greloGPZ Posted March 17, 2007 Report Share Posted March 17, 2007 Witam znalazłem u siebie w sklepie smar z myślą o smarowaniu zębatek. Jest to smar litowy w aerozolu. Chciałem się zapytać czy się nada czy nie zniszczy on zębatek albo doprowadzi do ich szybszego zużycia się. Na internecie znalazłęm chyba ten sam oto link: http://www.cx80.pl/produkty.php?co=inne&am...k=SMAR%20LITOWY Pozdrawiam i czekam na odpwoiedź Quote Link to post Share on other sites
PeePee Posted March 17, 2007 Report Share Posted March 17, 2007 Nic co w szpreju się nie nadaje, jak zębatki się rozkręcą owy smar będzie wszędzie tylko nie na zębatkach (:. Potrzebne jest coś bardziej gęstego, co lepiej trzyma się różnych powierzchni. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
greloGPZ Posted March 17, 2007 Author Report Share Posted March 17, 2007 Ale gadałem z kolesiem i mówił że tego nakłada się mało i to robi taka powłoke na zębatkach która włąśnie zapobiega tarciu części, odciąża troche mechanizm i zabezpiecza bo właśnie mówiłęm że on chyba za płynny jest, ale pwoiedział że nie będzie za płynny. A jak nie gdzie dostać moge w mieście jakiś dobry smar żeby się nadał do zębatek i jaki to by był nazwa albo coś. Quote Link to post Share on other sites
MaxXxi47 Posted March 17, 2007 Report Share Posted March 17, 2007 Jeśli gadał ci to koleś który chciał ci to sprzedać no to mozesz olać jego słowa ... chciał ci wcisnać coś co ci się nie przyda. Co do smarów moze by tak to : http://www.rimkowalczyk.pl/product/94.html lub to : http://www.rimkowalczyk.pl/product/95.html Quote Link to post Share on other sites
greloGPZ Posted March 17, 2007 Author Report Share Posted March 17, 2007 Tylko gdzie za tym popatrzeć :/ bo byłem w motoryzacyjnych to właśnie w jednym tylko ten smar litowy co pokazałem był a tak to miał jeszcze tylko zwykły smar grafitowy. Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted March 17, 2007 Report Share Posted March 17, 2007 smar chyba nie grafitowy tylko grafitowany ;) ale to szczegół. Używam owego smaru grafitowanego do zębatek i trzyma się idealnie. nic nie spływa i nie odpada. Quote Link to post Share on other sites
greloGPZ Posted March 17, 2007 Author Report Share Posted March 17, 2007 Takiego zwykłego najtańszego z motoryzacyjnego ?? A nie wpływa on szkodliwie na żywotność zębatek ?? Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted March 18, 2007 Report Share Posted March 18, 2007 nie ponieważ pisze na nim ,ze jest fo łożysk , przekładni zębatych i przegubów. Quote Link to post Share on other sites
tarnus Posted March 18, 2007 Report Share Posted March 18, 2007 Chyba w Castoramie widziałem te smary z linków. Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted March 20, 2007 Report Share Posted March 20, 2007 Do ębatek najlepszy jest smar litowy oraz grafitowany. Do głowicy tłoka i do cylindra najlepszy jest silikonowo-teflonowy. Quote Link to post Share on other sites
Marek23 Posted March 21, 2007 Report Share Posted March 21, 2007 (edited) Gwoli wyjaśnienia: Smar grafitowy to po prostu smar litowy z dodatkiem grafitu koloidalnego. Lit (a dokładniej mydła oparte na licie) są używane do zagęszczania olejów (głównie syntetycznych) i tak powstaje smar plastyczny. Jeśli na tubce pisze "smar litowy" to jeszcze nic nie znaczy. Liczą się specjalne dodatki uszlachetniające i smarujące na sucho (grafit, miedź, MoS2). Jest jeszcze teflon, dodawany głównie do smarów silikonowych (--> smar teflonowy). Jako zagęszczacza stosuje się też mydła wapniowe, które nie rozpuszczają się w wodzie. Powoduje to, że smar może pracować w kontakcie z wodą, nie tracąc swoich właściwości. Pozdrawiam Edited March 21, 2007 by Marek23 Quote Link to post Share on other sites
tarnus Posted March 21, 2007 Report Share Posted March 21, 2007 A czego używać (oczywiście z tańszych rozwiązań) do tłoka, prowadnicy sprężyny, itp.. Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted March 21, 2007 Report Share Posted March 21, 2007 A czego używać (oczywiście z tańszych rozwiązań) do tłoka, prowadnicy sprężyny, itp.. Smaru silikonowo-teflonowego - kosztuje ok 3-5pln Quote Link to post Share on other sites
tarnus Posted March 21, 2007 Report Share Posted March 21, 2007 CZyli taki zestaw powinien wystarczyć do pełnej obsługi GB? Smar grafitowy Cena: od 4,44 PLN Smar silikonowo-teflonowego Cena: od 3-5pln Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted March 21, 2007 Report Share Posted March 21, 2007 CZyli taki zestaw powinien wystarczyć do pełnej obsługi GB? Smar grafitowy Cena: od 4,44 PLN Smar silikonowo-teflonowego Cena: od 3-5pln Zgadza się. I zostanie Ci tego jeszcze na wiele następnych nasmarowań gearboxa. Quote Link to post Share on other sites
koonik Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Oczywiście jak chcesz to możesz też kupić wazelinę techniczną systemy za 40pln ;) . Quote Link to post Share on other sites
Tomkower Posted May 5, 2007 Report Share Posted May 5, 2007 Odgrzeje trochę temat. Znalazłem takie dwie albo nawet trzy bardzo interesujące tubki: Smar grafitowy - opis: do wolnoobrotowych łożysk, itd itd Towot maszynowy - opis: do łożysk tocznych, prowadnic i coś tam jeszcze ale nie jestem w stanie sobie przypomnieć ;) Moje pytanie czy ten smar grafitowy nadaje się do przesmarowania łożysk i zębatek, a towot może np. do nałożenia na prowadnice tłoka lub lekkiego doszczelniania cylindra. Z takiej samej serii była również wazelina techniczna. I jeszcze jedno pytani czy w wypadku smarowania łożysk smarujemy również same zęby zębatek czy je same lepiej zostawić w spokoju ? Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted May 5, 2007 Report Share Posted May 5, 2007 Smar grafitowy jest bardzo dobry do smarowania zębatek - sam takiego używam. Bez problemu możesz nim także przesmarować prowadnicę tłoka i popychacza. Do doszczelnienia głowicy tłoka i samego cylindra polecam smar silikonowo-teflonowy. Quote Link to post Share on other sites
TheProsiak Posted May 5, 2007 Report Share Posted May 5, 2007 Mnie zastanawia ten towot... mój dziadek ma takie cuś w domu na wsi i używał do smarowania przyczep i wozów. Jest gęsty, lepki i świetnie niwelował tarcie w różnych maszynach/pojazdach itp. myślicie że nada sie do GB? Quote Link to post Share on other sites
PieTrzaK Posted May 5, 2007 Report Share Posted May 5, 2007 (edited) Kolega smarował zębatki Towotem i nie narzeka. Edited May 5, 2007 by PieTrzaK Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.