Szarak Posted August 17, 2007 Report Share Posted August 17, 2007 Witam! Niedawno w SpecShopie pojawiy sie te oto TUK`y. Moje pytanie brzmi : Czy dobrym posunieciem byloby wlozenie tego do M4 od G&P ? Chodzi mi o to czy te czesci beda dorownywaly jakoscia tym z G&P. Pozdrawiam Szarak Ps. Przepraszam za brak polskich znakow, jestem w Hiszpanii :) Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted August 17, 2007 Report Share Posted August 17, 2007 Nikt tego nie wie, bo nikt jeszcze nie kupił. Wczoraj przyszło. Daj nam trochę czasu to spróbujemy wymarać do testów. Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted August 17, 2007 Report Share Posted August 17, 2007 No dobra, SpecShopy mówią, że bardzo fajne, jakość wyśmienita, zielone aluminium wszystko cacy, głowice i dysze szczelne na maksa. Tylko, że zdaje się to nie jest bore-up. A za 179 złociszy mamy Zestaw bore-up Guardera. Wymiana cylindra i głowic na nie-borki jest trochę bez sensu IMHO. Za 189 zeta dostajemy zestaw JeBudU!, niby ze sprężyną i prowadnicą i tłokiem, ale to akurat nie są elementy, które są jakos super drogie, zwłaszcza przy M120. Upując stockowe CA to nie warto tych części zmieniać. To samo z G&P - lepiej te 180 zeta zainwestować w borka i dorzucić za 30 zeta sprężynę AS M120, albo MO jak już komuś żal tych 5 dych na Guardera, albo Systemę. Tak więc ekonomiczne przeciętnie to wypada. No i jeszcze jedna wątpliwość - aluminiowy tłok, aluminiowe głowice, hmmm... trochę mało zdrowe dla GB :) Ale nie dzielmy skóry na niedźwiedziu, obadam z bliska to napiszę. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted August 17, 2007 Report Share Posted August 17, 2007 A nie wie ktoś z czego są zęby w tym tłoku? (tzn. w tym JBU z metalowymi zębami) Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted August 18, 2007 Report Share Posted August 18, 2007 Korpus tłoka jest z aluminium, a zęby ze stopu stali. Całość ma w zamierzeniu być i lekka i i wytrzymała do tego tania w eksploatacji - zęby są wymienne, więc jak się zjadą, to kupujemy nowe (a ponieważ cały tłok kosztuje 65 zeta, to niemożliwe, żeby zęby były droższe niż 65 zeta jeśli oczywiście w zestawach i luzem jest ten sam tłok, ale na to wygląda po fotach). Dość kuszące rozwiązanie do replik z solidnym GB i dużym obciążeniem tłoka, czyli M249. Piszą, że ma być "ultralight", ale ciekawy jestem jak niby, skoro musi ważyć conajmniej tyle co inne tłoki aluminiowe + te stalowe zęby (czyli koło 24g? Zwykły tłok - 11-12g). Quote Link to post Share on other sites
Szarak Posted August 18, 2007 Author Report Share Posted August 18, 2007 (edited) Aha, bardzo Ci dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam Szarak Edited August 18, 2007 by Szarak Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted August 18, 2007 Report Share Posted August 18, 2007 Więc te tłoczki to chyba nowy numer 1 na rynku! Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted August 18, 2007 Report Share Posted August 18, 2007 zastanawia mnie kwestia,czy tanie zeby z tego tloka pasuja do korpusu z Deep Fire?:D wiecie no mam tłok z DF ale jak zjade zęby to zabki z firmy (zacytuję Pirata) JeBudU może okażą się tanią alternatywą dla zebów z DF które kosztuja tyle co cały tłok z JBU :D Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted August 19, 2007 Report Share Posted August 19, 2007 Hmm, coś mi przyszło do głowy ... :D Jeśli zęby są takie wytrzymałe i stalowe, to może po prostu zamiast zębów tłoka będą się rypać zębatki :D A to już wtedy nie takie tanie rowiązanie :lol: Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted August 19, 2007 Report Share Posted August 19, 2007 No wiesz co Ci powiem "zużyłem" lekko zęby na tłoku Deep Fire, a na zębatkach STU z CA nie ma rysy, nawet pierwszy ząb zebatki nie jest przyszlifowany :) Także tłoki muszą mieć jeszcze lepszą stal :D Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 Ok, byłem obejrzec ten tłok, jak i całe FTK. Wykonane bardzo ładnie. Ładna, full metal prowadnica, ładna aluminiowa dysza gazoszczelna. Sprężyna jak spreżyna, szlifowane czoła, niejednakowy skok. Dośc krótka, długości PDI. Cylinder ładny (z ciekawostek - dwie dziury, a nie jedna), głowica cylindra znośna (pojedyncze uszczelnienie, aluminiowa - wolę stalowe). Co jest fajne, to to, że ma od wewnątrz grubą podkładkę z gumy. Głowica tłoka przypomina DF lub Systemę, aluminiowa. Śrubka od wewnątrz (na razie tylko Hurricane wpadł na to, że lepiej od zew.) patent a la Systema. Gruba uszczelka. Części są generalnie aluminiowe i czymś pokryte. Czy chrom nie będzie złaził, czy to będzie trwałe - powiedziec można tylko po dłuższym użytkowaniu. I najważniejsza rzecz - tłok. Wygląda bajerancko. Ale wątpliwości mam. 1) Zęby są nie stalowe, tylko (cytat producenta_ "Zinc alloy", czyli stop cynku. Hmm. Mam nadzieję, że nie znal. Tłok jest ciężki. Słabo wroży to GB. Najważniejsza potencjalna zaleta, czyli odpornośc na odpadanie/odkruszanie się ostatniego zęba niestety nie jest taka ewidentna. Otóz ostatni ząb (srebrny) opiera się o dość cienką warstwę tego zielonego. A tłoki w upach i wsparciach pękają właśnie tam. Czyli wytrzymałośc na zdrowy rozum będzie taka jak innych tłoków aluminiowych (Systema, ICS), czyli gorsza od DF i Prometheusa. Ale drogi nie jest :) Kilka takich tłoków poszło w Polskę, więc wkrótce będzie wiadomo więcej. Jeszcze żaden nie wrócił. I news na koniec - JeBudU przygotowuje tez borki, w tym do P90 :D, specjalnie na nasze życzenie :D Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 Mam nadzieję, że nie znal A czy przypadkiem ZINC ALLOY to nie jest ZNAL ? Znal to połączenie CYNKU (ZINC) i aluminium (ALLOY) ;) Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 (edited) Alloy to znaczy z angielska STOP a nie aluminium... A tak w ogóle to potencjalnym materiałem (stopem cynku) mogą być: ZnAl Mosiądz (ja typuję, że zęby są miedziane) Brąz Edited September 8, 2007 by misiek009 Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 ooo pardon messieur ! MEA CULPA Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 Oj. No ani na mosiądz, a ni na brąz to to nie wygląda. Tłok z epoki brązy, dobre :D Ja tam metalurgiem nie jestem, ale ZnAl, to chyba fatalny wybór na coś co ma pracować i być wytrzymałe? Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted September 9, 2007 Report Share Posted September 9, 2007 Jack - To bankowo mosiądz - znal byłby zbyt kruchy, więc nawet najgorszy producent nie użyłby znalu (już lepiej poliwęglan). Miałem kiedyś scyzoryk z napisem "Stainless steel", podczas cięcia drutu porysowało się ostrze i co - okazało się, że owym "stainless steelem" jest mosiądz pokryty cienką warstwą jakiegoś chromopodobnego metalu (żeby mniej więcej miało kolor stali). Możliwe, że w tym wypadku będzie tak samo... Quote Link to post Share on other sites
rafcio21 Posted September 9, 2007 Report Share Posted September 9, 2007 Ten tłok, nawet z cynku jest masta blasta. Zjechał mi 1/3 zębów na 2 zębatkach i w dodatku jemu się nawet nie oberwało. Nawet ryski niema. Z bólem...polecam :P Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted September 9, 2007 Report Share Posted September 9, 2007 Na jakich zębatkach? Jaki silnik, sprężyna i aku? Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted October 31, 2007 Report Share Posted October 31, 2007 Są wymienne zęby do tłoka, i cena niska bo tylko 25 zł. http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2615 I osobno sam korpus tłoka, 49 zł. http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2614 Quote Link to post Share on other sites
buba Posted October 31, 2007 Report Share Posted October 31, 2007 Zjechał mi 1/3 zębów na 2 zębatkach i w dodatku jemu się nawet nie oberwało. Z reguły tlok jest znacznie tańszy niz komplet zębatek więc moim zdaniem nie warto go montować. O ile zębatki TM, CA da się kupić na sztuki to Systema i Prometheus są tylko w pełnych zestawach. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted March 27, 2008 Report Share Posted March 27, 2008 Odnośnie Tłoka JBU i tego z czego go wykonali czyli Zinc Alloy: New zinc alloy for hot-dip coating of steel products. Nowy stop cynku do cynkowania ogniowego wyrobów stalowych. Results of a research work carried out recently at the Institute of Non-Ferrous Metals in cooperation with ZGH BOLESŁAW in Bukowno, aimed to develop optimal chemical composition of an alloy for hot-dip zinc coatings, have been presented. An electrolytic zinc based alloy with four alloying elements (Al, Sn, Ni, Mn) and the coatings obtained with its use on the steel products by hot-dip dry process were investigated. The well conducted hot-dip coating process should be performed using ready-made bath, which helps to stabilize parameters of the process thus enabling control of the coating quality (thickness, plasticity, diffusive adhesion, continuity). The work presents results of coating effervescing steel, a steel killed with silicon and reactive steel using a bath from the lead-free WEGAL alloy. Independently of the steel grade, the coatings obtained had similar structure, enhanced corrosion resistance, and good diffusive adhesion to a steel substrate and good plasticity. The metal surface was smooth, bright and glittering. An average alloy consumption during industrial-scale steel coating with a WEGAL alloy was 63 kg per 1 ton of the steel products. The new alloy enabled saving of about 20 % of zinc compared to its normal consumption. Tłumaczenie: Przedstawiono wyniki badań prowadzonych w ostatnim okresie w Instytucie Metali Nieżelaznych przy współpracy z ZGH BOLESŁAW w Bukownie w zakresie opracowania optymalnego składu chemicznego stopu cynkowniczego. Przedmiotem badań był stop cynku utworzony na bazie cynku elektrolitycznego z czterema dodatkami stopowymi (Al, Sn, Ni, Mn) oraz uzyskane z niego powłoki cynkowe na wyrobach stalowych w procesie jednostkowego cynkowania ogniowego metodą suchą. Dobrze prowadzone cynkowanie ogniowe powinno bazować na gotowej kąpieli cynkowniczej, która sprzyja bardzo potrzebnej stabilizacji parametrów cynkowania, przez co umożliwiona jest pełna kontrola nad podstawowymi parametrami nakładanej powłoki (grubość, plastyczność, przyczepność dyfuzyjna, ciągłość). Podjęte badania miały na celu przedstawienie wyników cynkowania stali nieuspokojonej, uspokojonej krzemem i reaktywnej w kąpieli cynkowniczej, utworzonej ze stopu WEGAL, pozbawionej dodatku ołowiu. Uzyskane powłoki, niezależnie od gatunku cynkowanej stali, posiadały podobną budowę strukturalną, podwyższoną odporność na korozję, dobrą przyczepność dyfuzyjną do podłoża stalowego i plastyczność. Powierzchnia była gładka, jasna i błyszcząca. Przemysłowe cynkowanie stopem WEGAL przebiegało przy średnim zużyciu stopu 63 kg na I tonę wyrobów stalowych. Odnotowana oszczędność cynku była rzędu 20 % w odniesieniu do jego zużycia w okresie przed zastosowaniem przedmiotowego stopu. Wg. tego materiału, zęby tłoka powinny być wykonane ze stali lecz kryte powłoką. Quote Link to post Share on other sites
krogul Posted June 8, 2008 Report Share Posted June 8, 2008 Odświeżam. Chciałbym spytać któregoś z "wyjadaczy", czy taki TUK firmy JBU (nie jakiś ekstremalny,powiedzmy M100,120) nadałby się do lekkiego upgrade'u M4 Boyi? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.