zwierzu93 Posted December 30, 2008 Report Share Posted December 30, 2008 1. Od dłuższego czasu marzy mi się posiadanie m16. Bawiąc się na internecie zauważyłem konwersje na m16 firmy PJ kosztuje ona 99zł. http://www.taiwangun.com/shop,show,741 Czy będzie ona pasowała do korpusu BOYI? Czy jest to kompletny zestaw, który kupuję, wsadzam i jest pięknie ? Dzięki za odpowiedzi. 2. Mam ochotę wsadzić m140 na aktualnej konfiguracji czyli tłok DF z tytanowymi zębami, zębatki JG III generacji, prowadnica łożyskowana apple, głowica łożyskowana apple. Oprócz m140 mam zamiar wsadzić jeszcze dyszę JBU, głowice cylindra JBU, łożyska ślizgowe DF i cylinder 0 DF Czy to wszystko będzie ze sobą współgrało ? Dodam jeszcze, że aktualnie wszystko jest na m120, akumulatorze 12v 7200mAh i full auto do tego stopnia, że jak ludzie słyszą tą giwere jak sieje kompozytem, to słyszę "kto tak napi#$%^la" a mimo to wszystko w bdb stanie. P.s. Sokolman kable niskooporowe :) U mnie mam kable głośnikowe 1,5mm2, ledwo weszły, ale są świetne. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted December 30, 2008 Report Share Posted December 30, 2008 Będzie pasowało, ale odkręcenie frontu to nie jest prosta sprawa. Dobrze mieć klucz do delta ringa. Z dwoma łożyskowaniami możesz mieć problem ze zmieszczeniem m140. Poza tym powinno pasować. Nie wiem jakie mają przełożenie te zębatki. Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted December 30, 2008 Report Share Posted December 30, 2008 Odkręcenie frontu w AEGu to nie jest problem. Odkręcenie fronta w systemie PTW to jest problem. Nawet samym kluczem + imadło nie dało rady. Dopiero klucz i metrowa rura jako dzwignia dało rade. Klucz do delta ringa leży u sąsiada :) Te zębatki ponoć bez większych problemów wytrzymują m135 elementa, więc z m140 nie powinny mieć większych problemów, przynajmniej jak dla mnie. Jeśli fotka zębatek może Ci pomóc w określeniu przełożenia, to mogę taką wykonać. Problem ze zmieszczeniem m140 w sensie, że zamknięcie GB ? Dzięki za pomoc :) Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted December 30, 2008 Report Share Posted December 30, 2008 U mnie przynajmniej stanęło na tym, że przy m130 guardera lepiej było włożyć palec niełożyskowany. Za radą serwisanta. Głowica była z bu CA, palec też CA. W przełożeniach się specjalnie nie orientuje, ale na normalnych XYT z boyi, które owszem są wytrzymałe, m130 chodziła bardzo niekulturalnie. Rof był, zryw był, podkładkowanie poprawne. Po prostu nieładnie chodziły. Quote Link to post Share on other sites
sokolman Posted January 1, 2009 Report Share Posted January 1, 2009 Mam zamiar wymienić trochę części: cylinder typ 1, gł. tłoka i cylindra, lufę. 1. Czy muszę łożyska wymieniać? (jak tak to na jakie?) 2. Co się opłaca kupić (cena nie gra roli ) - http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=627 - http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=508 - http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=707 Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted January 1, 2009 Report Share Posted January 1, 2009 Zestaw cylindra markowy zamiast takiego kombinowania, np. NB Systemy. Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 Albo bore up CA, jak pamiętam dodawał on kilka FPS więcej z każdą sprężyną. http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=616 Łożyska w tej emce standartowo masz plastikowe 7mm, radzę wymienić, podniesie wytrzymałość tejże repliki i da większą szybkostrzelność. Łożyska kulkowe powinny dać radę. Podaję te http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=63 ale nie wiem dokłądnie jak się sprawują. Michalll jak są złe, to mnie popraw. Stockowa sprężyna to m110, ale jest bardzo twarda. Twarda jest, ale mało FPS daje. Radzę wymienić na m110/m120 guardera. Z luf to systema, deep fire, a z wyższej półki KM head albo Prometheush (jakoś tak sie pisze) Aha, warto gumkę wymienić :) Czarna systema daje super szczelność w komorze BOYI i b. dobrze podkręca. Michalll odnośnie zębatek JG dostałem od kolegi informacje, że wytrzymają m150 <szok> Na m120 przy wypodkładkowaniu, wyregulowaniu docisku silnika zęatki chodzą cicho jak mysz pod miotłą :) Akumulator 12v 7200mAh. Niedługo wsadze m140, zobaczymy co mi powiedzą na temat tej sprężynki :) Co do Sprężyny, to się wacham nad Mad Onion, guarderem i G&G. Mad onion ponoć ma źle oznaczone sprężyny, ale ponoć to się nie tyczy mocnych egzemplarzy. Nie wiem, jak to się ma w rzeczywistości, więc proszę o poradę :) Quote Link to post Share on other sites
sokolman Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 (edited) taiwan wymienia na "wzmocnione łożyska kulowe 7mm", mam m120, mam hu guardera czarna dzieki Edited January 2, 2009 by sokolman Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 (edited) Nie mówiłeś, że kupowałeś na taiwangun :) To zmienia postać rzeczy :) Krakmani wymieniają głowicę tłoka i prowadnice, na m120/m130 te elementy są spoko. 1 opcja : zestaw NB Systema / DF 2 opcja : zestaw BU CA / Guarder / Systema / DF 3 opcja : zostaw tego chinola w spokoju :) Edited January 2, 2009 by zwierzu93 Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 DF ma aluminiowe głowice, sporo głośniejsze od grzybkowych np. Systemy, CA czy guarder. Pytanie tylko po co to wszystko wymieniać (do sokolmana). Zwierzu -> mam łożyska PJ, nic się złego z nimi nie dzieje, nie wiem czy warto płacić więcej. Sprężyny MO mają to do siebie, że na początku są zwykle mocniejsze niż powinny, potem się ubijają i szybko tracą twardość. Quote Link to post Share on other sites
sokolman Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 (edited) Chce wyciszyć replikę i wydłużyć trwałość części. wezmę: http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=99 http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=627 za dużo kasy nie mam Edited January 2, 2009 by sokolman Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 Lepszy efekt będzie jak normalną słabszą sprężynę włożysz, np. m110 jakieś niedrogie. Jak same głowice wymienisz będziesz miał problem z dyszą. Zresztą ten zestaw który chcesz kupić kosztuje 195 zł razem, a masz kompletne zestawy z dyszą i tłokiem na dodatek za 200 zł: http://www.wmasg.pl/komis.php?oferta=29097 Quote Link to post Share on other sites
sokolman Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 to jaką dysze wstawić nie chce mieć BU. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 Sorry, złego linka wkleiłem, chodzi o to: http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=602 Dysza musi być taka żeby pasowała. Do głowicy systemy pasować będzie na pewno dysza systemy... Quote Link to post Share on other sites
sokolman Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 ta będzie pasowała do mojej repliki? http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=109 Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 Tak. Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 Męczy mnie jeden problem. Ostatnio pozyskałem cichą głowicę cylindra oraz cylinder typu 0. Części te są prawdopodobnie produkcji PJ. Czy do tej głowicy nadaje się głowica tłoka aluminiowa, czy lepiej wymienić na głowice tłoka cichą albo poliwęglanową ? Jutro instaluję frontset SPR + tłumik 20cm. do tej pory wymieniłem : -tłok na tłok DF -głowice tłoka na aluminiową apple + łożyskowanie -sprężyne na m120 -łożyska kulki -cylinder 0 -prowadnica łożyskowana apple -zębatki JG 3 generacja (na tym zestawie mam średnio 410 fps) -gumka prometheusza czerwona (jest troche za twarda, ale szczelna) Do tego chcę dokupić : -m140/150 (która lepsza, oczywiście only single mode) -dysza uszczelniona ( CA ?) -lufa matbull 590mm -poczciwa gumka systema czarna -ewentualnie głowica tłoka Czy to będzie chodziło, którą sprężynę lepiej zamontować ? Według mojego znajomego, zębtki jg 3 generacji wytrzymają m150 na auto, ale jakoś uwierzyć nie mogę. Która głowica tłoka będzie najlepsza do tego zestawu, aluminiowa, poliwęglanowa czy cicha. Proszę o porady i o ewentualnego linka do produktów, które wart do tego zestawu dokupić. Z góry dzięki. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted January 17, 2009 Report Share Posted January 17, 2009 Zębatki może i wytrzymają, chociaż ryzykownie, ale co z resztą? A szkielet? Silnik? Bateria? Szczelność dyszy i głowicy cylindra możesz łatwo sprawdzić - jak ucieka powietrze, szukaj innej. Jak nie - po co zmieniać? Głowica cylindra jest wklęsła - może współpracować z płaską aluminiową głowicą tłoka, ale mimo wszystko lepsza by była grzybkowa. Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted January 17, 2009 Report Share Posted January 17, 2009 Szkielet początkowo wzmocnię kawałkiem blachy, powinno (jak dla mnie) wytrzymać. Silnik JG super high speed (jakoś tak) a bateria żelowa 12v 7200mAh / 12v 2,2 mAh, posiadam 2. Szczelność dyszy jest na bardzo kiepskim poziomie, jak dla mnie do wymiany. Co do głowicy, to masz jakąś propozycję ? Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted January 17, 2009 Report Share Posted January 17, 2009 Nie wiem jak się przedstawia w praktyce szczelność i jakość głowic PJ - jest sporo negatywnych opinii na ich temat i profilaktycznie trzymałem się z daleka. Masz do wyboru albo to i ewentualne dopasowywanie oringa tudzież pewne ryzyko jeśli chodzi o wytrzymałość albo wyłożenie ok 80 zł na markową głowicę - Twój wybór. Nie wiem jak z płaska będzie przy takiej sprężynie - generalnie do mocniejszych tuningów stosuje się grzybkowe. Zastanów się też czy opłaca się dociążać układ za te 10 m/s. Hałasować to będzie jak cholera. Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted January 17, 2009 Report Share Posted January 17, 2009 Odnośnie głowicy, to jednak będzie zmieniona. Jeśli chodzi o hałaśliwość, to akurat mi nie przeszkadza. W tym momencie mam bardzo obciążony układ, gdyż mam słabą m120, ale 12v i full auto momentami po 100-150 kulek, daje replice ostro w kośc (przynajmniej tak mi się wydaje), a mimo to wszystko chodzi bezawaryjnie. Stwierdziłem, ze po co męczyć szkielet szybkostrzelnością, skoro można przekształcić to w moc, która wiadomo, zawsze się przydaje. uszczelkę głowicy cylindra wzmocniłem przez położenie cienkiej warstwy teflonu pod nią. szczelność 100% w tym miejscu jest. Dodatkowo liczę się z tym, że po pewnym czasie będę musiał wymienić szkielet, lez nie chcę tego robić od razu. Masz jakąś sprawdzoną głowicę tłoka i dyszę ? Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted January 17, 2009 Report Share Posted January 17, 2009 Z grzybkowych nie ma dużego bardzo wyboru - Systema najpewniejsza. Obecnie mam bu CA i na m130 na auto nie było problemu. 470 fps, GB i zębatki stockowe boyi, łożyska kulkowe, tłok stockowy g&p. Włożyłem z powrotem m120 bo za głośno było. Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted January 22, 2009 Report Share Posted January 22, 2009 Jednak stwierdziłem, że lepszym wyborem będzie BU. Który zestaw będzie lepszy Guarder (specshop 179zł) czy CA(taiwangun 169zł), cenowo jest to bez większej różnicy, ale nie wiem jak z jakością. Dodatkowo pod tego bore upa chcę wsadzić preckę madbulla 590mm. Do pełni szczęścia m140 guarder, gumka systemy. Który bore up i co jeszcze przydałoby się wymienić ? Przy następnej wypłacie komora HU, szkielet i prawdopodobnie zębatki wymienię. Udało się zamontowac konwersję SPR/a firmy G&P, ale trzeba było trochę piłować. Wszystko siedzi na swoim miejscu. Żeby schować lufę 590mm mam tłumik z biciami TROYa. Do tego wszystkiego dojdzie na dniach chwyt pistoletowy PJa typ snajperski. Gearbox wytłumiony domowymi sposobami, udało się w 60% wygłuszyć aluminiową głowicę tłoka na m120. P.s. Jak sprawdza się silnik M140 G&P, lepszy będzie od stockowego boyi ? Znalazłem te maleństwo w kartonie z częściami ^^ Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted January 22, 2009 Report Share Posted January 22, 2009 Jak policzyłeś że to dokładnie 60%? :-o Obojętne który BU - oba są podobnej jakości. Na ich temat zdania są różne, ale ogólnie pozytywne. Ja bym na Twoim miejscu najpierw kupił komorę i lufę i pobawił się w jej stabilizację. Jeżeli nie uda się osiągnąć bardzo dobrej powtarzalności to po prostu szkoda pakować w to dalej kasę. Quote Link to post Share on other sites
Matyss Posted January 27, 2009 Report Share Posted January 27, 2009 Witam! Posiadam M4 Pj/Boyi i chciałbym zwiększyć zasięg tego karabinu. Zmieniłem już: - precke na Systema 6.40 509mm [schowana w tłumiku] - gumka hopa na Systemy - komora hopa na KingArms Dodam że używam go jako karabin wsparcia, tylko tryb ognia pojedynczego. W taki wypadku co wymienić żeby zwiększyć zasięg? Zastosować tuning siłowy, tzw. M130/140? Ale czy w tym wypadku GB się nie rozleci? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.