Fboardpro Posted December 6, 2003 Report Share Posted December 6, 2003 A więc tak, smarowanie to bardzo ważna rzecz. W tym celu najlepiej używać oleju silikonowego, który jest łatwo dostepny (choćby tajgun czt military). Nieważne od czego zaczniesz smarować, napiszę tylko po krótce co i jak: 1. LUFA - najlepiej ją smarować wyciorem (własnej roboty lub z aeg'a), ponieważ psikanie nie daje takich efektów (nie dość że zalewasz HU, marnujesz bardzo dużo smaru, nie jesteś pewien czy smar spłynął czy nie to na dodatek osiągi repliki mogą gwałtowanie spaść przez nierówne nasmarowanie lufy). Osobiście radzę Ci najpierw suchym wyciorem wyczyścić lufę (jak bedzie bardzo brudny to załóż nowy kawałek materiału i powtórz), następnie psiknij na materiał niewielką ilość smaru. Obrotowymi ruchami powoli wjeżdżaj w głąb lufy i z powrotem (UWAŻAJ BY NIE USZKODZIĆ HU !). Gdy wiesz gdzie mniej więcej jest HU to zaznacz to na wyciorze markerem lub czyms takim, pozwoli to się zorientować czy jesteś blisko tej "strefy". W niej wogóle nie kręć wyciorem i poruszaj się bardzo powoli i delikatnie (dotyczy to wyciora który nie jest zbyt ubity i twardy tzn. wycior musi być miękki i w miarę swobodnie ruszac się w lufie). 2. TŁOK - można go nasmarowac tylko wtedy gdy wiesz jak się guna rozbiera. Po rozebraniu gnata wyciągamy tłok z cylindra, następnie dokładnie czyścimy jego uszczelkę i cylinder (jeśli cały czas bedziemy tylko smarować bez czyszczenia to zalegający stary smar może spowodować spadek osiągów guna). Następnie smarujemy tylko gumkę tłoka (uszczelkę) w miarę obficie smarem (tak by była ona cała mokra), smarowanie cylindra jest niepotrzebne ponieważ też się przesmaruje po paru strzałach. 3. MAGAZYNEK - smarujemy jego sprężyne tylko wtedy gdy spadła jej moc wypychania kulek. W tym celu należy ją wyciągnąć z magazynka, ścieśnić ją na jakimś pręcie na maxa i spryskać dokładnie olejem silikonowym. Nadmiar możemy deikatnie zetrzeć. 4. POZOSTAŁE CZĘŚCI - mechanizm spustowy radzę nie rozkładac bo możemy go później nie złóżyć z powrotem, raczej nie trzeba go oliwić. Lecz jeśli mamy jakieś wątpliwości co do jego działanie możemy minimalnie psiknąć tam gdzie są jakieś sprężynki czy części które o siebie trzą. Ze sprężyną powrotnę postępujemy podobnie, zatem smarujemy tylko wtedy kiedy skrzypi lub jeśli mamy jakies wątpliwości (smarujemy ją tak samo jak sprężynę magazynka). Szyny, po których porusza się suwadło/zamek równiez możemy nasmarować, jednak pamiętamy by je najpierw wyczyścić. Osobiście nie smaruję ich ponieważ jak są czyste nie robia hałasu (co innego gdy jest na nich stary smar - wtedy skrzypią jak cholera). Częstotliwośc smarowania zależy od tego jak często się strzelasz: - często, raz na dwa tygodnie - mało, raz na miesiąc - sporadycznie do tarczy, raz na dwa miesiące Pamiętaj, że nie musisz wszystkich części smarować regularnie: - regularnie: tłok, lufa - sporadycznie w razie wątpliwości: reszta To by było chyba na tyle. Link to post Share on other sites
Recommended Posts