radzu Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 (edited) Wczoraj doszedł do mnie mój pierwszy AEG (G3 SAS Well'a), jako że jestem ciekawskim majsterokowczem, a replika była używana i poprzedni właściciel nie przysłał mi gwarancji (a miał przysłać :/), postanowiłem sobie go zobaczyć od środka i przy okazji rozplanować położenie nowych kabli oraz układu z mosfetem. Pierwsze zdenerwowanie ogarnęło mnie w momencie kiedy wyciągałem silnik, w jednym z otworów była luźno pałętająca się śrubka która już zdążyła zrobić kilka rys na uzwojeniu silnika (i tu mamy kolejny przykład jak tragiczną jest firma airsoftguns, bo śrubka była taka sama jak ta którą przykręca się chwyt pistoletowy, a żadnej nie brakowało). Po zdjęciu body zauważyłem że cały GB jest pokryty smarem z dodatkiem piasku :/ po wyciągnięciu całego GB okazało się iż piasek jest z obu stron GB, w szczególności w pobliżu otworu w cylindrze oraz na sprężynie :/ No i teraz pytanie co robić ? Z pewnością także w środku GB znajduje się piasek i trzeba by wszystko dokładnie wyczyścić, samego rozebrania aż tak się nie boję (mechanika mi nie straszna) lecz jest problem, czym potem nasmarować cały ten mechanizm ? Edited June 30, 2007 by radzu Quote Link to post Share on other sites
W.Zajcev Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 http://asgshop.pl/produkt.php?id=133 http://asgshop.pl/produkt.php?id=134 Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 Napisz do ASGshopu.... Obawiam się że czyszczenie będzie koniecznością, a zakupić napewno musisz: -Loctite do ustalania elementów osiowych -Loctite zapobiegający samoodkręcaniu się śrub -Komplet smarów (np. CA) ALBO smar do zębatek SYSTEMA + Smar Teflonowy do cylindra GUARDER Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 Zwykły smar sylikonowy też wystarczy, a wychodzi dużo taniej. Kupisz Castoramie itp. sklepach, ostatnio nawet widziałem w motoryzacyjnym. Quote Link to post Share on other sites
SoP-PeL Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 Asgshop chyba nie tyka chińskich AEGów - poprawcie mnie jeśli się mylę . Quote Link to post Share on other sites
radzu Posted June 30, 2007 Author Report Share Posted June 30, 2007 (edited) Jemu raczej chodziło żebym napisał do Asgshopu żeby doradzili co zrobić, lub czym smarować. Generalnie to niezły numer mają z tymi smarami, po 2 tubki do zębatek i do tłoka to mają, a zestawu po jednej tubce z każdego to nie :P Jak narazie poszukam czegoś w pobliskich sklepach, a w planach mam już wstawienie kilku części z CA to może wtedy kupię ten specjalny. Jak narazie przeczyściłem co się dało od zewnątrz i złożyłem do kupy, ciekawi mnie skąd się tam wzięło tyle piasku bo lufa pomimo iz była troszkę zapaćkana smarem to ani ziarenka piasku i ani jednej ryski. Edited June 30, 2007 by radzu Quote Link to post Share on other sites
_domino Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 W używanym przeze mnie G3SAS brata piasek pojawił się w obfitości z powodu zdjęcia kolby (z tyłu powstaje wtedy spora japa ;) . I tak z powietrza łapie chyba. Może poprzedni właściciel tak robił (poręczna to wtedy zabawka). Smar silikonowy lepiej kupić w casto/leroyu - zamiast jednej tubki CA kupisz sobie smaru do końca życia :) Quote Link to post Share on other sites
mastah Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 A czym najlepiej smarować cylinder, oraz zębatki (czymś z castoramy, albo innego obi) ? Quote Link to post Share on other sites
SwideR Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 Do zębatek smar ŁT 43 jeszcze grafitowany jest dobry ale nie pamiętam symbolu... do reszty jakiś smar sylikonowy smar do zębatek to koszt 10 zł za 0,9kg smar sylikonowy to koszt 8 zł za 0,3 kg starczy na długo... Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 Elementy metalowe (szkielet gearboxa, zębatki, antireversal, sprężynki itp.) wymyj w najzwyklejszym rozpuszczalniku i wypłukaj wodą. Części plastikowe i gumowe spryskaj obficie silikonem i wytrzyj szmatką. Smarowanie to prawie tak jak wcześniej pisano: na zębatki smar grafitowy, na łożyska i części ruchome(popychacz, prowadnice tłoka) smar do łożysk, głowica tłoka dobrze działa na samym silikonie. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 Od mocnych rozpuszczalników lepszy będzie alkohol. Tylko mocny - jakiś denaturat lub spirytus. Wtedy wymyjesz i metal i plastik... tak czyściłem zalane gumki HU, części wyciągnięte z GB do sprzedaży i nadmiary smaru w replice. Stosując alkohol masz pewność, że plastikowe/gumowe części się nie odkształcą i nie zniszczą, a metalowe nie skorodują. Quote Link to post Share on other sites
mastah Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 (edited) Od mocnych rozpuszczalników lepszy będzie alkohol. A jest coś lepszego niż alkohol ? A żeby OT nie robić: Jak się nazywa smar to łożysk ? Można czymś innym zastąpić smar grafitowy ? Edited July 1, 2007 by mastah Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 Możesz kupić naparsteczek smaru do zębatek, np. firm takich jak CA, Systema... za cenę 1kg smaru grafitowego :roll: Popytaj w sklepach z częściami samochodowymi, lub z elektronarzędziami. Ewentualnie pobuszuj w "marketach budowlanych" Quote Link to post Share on other sites
Oozie Posted July 2, 2007 Report Share Posted July 2, 2007 Co do smarow i wyrobow Loctite. U nas w Płocku jest punkt z wyrobami tej firmy i dosłownie ceny sa 2x mniejsze niż w ASGShopie. Ale ogolnie nie polecam smarowac jakimis smarami typu WD40. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.