedzieranie do bazy z b. małą osłoną)

Druga sprawa, na którą chciałbym ukierunkować scenariusz to umiejętne przeszukiwanie terenu - czasem wymagające koordynacji w oddziałach.

Trzecia sprawa to dbałość o bezpieczeństwo swojej bazy - czym dłużej baza nie wykryta przez wrogów tym bezpieczniej do niej wracać po amunicje, transportować tam ładunki i pilnować ich (będzie warto przebyć dłuższą drogę żeby nie narazić bazy na wykrycie).

Ciekawie też będzie jeśli scenariusz w dalszej fazie skupi się na wzajemnym odbijaniu ładunków i ryzykownym transporcie do własnych "niepewnych" baz.

W całym scenariuszu głównym celem ma być jednak realizacja zadań, nie wybicie wroga.

Oczywiście przebieg będzie nieprzewidywalny :lol: i to jest najpiekniejsze :ok:

Link to post
Share on other sites
Amunicja - Za każdym wyjściem ze swojej bazy każdy  odpowiednik 1 hicapa = 300 kulek. Uzupełnianie amunicji może następować WYŁĄCZNIE w swojej bazie! Utrata życia nie pozwala na uzupełnienie amunicji! (trzeba po nią wrócić do swojej bazy)

Rozumiemy przez to, że od poległych też nie wolno pożyczać? ;)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...