Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Świąteczny Prezent


Recommended Posts

Fabuła:

_______________________________________________________________

(Podłoże historyczne)

W połowie 1940 roku, legiony Hitlera najechały i błyskawicznie podbiły Norwegię, niemieccy przywódcy zaczęli odnosić się z coraz większym entuzjazmem do projektu stworzenia bomby atomowej, chociaż badania e tej dziedzinie znajdowały się jeszcze w stadium zalążkowym.

Należące do Norweskiej Spółki Hydroelektrycznej, a następnie przejęte przez Niemców ogromne zakłady elektrolizy w Vemork stanowiły jedyny w Europie ośrodek wytwarzający tlenek deuteru, znany jako ciężka woda , niezwykle ważny składnik do budowy bomby atomowej.

 

Rok 1945 ostatnie 3 miesiące wojny.

Wojska alianckie zaniepokojone zwiększającą się produkcją deuteru, jak i coraz lepszymi metodami jego uszlachetniania, wysłali do Norwegii sporą grupę żolnierzy.

Agentowi, który był pracownikiem fabryki w Vemork udało się wykraść plany budowy maszyn jak i próbki 'nowej' ciężkiej wody. Wykradzione informacje udało mu się ukryć, lecz został on schwytany przez żołnierzy niemieckich i torturowany.

Został zastrzelony przy próbie ucieczki.

Oddziały wysłane w rejon Vemork natrafiły na niespodziewany opór, i poniosły ogromne straty.

Grupie żołnierzy, która była najdalej wysunięta udało uniknąć się śmierci.

Wywiadowcy powiadomili ich o przypuszczanym miejscu znajdowania się paczki

i rozkazie z dowódctwa, o podjęciu starań zdobycia jej.

 

Znajdując się już jedynie 5km od miasta Stavanger zdobytego przez siły alianckie, ostatnim zagrożeniem było przejście przez wąski pas terenu, na którym znajdowały się znacznie osłabione częstymi ostrzałami oddziały wroga.

Wykorzystując chwilę największego osłabienia wroga, czekającego na nowych ludzi,

żołnierze postanowili przedostać się do Stavanger przez 'Diabli rów' na którego końcu czekało ich najtrudniejsze zadanie - zdobycie

ostatniego punktu obrony w tej okolicy.

______________________________________________________________________

DEFENSYWA

 

ŚWIĄTECZNY PREZENT

Wałcz, Polska 28 Grudnia 2006

Kwatera Główna

ZADANIA

1) Zniwelować szkodliwe skutki wysokiego stężenia Kryptonu.

2) Niedopuścić do przechwycenia paczki z planami bomby i ciężką wodą.

3) Powstrzymać atak na ostatni budynek umocnień.

 

INFORMACJE dot. MISJI

 

Zwiadowca poinformował nas o ostatniej grupie żołnierzy wroga, przebywającej na tych terenach. Znają nasz fatalny stan wojsk i planują atak na nasze ostatnie pozycje.

 

1) ‘Zniwelować szkodliwe skutki wysokiego stężenia Kryptonu.’

a) Nasza baza chemiczna odnotowała niespotykane jak dotychczas anomalie. W rejonie waszego stacjonowania niebezpiecznie zmienił się stan gazowy powietrza (wywołany zapewne przez naszą fabrykę ciężkiej wody) Poziom kryptonu zwiększył się i może powodować niedotlenienie mózgu i przepalanie mięśni. Aby zniwelować skutek tego zjawiska, należy codziennie ćwiczyć przez ok. 30min. Ćwiczenia poprowadzi wasz Dowódca, lub osoba przez niego wyznaczona.

b) Niezwalnia was to jednak z czujności i odpowiedzialności!

 

2)Niedopuścić do przechwycenia paczki z planami y i ciężką wodą.

a) W lesie, koło punktu orientacyjnego tego terenu znajduje się paczka zostawiona przez wrogiego agenta. Musicie zaczekać na przybycie specjalnej grupy chemicznej, która zabezpieczy ładunek.

b) Zachowajcie bezpieczną odległość ok. 10 metrów od paczki.

 

3)Powstrzymać atak na ostatni budynek umocnień.

a) Jest to końcowy element całej operacji. Waszym zadaniem jest obrona budynku. Musicie powstrzymać wrogów przed nadaniem sygnału ostrzegawczego.

b) 200m od budynku znajduje się skrzynka z granatami, która ułatwi wam obronę obiektu.

c) Użyjcie syreny alarmowej do wezwania posiłków stacjonujących 3000m dalej

 

POGODA

4°C, 1021hPa, Deszcz: 0.8mm, Wiatr 5 km/h, Widoczność 2000m

 

TEREN

a) Przygotowane wcześniej pozycje obronne (okopy), obszar porośnięty drzewami iglastymi, podłoże miękkie trawiaste.

b) Budynek, z trzech stron odsłonięty, od strony południowej kryty lasem mieszanym z gęstymi zaroślami utrudniającymi ciche przedostanie się jak i skuteczny ostrzał obu stron, możliwość dostania się kanałem do piwnicy.

 

______________________________________________________________________

OFENSYWA

 

ŚWIĄTECZNY PREZENT

Wałcz, Polska 28 Grudnia 2006

Kwatera Główna

 

ZADANIA

1) Przedostać się przez linię wroga.

- Możliwe jest przejęcie dokumentów dotyczących misji dodatkowej.

2) Przechwycić paczkę z nowym rodzajem ‘ciężkiej wody’.

3) Zdobyć budynek, będący ostatnim punktem obrony w tej okolicy.

 

INFORMACJE dot. MISJI

 

Jest to wasza ostatnia misja. Po wykonaniu ostatniego zadania nadajcie sygnał radiowy, a my zabierzemy was do upragnionego domu.

1) ‘Przedostać się przez linię wroga.’

a) Cała akcja zaczyna się w ‘Diablim rowie’. Wiemy, że stacjonuje w tamtym miejscu niewielka liczba żołnierzy wroga. Nie powinni spodziewać się tej akcji więc macie przewagę. Wykorzystajcie to!

b) Ludzie z wywiadu informują nas o pewnych dokumentach znajdujących się przy jednym z wrogów, możliwe jest ich przechwycenie

2) ‘Przechwycić paczkę z nowym rodzajem ciężkiej wody.’

a) W lesie, koło punktu orientacyjnego tego terenu znajduje się paczka zostawiona przez naszego tajnego agenta. Był on torturowany i możliwe, że wróg dowiedział się o owej paczce. Miejmy nadzieję, że jej nie znaleźli. Musicie to sprawdzić. To może być punkt zwrotny tego konfliktu!

b) Obszar jest zaznaczony na mapie, lecz dokładne miejsce ukazane jest na fotografii, którą macie okazję zdobyć.

3) ‘Zdobyć budynek, będący ostatnim punktem obrony w tej okolicy.’

a) Jest to końcowy element całej operacji. Waszym zadaniem jest zdobycie budynku. Trudnością jest jednak nie ilość ludzi broniących go, lecz teren w jakim jest położony. Jest na to jedyna skuteczna strategia. . . Zdobyć go za wszelką cenę! Po zakładanym zwycięstwie odpalcie racę sygnalizacyjną.

 

POGODA

4°C, 1021hPa, Deszcz: 0.8mm, Wiatr 5 km/h, Widoczność 2000m

 

TEREN

a) Przygotowane wcześniej pozycje obronne (okopy), obszar porośnięty drzewami iglastymi, podłoże miękkie trawiaste.

b) Budynek, z trzech stron odsłonięty, od strony południowej kryty lasem mieszanym z gęstymi zaroślami utrudniającymi ciche przedostanie się jak i skuteczny ostrzał obu stron, możliwość dostanie się kanałem do piwnicy.

 

___________________________________________________________________________

 

Do tej rozgrywki dochodzą jeszcze rekwizyty:

Zdjęcie punktu gdzie ukryta jest paczka

Syrena Alarmowa (stara strażacka na korbkę)

Granaty (Petardy z grochem)

Świece dymne (saletra potasowa)

 

 

Powiedzcie, czy wg. Was urozmaiciłoby rozgrywkę wprowadzenie medyków, albo respawn'ów.

Jeżeli tak, to na jakich zasadach.

 

Stronka informacyjna:

http://www.stiff.republika.pl

 

____________________________________________________________________________

Przepraszam jeśli niektóre wyrazy są 'urwane'. Mam blockera stron pornograficznych i tego typu treści i np wyraz "fatalny" traktuje jako "anal" i usuwa te literki.

Edited by luc4ss
Link to post
Share on other sites

Wszystko pięknie (włącznie ze stroną) ale:

 

- aż prosi się o jakieś tło fabularne, choćby kilkuzdaniowe. Skąd ten krypton i jego wysokie stężenie? Kim są OPFOR?

 

- odnosisz się do "ostatniej grupy żołnierzy – ofensywy”. A co z poprzednimi? Mam wrażenie, że ten scenariusz jest jakoś wyjęty z kontekstu i że jest częścią większej rozgrywki/kampanii. Warto było by przytoczyć te niewiadome.

 

- wydaje mi się, że scenariusz odnosi się do konkretnego terenu. Brakuje mapy!

 

- nie wyobrażam sobie, aby oddział któremu powierza się takie zadanie cierpiał na brak

ćwiczeń fizycznych. I jak to sobie wyobrażasz w praktyce? Pół godziny rozgrzewki a potem przystąpienie do wykonania zadań? Trochę to naiwne.

 

- nieścisłości: piszesz o ostatniej grupie wroga i jednocześnie o słabym stanie własnych wojsk. Kto tu zatem jest w defensywie a kto w ofensywie? Po co "defensywa" ma

się bronić przed "ostatnią grupą wroga"? Osłabione wojsko się wycofuje a nie kieruje do wykonania tak istotnych zadań.

 

- po co ta syrena? Radia nie ma? Dziś nosi je każdy żołnierz, któremu przydziela się tego typu zadania.

 

- dlaczego granaty są poza budynkiem? skąd się tam wzięły? Dlaczego oddział nie nosi ich przy sobie? Czy leżą one w jakimś punkcie zaopatrzeniowym? Jakieś to nie jasne.

 

- Do kogo wróg ma wysłać sygnał ostrzegawczy? Przecież to „ostatni oddział”. Kogo ma ostrzegać i przed czym?? Dlaczego mają wysłać ten sygnał z budynku "defensywy"??

 

- piszesz o ekipie chemicznej. Ona się tam pojawi fizycznie czy "defensywa" ma po prostu poczekać w tym punkcie orientacyjnym np. 10 min.?

 

- "Budynek, z trzech stron odsłonięty, od strony południowej kryty lasem mieszanym z gęstymi zaroślami utrudniającymi ciche przedostanie się jak i skuteczny ostrzał obu stron, możliwość dostania się kanałem do piwnicy." Ja nie znam takiego obiektu dostępnego dla airsoftowców na terenie Trójmiasta i okolic. Jeżeli taki obiekt występuje tylko w Twojej okolicy to jest to minus scenariusza, (ciężko go rozegrać przy tych założeniach w innych lokalizacjach.). Poza tym po co ten kanał? Domyślam się, że dla skrytego podejścia „ofensywy”. Gdyby jednak w praktyce szturmujący mieli „liczyć” na kanały aby wejść do budynku, to 90% szturmów na budynki nie miało by miejsca. Poza tym jako obrońca odciąłbym ten kanał w pierwszej kolejności.

 

- „defensywa” (jak ją nazwałeś) ma skrajnie sprzeczne zadania i cechy: są osłabieni, niczego się nie spodziewają, mają przejąć paczkę, poćwiczyć trochę dla podniesienia kondycji, obronić budynek, poszukać w lesie granatów i wezwać pomoc. To się w ogóle kupy nie trzyma.

 

Co do respawnów: daruj sobie - wyjdzie z tego zwykła "jebanka", szkoda psuć scenariusz.

Medycy - ewentualnie tak. Np. Każdego można raz uleczyć, leczy tylko medyk, medyka leczy inny medyk (samemu siebie nie można), medyk jest jeden na stronę/drużynę itd. Rozwiązań jest mnóstwo - pytanie co wolisz i jaka jest praktyka w Twoim regionie.

 

Tyle uwag na ten moment. Scenariusz wymaga sporo szlifowania.

 

Mam wrażenie, że zabrałeś się za sprawę od drugiej strony. Najpierw musisz wszystko przemyśleć, sprawdzić czy ma ręce i nogi a dopiero potem bawić się w „smaczki” typu strona, filmiki itd. Wiem, że koncepcyjność gry jest trudniejsza, ale to od niej zależy „grywalność” a nie od ładnej strony i filmików.

Link to post
Share on other sites

No masz racje jest...khym... duuużo niedociągnięć :)

Jako, że jest to mój pierwszy scenariusz wiadomo że będą nieścisłości.

 

Fabuła:

(Podłoże historyczne)

W połowie 1940 roku, legiony Hitlera najechały i błyskawicznie podbiły Norwegię, niemieccy przywódcy zaczęli odnosić się z coraz większym entuzjazmem do projektu stworzenia bomby atomowej, chociaż badania e tej dziedzinie znajdowały się jeszcze w stadium zalążkowym.

Należące do Norweskiej Spółki Hydroelektrycznej, a następnie przejęte przez Niemców ogromne zakłady elektrolizy w Vemork stanowiły jedyny w Europie ośrodek wytwarzający tlenek deuteru, znany jako ciężka woda , niezwykle ważny składnik do budowy bomby atomowej.

 

Rok 1945 ostatnie 3 miesiące wojny.

Wojska alianckie zaniepokojone zwiększającą się produkcją deuteru, jak i coraz lepszymi metodami jego uszlachetniania, wysłali do Norwegii sporą grupę żolnierzy.

Agentowi, który był pracownikiem fabryki w Vemork udało się wykraść plany budowy maszyn jak i próbki 'nowej' ciężkiej wody. Wykradzione informacje udało mu się ukryć, lecz został on schwytany przez żołnierzy niemieckich i torturowany.

Został zastrzelony przy próbie ucieczki.

Oddziały wysłane w rejon Vemork natrafiły na niespodziewany opór, i poniosły ogromne straty.

Grupie żołnierzy, która była najdalej wysunięta udało uniknąć się śmierci.

Wywiadowcy powiadomili ich o przypuszczanym miejscu znajdowania się paczki

i rozkazie z dowódctwa, o podjęciu starań zdobycia jej.

 

Znajdując się już jedynie 5km od miasta Stavanger zdobytego przez siły alianckie, ostatnim zagrożeniem było przejście przez wąski pas terenu, na którym znajdowały się znacznie osłabione częstymi ostrzałami oddziały wroga.

Wykorzystując chwilę największego osłabienia wroga, czekającego na nowych ludzi,

żołnierze postanowili przedostać się do Stavanger przez 'Diabli rów' na którego końcu czekało ich najtrudniejsze zadanie - zdobycie

ostatniego punktu obrony w tej okolicy.

 

Powinno mieć teraz ręce i nogi.

 

Kolejne...

 

Skąd ten krypton i jego wysokie stężenie?

Skutek uboczny uszlachetniania ciężkiej wody, niesprzyjające wiatry zawialy go akurat tam (a to ci nieszczęśliwy zbieg okoliczności ;) )

 

 

dlaczego granaty są poza budynkiem? skąd się tam wzięły? Dlaczego oddział nie nosi ich przy sobie? Czy leżą one w jakimś punkcie zaopatrzeniowym? Jakieś to nie jasne.

Masz racje pisane pod dany teren. Niedaleko znajdował się Garnizonowy Punkt Amunicyjny. Teraz zburzony, być może zaszło jakieś niedopatrzenie i ostało się troche amunicji. Pośpiech i te sprawy.

 

- nie wyobrażam sobie, aby oddział któremu powierza się takie zadanie cierpiał na brak

ćwiczeń fizycznych. I jak to sobie wyobrażasz w praktyce? Pół godziny rozgrzewki a potem przystąpienie do wykonania zadań? Trochę to naiwne.

Hmmm... To miałby być element zaskoczenia. Żołnierze wykonują ćwiczenia, ktoś zauważa, wroga i wielka panika w obozie sie robi. ;) [troche może przesadziłem ;) ]

 

- Do kogo wróg ma wysłać sygnał ostrzegawczy? Przecież to „ostatni oddział”. Kogo ma ostrzegać i przed czym?? Dlaczego mają wysłać ten sygnał z budynku "defensywy"??

Fabuła troche zmieniła samą treść tych rozkazów. W budynku znajduje się radio, przez które połączą się z ludźmi w Stavanger, a odpalenie racy pozwoli im łatwiej ich zlokalizować [coś + - takiego ]

 

Mam wrażenie, że zabrałeś się za sprawę od drugiej strony. Najpierw musisz wszystko przemyśleć, sprawdzić czy ma ręce i nogi a dopiero potem bawić się w „smaczki” typu strona, filmiki itd. Wiem, że koncepcyjność gry jest trudniejsza, ale to od niej zależy „grywalność” a nie od ładnej strony i filmików.

Nie wiedziałem co z czasem zrobić i wpadlem na taki pomyślik. ;) [Tak, żeby czytanie wprowadzało pewien klimat wizualnie]

 

Dzięki Ci/Wam za rady :)

Link to post
Share on other sites

Teraz się trochę przejaśniło (np. w kwestii radia, realiów itp.) i rzeczywiście "nabrało rąk i nóg" :-)

 

Dopracuj jeszcze do końca i będzie z tego zupełnie ciekawy scenariusz.

 

PS. Nie wiem czy wiesz, ale w moim rejonie, tj. Trójmiasto, gry oparte o scenariusze historyczne są bardzo popularne. Po szczegóły zapraszam do działu POMORSKIE. Może się kiedyś skusisz na udział/współorganizację.

 

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...