MAJOR762 Posted January 11, 2008 Report Share Posted January 11, 2008 Maxavelli---> jestem na 90% pewny że to błąd. Po pierwsze patrząc po sklepach typu Batimex nawet szajskie ogniwa Forever mają rezystancję wewnętrzną w miliomach, po 2 przy takim oporze wewnętrznym przy napięciu które dają te ogniwa prąd płynąłby w miliampreach czyli tak jak pisałem nie ruszyłoby to silniczka od walkmana a co dopiero silnik od AEG napędzający potężne sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted January 11, 2008 Report Share Posted January 11, 2008 Major - Sorki, masz rację. W każdej dokumentacji ogniw (byle jakich) opór podawany jest w miliohmah... Mojopl - Ogniwa SANYO dzielą się na RC, Cadnica powyżej 1800mAh i Cadnica 1700mAh i poniżej (czyli na 3 grupy). Pomiędzy cadnica 1700 a 1800 jest kolosalna różnica!!! Te o poj. 1800 i powyżej są o wiele wydajniejsze (opór ~6-7 mOhm), więc już nie uogólniaj i nie pisz "Sanyo RC - ok, Sanyo pozostałe - złe". Myślę, że Poldeckowi ten "większy rof" dawały właśnie ogniwa 1800 lub powyżej. menel - Staary co dy gadasz!? Sanyo RC i 30 amperów... BREEEDNIEEE... :D Ty chyba nie rozróżniasz chwilowego (impulsowego) poboru prądu, a poboru z angielska ładnie zwanego "discharge". Pakiety RC Sanyo spokojnie dadzą te 70A impulsowego prądu (NiMH + 4mOhm oporu...). Nie wiesz co mówisz, ale oczywiście masz rację co do tego, że SAFT i PANASONIC są dobrymi ogniwami. Jako ciekawostkę powiem jeszcze, że KAN-y 3300mAh spokojnie dadzą 80A imp. prądu. Aha - jeszcze jedno - nasze repliki raczej nie przekraczają nawet 25A poboru, więc wyluzuj. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 11, 2008 Report Share Posted January 11, 2008 Ja ten wyższy rof miałem na KR1700AU. Tego jestem Pewien. Może porównywany intellect był kopniety jakiś ale tego co piszę jestem pewien. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted January 11, 2008 Report Share Posted January 11, 2008 Upewniłem się na pewnym forum i zgadza się, moje przypuszczenia okazały się słuszne. 100% że ASGShop robi błąd w opisach. Gdyby rezystancja wewnętrzna ogniwa była 17 Ohm to pojedyncze ogniwa dawałoby prąd rzędu 70 miliamper czyli 0,07 ampera. Czyli nijak to się ma do realnych danych na temat wydajności prądowej ogniw. Ale koniec offtopu na temat ogniw, oporów wewnętrznych i wydajności bo to nie o tym temat. Quote Link to post Share on other sites
mojopl Posted January 11, 2008 Report Share Posted January 11, 2008 Teraz zauważyłem, że ten temat to Tuning 460fps :D Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted January 11, 2008 Report Share Posted January 11, 2008 To się lepiej nie przyznawaj ;) Quote Link to post Share on other sites
MONKeyman Posted January 12, 2008 Report Share Posted January 12, 2008 Podłączę się pod temat. W swoim M4A1 G&P (stara wersja - kable jak w chińczykach, silnik TM, lufa 6.04), chciałbym osiągnąć ok. 450fps. Na razie mam wymieniony zestaw cylindra na bore-up Systemy (plus M120), ale chcę wymienić sprężyne na M135 Prometheusa, zębatki na Torque Up Systemy i planowałem zmienić tłok na systemowski czerwony poliwęglanowy. Przeczytałem jednak, że tłok ten nie jest rewelacyjny i moje pytanie brzmi więc tak: czy w ogóle opłaca się wymieniać stockowy tłok G&P (ASGshop w tuningu do 450 niby nie wymienia, ale znowuż nie wiem czy w starszych G&P jest ten sam tłok), a jeżeli już wymieniać to który tłok będzie w sam raz dla M135? Z góry dzięki za odpowiedzi. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted January 12, 2008 Report Share Posted January 12, 2008 Tłoki w G&P są bardzo dobre, a to że montowane są w stockach wcale nie znaczy, że są "stockowo wytrzymałe"*. Ja na twoim miejscu poczekałbym aż tłok padnie (bo na auto każdy padnie na M135 po pewnym czasie) i potem kupiłbym DeepFire z tytanowymi zębami. Pamiętaj, że prometheus robi nieco słabsze sprężyny niż np. guarder. *Miałem tu na myśli wytrzymałość tłoków CA żółtych. Quote Link to post Share on other sites
kerth Posted January 12, 2008 Report Share Posted January 12, 2008 Tak się przyczepię trochę. Co z resztą części? Mam na myśli G&P stockowe: - dyszę - popychacz dyszy - łożyska Quote Link to post Share on other sites
mojopl Posted January 12, 2008 Report Share Posted January 12, 2008 (edited) Łożyska- cud miód, kuleczki, 6mm i chyba jedno 7mm. Popychacz- w WGCcustom jest wymieniany podobno na wytrzymalszy i nie mam do niego zastrzeżeń. Dysza- metalowa, generalnie widać, że pasuje do komory G&P. Tłoki- każdy tłok pada i później wypada przy lżejszych tuningach alu wstawić. Głowica tłoka- dużego zadania nie ma, jedyne co można w tym wypadku ulepszyć to albo ciche albo łożyskowane. Cylinder- typ 0, nawet przy krótkich lufach :) Głowica cylindra- szczelna. Sprężyna- normalna m100, uzwojenia równomierne. Komora- shit happens, prawie odrazu strzela obejma lufy, ruletka ( u mnie dobrze kręci) Gumka- odrazu do wymiany, nadaje się podobno do bardzo mocnych tuningów. Lufa- niewielka różnica pomiędzy Systemą, a stockiem (300mm lufa test) GB- o to się akurat nie należy obawiać :) Silniczek- m120 hi speed (ale słysze, że różne wstawiają) Zębatka osi silnika- jedna z lepszych na rynku a mimo to ją zmieliłem przez złą regulacje Zębatki- bardzo dobre, silnikowa zjechała zębatke osi silnika nie pozostawiając po sobie śladów Czy czegoś nie ująłem? Między WGC custom, a G&P nie ma prawie wogle różnicy. Edited January 12, 2008 by mojopl Quote Link to post Share on other sites
Loniu Posted January 13, 2008 Report Share Posted January 13, 2008 Dysza- metalowa, generalnie widać, że pasuje do komory G&P. Czyli jak wymienię komorę HU to dyszę też trzeba nową kupić? Quote Link to post Share on other sites
MONKeyman Posted January 13, 2008 Report Share Posted January 13, 2008 (edited) Czyli jak wymienię komorę HU to dyszę też trzeba nową kupić? Jak wymieniłem stockową komorę na Systemy, na niektórych kulkach zdarzały mi sie podwójne strzały. Niedawno wymieniłem zestaw cylindra na Bore Systemy (z dyszą tej firmy) i na tych samych kulkach nie mam już tego problemu. W skrócie: nie musisz, ale lepszy efekt będzie, jak wymienisz. PS: Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy różnica miedzy zębatkami STU CA i Systemy jest na tyle duża, żeby dopłacać te kilkadziesiąt zł (chodzi o ponoć lepszy dźwięk działania tych drugich)? Edited January 13, 2008 by MONKeyman Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 13, 2008 Report Share Posted January 13, 2008 Systema jest dużo lepsza od CA. Ja miałem CA i padły (wprawdzie HSTU) teraz mam Systemę ale trafiła mi sie jakaś wada fabryczna chyba, bo jeden ząbek się starł :strach: . Poza tym nie słyszałem, by ktoś zarżnął Systemy. Quote Link to post Share on other sites
pafcio0 Posted January 13, 2008 Report Share Posted January 13, 2008 Systema jest dużo lepsza od CA. Tym bardziej, że ostatnio pojawiła się szansa dostania niedrogo nówek Systemy TU na Allegro. Ewentualnie tanio wychodzi sprowadzenie z Hong Kongu (zmieścimy się w 180zł), co właśnie niedawno uczyniłem. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 14, 2008 Report Share Posted January 14, 2008 Albo zestawik ICSików z madonion.eu, jeśli tuning ma sie zamknąc na m130-140. Są sporo tańsze a też zajefajne. Quote Link to post Share on other sites
MONKeyman Posted January 15, 2008 Report Share Posted January 15, 2008 Albo zestawik ICSików z madonion.eu, jeśli tuning ma sie zamknąc na m130-140. Są sporo tańsze a też zajefajne. 1. Chodzi Ci o te KLIK zębatki? 2. Czy ktoś, kto używa/używał wzmocnionych zębatek ICSa, mógłby się wypowiedzieć czy wystarczą do M130? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 15, 2008 Report Share Posted January 15, 2008 Kolega używa stockowych zębatek ICSa z m130 i działają mu bardzo dobrze. Pytałem madonionów i napisali mi, że to są takie same zębatki jak w stockach ICSa i że nadają sie do m140 bez problemu. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted January 15, 2008 Report Share Posted January 15, 2008 A wiesz coś na temat tych zębatek?? http://www.asgshop.pl/catalog.php?cat=15&mid=166 Napisane, że standardowe montowane w G&P więc M120 powinny wytrzymać spokojnie. Ale z ciekawości chcę poznać opinię kogoś kto miał z nimi styczność. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 15, 2008 Report Share Posted January 15, 2008 Ostatnio robiłem przegląd gnata G&P z takimi zębatkami. Przebieg wynosił około 25-30K kulek a zębatki trzymały się idealnie. Gnat działa na m120 właśnie. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted January 15, 2008 Report Share Posted January 15, 2008 Ok, dzięki za informacje. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.