macgyver Posted March 3, 2007 Report Share Posted March 3, 2007 Witam, AEG'i dopiero poznaję, ale już gearboxa v.3 rozebrałem 8) . Mam AK 47 DE (na częściach CYMY). Zatrzymałem się na tłoku i jego szczelności. Z założenia, tłok ma być szczelny. Ale głowica ma kilka dziurek fabrycznych i przez to na szczelności traci. Dlaczego? Zapewne tędy ma wchodzić powietrze do cylindra. Tu moje pytanie, czemu nie można uszczelnić tłoka całkiwicie i powietrze wpuszczać tylko przez dyszę? Czy nie poprawiły by się osiągi? Nie śmiejcie się 8-) kto pyta, nie błądzi. Pozdrawiam, Macgyver. Quote Link to post Share on other sites
Cincin Posted March 3, 2007 Report Share Posted March 3, 2007 (edited) Otwory w głowicy tłoka mają za zadanie, poprzez sprężane powietrze rozszerzać gumkę głowicy - przez co zwiększa się szczelność. Taka głowica zwana jest - kierunkową. Edited March 3, 2007 by akm Quote Link to post Share on other sites
Szreder Posted March 3, 2007 Report Share Posted March 3, 2007 (edited) Osiągi nie poprawiłby się, albo nie znacznie, a może spadły z powodu tarcia uszczelki o cylinder... Za to byś miał też zerwane zęby na tłoku, bo tłok nie mógł by się tak łatwo cofać. Poza tym, w komorze jest kulka, która dyszę blokuje.... Głowica działa tak, że przy sprężaniu (ruchu do przodu) powietrze wpada w te dziurki i "rozdymuje" uszczelkę, która w ten sposób wypełnia dobrze cylinder - układ jest szczelny. Podczas cofania się, uszczelka znowu "dynda", tłok łatwo przesuwa się do tyłu. @akm - kierunkowa to chyba taka, która ma kształt czegoś na wzór stożka eg. głowice systemy, wzmocnione CA. A te nie kierunkowe to na przykład DF. Edited March 3, 2007 by GRSW_Szreder Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted March 3, 2007 Report Share Posted March 3, 2007 Otwory w głowicy tłoka mają za zadanie, poprzez sprężane powietrze rozszerzać gumkę głowicy - przez co zwiększa się szczelność. Nie we wszystkich głowicach... takie modele stanowią mniejszość. Za to byś miał też zerwane zęby na tłoku, bo tłok nie mógł by się tak łatwo cofać. Bredzisz ziom ;) macgyver, jak chcesz mieć sprawną głowicę tłoka to zainwestuj w produkt (najlepiej) Systemy, ewentualnie hurricane, deep fire, guarder itp. Quote Link to post Share on other sites
Szreder Posted March 3, 2007 Report Share Posted March 3, 2007 To jak Olo jest w większości? Bredzisz ziom bredzę, wiem... Quote Link to post Share on other sites
macgyver Posted March 3, 2007 Author Report Share Posted March 3, 2007 (edited) Dobra, Olo, dzięki za polecenie firm, własnie zastanawiałem się nad jakąś uszczelnioną głowicą. Problem w tym, że za cholerę nie moge odkręcić tej głowicy i chyba będę musiał wymienić rezem z tłokiem. Jest śruba na krzyżak, nie chce wyjść. Czekam na propozycje rozwiązań, może coś robię źle? P.S: Olo, dzięki za super tekst o gearboxach, "AEG - jak to działa". Na podstawie tego, rozłożyłem i naprawiłem gearboxa :wink: Edited March 3, 2007 by macgyver Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted March 3, 2007 Report Share Posted March 3, 2007 Jeżeli śrubka nie chce się wykręcić to albo trzeba jej rozwiercić łebek, albo przeciąć głowicę tłoka (np. lutownicą) i urżnąć śrubkę cążkami. ...metoda druga jest o wiele szybsza :lol: Quote Link to post Share on other sites
menadzer Posted March 4, 2007 Report Share Posted March 4, 2007 W środku tłoka jest jeszcze nakrętka. Quote Link to post Share on other sites
macgyver Posted March 4, 2007 Author Report Share Posted March 4, 2007 Metoda 2 jest tylko wtedy, kiedy mam już zakupioną nową głowicę. Kiedy bede ją chciał wykręcić tylko po to, aby wstawić nową sprężynę, to ekhm... :-D W metodzie pierwszej masz na myśli, żeby pozbawić śrubkę łebka i głowicę wyjąć bezstresowo, dając nową śrubkę, tak? Jednak wolę sposób 1. Poza tematem, ale nie lubię zakładac kilka wątków na raz. Czy po wymianie okablowania na mniej oporowe, podniesie mi się wydajność baterii 8.4V, np. na mocniejszej sprężynie? Siedzą standartowe kable DE. Quote Link to post Share on other sites
crejzy Posted March 4, 2007 Report Share Posted March 4, 2007 zależy od jakości kabli ale zazwyczaj zmiany są zauważalne. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted March 4, 2007 Report Share Posted March 4, 2007 W jednym egzemplarzu bety DE kable wymieniłem i efekty są, lecz niewielkie... ale wymiana napewno nie zaszkodzi ;) Quote Link to post Share on other sites
macgyver Posted March 6, 2007 Author Report Share Posted March 6, 2007 Co myslicie o wstawieniu do tego spreżyny M100? Do tego metalowa prowadnica. Czy pociągnie to stockowa bateria 8.4v 1500mAh? Dodam, że po wstawieniu 4mm podkładki pod stockową sprężynę, strzelił tylko 6 razy na full baterii, a potem lipa... Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Stockowa bateria z bety DE nadaje się tylko do... stocka :lol: Na M100 MO nie zdołała nawet raz naciągnąć sprężyny :roll: Quote Link to post Share on other sites
macgyver Posted March 6, 2007 Author Report Share Posted March 6, 2007 To akurat nie beta, patrz moje zdjęcie :-D. Fakt, bateria conalmniej 9,6v. Czy można taką baterię łądować ładowarka na 9v? Nie jestem pewien. Czekam na jakieś odpowiedzi i sugestie. A co Wy na to, żeby do stałej komby zaadoptować takie coś? http://allegro.pl/item172610260_9_6v_akumu...logia_nimh.html Czy na M100 starczy prowadnica http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=575 czy koniecznie zainwestować w http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=93 :?: Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Co do baterii to lepiej zainwestuj w jakies sprawdzone ogniwa. Co do prowadnicy to spokojnie możesz brać Huragana. Quote Link to post Share on other sites
macgyver Posted March 6, 2007 Author Report Share Posted March 6, 2007 Cóż, ta bateryjka wygląda obiecująco, 9,6V, 2000 mAh, do tego ogniwa modelarskie musza mieć duże natężenie prądu. Dobra firma, może zaryzykuję. Quote Link to post Share on other sites
macgyver Posted March 9, 2007 Author Report Share Posted March 9, 2007 Jednak zrezygnowałem z tunningu wewmętrznego. Starczy mi stockowe 280 fps. Ktoś mi powiedział, że kopie TM (DE, CYMA) nadrabiają brak szczelnosci, mocą sprężyny. Zastanawiam się nad wymianą głowicy tłoka na jakąś uszczelnioną. Czytałem o gowicach CA, ponoć mało szczelne. Robię zakupy na zbrojowni, który produkt byście polecili? Nie mogę wstawić linku, to zbrojownia :]. Czy taki zabieg będzie się opłacał? Czy taki zabieg będzie się opłacał? Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted March 9, 2007 Report Share Posted March 9, 2007 Głowica tłoka CA nie jest pod żadnym względem lepsza od głowic Cymy czy DE (chyba, że komuś podoba się kolor :lol:) A linki możesz śmiało wstawiać, forum nie gryzie :D Quote Link to post Share on other sites
macgyver Posted March 9, 2007 Author Report Share Posted March 9, 2007 Albo mam coś skopane z przeglądarką, ale wszystkie linki ze zbrojowni wyglądają :arrow: http://www.zbrojownia.com.pl/ :wink: Głowicę sobię daruję. Postanowiłem ruszyć głową i pomyśleć jak Macgyver :-]. Na szczelności, AEG najwięcej tracił na głowicy tłoka i cylindra. Z tej pierwszej wyjąłem gumkę, rozciągnąłem pod ciepłą wodą (zmiękła trochę) i wrzuciłem do zimnej wody. Uszczelka znacznie się powiększyła. Pod uszczelkę głowicy cylindra nawinąłem trochę nitki. Efekt? - Szczelność strzykawki, jednocześnie tłok cofa się luźno jak by był bez uszczelki. Osiągi? - Nie przebijał puszki - przebija - Nie przebijał płyt CD - przebija - Nie siekał butelek szklanych na auto - SIEKA :-D. Polecam każdemu, a 40zł na głowicę, przeznaczcie lepiej na kulki. Quote Link to post Share on other sites
Dudi Posted March 9, 2007 Report Share Posted March 9, 2007 Co do linków, to wystarczy choć jedną podstronę otworzyć w nowej karcie (Firefox) bądź w nowym oknie i tam korzystać z zasobów strony. Efekt? Normalne linki. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.