python Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 (edited) Zasady z www.warrior.pl które poniekąd były/są matką zasad używanych w kilku miejscach Polski. Po długich dyskusjach i wielu próbach mam przyjemność zaprosić do korzystania z naszego systemu milsimowego dostosowanego do używania replik asg. Autorami są w większości użytkownicy forum warrior.pl Zasady CCS Edited December 27, 2007 by thor_ Link to post Share on other sites
thor_ Posted December 27, 2007 Report Share Posted December 27, 2007 Poniżej zasady jakie ustaliliśmy jakiś czas temu regulujące "świat" milsimów w naszym "otoczeniu" (trójmiasto). Nie są to "sztywne" zasady często sa modyfikowane w jakimś tam zakresie w zależnosci od potrzeb wynikających ze specyfiki pewnych scenariuszy. W każdym razie to baza do jakiejś tam unifikacji. Powstały można powiedzieć w kooperacji z "wariatami" z portalu www.warrior.pl gdzie toczyła i toczyć się pewnie jeszcze bedzie długo dyskusja nad poprawa i modyfikacjami zasad. My uznaliśmy że to co jest wystarczy do organizacji milsimów a elementy które decydujemy się zmieniać podajemy przy okazji scenariusza jako wynikające z tegoż. Jedyną sprawą która wymaga opracowania i dopracowania jest kwestia użycia pojazdów (samochodów) prace nad tym trwają i zaczyna być widać "światełko na końcu tunelu" ;) Zapraszam do zapoznania się. Jeżeli będą odpowiadały większości to może kiedyś urosną do rangi "ogólnopolskich" czy "WMASGowych" :mrgreen: W każdym razie zapraszam do dyskusji nad zasadami o ile będzie tego wymagała jakaś kwestia w poniższym temacie. Zapraszam. ZASADY OPRACOWANE NA POTRZEBY POMORSKICH MILSIMÓW CCS-P Kompendium dla gier typu MilSim w warunkach ASG Art. 1 Zranienie §1. Gry typu MilSim CCS-P oparte są o system kart ran. Przewidziane są cztery typy kart ran: Rana Lekka [RL], Rana Ciężka [RC], Wyłączony z Walki [WZW] oraz Wyłączony z Walki [KIA]. Karty decydują skutkach zranienia. Zranienie może być wynikiem postrzału, wybuchu granatu, eksplozji rakiety itp. Karty zostaną zapewnione przez organizatora gry, chyba, że postanowi inaczej. Obowiązkiem organizatora jest oznaczenie kart w celu uniemożliwienia podmienienia ich przez uczestników gry. §2. Z danej puli kart drogą losowania gracz otrzymuje jedną zapieczętowaną. Pozostałe karty losuje medyk. Medyk winien posiadać minimum dwie karty na jednego członka swojego zespołu. §3. Wskutek trafienia gracz zobowiązany jest do położenia się na ziemi w sposób jednoznacznie uniemożliwiający korzystanie z „broni”, oznaczenia czerwonym materiałem w widocznym miejscu lub latarką w grach nocnych, odpieczętowania karty ran w celu zapoznania się z jej treścią. §4. Po odpieczętowaniu jednej z kart RL, albo RC, albo WZW gracz postępuje zgodnie z instrukcją zawartą na karcie. §5. W przypadku wylosowania kart RL albo RC, po opatrzeniu gracz pobiera nową kartę od medyka, zwracając mu zużytą. Medyk odnotowuje czas, miejsce oraz uczestnika tego zdarzenia. W przedziale czasowym od użycia karty do otrzymania nowej, każde kolejne trafienie automatycznie oznacza WZW. Art. 2 Medycy §1. Medykiem CCS-P mogą być tylko i wyłącznie osoby z ukończonym kursem pierwszej pomocy, WOPR, GOPR, lekarz z wykształcenia, ratownik medyczny oraz inne osoby będące w stanie poświadczyć swoje umiejętności. §2. Medyk CCS-P winien posiadać nadwyżkowe, zapieczętowane karty ran dla swojego zespołu w liczbie 2 sztuk na jednego członka zespołu. Art. 3 Ochrony balistyczne §1. Ochronę balistyczną stanowi zestaw hełm + kamizelka. Wymagania dla hełmów: kevlarowy bądź stalowy. Wymagania dla kamizelek: minimum 4 kg masy własnej albo oryginał minimum klasy III wg normy NIJ. §2. O skuteczności ochrony balistycznej decyduje dodatkowe oznaczenie na kartach ran, przeznaczone tylko dla użytkowników ochron balistycznych. Oznaczenie informuje, czy ochrona okazała się skuteczna czy nie w konkretnym przypadku trafienia. Art. 4 Broń §1. W grach typu MilSim CCS-P bronią są wszelkiego rodzaju repliki broni palnej, miotające kulkami BB, granaty odłamkowe, moździerze, miny lądowe oraz wyrzutnie rakiet. Dopuszcza się możliwość użycia gumowych noży. §3. Na potrzeby gier typu MilSim CCS-P broń BB dzielimy na trzy grupy: broń boczna, broń długa, broń wsparcia. Środkową, najobszerniejszą grupę reprezentują wszelkie repliki pistoletów maszynowych, karabinków i karabinów. Bronią wsparcia mogą być tylko i wyłącznie repliki rzeczywistej broni wsparcia. Art. 5 Amunicja BB i magazynki §1 . Dozwolone jest używanie realcapów oraz lowcapów, jednak w obydwu przypadkach zawierających tyle sztuk amunicji BB, ile ostry odpowiednik zawiera nabojów. §2. Dopuszcza się możliwość użycia innego rodzaju magazynków w przypadku broni wsparcia – jednak nie przekraczając rzeczywistej liczby sztuk amunicji w broni ostrej. §3. System CCS-P zakłada następujące limity amunicji przypadającej na jednego gracza: A. Broń boczna – amunicja do broni krótkiej może być przenoszona tylko i wyłącznie w magazynkach. Każdy gracz ma prawo przenosić dowolną ilość takich magazynków. B. Broń główna – dopuszcza się dowolną ilość pełnych magazynków oraz 300 sztuk luzem w oporządzeniu C. Broń wsparcia - 1200 sztuk amunicji BB luźno zapakowanej raz dowolna liczba magazynków typu realcap Link to post Share on other sites
lup Posted December 27, 2007 Report Share Posted December 27, 2007 Thorzasty, może uzupełnij jeszcze powyższe o linka do kart. No patrz zapomniałem zamknąć i już się jakiś spamer władował :mrgreen: Link do kart CCS "pomorskich" vel "Foki": http://asg.strona.pl/Karty_CCS-P_1stronne.gif Link to post Share on other sites
python Posted September 28, 2008 Author Report Share Posted September 28, 2008 Z przyjemnością zawiadamiam, że powstała czwarta wersja zasad CCS. Najnowsza edycja rozwiązuje większość odkrytych w ciągu ostatniego roku "bugów", wprowadza także kilka usprawnień postulowanych przez wielu graczy: kartę KIA, grywalny i realistyczny knife-kill, zasady niszczenia obiektów. Zmieniły się "opisy" odniesionych ran, dzięki czemu przepisy (i karty ran) są bardziej intuicyjne. Ze względu na to że obecne RL i obecne RC są (pd pewnym względem) nieco lżejsze niż dotychczasowe, zmieniliśmy stosunek kart RL i RC w talii (obecnie 3RL i 4RC zamiast 4RL i 3RC). Obecne "rany" zadane przez miny i ostrzał pojazdów lepiej korespondują z opancerzeniem pojazdów i osłonami indywidualnymi. Za redakcję odpowiadają Wokash, Yarlan i ja. DO POBRANIA: http://rapidshare.com/files/148830217/CCS_L3A0.rar.html oczywiście zapraszam na nasze mazowieckie forum: www.warrior.pl/forum. Link to post Share on other sites
Recommended Posts