Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

210PDI w stocku SAM-R G&P?


Recommended Posts

Witam

 

Czy można wsadzić do stockowego gearboxa SAM-R'a 210PDI? Zastanawiam sie nad tym, slyszalem ze GP robi mocne stockowe bebechy i nie wiem czy wszystko bedzie dobrze grać, czy czesci szybko sie nie zużyją.

 

Osobiste doświadczenia mile widziane :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jack, ten tuning mam od niedawna. W zimie co prawda już był, ale wcześniej miałem załozoną tą sprężynę na 90% stocku - tylko głowica tłoka była wymieniona.

Zaliczyłem na takiej konfiguracji też kilkanaście zacinek (problemy z komorą HU) i wszystko żyje. Dodam, że kupiłem karabinek, który miał już ponad dwa lata, a więc był dość wyeksploatowany, tyle że na stockowej sprężynie i słabej batce.

G&P (przyanjmniej to starsze) ma stockowo montowaną metalową, łozyskowaną prowadnicę, metalową głowicę cylindra, metalową dyszę i tłok z 3 metalowymi zębami. Do tego wzmocnione zębatki i łożyska kulkowe. Jedyne, co w nim zmieniłem przed włożeniem mocniejszej sprężyny to głowica tłoka ze standardowej plastikowej na alu łożyskowaną Prometheusa. A nowe G&P są jeszcze lepsze.

Także IMHO można zaryzykować włożenie M150, ale żeby spać spokojnie i w pełni korzystać z auto z lekką duszą, warto by było zmienić w GB praktycznie wszystko... jak to w każdej podkrętce.

Link to post
Share on other sites

Akumulator mam 10.8V 3800mAh - i odrazu mówie że szybko-strzelność jest najmniej istotną rzeczą bo jade tylko na SEMI.

Wracając do sedna - można tam bezproblemu wsadzić 210PDI czy trzeba cos zmienic, zamienic zeby czesci szybko sie nei zużyły.

 

konkretnie

Link to post
Share on other sites

Akurat woltaż akumulatora jest istotną sprawą, jeśli chodzi o strzelanie na semi - domyślam się, że z taką sprężyną chcesz zostać snajeperem. Im większy woltaż (wiekszy rof), tym krótszy czas upływa od naciśnięcia spustu do wyrzucenia kulki z lufy. Ale przy 10.8V i takiej pojemności to nie jest problem :)

 

Jesli chcesz mieć bezawaryjnego guna i spać spokojnie to wymień:

- Tłok na Deep Fire z tytanowymi zębami

http://asgshop.pl/produkt.php?id=1018

- Zębatki na Super Torque Up Classic Army

http://asgshop.pl/produkt.php?id=413

- Głowica tłoka na jakąś wzmacnianą łożyskowaną. Np taką:

http://asgshop.pl/produkt.php?id=398

- Gumkę Hop-Up na czarny silikon Guardera

http://asgshop.pl/produkt.php?id=56

 

Z taką konfiguracją możesz się nie martwić, że coś się rozwali. Nawet w zimie na mrozie :)

Niestety podkrętki to nie są tanie zabawki.

Edited by Gallain
Link to post
Share on other sites

Nie od rzeczy byłaby włożenie zębatek Torque Up i słabszej o 10 spreżyny, a zamiast tego dołożenie borka. SP140 wyrychtowane jak się patrzy ma 530fps (na lufie KM Head 6.04, nie wiem jak na Prometeuszu).

 

Oszczędzisz trochę tłok, który jest przy mocnych upach najsłabszym ogniwem.

 

Gallain: no to ładnie. Ja bym jednak te zębatki TU zostawił, bo mam niejasne wrażenie (tylko kilka informacji z różnych forum, nic bardzo potwierdzonego), że na zwykłych zębatkach i dużym aku, przy mocnej sprężynie, cały zestaw śmiga, ale aku schodzi szybko, a silnik dostaje w kość.

 

Ja sam mam Prometeusza Ultra Torque Up i na SP140 i 12V 2400RC zryw jest zadowalający, mam nadzieję jeszcze go poprawić, bo na razie silnik marny (stock G&P).

 

Kluczowe pytanie do Speaker'a to ile właściwie chce mieć fps? Cięzki szturm (rzędu 450-480fps), czy faktycznie snajper (czyli ile tylko się da ;) )?

Link to post
Share on other sites

Jack, możesz jakoś rozwinąć temat tych 530 fps na M150? :)

Bo wynik na mojej sprężynie mnie nie bardzo zadowala. Nie wiem jak teraz po naprawie komory, bo jeszcze nie mierzyłem. Ale wcześniej była kaszana - na początku wychodziło 485 fps, a po jakimś miesiącu już 460-470. Dodam, że nie mam borka.

Link to post
Share on other sites

Chce mieć 430-450fps max bez kupowania praktycznie nowego GB - lepiej odrazu zebym kupil mechaboxa...

 

stock SAM-R ma 360fps i myslalem ze poprostu jak wsadze 210PDI 430fps to nic nie bede musial zmieniac,a tu okazuje sie ze polowa GB za 60fps

 

tyle

Link to post
Share on other sites

Ja wyznaję zasadę:

"Jak nie wiesz co zrobić, to włóż Bore-Upa"

 

Pytanie: Co się stanie gdy włożymy Bore Upa do stockowego CA M15A4 CARBINE i uszczelnimy hopup?

 

Odpowiedź: Prędkość wylotowa wzrośnie z 290* do 355 fps (kulki 0.2) i 315 (kulki 0.25)

 

Wysoki wynik jak na stockową sprężynę CA , przy lufie tej długości (precka madbull 370 mm).

 

Wniosek: Bore up przydaje się w każdym karabinie i jest pierwszą rzeczą, od której powinniśmy zacząć przy tunngu mocowym. Ponadto dzięki wyjątkowej szczelności poprawia powtarzalność strzałów.

 

/* Najwidoczniej ten egzemplarz po roku użytkowania stracił nieco na szczelności. Stockowe Carbine mogą mieć do 315 fps. Więc bore up i precka + dystanser madbula dały 40 fps)

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Re Gallain - G&P (przyanjmniej to starsze) ma stockowo montowaną metalową, łozyskowaną prowadnicę, metalową głowicę cylindra, metalową dyszę i tłok z 3 metalowymi zębami. Do tego wzmocnione zębatki i łożyska kulkowe.

 

Nowe mają to samo, mój ma dokładnie to samo, po założeniu M130 Systemy wyszło dokładnie 430. Problemy są niestety z komorą hopa/ gumką.

Link to post
Share on other sites

Czy usyskam ok 430 fps na auto bez ryzyka śmierci silnika, części w GB G&P przy takich częsciach? : http://asgshop.pl/produkt.php?id=1473 oraz http://asgshop.pl/produkt.php?id=413 no i HU guardera? Chciałbym wsadzić springa m140 ew. m130 . Teraz co za giwera: SPR/A G&P z Hand Guard quad Classic army i lufą 300 mm. Pytam się bo nie wiem jak przy takiej lufie. Zestaw z cylindrem jest do M4A1 więc cylinder chyba okej. No i czy silnik stockowy z G&P to wytrzyma i na jakiej batce powinien pracować?

Link to post
Share on other sites

Silnik wytrzyma bez problemu, ale nie będziesz miał oszałamiającej szybkostrzelności.

Sprężyna M130 powinna dać tę prędkość, a M140 jakieś 470-480 fps.

Batkę możesz wstawić:

- minimum 8.4V na ogniwach RC o duuużej pojemności

- optymalnie 9.6V na ogniwach RC o dużej pojemności

- maksymalnie 10.8V na zwykłych ogniach, jeśli nie masz miejsca na Large

 

Ja mogę Ci powiedzieć tyle, że mam M140, zębatki Super Torque Up Classic Army i baterię NiMH 9.6V 3600mAh Sanyo RC i prąd mi się jeszcze nigdy nie skończył, a nie mam lekkiego palca :)

Z tym, że silnik mam Super Torque Up Systemy, ale po przesiadce z EG1000 Marui na STU zaobserowałem tylko wzrost szybkostrzelności.

 

EDIT:

przepraszam za formę mojego poprzedniego psota, ale gdy go pisałem, to zupełnie trzeźwy nie byłem... W sumie teraz też nie jestem, ale co tam :)

Edited by Gallain
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...