Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Nowy VFC - SCAR H - DX Version grzeje baterie a nie strzela:/


Recommended Posts

Witam

 

Dzisiaj kurier dostarczył mi ten oto model repliki:

 

http://www.specshop.pl/product_info.php?products_id=3873

 

Problemy z repliką zaczęły się po wystrzeleniu około 100 kulek. Najpierw poleciało kilka sztuk na semi a później krótkie serie na auto. Nagle replika odmówiła wsółpracy - wydaje tylko bardzo ciche kliknięcia po naciśnięciu spustu. Co więcej bardzo szybko grzeje baterie. Po podłączeniu batki i naciśnięciu kilka razy spustu jej temperatura drastycznie wzrasta...

 

batka

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3829

 

Posiadam 2 takie baterie i przy obydwu dzieje sie to samo. Ten sam model podłączony do innej repliki zachowuje się przyzwoicie i nie ma żadnych problemów.

 

Nie widać też żadnych uszkodzeń w okablowaniu.

 

Generalnie zgroza:(

 

Jeśli ktoś z czytających ten temat może coś doradzić to będę bardzo wdzięczny.

Link to post
Share on other sites

Historii ciąg dalszy...

 

Dzień później udałem się z repliką do sklepu i od ręki dostałem nowego SCAR'a. W domu wystrzeliłem około magazynka kulek i replika trafiła do walizki. Dziś na strzelance po wystrzeleniu kolejnego magazynka amunicji okazało się iż karabin znowu nie strzela. Wymieniłem bateryjkę wciskam spust i NIC. Wziąłem więc batke od kolegi podłączam do Karabinka i zaczyna się palić izolacja przy styku baterii!!!! Dobrze że bateria nie wybuchła;)

 

Jutro dzwonię do serwisu....

Link to post
Share on other sites

Tłok zacina się w tylnej pozycji z powodu zbyt dużego oporu na silniku w stosunku do wydajności prądowej baterii.

 

Możliwe rozwiązania:

 

a) Zmniejszyć opór poprzez prawidłowe podkładkowanie i smarowanie zębatek, najlepiej wysokoteflonowym smarem silikonowym, np naskosil 11, upewnienie się że wszystkie wtyki dobrze przylegają, nie są zaśniedziałe, wszystkie styki są czyste i nieprzepalone, w razie czego przeczyścić drobnym papierem ściernym. Upewnić się że śruba silnika nie jest za mocno dokręcona.

 

b) Zwiększyć moc baterii. Najprościej rozładować, naładować razy dwa i sprawdzić "w razie czego". Jako że pisałeś że masz drugą identyczną baterię możesz obie zlutować równolegle. Nie zwiększy to napięcia, czyli szybkostrzelność teoretycznie zostanie taka sama, choć w praktyce powinna się zwiększyć, natomiast silnik będzie miał większy moment obrotowy, a co za tym idzie będzie miał te 30% kg/cm^2 więcej i spokojnie uciągnie sprężynę. Inną opcją jest kupienie wysokoprądowej baterii o wysokim prądzie rozładowywania. Tutaj niestety pomóc nie mogę bo żaden sklep ASG nie podaje niestety nawet z jakich ogniw wykonana jest chociażby 1/3 swoich baterii, o parametrach nie wspominając.

 

Edit:Jedna rada jest taka że bateria wysokoprądowa _nigdy_ nie będzie miała małego wtyku tamiya. Mała tamya jest do 10A, duża 20A. Ogniwa wysokoprądowe mają stały prąd rozładowywania w granicach 20-35A więc nie mają prawa mieć małej tamiyi.

 

c) Wymienić silnik na np. TM EG1000 albo systema, choć i tak niewiele to da bez lepszej baterii.

Edited by cziman
Link to post
Share on other sites

Jeżeli replika jest nowa oddaj ją na gwarancję.

 

Jeżeli podejrzewasz zwarcie to miernik w dłoń i weryfikuj. W przypadku zwarcia u mnie silnik nie ruszał się wcale natomiast na baterii można było jajka smażyć. To że silnik w ogóle startuje wskazywałoby na zbyt duży opór, albo słabą baterię.

 

Takie są AEGi. Kupisz chińczyka za 400zł, działać będzie zaskakująco długo albo umrze niespodziewanie. Kupisz coś pierwszej klasy i nie jest wykluczone że sporo nerwów stracisz zanim zacznie strzelać.

Link to post
Share on other sites

Witam Borol, witam.

 

Generalnie każda wtyczka stwarza jakiśtam opór. Jeżeli po dłuższej serii (60 sekund) wtyczka jest zimna i nie zmienia temperatury (do zmierzenia np termometrem cyfrowym) nie ma potrzeby jej wymiany czy kombinowania. Jeżeli temperatura zwiększa się o więcej niż 10 stopni, a szczególnie kiedy "na palec" czujesz że jest ciepła oznacza to że albo wtyczka jest za mała, albo zaśniedziała i działa jako opornik. A to może przyczyniać się do zacinek, spadku RoFa czy mniejszej ilości strzałów przy pełnej baterii.

 

Gdyby bateria miała duży wtyk byłyby mniejsze straty energii. Niewiele mniejsze, ale zawsze.

 

Mi raczej chodziło o to że do baterii o różnym prądzie stosuje się różne wtyczki. Oczywiście najlepiej byłoby gdyby na stronach sklepu po prostu podali, psia ich mać, parametry ogniw zamiast zostawiać to w sferze spekulacji. Ale nikt nie będzie montował droższej, większej tamiyi w baterii gdzie wystarczy tańsza, mniejsza.

Link to post
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za support;)

 

Sprawa Scara się wyjaśniła. Serwis naprawił ustęrkę w pierwszym modelu. Okazało się że kable przy silniku w jakiś magiczny sposób zostały przetarte. Usterka fabryczna prawdopodobnie... możliwe też iż w drugim modelu doszło do podobnego zaniedbania - dziwne iż usterka obiawiła się po wystrzeleniu - w pierwszym przypadku około 100 a w drugim około 2 czy 3 magów... w każdym razie po naprawieniu pierwszej repliki postanowiłem że właśnie ją wezmę a nie nową.

 

 

Aktualnie wszystko jest ok i maszynka działa rewelacyjnie. Dziwi mnie tylko że bateria tak krótko trzyma bo około 2 - 3 magi. Ciekaw jestem jak będzie trzymać na tej baterii http://www.taiwangun.com/?str=product&prId=846 (będzie testowana) - strzelanka w niedzielę więc opiszę co i jak.

Link to post
Share on other sites

Jazban jak się domyślam to w serwisie zmienili kable albo tylko zaizolowali, a batki pewnie nie wymienili, jak było zwarcie to bateria dostała w d..e i dlatego tak słabo trzyma.

Na nowej batce pewnie będzie lepiej ale po Firefoxie bym się cudów nie spodziewał.

Link to post
Share on other sites

Co do firefoxow i inny intellectow te baterie to szajs jakich malo ( nieprawdaz cziman xD) zdecydowanie odradzam, podobna batke jak dales w linku mozesz kupic na capri. Batki strike system sa gitowe, sam kupilem 9.6 1900 mAh i zwykle nie laduje przez miecha (spring m110 1-2 magi na tydzien)

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

2-3 magi Na M100?

 

...

 

Powiedz mi proszę że mówisz tutaj o "magach" drumach na 4k kulek.

 

Bo jak bateria siada po 2 hicapach to znaczy że coś jest na prawdę nie tak.. Wyślij maila do serwisu.

 

Magazynek: Hi Cap 500 kulek

 

1500 kulek na batce 8.4V 1400mAh NiMH i do tego nie wysokoprądowej nie jest tak strasznie złym wynikiem, szczególnie jeżeli używamy w dużej mierze full auto.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 1 month later...

No to stosuj się do wskazówek powyżej... rozładuj, naładuj baterię, może majstrowałeś coś przy silniku i za mocno go dokręciłeś? (śrubka przy pokrywie silnika), jak sam nic nie zdziałasz to nie kombinuj za wiele tylko wyślij komuś na serwis, bo dużo kasy nie stracisz, a tylko zyskasz czas i nie będziesz się tyle denerwował;]

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...

Ja mam problem z SCAR VFC ale tylko jak jest poniżej 10stC 50~100 kulek i koniec strzelania, silnik tylko wydaje takie charakterystyczne stuknięcie jak by nie miał siłę ale GB był zblokowany. Wystarczy podpiąć np Larga i zaczyna strzelać jednak roof jest mizerny. Gdy jest ciepło to mogę śmiało wywalić 3~4tyś strzałów z baterią mini Fire Fox 9.6 1500.

 

Najpierw myślałem, że to wina łożysk, wymieniłem je na kulowe Deep Fire, replika nawet zmieniła dźwięk strzału na przyjemniejszy dla ucha, roof w temp pokojowej bardzo wysoki, wydaje się być nawet lepszy niż na starych łożyskach. Dziś po wymianie łożysk postawiłem na godzinkę replikę na balkonie i załamka, nie strzela. Chwilka w pokoju... nowa bateria i znów strzela jak marzenie :( Docisk silnika mam odkręcony do zera.

 

Co za cholera?

 

BTW po dwóch latach używania SCAR'a jedna blaszka styków jest już odłamana, po prostu się przepaliła! Czyżby to miało znaczenie?

Edited by mant3z
Link to post
Share on other sites

Spróbuj wstawic inny silnik, kumpel miał w swoim kałachu stary silnik eg700 i przy ciut niższej temperaturze dosc ostro spadała mu szybkostrzelnosc , która w temperaturze pokojowej była normalna. Ta blaszka jest odłamana całkowicie ? Generalnie kostka stykowa powinna wjeżdzac w obie blaszki jednocześnie , wymień tą nadłamaną , może to rzeczywiście jej wina, ale wydaję mi się że temperatura otoczenia nie grałaby w tym wypadku aż takiej roli (jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi).

Link to post
Share on other sites

To nie silnik, ani blaszka, ani baterie! To nawet nie ładowarka!

To wina bezpiecznika i kabli.

Ten sam problem pojawił mi się w g36cTM, bebechy systemy, m120 + mosfet.

Wczoraj podczas strzelanki, w warunkach polowy po odłączeniu kabelków z bezpiecznikiem i podpięciu baterii (z której g36c już nie chciała strzelać), bezpośrednio do mosfetu nagle replika zaczęła strzelać jak szalona!

 

Może jeszcze w tym roku wymienię kable i bezpiecznik w SCAR. Jak to zrobię to napiszę Wam czy to pomogło tak samo jak w g36c.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Dawny temat odkopuje ale szczerze mam taki sam problem, kupiłem scara vfc gen3 od specshopa, wymieniłem kable, zamontowałęm bore up, włożyłem silnika guardera do mocniejszych sprężyn i klops nie działa i nie wiem czemu. Strzelił raz pod podłączeniu batki 7,4V lipo 15C i przestało strzelać. Tylko kable się grzeją i batka...

 

W czym realnie może być problem? Batka jest naładowana... A może jednak za słaba? Choć miałem wcześniej G&P m4 na tej batce na m120 i spokojnie chulała....

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...