KK Posted February 1, 2008 Report Share Posted February 1, 2008 Kupiłem parę miesięcy temu G&G GR 16 ECO. Niedawno postanowiłem zmienić sprężynę na M120. Kupiłem 2 sztuki - jedną G&G a drugą chińską w Customs. Niestety pojawił się problem po wymianie na mocniejszą sprężynę silnik naciąga tłok prawie do końca i się blokuje. Dzieje się tak przy obu sprężynach. Nie pomogła zmiana kabli na niskooporowe. Akumulator mam Intellecta 9,6 V. Dopiero gdy podłączyłem do 12 V (aku. samochodowy) to ruszyło. W sklepie dowiedziałem się że G&G ma oryginalnie silnik M120. Pytanie czy ktoś miał podobny problem i jak go rozwiązał. Być może mam za słaby silnik ? Quote Link to post Share on other sites
Hubcio Posted February 1, 2008 Report Share Posted February 1, 2008 Rozwiązaniem najlepszym jest wymiana zębatek o innym przełożeniu niż stockowe np. Torque Up lub Super Torque Up, albo dać mocniejszą baterię o napięciu 10,8 V . Uważam że silnik na lepszy nie ma sensu wymieniać bo ten silnik da sobie rade bez problemu jeśli wymienisz zębatki. Quote Link to post Share on other sites
Brenten Posted February 4, 2008 Report Share Posted February 4, 2008 Dziwne, u mnie o takim zabiegu wszystko chodziło jak złotko, tylko ROF był słabszy niż w stock'u. Może z podkładkami coś namieszałeś ? Quote Link to post Share on other sites
KK Posted February 4, 2008 Author Report Share Posted February 4, 2008 Po skręceniu gearboxa kręciłem zębatkami i wszystko było ok. Nic się nie blokowało. Na razie założę słabszą sprężynę i za jakiś czas pewnie wymienię zębatki. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted February 4, 2008 Report Share Posted February 4, 2008 Uważam że silnik na lepszy nie ma sensu wymieniać bo ten silnik da sobie rade bez problemu jeśli wymienisz zębatki.Swojego zabiłem na M100 :F Po skręceniu gearboxa kręciłem zębatkami i wszystko było ok.Nic się nie blokowało. Na razie założę słabszą sprężynę i za jakiś czas pewnie wymienię zębatki. Nie o to chodzi, przełożenie zębatek jest za wysokie a aku. ma za małą wydajność prądowa by pchnąć M120 Albo kup lepszy aku. 10,8V 12V. Albo zębatki o większym przełożeniu S.T.U. ; T.U. Quote Link to post Share on other sites
KK Posted February 5, 2008 Author Report Share Posted February 5, 2008 Zmienię zębatki na takie o większym przełożeniu. Ale nie od razu bo trochę kosztują. Dzięki za pomoc :) Quote Link to post Share on other sites
yoyo91 Posted July 6, 2008 Report Share Posted July 6, 2008 (edited) A ja mam inne pytanie :P Czy do GR16 eco mogę włożyć baterie 9,6v bez obawy o jakieś strasznie szybsze zużycie bebechów? :P Czy może jest to wręcz lepsze rozwiązanie, bo gdzieś tak czytałem, ale wolę się upewnić. I jeszcze co jest lepsze? : * http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=1429 + jeszcze przejściówka czy * http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=1596 (przejściówka w zestawie) + http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3823 Z góry dzięki za odpowiedź. Chce sobie kupić GR 16 eco, i wolę kupić niezbędne rzeczy za jednym zamachem. A może zaproponujecie coś lepszego? w mniej więcej tej cenie. Edited July 6, 2008 by yoyo91 Quote Link to post Share on other sites
wally Posted July 6, 2008 Report Share Posted July 6, 2008 Z własnego doświadczenia Ci powiem, nie wkładaj do GG niczego mocniejszego niż stockowa sprężyna! Szkielet GB w miejscu w którym tradycyjnie pękają inne szkielety, wytrzyma co prawda dużo mocniejszą sprężynę ale nie wytrzyma wnętrze szkieletu (konkretnie - blokada kostki stykowej). U mnie i u kumpla w tym samym miejscu sie szkielet "zrypał". Po drugie, jak już musisz kupować baterię to nie 12v tylko wystarczy 9,6 ale np. na ogniwach Sanyo Cadnica N-1700 SCR, szybkostrzelność nawet na sprężynie 130 była większa niż mają stockowe giwery. Zębatek też nie musisz wymieniać - są praktycznie nie do zajechania, u mnie padły dopiero po po 2 latach intensywnej zabawy. Quote Link to post Share on other sites
KK Posted July 8, 2008 Author Report Share Posted July 8, 2008 Dodaję sprostowanie pierwszego postu. Wymiana okablowania i akumulatora na Makitę dało oszałamiającą szybkostrzelność przy sprężynie M120 i zero zacięć. Polecam akumulatory profesjonalne od elektronarzędzi a nie gówniane od zabawek... Naprawy dokonałem w marcu i do tego czasu wszystko jest idealnie. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.