Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

AK 74 Boyi - Usterka...


Recommended Posts

Mam problem z moim nowiuteńkim boyiem. Po pierwszej strzelance po prostu zdechł :killer: . Objawy są takie że, jak naciskam spust na dowolnie jakim trybie słyszę tylko "czyknięcie" silnika i tyle. Potem bateria i rączka się bardzo nagrzewają. Czym spowodowane jest takie zachowanie??? Co robić????

Link to post
Share on other sites

Możesz mieć tą przypadłość co ja (i nie tylko ja), czyli zablokowanie się tłoka w tylnej pozycji.

Spowodowane jest to zbyt dużą średnicą sprężyny przez co spada ona z prowadnicy i blokuje tłok.

Zdarza mi się to co parę strzelanek.

Są trzy opcje:

1. Oddajesz na gwarancję.

2. "łupnij dłonią w bok body"* (tam gdzie gearbox) i spróbuj :). U mnie to działa. Sprężyna wskakuje i puszcza tłok, czego od razu nie słychać. Trzeba spróbować strzelić, oczywiście na naładowanej baterii.

Jak nie zadziała po jednym "strzale" to nie próbuj strzelać dalej, tylko "łupnij" znowu i tak do skutku :P (średnio przy odpowiednim "wyczuciu łupnięcia" udaje mi się za drugim razem ;) ).

3. Kupisz nową "normalną" sprężynę. To możesz połączyć od razu z gwarancją, co by Ci od razu zamontowali.

 

*To twój karabin i robisz to na twoją odpowiedzialność. Nie ponoszę kosztów ewentualnych usterek spowodowanych takim "łupnięciem" itp. ;).

Edited by RED (Lone Wolf)
Link to post
Share on other sites

Wyciągnąłem gearboxa, dokręciłem silnik - dalej nie działa. Wsadziłem do środka przez dyszę długi pilnik. 8 centymetrów weszło. Ewidentna blokada w tylnym położeniu.

Coś jeszcze trzeba wymienić oprócz sprężyny? Prowadnicę?

Link to post
Share on other sites

Co do blokowania się tłoka z tyłu to jeszcze może być wina - dupna bateria.

Bo ogólnie to na blokowanie się tłoka w tylnej pozycji wpływa:

 

- stan dokręcenia śruby silnikowej|

- bateria(za słabe napięcie) - jak Ci się zablokuje to podłącz o ogniwo większą baterię to ci się odblokuje

- wypodkładkowanie zębatek

- sprężyna o zbyt dużej średnicy

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Kolega wyżej (BuZz) przecież napisał 2 posty wyżej...

Bo ogólnie to na blokowanie się tłoka w tylnej pozycji wpływa:

- stan dokręcenia śruby silnikowej|

- bateria(za słabe napięcie) - jak Ci się zablokuje to podłącz o ogniwo większą baterię to ci się odblokuje

- wypodkładkowanie zębatek

- sprężyna o zbyt dużej średnicy

 

Czyli tłumacząc..

1. Sprawdź na jakiejś porządnej baterii najlepiej 9,6 bo stokowa 8,4 jest średnia. Jak to nie zadziała to

2. - stan dokręcenia śruby silnikowej

- wypodkładkowanie zębatek

- sprężyna o zbyt dużej średnicy

Jeżeli sam chcesz grzebac w GB (tracąc gwarancję) to od razu możesz pobawic się w podkładkowanie i sprawdzac a jak to nic nie da to dopiero wymieniaj sprężynę.

Jeżeli sklep ma Ci to robic (np jeżeli wysyłasz na gwarancje) to w sumie od razu wymiana sprężyny nie zaszkodzi.

 

Gwarancji ja Ci nie dam, że sama wymiana sprężyny = problem znika.

Może wystarczy Ci lepsza bateria.

 

Ja po wymianie na M120 i używaniu firmowej bateri ale też 8,4, nie miałem więcej zacinki (pomijam te, gdy bateria pada, bo to normalne.)

 

Na koniec pytanie.

Czy na pewno naladowales odpowiednio baterię, a najlepiej sformatowałeś ?

Mialem znajomego, który chciał wysyłac karabinek na gwarancję, a wystarczyło dobrze naładowac baterię.

Edited by RED (Lone Wolf)
Link to post
Share on other sites

Ja swego czasu w ak-47 cymy robiłem następująco (przy zacięciu):

-Odkręcałem chwyt pistoletowy

-Odkręcałem koszyczek z silniczkiem (osłona silnika, nie rozkręcałem jej tylko odkręcałem!!!)

-Zakręciłem silnikiem (nie stykał się z zebatkami)

-Wkładam z powrotem i działał:)

 

Czasem to nie pomagało, to brałem płaski śrubokręt i przesuwałem nim zębatki aż tłok się zwolnił...

 

Co najlepsze wstawiłem tą sprężyne do BOYI-a (sklepana około 85m/s) i nie ma problemów;] W starej cymce pomogła wymiana łożysk na stalowe ślizgi (plastikowe w stocku były). Czyli to napewno nie wina sprężyny:P

 

Co do bateri napewno macie racje, to jedna z przyczyn tych "errorów"...

Edited by Jacek GROT
Link to post
Share on other sites

Silnika nie ma sensu wymieniać, ciągną ładnie m130 na dobrych bateriach 9,6 i wymienionym okablowaniu. Tak jak napisał poprzednik lepiej wymienić parę innych części na przykład łożyska, lufę czy prowadnicę, która niestety pęka dość szybko.

Edited by Cyrek
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam,

W mojej replice AK74 Full Steel & Wood [RK-06]. Dzieje się to samo, czyli po naciśnięciu spustu słychać odgłos jakby "zaciętego" silnika. Odesłałem go do serwisu, a kiedy mi naprawili znowu się zepsuła :wink: Mam zamiar sprawdzić czy pójdzie na baterii 9.6v.

Na pewno to nie przez to, że jest za duża średnica sprężyny gdyż każda sprężyna ma taką samą średnice.

 

POZDRAWIAM. :uśmiech:

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

A ja panowie mam zły dzień. Mimo tego, że wczoraj był piątek 13. Na stockowej batce miałem właśnie problem z zacinaniem się repliki. Wczoraj przyszła do mnie paczka od Krakmana z nowiutkim akumulatorem 9,6V 1500mAh FIREFOX'a. Wieczorem w "zaciszu domowym" strzelał pięknie, zero zacinek, byłem bardzo zadowolony. Natomiast dziś byłem na ASG i sytuacja się powtórzyła-replika znów się zacina. Co mam robić? Czy to wina akumulatora?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...