Rudy102 Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 1.Nie wiem czemu nie mogłem założyć tmatu w "Jestem Zielony" Jeżeli chodzi o AEG'i to rzeczywiście jestem zielony:) Chiciałem stuningować mojego kałaszka do coś koło 420-430 fps (granice zdrowego rozsądku). 2.I mam pytanie czy na sprężynie M130, silniku eg700, akumulatorze 9,6 1400Mah i zębatkach o przełożeniu 15 (infinity torqe up) będzie sensowny ROF? 3.Czy w takim przypadku nic nie siądzie zbyt szybko? 4.Zależy mi na bardzo długiej żywotności i na szybkostrzelności troszkę większej niż ostry AK czyli 700-750 kulek na minutę. 5.Sprężynę jakiej firmy poleciacie? Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Do 430fps spokojnie wystarczy sprężyna m120 + borek + łożyskowana prowadnica sprężyny. Zębatki wystarczą Super Torque Up. Rof nie powinien być zły, nic nie siądzie szybko. Quote Link to post Share on other sites
Rudy102 Posted July 10, 2007 Author Report Share Posted July 10, 2007 Tak, ale w zestawie są infinity. Zdaje sobie sprawe że supr toqe up wystarczą, ale czy te niczego nie poniszczą? Mówisz że m120 wystarczy? WG ASGshopu to daje 396fps+ precka+ borek+ nowa gumka HU będzie coś koło 410 to nie to co 430:P Sprężyna jakiej firmy będzie najlepsza? Myślałem o Guarderze. W miarę tani i dobry(podobno). Quote Link to post Share on other sites
AKS-74 Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Ja bym Ci polecił preckę Systemy. Na M120 wyjdzie Ci nawet 430 jeżeli dobrze doszczelnisz cały układ. To dużo daje. I właśnie korzystając z okazji zapytam co to jest ten "borek"? Z takim określeniem się spotkałem już na forum niejednokrotnie ale nie wiem co to znaczy, napewno Bore-Up ale co to jest? :-F Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
skuziak Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Pneumatyka o powiększonej średnicy, czyli większej pojemnośći. Więcej powietrza się mieści i więcej się spręża, więc moc jest większa :) Quote Link to post Share on other sites
Inferno Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Dokładniej zestaw cylindra i głowicy tłoka o powiększonej średnicy. Quote Link to post Share on other sites
Rudy102 Posted July 11, 2007 Author Report Share Posted July 11, 2007 Jeśli tak to się to bardzo dobrze. Precke już mam. Już o ROF chyba nie ma co się martwi przy m120. A jak kwestia tych zębatek? Tak wysokie przełożenie nie będzie przeszkadzac? Quote Link to post Share on other sites
Joo Lance Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Na m110 i borku df mam ~~410 fps więc ty na m120 powinieneś mieć co najmniej 430fps. Przy takiej sprężynie nie ma po co pakować w zębatki o większym przełożeniu niż STU. A nawet wystarczą TU i będzie większy rof Quote Link to post Share on other sites
AKS-74 Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Aha, dzięki za wytłumaczenie :-F No nie wiem... przy M120 zębatki Infinity mogą dać z >800 strz. na minutę... Tak mi się wydaje :roll: . Quote Link to post Share on other sites
Rudy102 Posted July 11, 2007 Author Report Share Posted July 11, 2007 No tak ale w zestawie są infinity. Jakie mogą być złe skutki takiego przełożenia w stosunku do tak słabej sprężyny? Mniejszy ROF? Szybsze zużywanie się baterii? Jakieś naprężenia w GB? Quote Link to post Share on other sites
Joo Lance Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 (edited) Napewno mniejszy rof, silnik się musi więcej 'namęczyć', wolna reakcja na spust Edited July 11, 2007 by Joo Lance Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Co do przełożenia i męczenia silnika to właśnie odwrotnie - silnik się mniej będzie męczył bo mniej siły będzie potrzeba do naciągnięcia sprężyny a że będzie chodził o te 1/4 czy pół sekundy dłużej (polemizuję co do czasu) nie zrobi mu różnicy (powinno być nawet mniejsze zużycie batki czyli większa liczba oddanych "strzałów"). Co do rof-u to będzie może mniejszy o 2-4 kulki na sekundę... Co do reakcji na spust to prawda że nieco wolniej będzie nakręcał sprężynę silnik i nieco później będzie następował "strzał" . Co do naprężeń gearboxa to na pewno nieco lepiej będzie znosił infinite torque up niż super torque up zębatki - mniejsza amplituda uderzeń głowicy tłoka w głowicę cylindra i gearbox. Quote Link to post Share on other sites
Joo Lance Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 16k/s a 12k/s to duża różnica Silnik będzie musiał wykonać więcej obrotów, aby naciągnąć sprężynę [( złużycie batki powinno być takie same przy STU i ITU ponieważ przy STU silnik zabiera krócej większą ilość produ a przy ITU taka sama ilość prądu jest pobierana w dłuższym czasie) - To jest tylko moja czysta teoria :P więc ktoś kto się zna niech mnie poprawi] Quote Link to post Share on other sites
Rudy102 Posted July 11, 2007 Author Report Share Posted July 11, 2007 Czyli zainstalowanie tych zębatek przy m120 spowoduje: -mniejszy ROF, -dłuższy czas od naciśnięcia supstu do wystrzału(z okablowaniem i tymi innymi pierdołami przy selektorze nic się nie stanie?), -mniejsze zużycie silnika. Tak? Quote Link to post Share on other sites
Inferno Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 [( złużycie batki powinno być takie same przy STU i ITU ponieważ przy STU silnik zabiera krócej większą ilość produ a przy ITU taka sama ilość prądu jest pobierana w dłuższym czasie) - To jest tylko moja czysta teoria icon_razz.gif więc ktoś kto się zna niech mnie poprawi] Zgodzę się z jednym: to czysta teoria. :P Większe obciążenie silnika przy tej samej pracy do wykonania zawsze będzie powodowało nieco większy pobór prądu. Quote Link to post Share on other sites
Rudy102 Posted July 12, 2007 Author Report Share Posted July 12, 2007 (edited) Coś więcej o tych zębatkach? Pytam bo chcę kupić ten FTK i zamienić sprężynę na m120. http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1822 Ten zestaw nie bardzo mi odpowiada, brak bore-up'a, (chyba) słabe zębatki (zamierzam prowadzić główni ogień ciągły). http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=657 Już nic nie wiem. Może ten drugi zestaw będzie dobry? A co do szkieletu GB. to ten jest dobry do m120? Trzeba wymieniać obudowe silnika? http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=2002 Edited July 12, 2007 by Rudy102 Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted July 13, 2007 Report Share Posted July 13, 2007 (edited) Co do zestawu guardera to sądze że zębatki tam zastosowane spokojnie wytrzymają auto na m120, rof będzie wysoki ale musi być jakaś batka typu albo large albo 9,6v 1500mAh. Co do szkeletu jest dobry ale jest jeden kruczek - łożyska kulkowe - ich optymalne wykorzystanie to sprężyna m100 na mocniejszych też bedą chodzić ale jest ryzyko że się szybciej rozwalą. Teroretycznie na m120 jak masz produkt CA możesz stosować zębatki stockowe.Podejrzewam że jak masz CA to mógłbyś wymienić samą sprężynę na m120 i spokojnie strzelać na tym. Zależy od tego jaką replikę posiadasz. edit: widzę że jednak ma TM - czyli tak m120 szkielet powinie wytrzymać, zębatki bierzesz super torque up CA, bore-up CA/guarder (nie biorę pod uwagę CF bo ma metalową głowicę tłoka), prowadnicę sprężyny V3 bez łożyskowania (2 łożyskowanie ścieśnia sprężynę tak jakbyś miał sprężynę o stopień wyższą) łożyska metalowe cierne CA i masz 400 fpsów jak nie lepiej ale musisz nie przeszadzać z auto. Jeżeli lubisz dużo auto to szkielet DF (zmiana łożysk na cierne), lub gurader. A i zapomniałbym teoretycznie tłok TM jest wytrzymały ale możesz go zmienić np. na wzmocniony CA. W ten sposób zmieniasz prawie wszystko w gearboxie - niestety to jest wada TM. Edited July 13, 2007 by kermit Quote Link to post Share on other sites
Rudy102 Posted July 13, 2007 Author Report Share Posted July 13, 2007 A te łożyska w tym z m120 zestawie to są kulkowe czy ślizgowe? zębatki bierzesz super torque up CA, bore-up CA/guarder (nie biorę pod uwagę CF bo ma metalową głowicę tłoka), prowadnicę sprężyny V3 bez łożyskowania (2 łożyskowanie ścieśnia sprężynę tak jakbyś miał sprężynę o stopień wyższą) łożyska metalowe cierne CA Przejżałem to, nawet fajny zestaw ale nie mam aż tyle pieniędzy. Czytałem kiedyś na tym forum że składanie GB częściami róznych firm nie wychodzi za dobze. Quote Link to post Share on other sites
Joo Lance Posted July 13, 2007 Report Share Posted July 13, 2007 (edited) Szkieletu w GB v3 nie trzeba wymieniać do m120 Weź Bore upa (jak chcesz to z tłokiem bo nie wiem jak się standardowy trzyma) Guardera, zębatki TU albo STU z CA. Z tego wyjdzie 420-440 fps Edited July 13, 2007 by Joo Lance Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted July 13, 2007 Report Share Posted July 13, 2007 Plus do tego co powyżej napisał przedmówca łożyska cierne i prowadnica sprężyny - stockowe te części nie wytrzymają na m120. Quote Link to post Share on other sites
Rudy102 Posted July 13, 2007 Author Report Share Posted July 13, 2007 A popychacz, zatrzask przeciwpowrotny, okablowanie, zębatka osi silnika, selektor? Upewniam się bo nie chę mieć niespodzianek i chcę jak najdłuższej żywotności. Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted July 13, 2007 Report Share Posted July 13, 2007 (edited) Popychacz możesz zostawić stockowy, zatrzask także, okablowanie jest lepsze jakościowo niż w CA, zębatka padła mi (pdi150 po półtora roku pracy - można dalej na niej śmigać ale to jest ryzyko ) - poza tym jak zmieniasz zębatkę osi silnika TM to i też silnik - niestety zębatka jest wciskana na ośkę a nie przykręcana do niej jak w CA, selektor? Sądzę że stokowy wytrzyma. Edited July 13, 2007 by kermit Quote Link to post Share on other sites
Rzuf_ Posted August 5, 2007 Report Share Posted August 5, 2007 powiedzcie mi ile postrzelam mniej wiecej kulek na SP120 guardra + borek systemy na batce 9,4v 1400mAh (w m15a4 carbine CA). Czy będzie wogole sens używać takiej batki przy tej sprężynie i zębatkach STU lub TU? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.