Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M-14 Wood/Olive made by China


Recommended Posts

Uważam że kupno chińczyka i włożenie w niego max 250zl to najrozsądniejszy wybór. Tunning sobie podziele na 2 fazy w pierwszej prowadnica spręzyny, spręzyna i łożyska a w drugiej fazie precka z cylindrem typ 0, może jednak wyszło trochę wicej ale po trochu wkładając w niego mniejsza ilośc kasy otrzymuje w efekcie około 430fpsów i dośc duży zasięg

Link to post
Share on other sites
  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Od razu zainwestowałem w łożyska kulkowe, a nie ślizgowe. I tak mam zamiar wstawić maksymalnie M120 więc używanie ślizgowych mija się z celem. Niestety byłem zmuszony kupić silnik. Przy rozkładaniu karabinu urwał mi się styk przy silniku. Nie wiem jak to się stało :???: Nic nie szarpałem, po prostu wyciągnąłem, a kabelek sobie latał. Lutowanie nie wchodziło w grę, zbyt mała wytrzymałość. Kupiłem Torqe Up Systemy. Jutro podzielę się wrażeniami z użytkowania.

Na stocku szybkostrzelność była dobra. Po wymianie łożysk kolega powiedział: "Chyba mamy M14 wsparcia :-F ", aż boję się montować silnik 8)

Dużo daje wymiana gumki hop-up. Ja kupiłem sylikon Guardera. Znacznie poprawiła się celność i lekko zasięg. Oczywiście uszczelniłem gumkę taśmą teflonową.

Na święta zamawiam cały układ cylinder, głowica cylindra, głowica tłoka, tłok, M120, więc podzielę się doświadczeniami.

Link to post
Share on other sites

N.A.T.tobi , to czekam z niecierpliwością :) nie mogę powiedzieć czy zasieg i moc po wymiane gumki wzrosła, bo zamółiłem ją od razu :P

Krynia, jeśli mnie pamięć nie myli to M14 TM ma w stocku 280fps, żeby uzyskać 400 fps bez sprężyny trzeba wydać około..czekaj...800zl, taak.

1400+800 = 2200

600 za karta + około 600-700 = 1200-1300 zł

Opyla się czy nie? :]

I tak w maruiowskim byś musial wymienić 90% części z GB.

PS opieram te informacje na podstawie wypowiedzi kolegi z Bydgoszczy,...;)

Link to post
Share on other sites

Rozumiem.

Tak sobie obliczyłem wydatki, i wychodzi że całkiem niezła kasa wychodzi na upgrade tej eMki....

Jak na razie muszę zebrać kasę na to, co podałem stronę wcześniej - potem myślę o lunecie i montażu.

Nevermind...

 

A jeszcze jedno - jak Ci chodzi magazynek? Bez problemu czy musiałeś grzebać?

Link to post
Share on other sites

W 1000zł powinienem się zamknąć (za tuning):) Nawet go nie sprawdziłem po wyjęciu z pudła. Sformatowałem baterię, a w tym czasie rozebrałem maga, nasmarowałem i nie mam problemów. Zauważyłem tylko, że jak się go za mocno podkręci to na semi lecą podwójne strzały. Na auto nie ma problemu. Wydaje mi się, że to wina tappet plate, bo ciężko chodzi.

Link to post
Share on other sites

Przypominam że tematem jest tuning:) a tak nawiązując to dowiadywałem się i po wymianie spręzyny m120 łoyskach i prwodnicy na solidniejsze już masz około 400 fpsów więc to mi chyb a wystarczy w razie czego jeszcze tylko głowica tłoka i m14 śmiga jak trzeba ...:):D

Link to post
Share on other sites

Sprężyna nie moze mieć wpływu na celność ;)

Kwestia zgrania HU i mocy sprężyny. Wiadomo że przy prędkosciach przekraczających 500 fpsów HU zaczyna przeszkadzać i utrudniać ustawienie toru lotu kulki. Przy większych prędkosciach wręcz zaleca się wywalenie HU.

 

Ale przy prędkosciach rzędu 400-450 fpsów sprężyna nie moze mieć wpływu na celność. Bo niby jak ?? To tak jakby w prawdziwej broni większa ilośc prochu w naboju miała zmniejszać celność.. a tak się skąłda żę większość karabinków snajperskich ma większe naboje i więszy ładunek miotający (czyli mocniejszy). Nie wiem jak powietrze wydmuchujące kulkę może zmniejszyć jej celność zmienić tor lotu tylko dlatego że "szybciej" dmucha ?? ;)

Link to post
Share on other sites

M-14 DE Wooden stock

by KART (Double Eagle) Chiny

 

 

pudo02zx7.th.jpg

 

Pudełko… w zasadzie pudło kawał „kloca” w kolorystyce oliwkowo-czarnej. Wygląda dość okazale jeżeli chodzi o wymiary, estetyka/wygląd na poziomie przyzwoitym. W środku wytłoczki z białego styropianu a w nich karabinek, magazynek, bateria, ładowarka, pas transportowy. Wyciągając eMkę z pudła trzyma się w ręce kawał „żelastwa” czuć te ponad 4kg wagi. Na pierwszy rzut oka M14 DoubleEagle (M66) prezentuje się wręcz wyśmienicie. „Drewno” wygląda naprawdę jak drewno, gdyby nie linia łączenia dwóch połówek łoża/kolby to do momentu uderzenia o coś nie dałoby rady „poczuć” że to tworzywo. Faktura naprawdę na 5+. Elementy pokrywy zamka, suwadło, dzwignia przeładowania, lufa zewnętrzna, tłumik płomienia, muszka, szczerbinka, stopka kolby, kabłąk spustu, bezpiecznik, wszystko to wykonane z metalu. W zasadzie z tworzywa jest tylko kolba/łoże i górna pokrywa lufy zewnętrznej no i niestety „zakończenie łoża i fura gazowa. W zasadzie pokrywa lufy kwalifikuje się w wersji „wood” do przemalowania na brąz.

 

m1402bg5.th.jpg

 

Po złożeniu „do kupy” i dodaniu montażu (KingArms) oraz lunety

 

Po przymierzeniu się do repliki czas na ocenę reszty zawartości pudła. Bateria 1500mAh 8,4V Large z wtyczką Large wchodzi ładnie w kolbę. Sama bateria spokojnie „ciągnie” stockowy GB i zapewnia rozsądny ROF. Przy okazji baterii napiszę krótko o ładowarce, jest, typowa „chińska” bez żadnych regulacji dostosowana do napięcia baterii w zestawie. Ładuje się nią tak długo jak „powinno się to robić” nie ma żadnej kontrolki końca ładowania. Osobiście wrzuciłem ją na dno szuflady z rzeczami które może kiedyś się przydadzą. Magazynek HiCap w który ponoć wciska się około 400 BB’s ma jedną wadę (chyba że tylko mój ) przy „nakręcaniu” nie ma charakterystycznego dla innych „markowych” hicapów „przeskoku” informującego o pełnym nakręceniu. Można sobie kręcić i kręcić i kręcić aż się znudzi. Za to długo nakręcany potrafi wywalić na raz cały w zasadzie magazynek. Osobiście nie jestem zwolenników magazynków hicap ani midcap ale niestety nie ma na rynku realcapów co najwyżej lowcapy TM i chyba G&G. Tak czy inaczej mamy w komplecie hicap. Następna część zestawu to pas transportowy/zawieszenie taktyczne wykonany na przyzwoitym poziomie, z jednym ale: najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wywalenie „zaczepów/karabinków” są paskudne i „lubiące hałasować”. Jedynym wyjściem chyba (ja na takie wpadłem) jest przyszycie pasa bezpośrednio do mocowań na replice, ewentualnie rezygnacja z niego. Jak twierdzą niektórzy M14 z pasem to profanacja ;) ja jestem innego zdania ;) Wg mnie pas przydaje się bo można użyć go jako rodzaju „podpórki” przy strzelaniu precyzyjnym/snajperskim. Ci którzy chcą pozbyć się pasa mogą spokojnie odkręcić przednie mocowanie. Przy okazji warto wspomnieć, że przy przednim mocowaniu pasa znajduje się szyna RiS do której można podłączyć np. bipod. Oczywiście również można ja odkręcić zostawiając „gołe” łoże albo samo mocowanie pasa. Kulki które były w zestawie pomijam bo to standardowe kulki 0.2 albo 0.25 około 100-300 sztuk nie liczyłem ;) Może to był prezent od Krakmanów ;)

 

Pierwsze strzelanie

 

Bateria naładowana, magazynek zasypany kulkami „nakręcany” potrafi w pewnym momencie wystrzelić fontannę kulek. Dlatego po 2-3 takich fontannach nauczyłem się podkręcać go wpiętego w replikę. Pierwsze strzały i pierwsze zdziwienie i wątpliwości. Mianowicie magazynek i komora HU podają po kilka kulek na jeden ruch tłoka/dyszy. Wynikiem czego są strzały po 2-3 kulki w trybie „semi” na raz. Tryb „auto” Też „kuleje” z tego samego powodu. Z tego co pisali na forum użytkownicy to dość częsta przypadłość tych replik. Nie wiem jak to ostatecznie wyeliminować i czy jest to wina komory HU czy magazynka. Wracając do strzelania. Zasięg skuteczny mimo prób wyregulowania HU mizerny jakieś 25 metrów. Temperatura około 7-8 stopni Celsjusza może była przyczyną złej pracy HU \. Tak czy inaczej po kilku próbach regulacji HU się posypał. Dokładniej przestały ze sobą współpracować „pokrętło” regulacyjne z zamocowana w nim śrubą regulującą nacisk dystansera na gumkę HU. W tym momencie zapadła decyzja koniec męczenia siebie i repliki czas do domu. Dodatkowa „przykrość” to to, że po wystrzeleniu 3 hicapów bateria w zasadzie „padła”.

Decyzje co „dalej”

 

Zdecydowałem że po pierwsze wymiana gumki HU na silikonową to obowiązek, po drugie wymiana sprężyny na coś około M110-M120 powinna poprawić znacznie osiągi. Tym bardziej że replika miała przeistoczyć się finalnie w M21. Oczywiście w związku z planami „podrasowania” M14 do standardu M21 również podjąłem decyzję o zakupie montażu na lunetę. Po zakupach przyszedł czas na:

 

Rozbiórka i tuning

 

Dzięki za wsparcie i podtrzymanie na duchu dla RAI_Wilka który rzeczowo mnie najpierw przestraszył wizją rozebranego i nie złożonego w komplecie z powrotem M14 ale potem wykopał bardzo cenną rzecz z czeluści internetu i mi podesłał, była to instrukcja „rozbiórki M14” w formie zdjęć krok po kroku. Co prawda repliki TM ale zawsze coś. Zaczęła się rozbiórka. Krok po kroku zgodnie ze zdjęciami rozkładałem replikę i wszystko było ok. do momentu „dobrania” się do mechanizmu spustowego. I tu się okazało że replika, repliki TM wcale nie jest wierną kopią. Na moje nieszczęście okazało się że część elementów jest jakby zamieniona miejscami. Czyli na zdjęciach GB by TM pewne elementy są po prawej stronie GB a w M14 DE po lewej. Jeden z przewodów który jest na zdjęciach w GB DE został „olany” i go nie ma. Tak czy inaczej udało się rozebrać eMkę do „rosołu”. Spostrzeżenia:

1) Zębatki w GB są solidne jak w czołgu,

2) „Łożyska” kwalifikują się do wymiany przy instalacji mocniejszej sprężyny (są z tworzywa)

3) to samo tyczy prowadnicy sprężyny – do wymiany

4) Krakmani rzetelnie wykonali przegląd na GB był naklejka gwarancyjna no i w środku pełno smaru

5) Obudowa GB sprawia wrażenie bardzo solidnej.

Po otwarciu GB i wymianie sprężyny zaczął się proces składania wszystkiego do kupy. W drugą stronę poszło sprawnie i gładko. No może nie zupełnie ;) Przy rozkładaniu wypadła spod górnej osłony komory zamka „blacha”. Niestety nie zdążyłem zauważyć skąd i dlatego złożenie wszystkiego do kupy trwało ponad 24 H bo przez cały dzień kombinowałem co to jest i skąd dokładnie wypadło ;) W końcu się udało. Po złożeniu wszystkiego i podłączeniu baterii okazało się że replika nie strzela, a dokładniej że silnik „drga” i nic więcej. Ponowne rozebranie i kilka godzin kombinowania i sprawdzania dało efekt taki, że udało się znaleźć przyczynę. W zespole przełącznika/selektora ognia i samego „włącznika” prądu na silnik, jedna ze śrub jak i jeden z trzpieni mocujących elementy wspomnianych części miały „kontakt” ze ściankami GB i stąd zwarcie i osłabienie prądu. Udało się to wyeliminować.

Wymiana gumki HU nie nastręcza żadnych kłopotów komora jest „standardowa” nie wymaga żadnych ekwilibrystycznych metod przy demontażu i montażu ponownie.

 

Po „grzebaniu”

 

Na razie M14 strzela i ma się dobrze poza zmianą dźwięku pracy GB i zespołu tłok/cylinder. Zasięg wzrósł znacznie (na razie nie miałem okazji dokonać konkretnych pomiarów). Bateria okazuje się za słaba wiec w perspektywie jest nowa mocniejsza.

Na pewno w niedługim czasie trzeba będzie wymienić łożyska na stalowe kulkowe, prowadnice sprężyny na metalową i może łożyskowaną, tłok i cylinder wraz z głowicą też przeznaczone są do wymiany. Ale to plany na przyszłość.

 

Po przestrzelaniu, regulacji efekt jest następujący: sprężyna M120s Hurricana i gumka silikonowa Guardera spowodowały wzrost zasięgu do 55-58 metrów. Powtarzalność strzałow w trybie semi to właśnie różnica tych 2-3 metrów zasięgu na kulkach 0.25g. Zaczynam podejrzewać, że wymiana lufy na precyzyjną, wymiana prowadnicy sprężyny na łożyskowaną mogą dać ostatecznie zasięg rzędu 60-65 metrów... Hmmm myślę, że jak na snajperkę ASG to prawie wystarczy. Jeżeli te przypuszczenia się sprawdzą to po zakończeniu wspomnianych zmian zostanie jeszcze sprawdzić co się stanie po włożeniu sprężyny M140... o ile GB wytrzyma ;)

No i stockowa bateria niestety też nie wydala więc trzeba będzie zmienić.

 

Małe podsumowanie

 

Dla kogoś kto chce kupić replikę i tylko z niej strzelać bez stresu ta replika wg mnie nie jest dobrym wyborem (nawet mimo ceny) M14 TM czy G&G są pod tym względem bardziej opłacalne. Jeżeli ktoś lubi czasem zajrzeć do „bebechów” poszukać, wymienić, to jest to dobry wybór. Generalnie ta replika jest dla „zboczeńców” którzy zanim otrzymali replikę już mieli przygotowany plan modernizacji/przeróbek i części. Moja sugestia do każdego kto będzie grzebał w swojej M-14 KART (DE) pomyślcie nad zabezpieczeniem wszystkich metalowych elementów układu odpowiedzialnego za doprowadzenie prądu na selektorze ognia w taki sposób, żeby uniemożliwić ich kontakt z obudową GB.

 

 

Ciąg dalszy po zakończeniu pełnego upgrade’u.

 

Część I wspomnianej instrukcji bodajże z „Arniego” za którą jeszcze raz dzięki RAI_Wilkowi

m141gd4.th.jpg

 

część II

 

m142ca6.th.jpg

 

część III

 

m143ap4.th.jpg

 

część IV

 

m144ag8.th.jpg

 

 

Rozbabrany selektor widoczna na zdjęciu śruba i sworzeń ustalający „krótszą” blaszkę były odpowiedzialne za przekazywanie lewego prądu na GB i powodowanie zwarcia na silniku

 

selektorye6.th.jpg

 

Jeszcze kilka zdjęć wrzucę tu ale to dopiero jak znajde czas w dzień żeby je zrobic przy normalnym świetle.

Link to post
Share on other sites

Thor_ i jak tam dalej replika sie sprawuje? jakies dodatkowe problemy/zalety wyszly?

 

jeszcze jedno - powiedz ile wydales na "poprawe" swej repliki.

Czy wstawiajac 120 hurricana wymieniales cos wiecej w bebechach ?

nu najwazniejsze to jaka suma poszla na sprawienie zeby ta replika okazala sie godna zabawy.

 

pozdrawiam i dzieki za odpowiedz.

 

ps: Drakeus jakie "odchyły" masz na mysli?

Link to post
Share on other sites

sprężyna+ guma HU silikon i to wszystko jak narazie. jakieś 70 PLNa.

Pod choinkę może wpadnie precka 500-509 mm (6.04) no i magazynek TM lowcap bo ten "wynalazek" który jest w standardzie to szajs jakich mało. Po precce zobaczymy co dalej.

 

Co do krzywej szczerbinki to u mnie ruszała się muszka ale ją potraktowałem superglutem i jest OK.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...