Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Rola kolby w snajperstwie ASG


Recommended Posts

Sam uważam się za osobę dosyć pragmatyczną dlatego na repliki patrzę pierwej pod kątem solidności, wytrzymałości, wygody, zasięgu i celności, a dopiero na ostatnim miejscu stawiam to czy replika zgadza się co do milimetra albo też czy na body mam napsikane ArmaLite, Inc GENESEO. IL U.S.A. czy też G-BOYZ 2010 TRANSFORMERS EDITION.

 

Kolby w broni palnej pełnią rolę dwojaką. Po pierwsze minimalizują wszelkie drgania tak że broń przynajmniej ze strony kolby chodzi razem z całym ciałem. Po drugie rozkłada odrzut karabinu na większą powierzchnię i jeżeli dobrze przyłożone w najgorszym wypadku daje nam lekkie stłuczenie.

 

W ASG odrzutu nie mamy więc jeden powód używania kolby odpada. Argument celności pozostaje aczkolwiek w odróżnieniu od broni ostrej snajper w ASG nie ma połowy celności (czy donośności) której wymaga się od szturmowca używającego broni ostrej.

 

Stąd moje pytanie: jakie są wasze odczucia na temat długości kolby przy snajperstwie w ASG? Czy nazywanie siebie snajperem biegając z repliką ze składaną kolbą nie jest swoistym faux pas? Czy można w ogóle mówić o replice snajperskiej w konfiguracji bullpup? W końcu taki 80-centymetrowy AUG ma lufę równie długą co 120-centymetrowa M14'tka, a o ile bieganie z taką dzidą na otwartej przestrzeni nie przeszkadza, o tyle zarzucona na plecy, w budynku, pozycji leżącej czy czołgając się jest o wiele mniej wygodna.

 

Co o tym sądzicie?

Link to post
Share on other sites

Co to w_ogóle za temat???????????????????

Po kiego snuć rozwŻania na jakis bezsENsowny temat?

Człowieku...chcesz soebie nabic postów zakładają taki temat..?

Moim zdaniem bezsens.....

 

PS:"Czy można w ogóle mówić o replice snajperskiej w konfiguracji bullpup"?

 

W ASG duzo rzeczy jest mozliwe. A poresztą są prawdziwe AUGi snajperskie.... :wink:

A co do porównywania funkcjonalnosci i mobilnoci AUG i M14 to juz kwestia gustu i tyle..... :poddanie:

Edited by Foka
Link to post
Share on other sites
Po kiego snuć rozwrzania na jakis bezsęsowny temat?

Człowieku...chcesz soebie nabic postów zakładają taki temat..?

 

Nie, jestem ciekawy opinii innych.

 

A poresztą są prawdziwe AUGi snajperskie....

 

Tego akurat nie wiedziałem, zawsze myślałem że AUG jest karabinem szturmowym z możliwością wstawienia grubszej lufy z dwunogiem i większego magazynka robiąc z niego co najwyżej broń wsparcia. Nie wiem czy dobrze mówię ale przwdziwy AUG na karabin snajperski by się raczej nie nadawał ze względu na kaliber i działanie zamka..

 

A co do porównywania funkcjonalnosci i mobilnoci AUG i M14 to juz kwestia gustu i tyle.....

 

Kwestia gustu to to jakiego koloru wybierzesz sobie AUGa. Niemal pół metra długości chyba jednak robi różnicę.

Edited by cziman
Link to post
Share on other sites

"Kwestia gustu to to jakiego koloru wybierzesz sobie AUGa. Niemal pół metra długości chyba jednak robi różnicę."

 

Jo na bym nie kupił AUG bo mi sie nie azbyt podoba a poteszta do woodlanda, M1 i alica nie pasuje..wiec tu rozchodzi sie o gust.

Ja wolałbym m14...ale nie o to tu chodzi.

W asg wszystko moze byc snajpą...nawet P90.

 

A po co ci opinie innych jakie wolą guny..bullpup-zwykłe, krótkie-ddługie, nowoczesne czy historyczne giwery. To nie jest temat na rozwazania i zaśmiecania forum alby gawedzic sobie co mi sie podoba a co nie.

Co do kolby to to samo...ja nie moge zyc bez stałej kolby a jednogo krew zalewa kiedy z taką lata...i koniec!

Link to post
Share on other sites
Jo na bym nie kupił AUG bo mi sie nie azbyt podoba a poteszta do woodlanda, M1 i alica nie pasuje..wiec tu rozchodzi sie o gust.

Ja wolałbym m14...ale nie o to tu chodzi.

 

No właśnie - nie o to chodzi. To, że m14 ci się bardziej podoba to kwestia gustu, "funkcjonalność i mobilność" to cechy ktore mozna ocenić bardziej obiektywnie (chociaż też nie do końca)

Link to post
Share on other sites

Kwestia moblinośc broni ostrej czy też repliki to jak pisął kolega wyżej to sprawy do obiektywnego rozsądzenia. Bądź co bądź m14 to piekna sprawa, lecz długa i gorzej sie nią manewruje niż Augiem. Pod względem mobilnosci AUG wygrywa, chodzby przez idealne[jak dla mnie] wyważenie. Kwestii estetycznej nie poruszam, bo nie jest to temt o piekności AUGa.

 

A co do długości kolby, to raczej według uznania strzelca. Długośc dopasowywuje do swoich wymagań. Jedni wolą "rure" bardziej przycisnąć do siebie a innym to obojetne bo wiedza że ich replika i tak ma rozrzut rzuconego granatu:P A jeśli będziesz miał jeszcze waypliwośći czy dobra kolba jest potrzebna, pójdź na strzelince, chdzby 10m "wiatrówkową", i postrzelaj z M14 z solidna kolbą oraz z Mp5Kurz, wnioski nasuna Ci sie same:)

Link to post
Share on other sites

W ersofcie snajperem może byc każdy kto spełni kilka warunków razem ze swoją repliką:

 

1) posiada zasięg skuteczny większy od przecietnego zasięgu replik "szturmowych" (acz znajdą się tacy którzy wcale nie potrzebują aż takiej róznicy, mało, mogą mieć i ten sam lub mniejszy zasięg)

 

2) potrafi wkręcić sobie klimat "snajperstwa"

 

3) opanował wystarczajaco sztukę kamuflażu w ołączeniu z wyborem

odpowiednich miejsc do zakładania i maskowania stanowiska ogniowego/punktu obserwacyjnego

 

4) potrafi celnie strzelać ze swojej repliki.

 

To tak z grubsza wszystko. Czy widzisz tu gdzieś zależność która rzutuje na wybór kolby bądź na to czy replika w klasycznym układzie nadaje się a w układzie bullpup nie dla snajpera??

 

W ersofcie na upartego możesz być snajperem z gazowym pistoletem z tłumikiem i przedłużóną lufą jeżeli nauczysz się celnie z niego strzelać.

 

Tak więc zanim zadaqsz tego typu pytanie może next time trochę poświęć na analizę wlasnego pytania zanim wylejesz je na forum.

Link to post
Share on other sites

1) posiada zasięg skuteczny większy od przecietnego zasięgu replik "szturmowych" (acz znajdą się tacy którzy wcale nie potrzebują aż takiej róznicy, mało, mogą mieć i ten sam lub mniejszy zasięg)

 

 

No nie thor, to ty pisałeś:P:)

Edited by krol12
Link to post
Share on other sites

Widać Nie pisał o sobie 8)

 

 

Snajperki w Bullpupie? Proszę bardzo:

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_Bor

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_Tor

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Walther_WA_2000

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Barrett_M95

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Barrett_M90

 

Pewnie znajdą się jeszcze jakieś inne, mi narazie nic do głowy nie przychodzi.

 

Jeżeli chodzi o Kolbę - w airsofcie to kwestia wygody i zapewne odrobiny "lansu". Wybierasz to co się podoba / co jest wygodne.

 

A teraz pytanie - chcesz być Snajperem, bo lubisz "zbierać" fragi, czy Cię to po prostu kręci.. Jeżeli to pierwsze, to masz pełną dowolność.. Możesz i do Kurtz'a wsadzić tłumik na 50cm, schować pod tym lufę a do GB wsadzić mocną sprężynę. Jeżeli to drugie, to raczej nie muszę więcej pisać ;-)

 

Pozdrawiam :-F

Link to post
Share on other sites

W ersofcie snajperem może byc każdy kto spełni kilka warunków razem ze swoją repliką:

 

1) posiada zasięg skuteczny większy od przecietnego zasięgu replik "szturmowych" (acz znajdą się tacy którzy wcale nie potrzebują aż takiej róznicy, mało, mogą mieć i ten sam lub mniejszy zasięg)

 

2) potrafi wkręcić sobie klimat "snajperstwa"

 

3) opanował wystarczajaco sztukę kamuflażu w ołączeniu z wyborem

odpowiednich miejsc do zakładania i maskowania stanowiska ogniowego/punktu obserwacyjnego

 

4) potrafi celnie strzelać ze swojej repliki.

 

To tak z grubsza wszystko. Czy widzisz tu gdzieś zależność która rzutuje na wybór kolby bądź na to czy replika w klasycznym układzie nadaje się a w układzie bullpup nie dla snajpera??

 

Nie, wymieniłeś najważniejsze czynniki z którymi zresztą się zgadzam.

 

W ersofcie na upartego możesz być snajperem z gazowym pistoletem z tłumikiem i przedłużóną lufą jeżeli nauczysz się celnie z niego strzelać.

 

Ruger ? ;)

Tak więc zanim zadaqsz tego typu pytanie może next time trochę poświęć na analizę wlasnego pytania zanim wylejesz je na forum.

 

Niedawno doszedłem do wniosku że pojęcie snajpera w airsofcie i snajpera klasycznego ma niewiele ze sobą wspólnego. Owszem można się określić snajperem z braku lepszego słowa ale przecież w airsofcie nie będziesz ściągał oficerów za linią frontu ani właśnie nie będziesz musiał się martwić o to że Twoja replika będzie albo siała na auto albo niosła precyzyjnie na semi - Twoja kosiarka Thor jest tutaj wyjątkiem bo elektryki mimo wszystko dominują. Celem snajpera w ASG nie jest pozostać niewidocznym będąc w zasięgu strzału, raczej pozostać niezauważonym do momentu kiedy będzie możliwość czystego strzału, najlepiej od tyłu. Dlatego zamiast pełnego ghillaka zrobiłem sobie tylko ghillie hood'a (fotki niebawem) a zamiast mojej długiej, uroczej acz niepraktycznej dzidy M15A2 myślę nad czymś wygodniejszym. Przyznaję że kiedy miałem okazję pobiegać z takim AUGiem spodobał mi się szalenie ale nie miałem okazji testować go w roli snajperki. A że w sofcie jak słusznie powiedziałeś każda replika może być snajperką ze względu na to że wszystkie i tak działają tak samo i dlatego ogromną rolę gra ergonomia. Chciałbym się dowiedzieć czy kształt takiego AUGa czy SCARa jest na dłuższą metę wygodniejszy do działań snajperskich niż dragunov czy M14.

 

A teraz pytanie - chcesz być Snajperem, bo lubisz "zbierać" fragi, czy Cię to po prostu kręci.. Jeżeli to pierwsze, to masz pełną dowolność.. Możesz i do Kurtz'a wsadzić tłumik na 50cm, schować pod tym lufę a do GB wsadzić mocną sprężynę. Jeżeli to drugie, to raczej nie muszę więcej pisać

 

Jeżeli gdziekolwiek mógłbym dostać replikę VSS Vintoreza to by w tym momencie tematu nie było bo byłbym zajęty szukaniem oryginalnego PSO-1 :-F

Link to post
Share on other sites
Niedawno doszedłem do wniosku że pojęcie snajpera w airsofcie i snajpera klasycznego ma niewiele ze sobą wspólnego. Owszem można się określić snajperem z braku lepszego słowa ale przecież w airsofcie nie będziesz ściągał oficerów za linią frontu ani właśnie nie będziesz musiał się martwić o to że Twoja replika będzie albo siała na auto albo niosła precyzyjnie na semi

 

I znów muszę pisać coś "dziwnego" :( To co tu napisałeś świadczy tylko o tym jak "ubogi" jest "Twój" ersoft i jego pojmowanie. Jakoś ja nie widze problemu żeby zorganizować imprezy na których trzeba będzie zidentyfikować i odstrzelic oficera czy oficerów przeciwnika na ich własnym terenie. Gdzie samo dotarcie do miejsca gdzie powinien być "cel" może zając 10-12-24 godziny. Jedynym aspektem którego (ku mojemu rozczarowaniu i ubolewaniu) nie da sie osiągnąć w ersofice to odpowiedni zasięg skutecznego strzału. Niestety nie da sie zrobić repliki ktora byłaby w stanie strzelić kulką BB na odlegość 200-300 metrów w sposób pozwalający na trafienie w cel wielkosci kartki A4. I to jest podstawowy mankament. Cała reszta jest w 100% wymienna miedzy realnym snajperstwem a ersoftowym. Kwestia kto na ile potrafi i chce się bawić.

 

Mimo tego wszystkiego nie ma sensu zadawanie pytania o "kolbę' w ersoftowym snajperstwie. Jeżeli chcesz to mozesz sobie podkręcić do tych 500-600 fpsów M4 czy innego AK i bawić się w snajpera. jaka kolba? Taka z jaką Ci wygodnie i jaka pasuje CI do koloru Cirasa.

 

Tyle wg mnie w temacie "kolby"

Link to post
Share on other sites

I znów muszę pisać coś "dziwnego" :( To co tu napisałeś świadczy tylko o tym jak "ubogi" jest "Twój" ersoft i jego pojmowanie. Jakoś ja nie widze problemu żeby zorganizować imprezy na których trzeba będzie zidentyfikować i odstrzelic oficera czy oficerów przeciwnika na ich własnym terenie. Gdzie samo dotarcie do miejsca gdzie powinien być "cel" może zając 10-12-24 godziny.

 

Jeżeli scenariusz zostanie specjalnie stworzony żeby dać taką możliwość to jak najbardziej się da. Wystarczy duży teren, małe zespoły, trochę chaosu po stronie przeciwnika i troche zgrania po stronie atakujących. Chodzi tutaj o zasięg. Dobrymi chęciami kulki w locie nie popchniesz. Jeżeli zaprojektujesz scenariusz tak żeby celem było zdjęcie oficera wtedy będzie to możliwe, ale jeżeli zdjęcie oficera będzie kwestią podczołgania się pod strzeżony budynek i oddania strzału przez okno w formie czysto oportunistycznej to będzie to o wiele trudniejsze niż w przypadku broni ostrej, a w zależności od jakości warty nawet niewykonalne. Niemniej jednak bardzo chętnie bym spróbował swoich sił w takich scenariuszach jak opisujesz.

 

Jedynym aspektem którego (ku mojemu rozczarowaniu i ubolewaniu) nie da sie osiągnąć w ersofice to odpowiedni zasięg skutecznego strzału. Niestety nie da sie zrobić repliki ktora byłaby w stanie strzelić kulką BB na odlegość 200-300 metrów w sposób pozwalający na trafienie w cel wielkosci kartki A4.

Może nie dziś ale myślę że kiedyś ktoś wpadnie na pomysł gwintowanych luf i cylindrycznej amunicji z "płetwami".

 

I to jest podstawowy mankament. Cała reszta jest w 100% wymienna miedzy realnym snajperstwem a ersoftowym. Kwestia kto na ile potrafi i chce się bawić.

 

Nie zgodziłbym się. Techniki kamuflażu i skradania się są jak najbardziej wymienne. Ale na przykład spotter podający kierunek i siłę wiatru? Nie. Spotter wyposażony w broń auto - tak. Obserwacja celu przez spottera w celu potwierdzenia trafienia - nie. Wstrzymywanie oddechu przed strzałem - tak. Kalibracja lunety już nie. Niektóre elementy prawdziwego snajperstwa można przenieść niektóre nie. Największym problemem jest zasięg a właśnie z tego powodu rodzą się wszystkie inne różnice.

 

Mimo tego wszystkiego nie ma sensu zadawanie pytania o "kolbę' w ersoftowym snajperstwie. Jeżeli chcesz to mozesz sobie podkręcić do tych 500-600 fpsów M4 czy innego AK i bawić się w snajpera. jaka kolba? Taka z jaką Ci wygodnie i jaka pasuje CI do koloru Cirasa.

 

Tyle wg mnie w temacie "kolby"

 

Mogę, ale nie chcę mieć takiej mocy. Jakbym chciał to też kupiłbym sobie RAMa. Patrz artykuł sprzed tygodnia.

Link to post
Share on other sites

Cziman ale o tym właśnie thor mówił, jesli umiesz się w to bawić i czujesz klimat i niestraszne ci babranie sie w błocie przez 24 godziny, to czy spotter nie może potwierdzać trafienia celu?Zależy jak kto się lubi bawić:)

Link to post
Share on other sites
Jeżeli gdziekolwiek mógłbym dostać replikę VSS Vintoreza to by w tym momencie tematu nie było bo byłbym zajęty szukaniem oryginalnego PSO-1

 

Na internecie jest artykuł jak zbudować VSS w domowym zaciszu. Wygląda bardzo ładnie i jest także bronią samopowtarzalną [gbv3]. Jeżeli tak go kochasz to na pewno znajdziesz.. google.. wmasg.pl >> szukaj.

 

Chciałbym się dowiedzieć czy kształt takiego AUGa czy SCARa jest na dłuższą metę wygodniejszy do działań snajperskich niż dragunov czy M14.

 

Miałem niejedną replikę w rękach i powiem Ci taką rzecz - dla mnie najwygodniesze do "strzału" [mówię tu o sztuce bycia "snajperem ;-) "] jest każda broń typu bolt action. Jednoczęściowe kolby nadają się do tego znakomicie i są wg mnie najwygodniesze - tak więc i m14 zaliczamy do tego grona.

Kolejny karabin to wg m16, ze stałą kolbą, i bez żadnych risów i innych niepotrzebnych lanserskich pierdółek... Myślę, że na 3 miejscu sklasyfikowałbym AUGa. Chyba najlepiej wyważona replika jaką miałem.

 

Niestety nie da sie zrobić repliki ktora byłaby w stanie strzelić kulką BB na odlegość 200-300 metrów w sposób pozwalający na trafienie w cel wielkosci kartki A4

 

Nie da to się... Liczy się raczej to, że nikt z tym nie przyjdzie na strzelankę ;)

 

 

Może nie dziś ale myślę że kiedyś ktoś wpadnie na pomysł gwintowanych luf i cylindrycznej amunicji z "płetwami".

Zdziwię Cię kolego bo obie "nowinki" są już na rynku ;) Gwintowanle lufy robi Tanio Koba a amunicje - nie pamiętam jaka firma, kiedyś pisałem o tym na wmasgu - poszukaj.

 

 

..Jeżeli zaprojektujesz scenariusz tak żeby celem było zdjęcie oficera..

 

Co Ty tak z tym oficerem? Powiedz koledze, żeby umieścił w lesie kartonową "replikę" rakiety, dostaniesz dane na jej temat, będziesz wiedział gdzie jest układ sterowania - to Twój cel. W "rakiecie" ten elemet będzie papierowy [zamiast z kartonu]. Jeżeli trafisz - zakończyłeś misje powodzeniem - będziesz mógł być z siebie dumny. Wcześniej dostaniesz checkpointy o promieniu ~500m w których może znajdować się rakieta. W ten sposób możesz się bawić nawet sam. Jeżeli nie czujesz klimatu i nawet to Cie nie jara to proponuje jeszcze raz przejść misje w COD4 w Czarnobylu. Da Ci o wiele więcej frajdy niż szukacie celu całą dobę po lesie którego nie znasz.

 

Tyle

Link to post
Share on other sites
Techniki kamuflażu i skradania się są jak najbardziej wymienne. Ale na przykład spotter podający kierunek i siłę wiatru? Nie. Spotter wyposażony w broń auto - tak. Obserwacja celu przez spottera w celu potwierdzenia trafienia - nie.ywanie oddechu przed strzałem - tak. Kalibracja lunety już nie.

 

Ty naprawdę nie wiesz chyba o czym piszesz...

 

Mogę, ale nie chcę mieć takiej mocy. Jakbym chciał to też kupiłbym sobie RAMa. Patrz artykuł sprzed tygodnia

 

Więc mam prośbę: NIE PISZ W TEMACIE SNAJPERÓW. Bo jak widzę nie masz za bardzo pojecia ani o "scenariuszach" i możliwościach jakie oferują jeżeli ktoś ma ochotę je odpowiednio przygotować, nie masz pojęcia także o tym co można a czego nei można przenieśc między realem a ersoftem w kwestii snajperstwa, a już na pewno z góry zakładając, że nie potrzebne są Ci "moce" POTRZEBNE snajperowi nie będziesz miał pojęcia "nigdy" o tym jak to wygląda od strony snajpera w ersofcie.

 

Jakoś nie widzę problemu żeby mój spotter podawał mi dane "meteo" jak i zgłaszał trafienie bądź nie celu. Czy wg Ciebie prawdziwy snajper nie ma możliwości sam sobie podać prędkosci wiatru? wilgotności i wziać na to poprawki? Czy wg Ciebie snajper w realu nie widzi kiedy trafia w cel i potrzebuje do tego spottera?? Moze uzupełnij swoją wiedzę z zakresu realnego snajperstwa i "pracy" zespołów snajperskich, a potem kombinuj z odniesieniami do ersoftu.

 

Zabija mnie to jak osoby podchodzące do ersoftu "jebankowo" próbują "ustawiać" światopogląd ludziom dla których ersoft to coś wiecej niż tylko sobotnio-niedzielne banglanie z kumplami przed wyskokiem na piwo.... :wink:

Link to post
Share on other sites

Świr ta misja w czarnobylu to jedn az moich ulubionych, szczególnie z tym barettem;]

 

Zależy jak kto podchodzi do ersoftu. U nas na szkoleniach uczymy się podstaw z meteo i rzeczy któe w AS są o kant AUGa rozbić, po co? By poczuć klimat "wojny".

Link to post
Share on other sites

Zależy jak kto podchodzi do ersoftu.

Myślę, że to zdanie wszystko wyjasnia. Szkoda, że niektórzy całkiem niepotrzebnie kłucą się o takie głupoty, często nie mając racji, a nawet nie mając pojęcia o czym piszą.

 

OT:

Odnośnie Cod'a 4 - no fajnie sobie strzelić z karabinu, który nie trafia dokładnie tam gdzie celujesz.. Najbardziej bawią mnie opowieści ludzi, którzy piszą - noooo ja to za pierwszym strzałem trafiłem, przecież to banalne było.. ;) Ogólnie fajny klimat gry, szkoda, że taka króciutka..

Link to post
Share on other sites

Na internecie jest artykuł jak zbudować VSS w domowym zaciszu. Wygląda bardzo ładnie i jest także bronią samopowtarzalną [gbv3]. Jeżeli tak go kochasz to na pewno znajdziesz.. google.. wmasg.pl >> szukaj.

 

Owszem widziałem mniej i bardziej udane przeróbki. Sam myślałem o przerobieniu rugera (jak nałożyłem rugera na oryginał to mieści się całkiem ładnie) ale szczerze nie mam na chwilę obecną narzędzi i czasu. Ale spróbować spróbuję jak będę mógł :)

 

 

 

 

Miałem niejedną replikę w rękach i powiem Ci taką rzecz - dla mnie najwygodniesze do "strzału" [mówię tu o sztuce bycia "snajperem ;-) "] jest każda broń typu bolt action. Jednoczęściowe kolby nadają się do tego znakomicie i są wg mnie najwygodniesze - tak więc i m14 zaliczamy do tego grona.

Kolejny karabin to wg m16, ze stałą kolbą, i bez żadnych risów i innych niepotrzebnych lanserskich pierdółek... Myślę, że na 3 miejscu sklasyfikowałbym AUGa. Chyba najlepiej wyważona replika jaką miałem.

 

Właśnie taką odpowiedź chciałem usłyszeć :)

 

Zdziwię Cię kolego bo obie "nowinki" są już na rynku ;) Gwintowanle lufy robi Tanio Koba a amunicje - nie pamiętam jaka firma, kiedyś pisałem o tym na wmasgu - poszukaj.

O lufach Tanio Koba wiedziałem od jakiegoś czasu z tym że lufa ta działa na innej zasadzie niż gwintowana - jakoby rowki tworzą wokół kulki pole sprężonego powietrza minimalizując odbijanie się kulki od ścianek. O ile dobrze pamiętam działa najlepiej na 300-320 fpsach i ma odwrotne działanie do gwintu w broni ostrej. A amunicję cylindryczną zaraz sprawdzę bo nie slyszałem nigdy.

 

Co Ty tak z tym oficerem? Powiedz koledze, żeby umieścił w lesie kartonową "replikę" rakiety, dostaniesz dane na jej temat, będziesz wiedział gdzie jest układ sterowania - to Twój cel. W "rakiecie" ten elemet będzie papierowy [zamiast z kartonu]. Jeżeli trafisz - zakończyłeś misje powodzeniem - będziesz mógł być z siebie dumny. Wcześniej dostaniesz checkpointy o promieniu ~500m w których może znajdować się rakieta. W ten sposób możesz się bawić nawet sam. Jeżeli nie czujesz klimatu i nawet to Cie nie jara to proponuje jeszcze raz przejść misje w COD4 w Czarnobylu. Da Ci o wiele więcej frajdy niż szukacie celu całą dobę po lesie którego nie znasz.

 

Ja nigdy nie pisałem że taki klimat mi się nie wkręca :) Wręcz przeciwnie klimat takich podchodów i rozgrywek terenowych wkręca mi się niesamowicie i wolę takie coś niż 2 godziny bezmyślnego prucia hicapów z przeciętną długością rozgrywki 20 minut.

 

Więc mam prośbę: NIE PISZ W TEMACIE SNAJPERÓW. Bo jak widzę nie masz za bardzo pojecia ani o "scenariuszach" i możliwościach jakie oferują jeżeli ktoś ma ochotę je odpowiednio przygotować, nie masz pojęcia także o tym co można a czego nei można przenieśc między realem a ersoftem w kwestii snajperstwa, a już na pewno z góry zakładając, że nie potrzebne są Ci "moce" POTRZEBNE snajperowi nie będziesz miał pojęcia "nigdy" o tym jak to wygląda od strony snajpera w ersofcie.

 

Ostatni artykuł wywołał sporą dyskusję na temat limitu FPSów w airsofcie. Sam go czytałeś. Może i masz rację że nigdy nie będę wiedział jak to wygląda od strony prawdziwego snajpera a sam zostanę tylko niedorobionym półsnajperem ze śmiesznymi 450 fpsami. Trudno.

 

I fajnie się to czyta w kontekście fragmentu pierwszego Twojego posta:

 

1) posiada zasięg skuteczny większy od przecietnego zasięgu replik "szturmowych" (acz znajdą się tacy którzy wcale nie potrzebują aż takiej róznicy, mało, mogą mieć i ten sam lub mniejszy zasięg)

 

Jakoś nie widzę problemu żeby mój spotter podawał mi dane "meteo" jak i zgłaszał trafienie bądź nie celu.

 

Ja też nie widzę w tym problemu. Ani też sensu. Chyba że masz zaczarowane kulki to nawet na granicy donośności gołym okiem będziesz widział jak cel podnosi rękę. Ja bym raczej wolał żeby spotter obserwował przepole i reakcje innych i ostrzegał czy ktoś nas nie zauważył.

 

Czy wg Ciebie prawdziwy snajper nie ma możliwości sam sobie podać prędkosci wiatru? wilgotności i wziać na to poprawki?

Czy gdybym podał Ci te dane na polu ASG inaczej oddałbyś strzał? Czy gdybym powiedział Ci w którą stronę wieje wiatr,z jaką prędkością i jaka jest wilgotność inaczej oddałbyś strzał niż gdyby mnie tam nie było i sam kierowałbyś się intuicją?

Link to post
Share on other sites
Wręcz przeciwnie klimat takich podchodów i rozgrywek terenowych wkręca mi się niesamowicie i wolę takie coś niż 2 godziny bezmyślnego prucia hicapów z przeciętną długością rozgrywki 20 minut.

 

Ja też nie widzę w tym problemu. Ani też sensu. Chyba że masz zaczarowane kulki to nawet na granicy donośności gołym okiem będziesz widział jak cel podnosi rękę. Ja bym raczej wolał żeby spotter obserwował przepole i reakcje innych i ostrzegał czy ktoś nas nie zauważył

 

Czy gdybym podał Ci te dane na polu ASG inaczej oddałbyś strzał? Czy gdybym powiedział Ci w którą stronę wieje wiatr,z jaką prędkością i jaka jest wilgotność inaczej oddałbyś strzał niż gdyby mnie tam nie było i sam kierowałbyś się intuicją?

 

Tak oddał bym go wg wskazówek choćby po to żeby podający je widział jaki jest efekt jego "informacji". Ale do tego też trzeba dojrzeć .

 

Jak wiać nadal kompletnie nie wiesz o czym piszesz... Odpuść sobie.

 

Ostatni artykuł wywołał sporą dyskusję na temat limitu FPSów w airsofcie. Sam go czytałeś. Może i masz rację że nigdy nie będę wiedział jak to wygląda od strony prawdziwego snajpera a sam zostanę tylko niedorobionym półsnajperem ze śmiesznymi 450 fpsami. Trudno.

 

I fajnie się to czyta w kontekście fragmentu pierwszego Twojego posta:

 

Tak sam go czytalem i większość czytających go zna moje zdanie o limitach dotyczących snajperów. A to że są ludzie którzy potrafią sobie wkręcić, że są snajperem z zasięgiem 30 metrów to ich sprawa, tylko użyłem ich jako przykładu, że tak też można. Dla mnie to nie ma nic wspólnego ze snajperstwem.

 

Ja bym raczej wolał żeby spotter obserwował przepole i reakcje innych i ostrzegał czy ktoś nas nie zauważył.

 

Więc raz jeszcze piszę: to że Ty byś tak wolał nie znaczy, że inni też tak mają. Spotter ma bardzo konkretne zadania w realnym "świecie" jak i snajper. To że Ty lubisz sie pobawić w "snajepra" nie znaczy że inni nie traktują tego trochę poważniej.

 

To tak jak z Twoim pierwszym postem:

Sam uważam się za osobę dosyć pragmatyczną dlatego na repliki patrzę pierwej pod kątem solidności, wytrzymałości, wygody, zasięgu i celności, a dopiero na ostatnim miejscu stawiam to czy replika zgadza się co do milimetra albo też czy na body mam napsikane ArmaLite, Inc GENESEO. IL U.S.A. czy też G-BOYZ 2010 TRANSFORMERS EDITION.

Wiesz co to jest REPLIKA?? Replika czegokoliwek? Dla mnie wynalazki które nie mają oznaczeń oryginału czy nie odzwierciedlają oryginału nie są replikami. Jestem gotowy sam sobie "dorabiać" oznaczenia żeby tylko replika była repliką. Takie samo podejście ma jeszcze "kilku" ersoftowców i takie samo podejście mam do zabawy. I naprawdę nie wymagam od Ciebie zrozumienia kwestii oddawania jak największego realizmu na polu ersoftu. Do tego trzeba "dojrzeć" w jakiś określony sposób. I nie dyskredytuję tu tych którzy nie dotarli do tego etapu. Każdy niech się bawi jak chce. Ale nie wciskaj jakichś chorych teorii w coś o czym, jak widać, nie masz za bardzo pojęcia.

Link to post
Share on other sites

http://rap4.com/paintball/os/rap4-airfin-1000-p-2943.html

 

Myślę, że jeżelic chcesz, to zrobisz na to magazynek / przebudujesz komorę hu [która raczej będzie już tylko "komorą", hu tam nie doświadzczymy ;)]

Pytanie tylko - po co :-F

 

Kulka ma fatalną aerodynamikę i trudno kontrolować jej obrót. Cylindrycznym pociskom o wiele łatwiej nadać obrót tylko wzdłuż jednej osi a wtedy efekt będziesz miał taki jak różnica między wiatrówką gwintowaną a gładkolufową. O wiele lepsze skupienie i większy zasięg.

Link to post
Share on other sites

Przy okazji lufy TanioKoba o dziwo spisują sieświetnie w RAMach przy prędkosciach wylotowych w granicach 500-700 fpsów i pozwalaja w tym systemie bez HU na osiągnięcie naprawdę doskonałej celności i skupienia jak na amunicję ASG.

Link to post
Share on other sites

Czy ta dyskusja nie zatacza błędnego koła?Zaraz zaczniecie sie spierać o to jaka będzie jutro pogoda. Bo zaczeło się od kolby a aktualnie stoicie na kulkach:)

 

A co do świra, gra jest za krótka i strasznie opisana skryptowo, ale chyba bez tego nei było by takiego filmowego klimatu:}

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...