sirgornik Posted June 21, 2008 Report Share Posted June 21, 2008 Witam Mam problem z bateria. Bateria jaka posiadam do KAN 9,6V 2000mAh. Zawsze ja ladowalem wolnoladowarka tyle czasu ile powinno. Potem po rozladowaniu jeszcze ja rozladowywalem zarowka od samochodu. No i wczoraj naladowalem ja na full. Podlaczam do repliki a tu tak jakby byla nienaladowana (slychac jak silnik nie potrafi pociagnac sprezyny). Ladowarka jest ok sprawdzalem. Podlaczylem baterie do zarowki no i swiecila dlugo (dluzej niz jak bateria byla rozladowana przez replike). Zarowka byla podlaczona na jakies 20min. Odlaczylem i podlaczylem batke do repliki. Odziwo strzelala... ROF moze nie byl super ale taki normalny. Podlaczylem do zarowki jeszcze troche, potem znowu do repliki i ROF jakby sie zwiekszyl o ciutke. Dziwne jest tez to ze jak jest podlaczona do zarowki to czuc ze jedno ogniwo jest gorace, a reszta nie :/ wie ktos moze o co w tym wszystkim chodzi? pozdr Quote Link to post Share on other sites
Huey Posted June 21, 2008 Report Share Posted June 21, 2008 (edited) Być może jedno ogniwo nie pszepuszcza napięcia. Sprawdź z batką od kolegi albo kogoś. Podejrzewam ,że kabelki między ogniwami są uszkodzone. A z tą żarówką to może to ,że do jej nie trzeba takiego wysokiego napięcia. Ale dokłądnie nie wiem. Edited June 21, 2008 by Huey Quote Link to post Share on other sites
sirgornik Posted June 22, 2008 Author Report Share Posted June 22, 2008 Sprawdzilem kabelki i sa ok :/ Ma ktos jeszcze jakis pomysl co sie z tym stalo? Quote Link to post Share on other sites
enzig Posted June 22, 2008 Report Share Posted June 22, 2008 Numer z żarówką od samochodu nie do końca się sprawdza i nigdy ci nie pokaże czy bateria jest właściwie naładowana czy nie, napięcie nic nie znaczy jak natężenie prądu jest zbyt niskie. Powiedz lepiej jak długo używasz tej baterii. Quote Link to post Share on other sites
sirgornik Posted June 22, 2008 Author Report Share Posted June 22, 2008 baterii uzywam od pol roku... wiec raczej krotko... Quote Link to post Share on other sites
Paul Posted June 23, 2008 Report Share Posted June 23, 2008 A może ogniwa od siebie odchodzą? Zobacz czy ogniwa są ze sobą połączone jak na początku... Quote Link to post Share on other sites
DyingFetus Posted June 23, 2008 Report Share Posted June 23, 2008 Myślę że ogniwa się dotykają,wtedy woltaż baterii jest mniejszy,a przez to batka nie może uciągnąć sprężyny,na Twoim miejscu owinąłbym każde ogniwo taśmą izolacyjną,oczywiście bez rozdzielania ich. Quote Link to post Share on other sites
sirgornik Posted June 23, 2008 Author Report Share Posted June 23, 2008 kazde ogniwo jest polaczone ze soba taka blaszka zgieta i wszystkie blaszki sa ok, zadnych przepalen czy przerwan :/ Quote Link to post Share on other sites
DyingFetus Posted June 23, 2008 Report Share Posted June 23, 2008 kazde ogniwo jest polaczone ze soba taka blaszka zgieta i wszystkie blaszki sa ok, zadnych przepalen czy przerwan :/ oklej każde z osobna taśmą izolacyjną Quote Link to post Share on other sites
sirgornik Posted June 23, 2008 Author Report Share Posted June 23, 2008 oklejenie nic nie daje. Ciekawe jest to ze jak podlacze do baterii zarowke samochodowa to po jakims czasie jedno ogniwo jest strasznie gorace ( parzy ) a reszta jest zimna... Quote Link to post Share on other sites
DyingFetus Posted June 24, 2008 Report Share Posted June 24, 2008 to masz powód, to ogniwo jest zepsute, odlutuj je z baterii i będziesz miał 8,4 v 2000 mAh,innego wyjścia chyba nie ma :roll: Quote Link to post Share on other sites
sirgornik Posted June 24, 2008 Author Report Share Posted June 24, 2008 tez tak myslalem ale musialem sie upewnic :] Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted June 24, 2008 Report Share Posted June 24, 2008 to masz powód, to ogniwo jest zepsute, odlutuj je z baterii i będziesz miał 8,4 v 2000 mAh,innego wyjścia chyba nie ma :roll: Baterie nie są lutowane...zazwyczaj. Te chińskie na pewno. Dlatego lutownica Ci nie jest potrzebna. Potrzebujesz po prostu kombinerek i musisz to ogniwo wyrwać. Quote Link to post Share on other sites
sirgornik Posted June 24, 2008 Author Report Share Posted June 24, 2008 one sa takimi blaszkami polaczone, latwo jest je urwac :) Quote Link to post Share on other sites
DyingFetus Posted June 24, 2008 Report Share Posted June 24, 2008 Baterie nie są lutowane...zazwyczaj. Te chińskie na pewno. Dlatego lutownica Ci nie jest potrzebna. Potrzebujesz po prostu kombinerek i musisz to ogniwo wyrwać. no w sumie wszystkie są zgrzewane musisz je potem zlutować :lol: Quote Link to post Share on other sites
BuZz Posted June 24, 2008 Report Share Posted June 24, 2008 Ale nie zwykłą lutownicą:) Zanieś do jakiegoś elektrycznego to koleś Ci zgrzeje taką lutownicą punktową- na stojaku. Z własnego doświadczenia wiem, że np. Intellecty przy 60 stopniach Celsjusza padają, więc lepiej nie tykać lutownicą po przegrzejesz i renta będzie:P Quote Link to post Share on other sites
Paul Posted June 26, 2008 Report Share Posted June 26, 2008 Jak zrobisz to powoli i z głową to dasz radę i zwykłą transformatorową. Krótko przykładając ją do ogniwa, nic jej nie zrobisz. ale zgrzewane trzymają się lepiej. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.