Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problem z baterią Sanyo RC


Recommended Posts

A więc...

 

Gun to SAR Taktik Rifle II CA, od początku mam w nim MechaBox Systemy M150, od początku chodził na baterii 9,6V Sanyo RC 3300mAh Ni-MH. Miało to 500-525 fps.

 

Teraz miałem awarię, m.in. zmieliło mi tłok (oryginalny), zmieniłem na HARD PISTON Prometheusa, żeby uniknąć problemów w przyszłości, oryginalna sprężyna też już była nieco wyruchana, dlatego postanowiłem zmienić z Systemowej (oryginalnej) M150 (która dawała już tylko 460fps zamiast 510) na SP150 Guardera, żeby moc była porównywalna do tej po tuningu (ASG Shop wymierzył ją na 515-525 fps).

 

Wszystko cacy cacy, sformatowałem baterię (rozładowana od zera, potem naładowana prądem 1000mAh). Zapinam batkę, maga, 10 kulek i zima, silnik nie potrafi uciągnąć baterii (silnik to stock CA). ASG Shop testował karabin na baterii 12V więc u nich wszystko musiało grać.

 

Nie wiem teraz co zrobić, ASG Shop doradza, żeby przeformatować baterię parę razy i spróbować jeszcze raz. Ale moje pytanie, co dalej, jeśli okaże się że bateria padła (albo po prostu z TĄ sprężyną i silnikiem już nie daje rady) to co dalej, czy lepiej byłoby kupić silnik (a jeśli tak to jaki - Wiem, że MAGNUM najlepszy, ale może coś innego?) czy lepiej wymienić baterię (i tu kolejny problem ta moja RC 9.6V wchodzi do kolby na wcisk i sądze, że szanse na wsadzenie tam czegokolwiek większego graniczą z niemożliwością).

 

Liczę na wszystkie rzeczowe odpowiedzi, rady itd. :)

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Silnik na Guarder'a (189zł): http://asgshop.pl/produkt.php?id=1992

lub MAGNUM (289zł): http://asgshop.pl/produkt.php?id=1357

Przy tych silnikach nie będzie takiego problemu...

Konwencjonalne silniki na magnesy zwykłe są słabsze i tracą moc przy dużym napięciu co szybko je niszczy, w silnikach z magnesami neodymowi się tak nie dziej bo w nich wystarczy tylko 9,6V do sprawnego działania (pociągnie wszystko)

Jeżeli chcesz wymieniać baterie to tylko pokrowiec na kolbie, uważam jednak że lepiej jest zainwestować w lepszy silnik, niż katować CA na wyższym napięciu, bo prędzej czy później i tak padnie.. :)

Link to post
Share on other sites

Jeżeli chcesz wymieniać baterie to tylko pokrowiec na kolbie, uważam jednak że lepiej jest zainwestować w lepszy silnik, niż katować CA na wyższym napięciu, bo prędzej czy później i tak padnie.. :)

 

W zasadzie to dobrze gadasz, bo koszt podobny...

 

Dziwi mnie tylko fakt, z M150 Systemy wszystko hulało, nawet ROF był zadowalający, a z SP150 Guardera dającą podobną moc - nic z tego :/

Link to post
Share on other sites

Spotkałem się z podobnym problemem w pewnym M15 CA.

W gearboxie spręzyna M130 MO, zębatki STU Systemy... i standardowy silnik CA.

Akumulator 9,6V 3600mAh Sanyo RC nie dawał rady tego ruszyć. Jeden strzał, a potem nic.

 

Włożyłem tam silnik ICSa Turbo3000 i problem zniknął.

Link to post
Share on other sites

wszystko to przez silniki CA sa dobre ale do pewnej mocy i do pewnego czasu. moj padl po 4 latach jak zmienilem sprezyne na sp120s. spadl rof i bateria do naciagniecia zestawu byla potrzebna mocna :/ zainwestuj w systeme magnum naprawde dobry i mocny silnik. tylko pamietaj ze od czasu do czasu trzeba go wyczyscic.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Odpowiadam ku potomności :)

 

A więc przeformatowałem baterię bodajże 5 czy 6 razy i teraz śmiga, ASG Shop twierdzi, że to może być spowodowane faktem, że ogniwa są już stare (kupowane na WGC).

 

Pozdrawiam

 

A teraz jeszcze ciekawszy update :)

 

Okazało się, że to nie wina baterii (Testowałem ją w innych replikach ze sprężynami M120, M130 i M150), lecz stockowego silnika CA, który po prostu ciężko daje sobie radę z tak mocną sprężyną (a kiedy wymieniłem na nową sprężynę te niedomagania się zwiększyły). Także wymieniam silnik na ITU Guardera :)

Link to post
Share on other sites

Ja mam podobny problem.

Gdy mam M120 guardera gun śmiga aż miło,

ale kiedy wsadzam M130 z DeepFire odda kilka strzałów i tłok zostaje w tylnym położeniu. Kable wraz z płytką selektora się strasznie grzeją.( na M120 nic takiego nie ma miejsca)

Mam zębatki STU(shimming robiony przez ASGSHOP), silnik systema STU (ma ok 1,5 roku), batka 9,6 3600 SANYO RC + borek i łożyskowana prowadnica. Co może być tego przyczyną?

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Mów głośniej bo mi szumi!! ;)

 

Tak mówię o czyszczeniu w środku, w silniku zbiera się dużo syfu po pewnym czasie. Wymyć magnesy i uzwojenia w np. oleju sylikonowym szmatką i Acetonem technicznym w miejsce gdzie szczutki dotykają trzpienia silnika. Szczotki sie nie brudzą ponieważ się ścierają (bardzo powoli ale się ścierają). Uważam że powinno się czyścić silnik tak raz na rok może częściej.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...