Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Regulacja położenia silnika.


Recommended Posts

Mam replikę M4 G&P.

Niedawno wymontowałem silnik aby sprawdzić zużycie zębatki silnikowej.

 

Podczas montażu silnika zauważyłem śrubkę w rękojeści (widać ją od dołu), służącą do regulacji położenia silnika. Wkręcając śrubkę przesuwamy silnik do góry, natomiast wykręcając przesuwamy go w dół.

 

Pytanie:

Jakie położenie silnika jest prawidłowe ?

 

 

z góry dzięki za pomoc.

Link to post
Share on other sites

Wiem, że zębatki nie powinny pracować ani za ciasno ani za luźno.

Pytanie jak tego dokonać. Skąd mam wiedzieć, że właśnie pracują prawidłowo.

Ktoś mi powiedział, że zrobił to na słuch. Wkręcał trochę i strzelał. Ponoć zębatki pracujące nieprawidłowo hałasują. Niestety ja tego nie słyszę.

Link to post
Share on other sites

Śrubka o której piszesz reguluje luz między dwoma stożkowymi zębatkami. Rzeczywiście ustawia się to na słuch. Dokręcasz silnik tą śrubką, aż poczujesz delikatny opór. Następnie odkręcasz 2 obroty i próbujesz strzelać. Odgłos pracy gearboxa powinien być wolny zgrzytów i lekko tępy. Trudno jest opisać odgłos zdrowej pracy, potrzeba trochę doświadczenia, ale przykładowo za mocno dokręcony silnik powoduje dodatkowo spadek szybkostrzelności, zwiększone zużycie prądu.

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...