Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M40A1 Kart / VSR Marui / Lufy Prec i te pe


Recommended Posts

Witam!

 

Planuje upgrade swojej repliki i mam kilka pytań do użytkowników KART/NEW STAR M58 i karabinów VSR Marui. wszystko co piszę będzie się tyczyło sprężyny m190/m210 .

 

Od rzeczy:

 

Pierwsze co idzie do wymiany to lufa, komora hu, gumka hu, dystanser. Pierwsze pytanie - czy komory hu m58 i vsr'ek są takie same? Sam miałem kiedyś replike Marui i sama komora wydaje się być identyczna.

 

Kolejne pytanie - który z zestawów będzie NAJLEPSZY?

1. PDI 6.01 430 VSR + Standardowa komora hu + Gumka Hu Nine Ball + H Big Out?

2. PDI 6.01 430 AEG + PSS10 Air Seal + Hu systemy + H Big Out ?

3. Tanio Koba 430 VSR + Standardowa komora hu + Gumka Hu Nine Ball + H Big Out?

4. Tanio Koba 430 VSR + PSS10 Air Seal + Hu systemy + H Big Out ?

 

Pytania:

Ktoś miał styczność z gumkami Nine Ball??

Komora Hu PSS10 coś da, czy to tylko pieniądze wyrzucone w błoto? Zakładam całkowite zalanie silikonem komory HU

Tanio Koba - czytam i czytał i nawet zaczynam wierzyć w magię tego cuda przy dużej liczbie fpsów. Ale tak czy tak muszę instalować tu gumkę Hu. Rozumiem że będzie ustawiona na "0" więc nie będzie nic podkręcała tak? Mogę więc zalać silikonem otwór w lufie i wstawić gumkę bez dystansera?

Ktoś próbował przerabiać komorę tak, by regulacja była za pomocą śruby? Chcę uniknąć luzowania się Hu. Być może zastosuję regulację od góry.

 

Zespół Cylindra:

Wyczytałem, że cylinder z VSR pasuje, ktoś nawet piszę, że i z APS'a podejdzie - to prawda? Ktoś sprawdził, czy tylko spekulacje?

Czy tłok wytoczony z twardego teflonu da radę sprężynie m190? Czy może lepiej Duraluminium ? Jakiś metal? Tworzywo? Zakładam zrobienie tłoka na dosyć precyzyjnej tokarce.

Prowadnica - dostosowana sprężyny, stal utwardzana

Seary - Stal utwardzana

Obudowa Z. Spustowego - Stal Nierdzewna

Głowica Cylindra - możliwie jak najkrótsza by zwiększyć obj. roboczą cylindra - spawana.

Dysza - pytanie czy ktoś miał głowice cylindra ze zmiennymi dyszami? jaka średnica dyszy daje najlepsze efekty przy dużej spr?

Głowica tłoka - pewnie LL czerwony samo uszczelniający sie, lub jakiś skrócony odpowiednik, tak by lekko nachodził na boki tłoka (dodatkowa przestrzeń - zwiększenie obj. roboczej cylindra.

Spr - m190 / m210 (pewnie zacznę od tej drugiej i zobaczę jak się zbija.

Stabilizatory lufy wew. - będą potrzebne?

Zakończenie cylindra od strony rączki - muszę wymyślić jakiś patent do łatwego otwierania, ale tak, by zbyt szybko nie wyrobić cylindra. A po co ? by wyjmować sprężynę (uniknięcie jej zbicia)

Rączka - Stalowa

 

 

Jeszcze jedno - jak działa cylinder gazowy G&G do aps2? Wejdzie do M58?

 

Coś jeszcze wymyślę to napisze. Narazie tyle.

 

 

Pozdrawiam :killer:

Link to post
Share on other sites

mogę pomóc :)

 

Po kolei:

 

sprężyny m190/m210
jak już to 190sp lub 210sp (takie maja oznaczenia...). Po drugie nie pakuj sie w 210sp bo nie warto- masakrator części i ramienia. A osiągi podobno niewiele lepsze.

 

 

Pierwsze co idzie do wymiany to lufa, komora hu, gumka hu, dystanser.
Skoro miałeś VSR to czemu nie wiesz że tam NIE ma dystansera?

 

 

 

1. PDI 6.01 430 VSR + Standardowa komora hu + Gumka Hu Nine Ball + H Big Out?

2. PDI 6.01 430 AEG + PSS10 Air Seal + Hu systemy + H Big Out ?

 

Nie wymieniaj komory HU- zostaw stocka bo rewela jest. Spiłuj tylko te "występy" co wchodzą w nacięcia w lufie i możesz montowac lufy AEG. Polecam coś około 550mm i tłumik. I kup lufe PDI lub inną klasyczną (promyk) miast TK moim zdaniem.

 

 

Ktoś miał styczność z gumkami Nine Ball??
Owszem, miałem i szybko sie pozbyłem. Miałem też stockową oczywiście i firefly. A teraz mam KM-head RH (czy tam HR) 45 i jest z nich najlepsza! Tak samo szczelna jak "nibyuszczelniona" nineballa a lepiej podkręca (NB w ogóle ledwie kreci i jest twarda jak opona, KM jest uretanowy i mięciutki :D superaśna gumka!).

 

Chcę uniknąć luzowania się Hu.
To dodaj kawałeczek papieru pod ten pierścień na lufie co suwa sie razem z suwakiem i dokręć śrubki mocno. WYstarczy :)

 

Wyczytałem, że cylinder z VSR pasuje, ktoś nawet piszę, że i z APS'a podejdzie - to prawda?
Na pewno nie: mają inne średnice: VSR ma w środku 22mm a aps ma 21 czy tam 20... ale większa długość. Nie pasuje!

 

Czy tłok wytoczony z twardego teflonu da radę sprężynie m190?
Dobrze wykonany przez dobrego tokarza teflonowy tłok działał mi rok na 120sp i teraz nowy działa na 170sp już dwa tygodnie (ze 100 kulek).

 

Prowadnica - dostosowana sprężyny, stal utwardzana
Kup laylaxa, łożyskowana. Polecam.

 

Seary - Stal utwardzana

Obudowa Z. Spustowego - Stal Nierdzewna

Wybij sobie z głowy jakiekolwiek przeróbki stockowego ukł. spustowego. Nie tyle jego wytrzymałość jest problemem co sama wadliwa, poroniona i nieprzemyslana zasada działania. Konkretnie? Tłok jest dociskany do góry cylindra. Przy 120-170sp nie ma z tym problemu (no, przy 170sp już jest lekki, cięzej zamek zamknąć niż napiąć sprężynę!) ale przy 190sp to już będzie tragedia. Kupuj ZT czy to LL czy PDI (mam LL i jestem zadowolony, działa IDEALNIE).

 

Głowica Cylindra - możliwie jak najkrótsza by zwiększyć obj. roboczą cylindra - spawana.
Przepraszam-spawana do mosiężnego cylindra?! Wytocz normalnie głowice tylko zmodyfikuj kilka wymiarów: średnicę zewnętrzną końcówki (zwieksz o 0,4mm lub 0,3mm) oraz wewnętrzną (o 0,5mm lub ile sie uda!), zwiększ kształt wlotu na lejkowaty. Wykonaj ze stali i wypoleruj: wnętrze "lejka", ostatnie 5mm końcówki oraz wnętrze. Gwint zostaw normalny.

pict8475dc4.th.jpg

Widzimy tutaj głowicę cylindra moją przed toczeniem "lejka".

 

 

Dysza - pytanie czy ktoś miał głowice cylindra ze zmiennymi dyszami? jaka średnica dyszy daje najlepsze efekty przy dużej spr?
JAk największa. W pewnych granicach.

 

 

 

 

Jakiś metal? Tworzywo?
Jak masz dojścia to kombinuj z targanalem lub rezocartem. Nie sprawdzałem ale brzmi kusząco- może działać. Ew. kombinuj z laminowaniem a nie obróbką skrawaniem (kewlar, włókno weglowe...). Metale odpadają w przedbiegach- tworzywa sztuczne rlz.

 

 

Głowica tłoka - pewnie LL czerwony samo uszczelniający sie, lub jakiś skrócony odpowiednik, tak by lekko nachodził na boki tłoka (dodatkowa przestrzeń - zwiększenie obj. roboczej cylindra.
Widać nie wiesz jak tłok w VSR jest zbudowany. Nie ma tam (jak w aps) głowicy tłoka jako takiej: tłok to jeden kawałek (a przynajmniej nie ma oddzielnej głowicy tłoka).

 

 

Stabilizatory lufy wew. - będą potrzebne?
Nie. W VSR masz już jeden a drugi dorobisz ze starej komory HU lub wytoczysz sobie. Ale nie zauważyłem aby cokolwiek to pomagało... Raczej coś w stylu autosugestii. Edited by dexterkrak
Link to post
Share on other sites

Jeżeli komora hop-up w Karcie M58 jest wzorowana na jakiejś innej, którą można dostać to bym zmieniał jako pierwszą rzecz... Stockowa jest do bani. Jak spiłujesz te wypustki i zamontujesz lufe AEGową, to spędzisz długie tygodnie na odpowiednim ustawieniu lufy (lufa nie ma wtedy stabilizacji obrotu).

 

Dexter mi pisał, że sprężyna od VSR ma 9 mm w środku, tyle to ma mniej więcej tłok w środku, dlatego ta sprężyna odpada. Sprężyna do Karta ma 7 mm w środku, m.w. 9 mm na zewnątrz (stockowa). Sprężyna M145 (o dziwo na opakowaniu było napisane VSR-10 :wink: ) ma w środku trochę mniejszą średnicę, ciaśniej wchodzi na 6,8 mm prowadnicę. Takie przydatne informacje :).

Link to post
Share on other sites
jak już to 190sp lub 210sp (takie maja oznaczenia...). Po drugie nie pakuj sie w 210sp bo nie warto- masakrator części i ramienia. A osiągi podobno niewiele lepsze.

O ramię się nie martwię, a co do częsci to trudno, trzeba będzie wymieniać. Co do zbijania się to pisałem już w 1 poście.

 

Skoro miałeś VSR to czemu nie wiesz że tam NIE ma dystansera?

No widzisz ja miałem.. W taki prostokątny otwór wchodził mi kawałek rureczki. Nie wiem, może w g-specu tego nie ma?

 

Nie wymieniaj komory HU- zostaw stocka bo rewela jest. Spiłuj tylko te "występy" co wchodzą w nacięcia w lufie i możesz montowac lufy AEG. Polecam coś około 550mm i tłumik. I kup lufe PDI lub inną klasyczną (promyk) miast TK moim zdaniem.

Skoro tak mówisz.. i tak całoś będzie uszczekniona sylikonem - chodziło mi tylko o samo wykonanie części. Moja jest nawet w porządku. Co do lufy - w takim razie PDI, ale standardowa długość, nie chce psuć klimatu m040 ;) A tutaj akutalny wygląd. Zresztą chyba widziałeś w Mięknii

 

Owszem, miałem i szybko sie pozbyłem. Miałem też stockową oczywiście i firefly. A teraz mam KM-head RH (czy tam HR) 45 i jest z nich najlepsza! Tak samo szczelna jak "nibyuszczelniona" nineballa a lepiej podkręca (NB w ogóle ledwie kreci i jest twarda jak opona, KM jest uretanowy i mięciutki superaśna gumka!).

Tak samo szczelna, ale czy działa na takiej samej zasadzie? I czy AEGowa gumka nie robił żadnych kłopotów z podawaniem kulek?

 

To dodaj kawałeczek papieru pod ten pierścień na lufie co suwa sie razem z suwakiem i dokręć śrubki mocno. WYstarczy

W zasadzie to nawet teraz siedzi mocno. Ale szczerze to ja bym go nawet na stałe zrobił ;)

 

Na pewno nie: mają inne średnice: VSR ma w środku 22mm a aps ma 21 czy tam 20... ale większa długość. Nie pasuje!

Podaj mi śr. wew i zew VSR i długość. Bo VSR i APS może mieć różne - ja pytam czy któraś podejdzie do KARTa

 

Dobrze wykonany przez dobrego tokarza teflonowy tłok działał mi rok na 120sp i teraz nowy działa na 170sp już dwa tygodnie (ze 100 kulek).

Tokarz dobry, teflonu trochę mamy i to sporo rodzajów więc myślę że warto spróbować. Targanal lub rezokart? Gdzie to kupić, w jakiej cenie i jak jest z obróbką?

 

Kup laylaxa, łożyskowana. Polecam.

90zł? Wystarczy chwila pracy ;)

 

Wybij sobie z głowy jakiekolwiek przeróbki stockowego ukł. spustowego. Nie tyle jego wytrzymałość jest problemem co sama wadliwa, poroniona i nieprzemyslana zasada działania. Konkretnie? Tłok jest dociskany do góry cylindra. Przy 120-170sp nie ma z tym problemu (no, przy 170sp już jest lekki, cięzej zamek zamknąć niż napiąć sprężynę!) ale przy 190sp to już będzie tragedia. Kupuj ZT czy to LL czy PDI (mam LL i jestem zadowolony, działa IDEALNIE).

Bardzo ciężko będzie zrobić ZT od podstaw? Troszę sporo wołają za niego - to ma być karabin zbudowany niewielkimi kosztami. Jeżeli samoróbka będzie praktycznie nie możliwa do zrobienia to pozostanie kupić. Mam nadzieję, że przynajmniej pasuje..

 

Przepraszam-spawana do mosiężnego cylindra?! Wytocz normalnie głowice tylko zmodyfikuj kilka wymiarów: średnicę zewnętrzną końcówki (zwieksz o 0,4mm lub 0,3mm) oraz wewnętrzną (o 0,5mm lub ile sie uda!), zwiększ kształt wlotu na lejkowaty. Wykonaj ze stali i wypoleruj: wnętrze "lejka", ostatnie 5mm końcówki oraz wnętrze. Gwint zostaw normalny.

Nie powiedziałem, że cylinder będzie mosiężny. Dlaczego mam zmieniać wymiary - co to da? Śr zew większa szczelność? Śr wew - no właśnie dlaczego większa? I do jakiej granicy? Co daje lejek?

 

Widać nie wiesz jak tłok w VSR jest zbudowany. Nie ma tam (jak w aps) głowicy tłoka jako takiej: tłok to jeden kawałek (a przynajmniej nie ma oddzielnej głowicy tłoka).

Wiem jak wygląda, ale myślałem o patencie z APSa. Wydaje mi się (domyślam się), że układ będzie bardziej szczelny i będzie pracował ciszej.

 

Jaką śr. wew ma 210sp ?

Czekam na odp dot pytań z 1 posta

 

Pozdrawiam i dzięki ;)

Link to post
Share on other sites
No widzisz ja miałem.. W taki prostokątny otwór wchodził mi kawałek rureczki. Nie wiem, może w g-specu tego nie ma?
Ani śladu: ramię komory HU bezpośrednio dociska gumke w 3 miejscach (jak dystanser typu H).
Zresztą chyba widziałeś w Mięknii
Fajna, nie wiedzialem czyja bo gdy zobaczyłem że to chinol to sie nie interesowałem.

 

Tak samo szczelna, ale czy działa na takiej samej zasadzie? I czy AEGowa gumka nie robił żadnych kłopotów z podawaniem kulek?
Nie tak. Działa nie jak ta LL tylko normalnie, bez "kołnierza" uszczelniającego ale mimo to jest szczelna. Co do gumki: lufe wsadzasz AEGową ale gumke dedykowaną do VSR! takie rozwiązanie jest bardzo dobre.

 

ja bym go nawet na stałe zrobił
nie ma potrzeby.

 

Podaj mi śr. wew i zew VSR i długość
wew. 22mm zew 23mm długości nie mam pod ręką.

 

Targanal lub rezokart? Gdzie to kupić, w jakiej cenie i jak jest z obróbką?

Z targanalu robi się łozyska ślizgowe w maszynach. Z rezocartu o ile pamietam koła zębate. Nie znam ceny itp. Obróbka skrawaniem, normalnie.

 

90zł? Wystarczy chwila pracy
Zrobisz łozysko?

 

Bardzo ciężko będzie zrobić ZT od podstaw? Troszę sporo wołają za niego - to ma być karabin zbudowany niewielkimi kosztami. Jeżeli samoróbka będzie praktycznie nie możliwa do zrobienia to pozostanie kupić. Mam nadzieję, że przynajmniej pasuje..
SAmemu da sie zrobić jak sie ma wiertarki stołowe, frezarki i dostep do części oraz co ważne WZÓR. Ja kupiłem bo nie miałem wzoru, Ty masz już lepiej (wszak ja już mam :D). Służę.

 

Mam nadzieję, że przynajmniej pasuje..

dedykowany do VSR pasuje do... VSR :D nie wiem jak do chińczyków.

 

 

Śr zew większa szczelność?
Dokładnie, bedzie mocniej siedziało w gumce.

 

Śr wew - no właśnie dlaczego większa? I do jakiej granicy?
Ułatwia przepływ powietrza (przyspiesza) Zwiększ o tyle ile sie uda (ścianki mogą być cieńsze).

 

Co daje lejek?
Ułatwia wtłaczanie powietrza z cylindra do głowicy. Nie musi gwałtownie "skręcać" o 90stopni.

 

myślałem o patencie z APSa
Nie pasuje głowica. Sam system OK.

 

 

Wydaje mi się (domyślam się), że układ będzie bardziej szczelny i będzie pracował ciszej.

Mój, na o-ringu jest strzykawka :) wiec jest OK.
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...