maci3ek Posted June 4, 2008 Report Share Posted June 4, 2008 Mam problem z moim nowiuteńkim boyiem. Po pierwszej strzelance po prostu zdechł :killer: . Objawy są takie że, jak naciskam spust na dowolnie jakim trybie słyszę tylko "czyknięcie" silnika i tyle. Potem bateria i rączka się bardzo nagrzewają. Czym spowodowane jest takie zachowanie??? Co robić???? Quote Link to post Share on other sites
kazik_ Posted June 4, 2008 Report Share Posted June 4, 2008 Oddać do serwisu. Mówię poważnie. Quote Link to post Share on other sites
VanDerSeba Posted June 4, 2008 Report Share Posted June 4, 2008 Możliwe że bateria Ci się przegrzała/rozładowała :???: Zmień okablowanie, wywal bezpiecznik...? Quote Link to post Share on other sites
kazik_ Posted June 4, 2008 Report Share Posted June 4, 2008 Tylko, że wtedy straci gwarancję na replikę. Quote Link to post Share on other sites
maci3ek Posted June 4, 2008 Author Report Share Posted June 4, 2008 Aha. Czym może być to spowodowane?? Sprężyna czy cuś... Quote Link to post Share on other sites
RED (Lone Wolf) Posted June 6, 2008 Report Share Posted June 6, 2008 (edited) Możesz mieć tą przypadłość co ja (i nie tylko ja), czyli zablokowanie się tłoka w tylnej pozycji. Spowodowane jest to zbyt dużą średnicą sprężyny przez co spada ona z prowadnicy i blokuje tłok. Zdarza mi się to co parę strzelanek. Są trzy opcje: 1. Oddajesz na gwarancję. 2. "łupnij dłonią w bok body"* (tam gdzie gearbox) i spróbuj :). U mnie to działa. Sprężyna wskakuje i puszcza tłok, czego od razu nie słychać. Trzeba spróbować strzelić, oczywiście na naładowanej baterii. Jak nie zadziała po jednym "strzale" to nie próbuj strzelać dalej, tylko "łupnij" znowu i tak do skutku :P (średnio przy odpowiednim "wyczuciu łupnięcia" udaje mi się za drugim razem ;) ). 3. Kupisz nową "normalną" sprężynę. To możesz połączyć od razu z gwarancją, co by Ci od razu zamontowali. *To twój karabin i robisz to na twoją odpowiedzialność. Nie ponoszę kosztów ewentualnych usterek spowodowanych takim "łupnięciem" itp. ;). Edited June 6, 2008 by RED (Lone Wolf) Quote Link to post Share on other sites
Germ Posted June 8, 2008 Report Share Posted June 8, 2008 Zdarzyło mi się coś podobnego - tylko że raz na jakiś czas silnik się obraca. Zamierzam z ojcem dokręcić śrubę od silnika. Nawalił po około 4500 kulek. Quote Link to post Share on other sites
Germ Posted June 9, 2008 Report Share Posted June 9, 2008 Wyciągnąłem gearboxa, dokręciłem silnik - dalej nie działa. Wsadziłem do środka przez dyszę długi pilnik. 8 centymetrów weszło. Ewidentna blokada w tylnym położeniu. Coś jeszcze trzeba wymienić oprócz sprężyny? Prowadnicę? Quote Link to post Share on other sites
RED (Lone Wolf) Posted June 9, 2008 Report Share Posted June 9, 2008 Doraźnie spróbuj "pouderzać" i próbować raz oddać strzał po każdej takiej "operacji", żeby przynajmniej odblokować. Z tego co się dowiedziałem to wystarczy wymienić tylko sprężynę. Quote Link to post Share on other sites
BuZz Posted June 9, 2008 Report Share Posted June 9, 2008 Co do blokowania się tłoka z tyłu to jeszcze może być wina - dupna bateria. Bo ogólnie to na blokowanie się tłoka w tylnej pozycji wpływa: - stan dokręcenia śruby silnikowej| - bateria(za słabe napięcie) - jak Ci się zablokuje to podłącz o ogniwo większą baterię to ci się odblokuje - wypodkładkowanie zębatek - sprężyna o zbyt dużej średnicy Quote Link to post Share on other sites
Germ Posted June 12, 2008 Report Share Posted June 12, 2008 Zobaczę z baterią. Jak na razie idzie do serwisu - naprawią, wymienią na mój koszt sprężynę na M110 MadOnion (tutaj mi chodzi o nie za dużą i właściwe rozmiary) i podkładki Systemy. Quote Link to post Share on other sites
Blondi Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 Siema, Sorry za odgrzanie kotleta. Mam ten sam problem, po naciśnięciu spustu słychać te "cyknięcie" silnika. Czy sama wymiana sprężyny na markową spowoduje że ten problem zniknie? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
RED (Lone Wolf) Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 (edited) Kolega wyżej (BuZz) przecież napisał 2 posty wyżej... Bo ogólnie to na blokowanie się tłoka w tylnej pozycji wpływa:- stan dokręcenia śruby silnikowej| - bateria(za słabe napięcie) - jak Ci się zablokuje to podłącz o ogniwo większą baterię to ci się odblokuje - wypodkładkowanie zębatek - sprężyna o zbyt dużej średnicy Czyli tłumacząc.. 1. Sprawdź na jakiejś porządnej baterii najlepiej 9,6 bo stokowa 8,4 jest średnia. Jak to nie zadziała to 2. - stan dokręcenia śruby silnikowej - wypodkładkowanie zębatek - sprężyna o zbyt dużej średnicy Jeżeli sam chcesz grzebac w GB (tracąc gwarancję) to od razu możesz pobawic się w podkładkowanie i sprawdzac a jak to nic nie da to dopiero wymieniaj sprężynę. Jeżeli sklep ma Ci to robic (np jeżeli wysyłasz na gwarancje) to w sumie od razu wymiana sprężyny nie zaszkodzi. Gwarancji ja Ci nie dam, że sama wymiana sprężyny = problem znika. Może wystarczy Ci lepsza bateria. Ja po wymianie na M120 i używaniu firmowej bateri ale też 8,4, nie miałem więcej zacinki (pomijam te, gdy bateria pada, bo to normalne.) Na koniec pytanie. Czy na pewno naladowales odpowiednio baterię, a najlepiej sformatowałeś ? Mialem znajomego, który chciał wysyłac karabinek na gwarancję, a wystarczyło dobrze naładowac baterię. Edited December 24, 2008 by RED (Lone Wolf) Quote Link to post Share on other sites
Germ Posted December 27, 2008 Report Share Posted December 27, 2008 Oprócz sprężyny trzeba jeszcze wymienić baterię... Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted December 29, 2008 Report Share Posted December 29, 2008 (edited) Ja swego czasu w ak-47 cymy robiłem następująco (przy zacięciu): -Odkręcałem chwyt pistoletowy -Odkręcałem koszyczek z silniczkiem (osłona silnika, nie rozkręcałem jej tylko odkręcałem!!!) -Zakręciłem silnikiem (nie stykał się z zebatkami) -Wkładam z powrotem i działał:) Czasem to nie pomagało, to brałem płaski śrubokręt i przesuwałem nim zębatki aż tłok się zwolnił... Co najlepsze wstawiłem tą sprężyne do BOYI-a (sklepana około 85m/s) i nie ma problemów;] W starej cymce pomogła wymiana łożysk na stalowe ślizgi (plastikowe w stocku były). Czyli to napewno nie wina sprężyny:P Co do bateri napewno macie racje, to jedna z przyczyn tych "errorów"... Edited December 29, 2008 by Jacek GROT Quote Link to post Share on other sites
Germ Posted December 29, 2008 Report Share Posted December 29, 2008 W planach mam wymianę baterii na 9.6 V, wymianę okablowania na niskooporowe, opóźniacz popychacza i nowy silnik. Zamontuję, zobaczę i opiszę, jakie będą efekty. Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted December 29, 2008 Report Share Posted December 29, 2008 Moim zdaniem nie ma sensu wymieniac silnika. Wszyscy których znam co maja bojce nie narzekaja na ta część. Lepiej zainwestuj w prec rure, zamiast silnika. No ale ostateczny wybór nalezy do Ciebie;] Quote Link to post Share on other sites
Cyrek Posted December 29, 2008 Report Share Posted December 29, 2008 (edited) Silnika nie ma sensu wymieniać, ciągną ładnie m130 na dobrych bateriach 9,6 i wymienionym okablowaniu. Tak jak napisał poprzednik lepiej wymienić parę innych części na przykład łożyska, lufę czy prowadnicę, która niestety pęka dość szybko. Edited December 29, 2008 by Cyrek Quote Link to post Share on other sites
luis33 Posted December 29, 2008 Report Share Posted December 29, 2008 morzna wymienic szyne ris na nowom albo zakkupic kolimator aimpoint i zgra to z zebatkami silnika pochula dlugo i ja to pierdole zdejmuje kominiare Quote Link to post Share on other sites
HustleR Posted December 30, 2008 Report Share Posted December 30, 2008 morzna wymienic szyne ris na nowom albo zakkupic kolimator aimpoint i zgra to z zebatkami silnika pochula dlugo i ja to pierdole zdejmuje kominiare :wink: Waszka Gieeeee buehehhe Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 @ Luis33 Jestem pod wrażeniem. Jeśli zgrasz mi kolimator z zębatkami, albo znajdziesz w tym kałachu szynę RIS (w stocku)... To już nigdy nie zdejmę kominiarki :-F Quote Link to post Share on other sites
Myrcha Posted February 18, 2009 Report Share Posted February 18, 2009 Witam, W mojej replice AK74 Full Steel & Wood [RK-06]. Dzieje się to samo, czyli po naciśnięciu spustu słychać odgłos jakby "zaciętego" silnika. Odesłałem go do serwisu, a kiedy mi naprawili znowu się zepsuła :wink: Mam zamiar sprawdzić czy pójdzie na baterii 9.6v. Na pewno to nie przez to, że jest za duża średnica sprężyny gdyż każda sprężyna ma taką samą średnice. POZDRAWIAM. :uśmiech: Quote Link to post Share on other sites
filon_swaj Posted February 19, 2009 Report Share Posted February 19, 2009 Powinno pójść, u mnie i u kumpla też tak się dzieje. Tłok pozostaje w tylniej pozycji i trzeba go ruszyć batką o większym napięciu. Quote Link to post Share on other sites
Myrcha Posted February 20, 2009 Report Share Posted February 20, 2009 Witam, Masz racje włożyłem baterię 9,6v i wszystko działa pięknie:) POZDRAWIAM :uśmiech: Quote Link to post Share on other sites
Pierdek Posted March 14, 2009 Report Share Posted March 14, 2009 A ja panowie mam zły dzień. Mimo tego, że wczoraj był piątek 13. Na stockowej batce miałem właśnie problem z zacinaniem się repliki. Wczoraj przyszła do mnie paczka od Krakmana z nowiutkim akumulatorem 9,6V 1500mAh FIREFOX'a. Wieczorem w "zaciszu domowym" strzelał pięknie, zero zacinek, byłem bardzo zadowolony. Natomiast dziś byłem na ASG i sytuacja się powtórzyła-replika znów się zacina. Co mam robić? Czy to wina akumulatora? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.