Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M4a1 FULL METAL boyi - tuning


Recommended Posts

1. Od dłuższego czasu marzy mi się posiadanie m16. Bawiąc się na internecie zauważyłem konwersje na m16 firmy PJ kosztuje ona 99zł.

Czy będzie ona pasowała do korpusu BOYI? Czy jest to kompletny zestaw, który kupuję, wsadzam i jest pięknie ? Dzięki za odpowiedzi.

 

 

2. Mam ochotę wsadzić m140 na aktualnej konfiguracji czyli tłok DF z tytanowymi zębami, zębatki JG III generacji, prowadnica łożyskowana apple, głowica łożyskowana apple.

Oprócz m140 mam zamiar wsadzić jeszcze dyszę JBU, głowice cylindra JBU, łożyska ślizgowe DF i cylinder 0 DF

Czy to wszystko będzie ze sobą współgrało ?

 

Dodam jeszcze, że aktualnie wszystko jest na m120, akumulatorze 12v 7200mAh i full auto do tego stopnia, że jak ludzie słyszą tą giwere jak sieje kompozytem, to słyszę "kto tak napi#$%^la" a mimo to wszystko w bdb stanie.

 

 

P.s. Sokolman kable niskooporowe :) U mnie mam kable głośnikowe 1,5mm2, ledwo weszły, ale są świetne.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 316
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Odkręcenie frontu w AEGu to nie jest problem. Odkręcenie fronta w systemie PTW to jest problem. Nawet samym kluczem + imadło nie dało rady. Dopiero klucz i metrowa rura jako dzwignia dało rade. Klucz do delta ringa leży u sąsiada :)

 

Te zębatki ponoć bez większych problemów wytrzymują m135 elementa, więc z m140 nie powinny mieć większych problemów, przynajmniej jak dla mnie. Jeśli fotka zębatek może Ci pomóc w określeniu przełożenia, to mogę taką wykonać.

 

Problem ze zmieszczeniem m140 w sensie, że zamknięcie GB ?

 

Dzięki za pomoc :)

Link to post
Share on other sites

U mnie przynajmniej stanęło na tym, że przy m130 guardera lepiej było włożyć palec niełożyskowany. Za radą serwisanta. Głowica była z bu CA, palec też CA.

W przełożeniach się specjalnie nie orientuje, ale na normalnych XYT z boyi, które owszem są wytrzymałe, m130 chodziła bardzo niekulturalnie. Rof był, zryw był, podkładkowanie poprawne. Po prostu nieładnie chodziły.

Link to post
Share on other sites

Albo bore up CA, jak pamiętam dodawał on kilka FPS więcej z każdą sprężyną. http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=616

Łożyska w tej emce standartowo masz plastikowe 7mm, radzę wymienić, podniesie wytrzymałość tejże repliki i da większą szybkostrzelność. Łożyska kulkowe powinny dać radę. Podaję te http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=63 ale nie wiem dokłądnie jak się sprawują. Michalll jak są złe, to mnie popraw.

Stockowa sprężyna to m110, ale jest bardzo twarda. Twarda jest, ale mało FPS daje. Radzę wymienić na m110/m120 guardera.

Z luf to systema, deep fire, a z wyższej półki KM head albo Prometheush (jakoś tak sie pisze)

Aha, warto gumkę wymienić :) Czarna systema daje super szczelność w komorze BOYI i b. dobrze podkręca.

 

Michalll odnośnie zębatek JG dostałem od kolegi informacje, że wytrzymają m150 <szok> Na m120 przy wypodkładkowaniu, wyregulowaniu docisku silnika zęatki chodzą cicho jak mysz pod miotłą :) Akumulator 12v 7200mAh. Niedługo wsadze m140, zobaczymy co mi powiedzą na temat tej sprężynki :)

Co do Sprężyny, to się wacham nad Mad Onion, guarderem i G&G.

Mad onion ponoć ma źle oznaczone sprężyny, ale ponoć to się nie tyczy mocnych egzemplarzy. Nie wiem, jak to się ma w rzeczywistości, więc proszę o poradę :)

Link to post
Share on other sites

Nie mówiłeś, że kupowałeś na taiwangun :) To zmienia postać rzeczy :)

Krakmani wymieniają głowicę tłoka i prowadnice, na m120/m130 te elementy są spoko.

 

1 opcja : zestaw NB Systema / DF

2 opcja : zestaw BU CA / Guarder / Systema / DF

3 opcja : zostaw tego chinola w spokoju :)

Edited by zwierzu93
Link to post
Share on other sites

DF ma aluminiowe głowice, sporo głośniejsze od grzybkowych np. Systemy, CA czy guarder. Pytanie tylko po co to wszystko wymieniać (do sokolmana).

 

Zwierzu -> mam łożyska PJ, nic się złego z nimi nie dzieje, nie wiem czy warto płacić więcej. Sprężyny MO mają to do siebie, że na początku są zwykle mocniejsze niż powinny, potem się ubijają i szybko tracą twardość.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Męczy mnie jeden problem.

Ostatnio pozyskałem cichą głowicę cylindra oraz cylinder typu 0. Części te są prawdopodobnie produkcji PJ. Czy do tej głowicy nadaje się głowica tłoka aluminiowa, czy lepiej wymienić na głowice tłoka cichą albo poliwęglanową ?

 

Jutro instaluję frontset SPR + tłumik 20cm.

do tej pory wymieniłem :

-tłok na tłok DF

-głowice tłoka na aluminiową apple + łożyskowanie

-sprężyne na m120

-łożyska kulki

-cylinder 0

-prowadnica łożyskowana apple

-zębatki JG 3 generacja

(na tym zestawie mam średnio 410 fps)

-gumka prometheusza czerwona (jest troche za twarda, ale szczelna)

 

Do tego chcę dokupić :

-m140/150 (która lepsza, oczywiście only single mode)

-dysza uszczelniona ( CA ?)

-lufa matbull 590mm

-poczciwa gumka systema czarna

-ewentualnie głowica tłoka

 

Czy to będzie chodziło, którą sprężynę lepiej zamontować ? Według mojego znajomego, zębtki jg 3 generacji wytrzymają m150 na auto, ale jakoś uwierzyć nie mogę. Która głowica tłoka będzie najlepsza do tego zestawu, aluminiowa, poliwęglanowa czy cicha. Proszę o porady i o ewentualnego linka do produktów, które wart do tego zestawu dokupić. Z góry dzięki.

Link to post
Share on other sites

Zębatki może i wytrzymają, chociaż ryzykownie, ale co z resztą? A szkielet? Silnik? Bateria?

Szczelność dyszy i głowicy cylindra możesz łatwo sprawdzić - jak ucieka powietrze, szukaj innej. Jak nie - po co zmieniać?

Głowica cylindra jest wklęsła - może współpracować z płaską aluminiową głowicą tłoka, ale mimo wszystko lepsza by była grzybkowa.

Link to post
Share on other sites

Szkielet początkowo wzmocnię kawałkiem blachy, powinno (jak dla mnie) wytrzymać. Silnik JG super high speed (jakoś tak) a bateria żelowa 12v 7200mAh / 12v 2,2 mAh, posiadam 2.

 

Szczelność dyszy jest na bardzo kiepskim poziomie, jak dla mnie do wymiany.

Co do głowicy, to masz jakąś propozycję ?

Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak się przedstawia w praktyce szczelność i jakość głowic PJ - jest sporo negatywnych opinii na ich temat i profilaktycznie trzymałem się z daleka. Masz do wyboru albo to i ewentualne dopasowywanie oringa tudzież pewne ryzyko jeśli chodzi o wytrzymałość albo wyłożenie ok 80 zł na markową głowicę - Twój wybór.

Nie wiem jak z płaska będzie przy takiej sprężynie - generalnie do mocniejszych tuningów stosuje się grzybkowe.

Zastanów się też czy opłaca się dociążać układ za te 10 m/s.

Hałasować to będzie jak cholera.

Link to post
Share on other sites

Odnośnie głowicy, to jednak będzie zmieniona. Jeśli chodzi o hałaśliwość, to akurat mi nie przeszkadza. W tym momencie mam bardzo obciążony układ, gdyż mam słabą m120, ale 12v i full auto momentami po 100-150 kulek, daje replice ostro w kośc (przynajmniej tak mi się wydaje), a mimo to wszystko chodzi bezawaryjnie. Stwierdziłem, ze po co męczyć szkielet szybkostrzelnością, skoro można przekształcić to w moc, która wiadomo, zawsze się przydaje. uszczelkę głowicy cylindra wzmocniłem przez położenie cienkiej warstwy teflonu pod nią. szczelność 100% w tym miejscu jest. Dodatkowo liczę się z tym, że po pewnym czasie będę musiał wymienić szkielet, lez nie chcę tego robić od razu.

Masz jakąś sprawdzoną głowicę tłoka i dyszę ?

Link to post
Share on other sites

Jednak stwierdziłem, że lepszym wyborem będzie BU. Który zestaw będzie lepszy Guarder (specshop 179zł) czy CA(taiwangun 169zł), cenowo jest to bez większej różnicy, ale nie wiem jak z jakością.

 

Dodatkowo pod tego bore upa chcę wsadzić preckę madbulla 590mm. Do pełni szczęścia m140 guarder, gumka systemy.

 

Który bore up i co jeszcze przydałoby się wymienić ?

 

Przy następnej wypłacie komora HU, szkielet i prawdopodobnie zębatki wymienię.

 

Udało się zamontowac konwersję SPR/a firmy G&P, ale trzeba było trochę piłować. Wszystko siedzi na swoim miejscu. Żeby schować lufę 590mm mam tłumik z biciami TROYa. Do tego wszystkiego dojdzie na dniach chwyt pistoletowy PJa typ snajperski. Gearbox wytłumiony domowymi sposobami, udało się w 60% wygłuszyć aluminiową głowicę tłoka na m120.

 

P.s. Jak sprawdza się silnik M140 G&P, lepszy będzie od stockowego boyi ? Znalazłem te maleństwo w kartonie z częściami ^^

Link to post
Share on other sites

Jak policzyłeś że to dokładnie 60%? :-o

 

Obojętne który BU - oba są podobnej jakości. Na ich temat zdania są różne, ale ogólnie pozytywne.

 

Ja bym na Twoim miejscu najpierw kupił komorę i lufę i pobawił się w jej stabilizację. Jeżeli nie uda się osiągnąć bardzo dobrej powtarzalności to po prostu szkoda pakować w to dalej kasę.

Link to post
Share on other sites

Witam!

Posiadam M4 Pj/Boyi i chciałbym zwiększyć zasięg tego karabinu. Zmieniłem już:

- precke na Systema 6.40 509mm [schowana w tłumiku]

- gumka hopa na Systemy

- komora hopa na KingArms

Dodam że używam go jako karabin wsparcia, tylko tryb ognia pojedynczego.

W taki wypadku co wymienić żeby zwiększyć zasięg? Zastosować tuning siłowy, tzw. M130/140? Ale czy w tym wypadku GB się nie rozleci?

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...