Demiurg Posted August 9, 2008 Report Share Posted August 9, 2008 Mam replikę M4 G&P. Niedawno wymontowałem silnik aby sprawdzić zużycie zębatki silnikowej. Podczas montażu silnika zauważyłem śrubkę w rękojeści (widać ją od dołu), służącą do regulacji położenia silnika. Wkręcając śrubkę przesuwamy silnik do góry, natomiast wykręcając przesuwamy go w dół. Pytanie: Jakie położenie silnika jest prawidłowe ? z góry dzięki za pomoc. Link to post Share on other sites
AnR Posted August 9, 2008 Report Share Posted August 9, 2008 Takie jakie było. Link to post Share on other sites
Demiurg Posted August 10, 2008 Author Report Share Posted August 10, 2008 W tym konkretnym przypadku masz rację. Ale jeśli wymienię silnik albo zębatkę to warto byłoby wiedzieć jak sprawdzić czy wszystko jest w porządku. Link to post Share on other sites
AnR Posted August 10, 2008 Report Share Posted August 10, 2008 Musisz wyregulować silnik tak, aby cała powierzchnią dotykał pierwszej zębatki. Nie za mocno, żeby nie "gryzł" i nie za słabo, aby nie zeskakiwał. Link to post Share on other sites
Demiurg Posted August 10, 2008 Author Report Share Posted August 10, 2008 Wiem, że zębatki nie powinny pracować ani za ciasno ani za luźno. Pytanie jak tego dokonać. Skąd mam wiedzieć, że właśnie pracują prawidłowo. Ktoś mi powiedział, że zrobił to na słuch. Wkręcał trochę i strzelał. Ponoć zębatki pracujące nieprawidłowo hałasują. Niestety ja tego nie słyszę. Link to post Share on other sites
AnR Posted August 10, 2008 Report Share Posted August 10, 2008 Rozkręć, przylóż silnik na odległość w jakiej jest w rączce i reguluj. Link to post Share on other sites
Wolf Posted August 10, 2008 Report Share Posted August 10, 2008 Śrubka o której piszesz reguluje luz między dwoma stożkowymi zębatkami. Rzeczywiście ustawia się to na słuch. Dokręcasz silnik tą śrubką, aż poczujesz delikatny opór. Następnie odkręcasz 2 obroty i próbujesz strzelać. Odgłos pracy gearboxa powinien być wolny zgrzytów i lekko tępy. Trudno jest opisać odgłos zdrowej pracy, potrzeba trochę doświadczenia, ale przykładowo za mocno dokręcony silnik powoduje dodatkowo spadek szybkostrzelności, zwiększone zużycie prądu. Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted August 10, 2008 Report Share Posted August 10, 2008 I grzanie się całości. Za lekko dokręcony - wizg. Tylko na słuch to się da zrobić. Najcześciej robi się to owszem, przy wymianie zębatek, ale też przy podkładkowaniu. Link to post Share on other sites
Demiurg Posted August 10, 2008 Author Report Share Posted August 10, 2008 Wielkie dzięki za pomoc. Link to post Share on other sites
Recommended Posts