Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Tuning do 430fps


Recommended Posts

1.Nie wiem czemu nie mogłem założyć tmatu w "Jestem Zielony" Jeżeli chodzi o AEG'i to rzeczywiście jestem zielony:)

Chiciałem stuningować mojego kałaszka do coś koło 420-430 fps (granice zdrowego rozsądku).

2.I mam pytanie czy na sprężynie M130, silniku eg700, akumulatorze 9,6 1400Mah i zębatkach o przełożeniu 15 (infinity torqe up) będzie sensowny ROF?

3.Czy w takim przypadku nic nie siądzie zbyt szybko?

4.Zależy mi na bardzo długiej żywotności i na szybkostrzelności troszkę większej niż ostry AK czyli 700-750 kulek na minutę.

5.Sprężynę jakiej firmy poleciacie?

Link to post
Share on other sites

Tak, ale w zestawie są infinity. Zdaje sobie sprawe że supr toqe up wystarczą, ale czy te niczego nie poniszczą?

Mówisz że m120 wystarczy? WG ASGshopu to daje 396fps+ precka+ borek+ nowa gumka HU będzie coś koło 410 to nie to co 430:P Sprężyna jakiej firmy będzie najlepsza? Myślałem o Guarderze. W miarę tani i dobry(podobno).

Link to post
Share on other sites

Ja bym Ci polecił preckę Systemy. Na M120 wyjdzie Ci nawet 430 jeżeli dobrze doszczelnisz cały układ. To dużo daje. I właśnie korzystając z okazji zapytam co to jest ten "borek"?

Z takim określeniem się spotkałem już na forum niejednokrotnie ale nie wiem co to znaczy, napewno Bore-Up ale co to jest? :-F

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Co do przełożenia i męczenia silnika to właśnie odwrotnie - silnik się mniej będzie męczył bo mniej siły będzie potrzeba do naciągnięcia sprężyny a że będzie chodził o te 1/4 czy pół sekundy dłużej (polemizuję co do czasu) nie zrobi mu różnicy (powinno być nawet mniejsze zużycie batki czyli większa liczba oddanych "strzałów"). Co do rof-u to będzie może mniejszy o 2-4 kulki na sekundę... Co do reakcji na spust to prawda że nieco wolniej będzie nakręcał sprężynę silnik i nieco później będzie następował "strzał" . Co do naprężeń gearboxa to na pewno nieco lepiej będzie znosił infinite torque up niż super torque up zębatki - mniejsza amplituda uderzeń głowicy tłoka w głowicę cylindra i gearbox.

Link to post
Share on other sites

16k/s a 12k/s to duża różnica

Silnik będzie musiał wykonać więcej obrotów, aby naciągnąć sprężynę

[( złużycie batki powinno być takie same przy STU i ITU ponieważ przy STU silnik zabiera krócej większą ilość produ a przy ITU taka sama ilość prądu jest pobierana w dłuższym czasie) - To jest tylko moja czysta teoria :P więc ktoś kto się zna niech mnie poprawi]

Link to post
Share on other sites
[( złużycie batki powinno być takie same przy STU i ITU ponieważ przy STU silnik zabiera krócej większą ilość produ a przy ITU taka sama ilość prądu jest pobierana w dłuższym czasie) - To jest tylko moja czysta teoria icon_razz.gif więc ktoś kto się zna niech mnie poprawi]

Zgodzę się z jednym: to czysta teoria. :P Większe obciążenie silnika przy tej samej pracy do wykonania zawsze będzie powodowało nieco większy pobór prądu.

Link to post
Share on other sites

Coś więcej o tych zębatkach?

Pytam bo chcę kupić ten FTK i zamienić sprężynę na m120.

http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1822

 

Ten zestaw nie bardzo mi odpowiada, brak bore-up'a, (chyba) słabe zębatki (zamierzam prowadzić główni ogień ciągły).

http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=657

 

Już nic nie wiem. Może ten drugi zestaw będzie dobry?

 

A co do szkieletu GB. to ten jest dobry do m120? Trzeba wymieniać obudowe silnika?

http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=2002

Edited by Rudy102
Link to post
Share on other sites

Co do zestawu guardera to sądze że zębatki tam zastosowane spokojnie wytrzymają auto na m120, rof będzie wysoki ale musi być jakaś batka typu albo large albo 9,6v 1500mAh. Co do szkeletu jest dobry ale jest jeden kruczek - łożyska kulkowe - ich optymalne wykorzystanie to sprężyna m100 na mocniejszych też bedą chodzić ale jest ryzyko że się szybciej rozwalą. Teroretycznie na m120 jak masz produkt CA możesz stosować zębatki stockowe.Podejrzewam że jak masz CA to mógłbyś wymienić samą sprężynę na m120 i spokojnie strzelać na tym. Zależy od tego jaką replikę posiadasz.

edit: widzę że jednak ma TM - czyli tak m120 szkielet powinie wytrzymać, zębatki bierzesz super torque up CA, bore-up CA/guarder (nie biorę pod uwagę CF bo ma metalową głowicę tłoka), prowadnicę sprężyny V3 bez łożyskowania (2 łożyskowanie ścieśnia sprężynę tak jakbyś miał sprężynę o stopień wyższą) łożyska metalowe cierne CA i masz 400 fpsów jak nie lepiej ale musisz nie przeszadzać z auto. Jeżeli lubisz dużo auto to szkielet DF (zmiana łożysk na cierne), lub gurader. A i zapomniałbym teoretycznie tłok TM jest wytrzymały ale możesz go zmienić np. na wzmocniony CA. W ten sposób zmieniasz prawie wszystko w gearboxie - niestety to jest wada TM.

Edited by kermit
Link to post
Share on other sites

A te łożyska w tym z m120 zestawie to są kulkowe czy ślizgowe?

 

zębatki bierzesz super torque up CA, bore-up CA/guarder (nie biorę pod uwagę CF bo ma metalową głowicę tłoka), prowadnicę sprężyny V3 bez łożyskowania (2 łożyskowanie ścieśnia sprężynę tak jakbyś miał sprężynę o stopień wyższą) łożyska metalowe cierne CA

Przejżałem to, nawet fajny zestaw ale nie mam aż tyle pieniędzy.

Czytałem kiedyś na tym forum że składanie GB częściami róznych firm nie wychodzi za dobze.

Link to post
Share on other sites

Popychacz możesz zostawić stockowy, zatrzask także, okablowanie jest lepsze jakościowo niż w CA, zębatka padła mi (pdi150 po półtora roku pracy - można dalej na niej śmigać ale to jest ryzyko ) - poza tym jak zmieniasz zębatkę osi silnika TM to i też silnik - niestety zębatka jest wciskana na ośkę a nie przykręcana do niej jak w CA, selektor? Sądzę że stokowy wytrzyma.

Edited by kermit
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...