Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

MP 40 AGM/CG (MP007)


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam:)

W tym tygodniu doszła do mnie ta replika, ale zauważyłem że ściąga mi kulki na prawo. Dziś chciałem wyciągnąć komorę HU i poprawić gumkę, ale nie wiem jak odkręcić jedną śrubkę od komory... Jedną odkręciłem(tą przy dźwigni regulacji HU), ale drugiej nie mam pojęcia jak odkręcić(ta która jest schowana po drugiej stronie komory). jeśli możecie napiszcie jak mam to zrobić, bo ja nie mam pojęcia...

 

Pozdrowienia i z góry dzięki za odp.

Link to post
Share on other sites

A wyjąłeś cała lufę z body? Bo wnioskuje, że nic nie rozbierałeś.

 

Aby wyjąć tę komorę , po rozłożeniu repliki na dwie połówki, należy:

1. odkręcić dwie śrubki znajdujące się po bokach body,tuz przed gniazdem magazynka.

2. wykręcić dwie śrubki wewnątrz gniazda magazynka.

3.wyjąć plastikową wkładkę znajdującą się w gnieździe magazynka.

4. wysunąć cała lufę wraz z komorą z body.

5. przejść do dalszych czynności....

 

WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA

1. wykręconych śrubek nie gubić, niszczyć, nie wkładać do nosa, uszu. Trzymać poza zasięgiem dzieci.

 

Pozdro

Link to post
Share on other sites

Dzięki za instrukcję. Wcześniej zrobiłem rak samo jak napisałeś, ale sama komora jest jeszcze przykręcona do body dwoma śrubkami. Jedna z nich jest na wierzchu, ale drugiej nie mogę wykręcić. Moim zdaniem pozostaje tylko wygiąć jakiś śrubokręt, i nim ją wykręcić... :cry: Jutro będę jeszcze nad tym pracował jak wrócę ze szkoły, ale jeśli masz na to jakieś inne rozwiązanie to będę bardzo wdzięczny :)

 

Pozdrowienia

Link to post
Share on other sites

Komora jest przykręcona do body? Hmmm....chyba jednak nie zrobiłeś tak jak napisałem.

Jeszcze raz, z obrazkami:

1. odkręcić dwie śrubki znajdujące się po bokach body,tuż przed gniazdem magazynka.

mp01lr1.th.jpg

2. wykręcić dwie śrubki wewnątrz gniazda magazynka.

mp02ny6.th.jpg

3.wyjąć plastikową wkładkę znajdującą się w gnieździe magazynka.

mp03xz2.th.jpg

4. wysunąć cała lufę wraz z komorą z body.

mp04pv8.th.jpg

5.Widać że śruby trzymające komorę są na wierzchu!!!!!

mp05es6.th.jpg

Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście.... jednak idzie, ale u mnie strasznie ciężko:( po poprzedniej instrukcji myślałem że mam wyciągnąć samą lufę wewnętrzną :P wielkie dzięki :) Jutro dokończę pracę:)

 

 

Pozdrowienia

 

Borax dzięki za wyrozumiałość, i pomoc w problemie, którego rozwiązanie było banalnie proste. :) Po prostu karmiłem swoją replikę zbyt lekkimi kulkami(0,20), przed chwila sprawdziłem jak lecą 0,25 i okazało się że wszystko jest tak jak powinno być-lecą daleko, i prosto(dalej niż 0,20).

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem tej repliki, więc chciałbym się podzielić spostrzeżeniami na jej temat.

Pierwszą (dla mnie :-P ) zaletą jest jej wygląd - bo "zawsze chciałem mieć takie coś" (teraz czekam tylko na FG-42 i StG44 :-F ). Broń* jak wcześniej wspomniano jest wykonana z metalu, poza uchwytem i łożem. Jednak sam uchwyt i częściowo łoże jest wzmocnione metalową "ramą", co zapewnia naprawdę dużą solidność (zdarzyło mi się - z powodu zimowej aury i nieodpowiedniego do niej obuwia - parę razy zaliczyć glebę z tą giwerą, z czego przynajmniej dwa były wywrotkami bezpośrednio na samą replikę - zwykle przy takiej glebie znajomi prezentowali nowo odkrytą funkcję jednorazowego odłączania rączki :-F , ja natomiast nie zauważyłem w swoim sprzęcie żadnej "kontuzji"). Broń jest BAAARRRDZO poręczna (porównywałem z kilkoma MP-5, AK 47\74 i kilkoma M'kami) i właśnie MP 40 trzymało mi się najwygodniej, w dodatku właściwie tylko w tej replice strzelanie z lewej ręki nie stanowiło najmniejszego problemu i dyskomfortu. Sprzęt ma składaną kolbę (całkiem solidna) ja jednak zazwyczaj z niej nie korzystałem - wtedy dopiero można naprawdę cieszyć się z poręczności repliki: wychylenie się z bronią z okna nie jest w żadnej mierze kłopotliwe, łatwo się w kryzysowej sytuacji szybko schować "za winkiel". Moi poprzednicy ciągle pisali o dużej wadze tego peema: nie wiem, może to kwestia przyzwyczajenia do innych plastikowych i lekkich replik, ale ja nie miałem żadnych problemów wynikających z wagi repliki (zresztą oryginał jest prawie o kilogram cięższy). Za każdym razem biegałem z nią przez parę godzin, właściwie nigdy (aż do momentu pakowania jej do plecaka na koniec strzelanki) nie wypuszczałem jej z ręki, a mimo to nie miałem ani razu uczucia dyskomfortu lub osłabienia w rękach (a przecież największym możliwym komplementem jaki można by powiedzieć o mojej budowie ciała jest słowo "szczupły"), a jedynym bólem odczuwalnym po powrocie do domu nie były bolące ręce\barki, a nogi wbijające się w rzyć :-P . Choć magazynki mieszczą "jedynie" 50 kulek (hi-cap'ów niestety nie ma), to dość tanio można dokupić dodatkowe magi - oczywiście metalowe, jak w samej replice (cena ok 30 zł). Było o zaletach, teraz parę pomniejszych wad: po pierwsze farba - była ona zdaje się kładziona na nieoszlifowany metal, co powoduje łuszczenie się jej malutkimi fragmentami na intensywnie wycieranych brzegach. Kolejny problem to akumulator: choć trzyma dość długo (oczywiście w porównaniu z innymi stockowymi), to jednak na mrozie czasami dziwnie "muli" - być może z powodu metalowej i nieco otwartej budowy body (początkowo bałem się, że zaraz padnie, ale przypuszczenia okazywały się niesłuszne). Zauważyłem również, że niekiedy przy zmianie magazynka jedna kulka lubiła wpadać w pewną lukę we wnętrzu gniazda magazynka, przez co koniecznie było przed włożeniem nowego maga "potrząśnięcie" repliką - szybko jednak załatwiłem ten problem niewielką ilością poxipolu zalepiając niepotrzebny otwór. No i oczywiście ostatnia wada: niecelność. Choć replika strzela dość daleko, to kulki lecą stabilnie do pewnego momentu, potem zaś widać niewielki rozrzut (po części to wina kiepskiej jakości użytkowanych przeze mnie kulek - a może także ich nieodpowiedniej wagi).

 

Mam jeszcze parę pytań do właścicieli tej repliki:

1) Jakich kulek najlepiej używać, by replika była najbardziej skuteczna - chodzi mi zarówno o wagę, jak i konkretną firmę (choć w cenie nie przekraczającej 1,15-1,20 zł za 100 kulek - uwzględniając głównie packi od 2000 do 6000 sztuk).

2) Czy wymiana lufy na precyzyjną (wraz z komorą i gumką na silikonową) da wyraźny wzrost celności? Wiem, że ta operacja - ze względu na nietypowość mechanizmów - wymaga trochę pracy - czy nie jest ryzykowne poddawać takiej modyfikacji broń na gwarancji? Czy może lepiej oddać to do zrobienia pracownikom sklepu, w którym się broń kupowało (czy wogóle wykonają oni taką nietypową modyfikację uznając jednocześnie gwarancję)?

Link to post
Share on other sites

Farba będzie schodziła z części niestalowych tzn. ze ZNAL-u. Moim zdaniem żeby farba sie trzymała metalu (ZNAL) musiałbyś go potraktowć papierem ściernym, aby metal był szorstki (na wyszlifowanym metalu farba się kiepsko trzyma, bo za bardzo nie ma czego) W tym przypadku można jeszcze ZNAL potraktować dwoma typami szpachlówki:1 warstwa-szpachla z dodatkami opiłek aluminium 2 warstwa- szpachlówka nanoszona z pistoletu do malowania.I dopiero na to farba z utwardzaczem.Tak naprawde ZNAL-u to nie chce sie trzymać żadna farba, a tym bardziej oksyda. Ja rozmontowałem komore hop-up.Uważam że jest bardzo dobra, a po rozmontowaniu można zainstalować prec-lufe.Troche inwencji i zabawy pilnikiem i brzeszczotem :) (najbliższa komora to ta od AK, np: P&J, ale jest ona o wiele gorzej wykonana. Za bardzo nie da się zamontowac w niej prec-lufy, bo po nałożeniu na lufe gumki ledwo można wcisnąć całość do komory hop-up. Jest za ciasna. Bardzo łatwo jest wówczas uszkodzić gumke-pociąć ją.Komora od AK tak naprawde za bardzo nie pasuje.) Replika powinna mieć ok. 340 fps-ów(290 fps). Najlepiej jest używać kulek o m=0,25g.(0,23g) Prędkośc wówczas spadnie do ok. 310fps-ów(275fps).(ze względu na większą mase kulki). Zasię skuteczny powinien wówczas wynosić ok. 42m (37m).Kulki: Blaster, Excel, G&G, Guarder.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam

 

I ja się pochwalę moją zabawką :)

 

Wymienione zostały wszystkie części GB poza dyszą (sprężyna m120) - mógłby mi ktoś polecić uszczelnioną dyszę pasującą do mp40 ?

 

Parę fotek:

 

Nie wyobrażam sobie biegania z mp bez ładownic, a skoro są i ładownice to przydało by się i w szelki zainwestować. Ponadto A-rama poprawia znacznie konfort wyważenia szeklek.

 

Także nie da się biegać z mp40 bez pasa nośnego (już za 50 zł można dostać).

 

74289f6322eebe93m.jpg

 

Pistolet w całej okazałości z tłumikiem:

b8f1862b62fda724m.jpg

 

 

Widać peknięty g-box ale dalej działa ;]

784f2f727647e25am.jpg

 

Batka 9,6V do G36 pasuje jak ulał.

 

6d59340691512bb4m.jpg

 

I podziękowania dla Karola za fotkę mp40 z tłumikiem :

 

58959d158c48e1c3m.jpg

(zdjecie pochodzi z Waffen-Arsenal special band 35)

Edited by Dawidzik1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam mam kilka pytań ...

 

Czy wspomniana replika posiada blowback ?

Gdzie można dokupić precyzyjną lufę ... ?

 

PS: Nie jest takie strasznie bieganie z ciężką repliką ... Ja biegam ze snajperką 2.5kg,

rugerem emm nie wiem, ale to nic nie wazy :D ... I nie licząc całego sprzętu na plecach, hełmu itp ... I z tym wszystkim wejde na okno starego budynku i doskocze drabiny, która ma porurywane szczeble i mozna wejsc na nią tylko z okna ;)

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Wymienione:

 

tłok deepfire z tytanowymi zębami

wyciszona łożyskowana głowica tłoka

cylinder deepfire

wyciszona głowica cylindra SRC

stalowe łożyska SRC

zębatki helikalne CA

łożyskowana prowadnica sprężyny CA

sprężyna m120 mad onion

akku 9,6v intellecta

 

Teraz ma 375fps mierzone na chrono - ale będę wkładał lepszą sprężynę i dokupię uszczelnioną dyszę to powinno do 400 dojść.

Edited by Dawidzik1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam wszystkich

 

Od jakiegoś czasu posiadam Mp40 AGM'a, no i moje pytanie odnośnie wymiany komory Hop up i lufy precyzyjnej.

 

Czy da się w jakiś sposób rozebrać oryginalną komorę bez uszkodzenia niczego tak aby można było wymienić lufę, jaka gumka wtedy będzie pasować?

 

Jak można dopasować komorę od AK aby nie zmieniać dyszy lub jaką dyszę użyć aby wykorzystać Hopa od AK bez żadnych przeróbek? :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Acha. Pewnie trzeba było zrobić nowe otwory do komory od AK, bo z tego co wiem się jednak różnią od siebie?

 

Czyli mówisz aby dyszę też dać od AK... aby to działało?

 

No a jak osiągi podskoczyły i czy celność się poprawiła po tych zmianach i zmianie lufy na precyzyjną?

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Witam, chce kupić te mp40 AGM, i takie pytanie:

Chciałbym stuningowac ją do ok 350FPS.

Co musiałbym w nim wymienić?

 

ew. jeśli można poprawić jakoś skupienie nie podnosząc zbytnio mocy(niech będzie te 320FPS) to jak można to zrobić?

 

Wiem, że pewnie preclufa i komora. W sklepie mi to wymienią? Czy sam musiałbym to wymieniać?

 

pozdro!

Link to post
Share on other sites

Witam, chce kupić te mp40 AGM, i takie pytanie:

Chciałbym stuningowac ją do ok 350FPS.

Co musiałbym w nim wymienić?

 

ew. jeśli można poprawić jakoś skupienie nie podnosząc zbytnio mocy(niech będzie te 320FPS) to jak można to zrobić?

 

Wiem, że pewnie preclufa i komora. W sklepie mi to wymienią? Czy sam musiałbym to wymieniać?

 

pozdro!

 

Co do preclufy narazie nic nie mogę powiedzieć bo jeszcze nie zabierałem się za to. Zaś o mocy - wymieniłem jedynie prowadnicę sprężyny na łożyskowaną i to już spowodowało to że standardowa bateria nie daje rady strzelać :)

Moc się podniosła - o ile nie wiem, nie mam chrono. Ale chyba jest coś koło 350.

 

W sklepach zbytnio się Chinolami nie zajmują... ale życzę powodzenia :)

Link to post
Share on other sites

Sama prowadnica dodaje mocy? Pierwsze słyszę, ale może ktoś potwierdzi.

Czytałem tutaj że wymieniali komory i lufy, ale np. krakmani pisali że nie da się tam nic wymienić oprócz części GB.

 

Chciałbym żeby moc wzrosła nieznacznie, o te 30FPS, żeby w budynkach szło nawalać, ale żeby w polu też dobrze było.

 

PS

 

Mechanizm repliki zawiera zmodyfikowany gear box wersja 3, w którym standardowo znajduje się komplet wzmocnionych metalowych zębatek, oraz zastosowanie kierunkowej głowicy tłoka, która podnosi wydajność całego mechanizmu.

-Tak pisze na stronce.

 

Natomiast Krakmani mówili że do tuningu muszę wymienić :

>> sprężyna 110 m,s

>> prowadnica sprężyny

>> łożyska

>> tłok

>> zestaw cichy sytemy lub PJ

>> zębatki chińskie

 

-------------------------------------------------------------------------------------

To skoro w tej replice są wzmocnione zębatki to po ch**ja kupować nowe, chińskie?

Proszę o pomoc

 

pozdro

Link to post
Share on other sites

Z komorą to jest pewien kłopot, podejdzie jedynie modyfikowana komora do AK. Cylindra bym w sumie nie ruszał, chyba że dasz dłuższą lufę i tłumik fiński. Można zrobić teflon fix, dać nową gumkę, ostatecznie wymienić sprężynę (i tak strach o szkielet). W sumie radzę Ci nic nie ruszać i zbierać do lasu na inną replikę.

Link to post
Share on other sites

Obawa o szkielet? To jest v.3 ,dodatkowo dają wzmocnione zębatki.

A jakbym wstawił M110? Od CA one dość miękkie są.

A jakie modyfikacje musiała by przejść komora od AK?

kupił bym jakąś firmową, żeby szczelnie było.

 

Ja mam za medyka robić, więc krótka giwera się przyda.

 

Aha, jak z osiągami i celnością? Może ktoś wyjaśnić? Może wcale nie opłaca się tuningowac?

Link to post
Share on other sites

Preclufę i gumkę hop-up da radę zamontować na stockowej komorze, ale jest z tym "trochę" zabawy. Nie obejdzie się bez okrągłego pilnika/papieru ściernego, ostrego noża, czegoś do uszczelnienia i ustabilizowania lufy (silikon budowlany, masy uszczelniające - są w sklepach budowlanych lub samochodowych), może być też potrzebna kropelka kleju typu superglue. Na forum pewnie od razu odradzili by Ci wykonywanie modyfikacji, jako "zielonemu", z tym, że mi udało się to zrobić mimo tego, że nie dość, że PM jest moją pierwszą repliką, to na dobrą sprawę pierwszy raz miałem okazję zajrzeć do środka jakiegokolwiek AEG'a - a mimo to, udało się.

Lufa precyzyjna jaką możesz zamontować, to jakieś 280 mm (ja mam lufę 285 i minimalnie ona wystaje - ale tego tak nie widać, bo przykryłem ją tuleją z czarnego tworzywa, która znajdowała się zaraz za komorą hop-up (właściwie po przeróbce komory nie była do niczego potrzebna) Z tego co twierdzą niektórzy, to stalowe zębatki powinny wytrzymać m110. Osiągi są raczej takie sobie - mała moc w porównaniu do dzisiejszych chińczyków (bo z tego co niektórzy mierzyli na chrono, to mamy w replice raczej 300 fps, aniżeli 320) i krótka lufa (przez to, że magazynek znajduje się w ostrym odpowiedniku dość daleko od spustu, zostało "zmarnowane" kilka centymetrów na niekorzyść długości lufy - ale tak ma sporo giwer z tego okresu).

Na twoim miejscu zastanowiłbym się, czy warto brać tą replikę na broń główną, w dodatku dla medyka.

Choć sama replika nie jest za ciężka lub za długa, to jest nietypowo wyważona uniemożliwiając zupełnie strzelanie z jednej ręki. Kolejna wada, to cholernie długi magazynek (prawie 24 cm!), przez co strzelanie w pozycji leżącej jest wybitnie utrudnione, czasem wręcz niemożliwe. Do wad muszę zaliczyć nietypowe wnętrzności - są spore problemy przy wymianie części - bo części choć teoretycznie są, nie zawsze pasują idealnie (za przykład może posłużyć zestaw bore-up czy nawet zwykły tłok i cylinder - które choć teoretycznie pasują, to jeśli nie zostaną solidnie umocowane, powodują naprężenia w gearboxie mogące doprowadzić do jego pęknięcia - a wtedy już lipa) Jak dla mnie, to nie warto kupować sprzęt wymagający dłubania nie mając w zapasie repliki na cotygodniowe strzelanki. Warto jeszcze wspomnieć o baterii - u mnie była ona bardzo kiepska, gorsza była chyba tylko załączona ładowarka - ja już dawno kupiłem sobie w batimexie nową batkę i ładowarkę. Osiągi jak wspomniałem są raczej przeciętne, tzn jak w większości niezłych chińczyków, z tym, że inne chinole mają większą moc, co umożliwia stosowanie cięższych i celniejszych kulek - u mnie na przykład 0,25 lecą znacznie wolniej od 0,2, przez co możliwe jest uchylenie się przed ostrzałem na większych odległościach.

Oczywiście replika ma również zalety - najważniejsza z nich to chyba "klimat", poza tym nie ma zbyt wiele replik broni z tego okresu, w każdym razie nie są one tak tanie i niezgorzej wykonane. W dodatku moja replika - mimo iż użytkowana intensywnie tydzień w tydzień od niemal roku - nie miała jeszcze żadnej awarii - choć nie wiem jak z tym u innych. Przechodzimy zatem do kolejnej zalety - naprawdę niewiele osób ma taką replikę, przez co stajemy się posiadaczem unikalnego sprzętu. No i oczywiście metal body w replice o niewygórowanej cenie to duży atut, zwłaszcza, że body jak i reszta części repliki jest wykonane dość porządnie, poza zdarzającymi się małymi nadlewkami i odpryskującą farbą nie ma się do czego przyczepić (ta farba, to już z początku odprysnęła minimalnie w kilku miejscach - na tyle, że mimo wszystko ubytków nie widać - i dalej jakoś odpryskiwać nie chciała) A, no i ostatnia wada - magazynki są bardzo nietypowe jeśli idzie o wymiary, przez co znalezienie szpeju w którym pomieścisz kilka magów (co jest chyba niezbędne, bo jedyne dostępne magi to low-capy na 50 kulek) jest trudne. No chyba, że stać cię na kupienie czegoś "z epoki" - mnie było stać "tylko" na miwo. (i pomyśleć, że niektórzy narzekają, że jest drogie...)

Przemyśl sobie sprawę raz jeszcze, bo jak na pierwszą/główną replikę to MP 40 nie jest wyborem doskonałym.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...