michalll Posted October 28, 2007 Report Share Posted October 28, 2007 (edited) Team się zbroi, ludzie mają coraz mocniejszy sprzęt no i stock przestaje powoli wystarczać - najwyższy czas, by założyć mocniejszą sprężynę. Problem w tym, że kasiory niestety nie wystarczy na wymianę całego wnętrza gb, co sugerują serwisanci. - Jakie modyfikacją będą konieczne, aby sprzęt chodził prawidłowo na mocniejszej sprężynie? - Czego należy się wystrzegać, by uniknąć szybkiego zniszczenia nie zmienionych jeszcze, stockowych elementów? - Jaka wreszcie konfiguracja będzie opytymalna dla osiągniecia ok. 400 fps? Konkretnie: moja replika to m15 BE, gb v2 zmodyfikowana (oznacza to, że wymiana gb nie wchodzi w grę :( ). Zębatki XYT. Jak do tej pory wymieniłem lufę na precyzyjną systemę 509 mm, komorę hop-up na metalową src no i gumkę na silikon guardera. Do tego jest jeszcze 9,6v Sanyo large, napięcie takie jak w baterii stockowej, ale ROF teraz jest zabójczy - aż boję się strzelać serią, więc głównie semi. Na tej konfiguracji osiąga ok. 350 fps. Ma więc 25 fps więcej niż w chwili zakupu, jednak nie wydaje mi się, żeby zasięg wzrósł :(. Moim pomysłem na początek jest założenie: - sprężyny m110 MO - łożyskowanej prowadnicy CA - łożysk stalowych ślizgowych - cylindra typ 0 src (obecnie jesty typ 1). Co o tym sądzicie? Edited October 28, 2007 by michalll Quote Link to post Share on other sites
glasowigian Posted October 28, 2007 Report Share Posted October 28, 2007 "gratulacje" pierdzielenia mocniejszej baterii....zacznij szykowac kase na nowy motor,bo obecny zjara ci sie szybciej niz powinien.watpie abys mial motor na 9,6V(firmowe to standard 8,4V). zreszta czego sie spodziewales po zwiekszeniu predkosci o dodatkowe 8,25 m/s?? co do modyfikacjo:wszystko masz w prodnikach/postach ktore sa na forum.wystarczy zadac sobie odpowiednie pytanie a potem poszucac odpowiedzi na nurtujace pytanie. tak wiec jeszcze raz-wszelakie info. sa w poradnikach. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted October 28, 2007 Report Share Posted October 28, 2007 "gratulacje" pierdzielenia mocniejszej baterii....zacznij szykowac kase na nowy motor,bo obecny zjara ci sie szybciej niz powinien.watpie abys mial motor na 9,6V(firmowe to standard 8,4V). Co? :roll: Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted October 28, 2007 Author Report Share Posted October 28, 2007 Dziękuje, glasgowigian, za wiele wnoszącą odpowiedź :roll: Tak jak pisałem, w stocku jest bateria 9,6v, poza tym baterię kupowałem pod kątem przyszłego tunningu, a więc i mocniejszej sprężyny. Nie ma chyba sensu wybieranie baterii do stockowego gb, skoro i tak zaraz okaże się za słaba, prawda? Wkładanie preclufy nie miało na celu zwiększenia zasięgu, tylko celności - tego się spodziewałem i to jest. Nie spodziewałem się natomiast takiego wzrostu prędkości wylotowej i to mnie raczej zaskczyło, nie zaś brak wzrostu zasięgu. Zadałem konretne pytanie o konsekwencje włożenia pewnych częsci do gb, nie zaś jak używać opcji "szukaj". Uwierz mi, przejrzałem forum zanim zadałem pytanie... Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted October 28, 2007 Report Share Posted October 28, 2007 (edited) To po kolei czyli chaotycznie: -sprężyna m110 to cacy pomysł, ale nie MadOnion. Niech to będzie coś o te 20 zeta droższego a lepszego i takiego jak jest napisane. Np Guarder czy choćby G&G. -prowadnica łożyskowana jeszcze nikomu (niemal) nie zaszkodziła. -cylinder typ 0 już przy lufie długości 363 mm daje widoczne gołym okiem rezultaty, z tego co kojarzę twój karabin ma dłuższą. Wniosek nasuwa się sam. -łozyska wpakuj kulkowe zamiast ślizgowych. Przy takiej sprężynie nic im nie bedzie a batka lepiej będzie trzymać bo będą mniejsze opory kręcenia zębatkami. No i nie stracisz prawie wcale ROFu. Cylinder jeśli będziesz mógł to wrzuć CA zamiast SRC. Z tego co pamiętam SRC ma wewn. powierzchnię czymś pokrywaną a pokrycia w tanich markach lepiej unikać, szybko zlezie. Lepiej kupić zwykły mosiądz CA, dłużej i skuteczniej posłuży. W m120 już się nie pchaj, jeśli nie masz opcji wymiany GB. Dodaj do tego dyszę uszczelnioną i będzie znów parę fps do przodu. Jakbyś miał możliwość wymiany głowicy tłoka (ale zanim kupisz to sprawdź czy ta co już masz, nie jest przypadkiem wystarczająco szczelna z tym cylindrem, który kupisz), na jakąś lepiej uszczelniającą się z twoim przyszłym cylidrem to też nie byłoby głupio, ale to już jeśli chcesz wyciągać jak największą wydajność z układu. Z doświadczenia powiem Ci, że lepiej iść w wydajność na słabszej sprężynie niż w mocniejszą sprężynę. Mozna nawet półtora stopnia sprężyny przeskoczyć (tylko, że z reguły udaje się o jeden przeskoczyć jak dobrze się uszczelni układ), ale to udaje się tylo wyjątkowym magikom:D. Ja, u siebie, na m130 nie widzę kulek 0,25 przez pierwsze x metrów:D. Inna rzecz, że ogólnie dość mało widzę... Myślę, że odrobinę Ci pomogłem... Edited October 28, 2007 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted October 28, 2007 Author Report Share Posted October 28, 2007 Sporo wątpliwości rozwiałeś, thx! Cylinder chyba jednak założę ten src, to będzie zapewne prowizorka, dopóki nie dopasuję jakiegoś bore-up'a. No, chyba że będą w serwisie Krakmanów taki cylinder CA... Bore-up powinien dać właśnie większą wydajność na słabszej sprężynie, nie obciążając jednocześnie gb - tylko czy nie będzie jakiś problemów z dopasowaniem w chińskim gb? Quote Link to post Share on other sites
temohab Posted October 28, 2007 Report Share Posted October 28, 2007 Jak do tej pory wymieniłem (...)Do tego jest jeszcze 9,6v Sanyo large, napięcie takie jak w baterii stockowej, "gratulacje" pierdzielenia mocniejszej baterii....zacznij szykowac kase na nowy motor,bo obecny zjara ci sie szybciej niz powinien.watpie abys mial motor na 9,6V(firmowe to standard 8,4V). A Krakman na to: W zestawie znajduje się bateria(9,6V 1200mAh) White, czyżbyś lepiej wiedział od Krakmana co do czego pasuje? No tak, bankowo Krakman lubi wymieniać spalone silniki w sprzedawanych przez siebie replikach :P michalll: po zmianie sprężyny ROF spadnie i nie będzie już takiego strachu o replikę, Łożyska jak mówił poldeck daj kulkowe chyba że planujesz dalszy tuning. Co zaś się tyczy GB i pasującego BU to najlepiej zapytać telefonicznie Krakmana, chłopaki chętnie udzielają informacji. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 9, 2007 Report Share Posted November 9, 2007 Praktycznie wszystkie silniki pracujace w aegach (nie liczymy tanich i plastikowych GB) sa na 12 V. Upgrade silnika to w wiekszosci wypadkow zmiana na mocniejsze, wysokoborotowe. Bateria 8.4 V w stocku to kwestia oszczedzenia zebatek i mniejszego obciazenia silnika. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.